Re-Thinking biblical and theological perspectives. Christian nurture of children

This essay details recent research on practices of nurturing children into Christian faith in Black churches in the U.K. and U.S. The analysis focuses on the socio-cultural constructs that inform these practices and influence the communities' hermeneutical strategies, especially as they engage...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:International journal of practical theology 2011-02, Vol.14 (2), p.171-188
1. Verfasser: Reddie, Anthony
Format: Artikel
Sprache:eng
Online-Zugang:Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:This essay details recent research on practices of nurturing children into Christian faith in Black churches in the U.K. and U.S. The analysis focuses on the socio-cultural constructs that inform these practices and influence the communities' hermeneutical strategies, especially as they engage the Bible. I argue that Personal Construct Psychology (PCP) can enable educators and pastoral practitioners to discover how these communities construe meaning as they engage in the task of nurturing children into faith. It can also assist them in developing more holistic and democratic approaches to this missiological task. Dieser Aufsatz untersucht gegenwärtige Forschungsergebnisse zur christlich-religiösen Erziehung von Kindern in Kirchen der Schwarzen in den USA und Groß Britanniens. Die Analyse ist auf die sozio-kulturellen Konstrukte konzentriert, die diesen Erziehungs-vollzügen zu Grunde liegen und die hermeneutischen Verfahren der Gemeinden beeinflussen, insbesondere die Auseinandersetzung mit der Bibel. Es wird argumentiert, dass Persönliche Konstruktions-Psychologie (PKP) Erziehende und Mitarbeitende in der pastoralen Praxis dazu befähigen kann zu entdecken, wie diese Gemeinschaften Sinn konstruieren, wenn sie sich in der Aufgabe der Erziehung der Kinder zum Glauben engagieren. Es kann ihnen außerdem helfen, ganzheitliche und demokratische Elemente in dieser missionarischen Aufgabe zu entwickeln.
ISSN:1430-6921
1612-9768
DOI:10.1515/ijpt.2011.014