Managing the Rise of the Digital State: Implementation of Digital Education by Local Government

There is an increasing implementation of digital education programs at the local government level. While internal factors are widely believed to increase the success of such programs, there is little evidence on whether the program structure influences implementation. Using the example of the progra...

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Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Yearbook of Swiss Administrative Sciences 2020-09, Vol.11 (1), p.145
Hauptverfasser: Cahlikova, Tereza, Bundi, Pirmin
Format: Artikel
Sprache:eng
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Beschreibung
Zusammenfassung:There is an increasing implementation of digital education programs at the local government level. While internal factors are widely believed to increase the success of such programs, there is little evidence on whether the program structure influences implementation. Using the example of the program "education numérique" (EDUNUM) in the canton of Vaud, we conducted six case studies in the framework of which we talked to thirty school representatives that participated in this education program. The findings show that one of the most important success factors of the EDUNUM project is related to the individual knowledge and resources of the organization implementing the program. The focus of the courses on "unplugged" activities carried out without the use of screens, such as computers and tablets, and the explicit effort of the program instructors to adapt the content of courses to teachers' needs have contributed to the high appreciation of courses by the teachers. Our results show that the implementation of the program can be successful even when the organization structure is unbalanced. These results highlight the need for more research into the implementation of digital education programs that provide digital literacy skills to a new generation of citizens. Keywords: Digitalization; Digital Education; Digital Literacy; Collaborative Governance; Local Government In jüngster Zeit sehen sich lokale Regierungen vermehrt gezwungen digitale Bildungsprogramme in den Schulen einzuführen. Zwar wird allgemein davon ausgegangen, dass interne Faktoren den Erfolg solcher Programme erhöhen, doch gibt es kaum Hinweise darauf, ob die Programmorganisation die Umsetzung beeinflusst. Am Beispiel des Programms "Education numérique" (EDUNUM) des Kantons Waadt führten wir sechs Fallstudien durch, in denen wir mit insgesamt 30 Schulvertretern gesprochen haben, die an diesem Bildungsprogramm mitmachen. Die Ergebnisse zeigen, dass einer der wichtigsten Erfolgsfaktoren des EDUNUM-Projekts mit den individuellen Kompetenzen und den Ressourcen der externen Organisation zusammenhängt, die das Programm umsetzt. Der Schwerpunkt der Kurse liegt auf sogenannten "unplugged" Aktivitäten, die ohne den Einsatz von Bildschirmen wie Computer und Tabletts durchgeführt werden. Zusätzlich tragen die Bemühungen der Ausbildner des Programms, den Inhalt der Kurse an die Bedürfnisse der Unterrichtspersonen anzupassen, zu einer hohen Wertschätzung der Kurse durch die Lehrer bei. Unsere Ergebnisse zei
ISSN:2632-9255
2632-9255
DOI:10.5334/ssas.144