Pénz beszél. Koldusopera. Csíki Játékszín, Csíkszereda

Katalin Szilágyi’s review examines Artur Szőcs’ direction of Bertolt Brecht’s The Beggar’s Opera, set in contemporary Romania. The performance pushes the current political and social injustices in the face of the audience: a country that is existentially divided, the misery of honest graduates, the...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Játéktér 2024 (1), p.7-9
1. Verfasser: Szilágyi, Katalin
Format: Artikel
Sprache:hun
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:Katalin Szilágyi’s review examines Artur Szőcs’ direction of Bertolt Brecht’s The Beggar’s Opera, set in contemporary Romania. The performance pushes the current political and social injustices in the face of the audience: a country that is existentially divided, the misery of honest graduates, the wealth of deceitful, corrupt politicians or criminals living large, while using special, alienating effects.
ISSN:2285-7850