VERFAHREN UND VORRICHTUNGEN ZUR VERRINGERUNG DER DIFFERENZ DES NORMALISIERTEN KRAFTSTOFF-LUFT- VERHÄLTNISSES DER VERSCHIEDENEN ZYLINDER IN EINEM VERBRENNUNGSMOTOR IM VERGLEICH ZU EINEM VORBESTIMMTEN WERT ZWISCHEN 0,7 UND 1,1 EINES NORMALISIERTEN KRAFTSTOFF-LUFT-VERHÄLTNISSES IN EINEM VERBRENNUNGSMOTOR

The invention relates to the field of methods and devices for reducing the difference between normalized air-fuel ratio of the various cylinders compared with a predetermined value between 0.7 and 1.1, of the normalized air-fuel ratio in an internal combustion engine. The method and devices utilize...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BORDEGNONI, STEFANO, GELMETTI, ANDREA, FORTE, PASQUALE
Format: Patent
Sprache:ger
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The invention relates to the field of methods and devices for reducing the difference between normalized air-fuel ratio of the various cylinders compared with a predetermined value between 0.7 and 1.1, of the normalized air-fuel ratio in an internal combustion engine. The method and devices utilize the signal of the ionization current produced by a suitable device, modifying the quantity of fuel on the basis of the signal determined by means of the method in question in the invention.