A cultural-historical analysis of early childhood education: how do teachers appropriate new cultural tools?
In many European heritage early childhood education communities cultural-historical theory has become increasingly influential for informing practice. Yet one of the major challenges facing the field has been the slow mobilisation of new theory into practice. This paper reports on a study of 40 earl...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | European early childhood education research journal 2007-03, Vol.15 (1), p.103-119 |
---|---|
Hauptverfasser: | , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | In many European heritage early childhood education communities cultural-historical theory has become increasingly influential for informing practice. Yet one of the major challenges facing the field has been the slow mobilisation of new theory into practice. This paper reports on a study of 40 early childhood pre-service students as they moved from a developmental to a cultural-historical framework for observing and planning for young children. Although the study focused on pre-service teachers, the findings are demonstrably important for practising teachers.
Dans de nombreuses communautés éducatives de la petite enfance, fondées sur un patrimoine européen, la théorie socio-historico-culturelle a été de plus en plus influente dans l'information des pratiques. Jusqu'ici un des défis majeurs auquel le champ a eu à faire face a été la lente mobilisation de la nouvelle théorie dans la pratique. Cet article montre, à partir d'une étude concernant 40 professionnels de la petite enfance en formation initiale, comment ces derniers sont passés d'un cadre développemental à un cadre socio-culturel dans l'observation et la planification du travail auprès de jeunes enfants. Bien que l'étude soit centrée sur des professionnels en formation initiale, les résultats sont démonstratifs pour les professionnels en exercice.
In vielen frühkindlichen pädagogischen Einrichtungen, die ein europäisches Erbe haben, werden kultur-historische Theorien immer wichtiger als eine informative Basis für die Praxis. Dennoch ist die langsame Mobilisierung neuer Theorien in die Praxis eine der großen Herausforderungen. Dieser Beitrag berichtet eine Studie über 40 Studenten der Kleinkindpädagogik in Vorbereitung für die Praxis wie diese sich von einer entwicklungs- zu einem kultur-historischen Rahmen für ihre Beobachtungen und Planen für kleine Kinder bewegten. Obwohl diese Studie sich mit Studenten in Vorbereitung für die Praxis befasst, sind die Ergebnisse wichtig für Erzieher in der Praxis.
En el patrimonio de muchas comunidades europeas para la educación parvularia, la influencia en la práctica de la teoría socio-histórica cultural ha ido en aumento. Uno de los mayores desafíos enfrentados por el campo ha sido la lenta movilización de nuevas teorías en la práctica. El artículo presenta un estudio de cómo 40 estudiantes parvularios se van moviendo de un marco de referencia desarrollista a uno sociocultural, para la observación y planificación para los niños. Aunque el estudio se basa en es |
---|---|
ISSN: | 1350-293X 1752-1807 |
DOI: | 10.1080/13502930601161890 |