Myths in Educational Research

Educational innovation research has been strongly influenced by research in other disciplines, in particular, rural, industrial and medical sociology. The resulting methodology and generalizations have often been wrongly applied to education with resulting distortions about the nature of innovators,...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:International review of education 1977-01, Vol.23 (1), p.119-128
1. Verfasser: Nicodemus, R. B.
Format: Artikel
Sprache:eng
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:Educational innovation research has been strongly influenced by research in other disciplines, in particular, rural, industrial and medical sociology. The resulting methodology and generalizations have often been wrongly applied to education with resulting distortions about the nature of innovators, the dissemination and the adoption of innovation in education. Research on the dissemination and adoption of new curriculum projects in British secondary schools specifically refutes a number of commonly accepted generalizations about innovation in education and questions the over-simplification of many others. Innovators are not necessarily younger or more cosmopolitan or with more change agent contact than non-innovators. However, familiarity with new curriculum projects is positively related to cosmopolitanism, contact with change agents and the use of mass media. A number of intervening variables obviously influence the differences found between teachers familiar with and those who adopt new projects. These are discussed in terms of relevance, facilitating and limiting influences, objectives and perceived effects of new projects in education. The combined use of a survey questionnaire and case studies with interviews reveals many of the methodological problems in this type of research. /// Die Forschung über Innovationen im Bildungswesen ist stark von Forschung auf anderen Fachgebieten, insbesondere der ländlichen, industriellen und medizinischen Soziologie, beeinflusst. Die sich daraus ergebende falsche Anwendung von Methodologie und Verallgemeinerungen auf das Bildungsgebiet hat zu Missverständnisse über die Natur von Innovatoren sowie die Verbreitung und Anwendung von Innovationen im Bildungsbereich geführt. Forschung über die Verbreitung und Einführung neuer Curriculum Projekte in britischen Sekunda;rschulen widerlegt eine Reihe allgemein akzeptierter Verallgemeinerungen über Bildungsinnovationen und stellt die übermässige Vereinfachung anderer in Frage. Innovatoren sind nicht unbedingt jünger oder kosmopolitischer als Nicht-Innovatoren, noch haben sie mehr Kontakt mit Änderungsfaktoren. Vertrautheit mit neuen Curriculums-Projekten hat jedoch eine positive Beziehung zu kosmopolitischer Einstellung, Kontakt mit Änderungsfaktoren und dem Gebrauch von Massenmedien. Offensichtlich beeinflusst eine Anzahl von Variablen die Unterschiede zwischen Lehrern, die neue Projekte kennen und solchen, die sie anwenden. Diese Variablen werden erörtert im Hinblick auf Re
ISSN:0020-8566
1573-0638
DOI:10.1007/BF00615417