Is continuing training useful for pre-school teachers? Effects of training on pre-school teachers and centers
Continuing training is important for all professionals, and is especially essential for professionals in education. In this article, we present a study that evaluates the state of continuing training in early childhood education in Spain. The research identifies the impact of training for teachers,...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | European early childhood education research journal 2010-09, Vol.18 (3), p.407-421 |
---|---|
Hauptverfasser: | , , , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | Continuing training is important for all professionals, and is especially essential for professionals in education. In this article, we present a study that evaluates the state of continuing training in early childhood education in Spain. The research identifies the impact of training for teachers, for children and for educational centers. Results show that pre-school professionals are satisfied with continuing training and with the transfer of training to their jobs, although there is little evidence of real and effective transfer to the classroom. The final results allow us to draw up proposals to improve the effectiveness of teacher training and the education children receive.
RÉSUMÉ: La formation continuée est essentielle pour tous les professionnels et spécialement pour les professionnels de l'éducation. Dans cet article, nous présentons une étude qui évalue la situation de la formation continuée dans le secteur de l'éducation de la petite enfance en Espagne. La recherche identifie l'impact de la formation sur les enseignants, sur les enfants et sur structures éducatives. Les résultats montrent que les professionnels de l'éducation de la petite enfance sont satisfaits de la formation continuée qu'ils ont reçue et du transfert de la formation au niveau de leer travail, même s'il y a peu de preuves d'un transfert réel et effectif dans les classes. Les résultats nous permettent de proposer des améliorations pour améliorer l'efficacité de la formation des enseignants et l'éducation que les enfants reçoivent.
ZUSAMMENFASSUNG: Die vorschulische Erziehung ist eine entscheidende Phase als Zugang zum Bildungssystem und die Grundlage für die physische, soziale, emotionale und moralische Entwicklung der Kinder bis zu ihrem 6. Lebensjahr. Eine gute vorschulische Erziehung benötigt Fachkräfte mit einer gründlichen und auf den neuesten Stand gebrachten Ausbildung. Dies bedeutet, dass die grundlegende Ausbildung um ein umfassendes und diversifiziertes Angebot an Weiterbildung ergänzt werden muss. In diesem Artikel werden die Ergebnisse einer Studie über die Qualität der Weiterbildung von Fachkräften der vorschulischen Erziehung in Spanien vorgestellt. Auf der einen Seite wird der Grad der Einführung der Weiterbildung (Kultur, Motivation und Anregungen) im vorschulischen Bereich durch die Fachkräfte und die pädagogischen Einrichtungen beschrieben. Auf der anderen Seite werden die Ergebnisse der Weiterbildung bewertet in Hinsicht auf die Zufriedenheit, den Lernprozess |
---|---|
ISSN: | 1350-293X 1752-1807 |
DOI: | 10.1080/1350293X.2010.500081 |