Investigating teachers' work with digital resources. A comparison between the teaching of Mathematics and English

The abundant digital resources on the Internet are leading to profound changes in teachers' activity. We refer to the theoretical framework and methodology of the documentational approach to didactics to investigate these changes. We compare two case studies: an English teacher, and a mathemati...

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Veröffentlicht in:Revue suisse des sciences de l'éducation 2018, Vol.40 (2), p.485-501
Hauptverfasser: Gruson, Brigitte, Gueudet, Ghislaine, Le Hénaff, Carole, Lebaud, Marie-Pierre
Format: Artikel
Sprache:eng
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Online-Zugang:Volltext
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Beschreibung
Zusammenfassung:The abundant digital resources on the Internet are leading to profound changes in teachers' activity. We refer to the theoretical framework and methodology of the documentational approach to didactics to investigate these changes. We compare two case studies: an English teacher, and a mathematics teacher, both working in the same upper secondary school in France. We have observed significant use of digital resources in both cases, but of a different nature. We present and discuss these differences that shed light upon teachers' documentational work. We use these cases to draw more general conclusions on designing, using and sharing digital teaching resources. (DIPF/Orig.) Die aktuelle Verbreitung von Ressourcen über das Internet führt zu tiefgreifenden Veränderungen in der Aktivität von Lehrpersonen. Wir untersuchen diese Veränderungen im Rahmen des dokumentarischen Ansatzes. Wir vergleichen zwei Fallstudien: eine Englischlehrerin und eine Mathematiklehrerin. Beide arbeiten in einem Gymnasium in Frankreich. Wir fanden in beiden Fällen die substantielle Verwendung von digitalen Ressourcen, jedoch auf je eigene Art und Weise. Diese Unterschiede werden dargelegt und diskutiert. Die beiden Fälle werden genutzt, um allgemeinere Folgerungen bezüglich Gestaltung, Nutzung und Teilen von digitalen Ressourcen darzulegen. (DIPF/Orig.)
ISSN:1424-3946
2624-8492
DOI:10.24452/sjer.40.2.5072