Selection of tunnelling methods for the New Semmering Base Tunnel / Auswahl der Vortriebsmethode beim Semmering-Basistunnel neu
The approved alignment of the “New Semmering Base Tunnel” was divided into sections according to the three aspects risk, geotechnics and construction operations, in which either only sequential tunnelling or both methods, sequential or continuous mechanised, could be used. Auf Grundlage der drei Asp...
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Veröffentlicht in: | Geomechanik und Tunnelbau 2011-10, Vol.4 (5), p.544-552 |
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Hauptverfasser: | , , , , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
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Zusammenfassung: | The approved alignment of the “New Semmering Base Tunnel” was divided into sections according to the three aspects risk, geotechnics and construction operations, in which either only sequential tunnelling or both methods, sequential or continuous mechanised, could be used.
Auf Grundlage der drei Aspekte Risiko, Geotechnik und Baubetrieb wurde die Einreichtrasse des “Semmering‐Basistunnel neu” in Bereiche unterteilt, in denen entweder ausschließlich ein zyklischer Vortrieb oder beide Baumethoden, zyklisch und kontinuierlich, zum Einsatz kommen können. |
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ISSN: | 1865-7362 1865-7389 |
DOI: | 10.1002/geot.201100037 |