Tracking the development of adiposity from one month of age to adulthood
Summary The development of adiposity was followed in 164 subjects from the age of one month to adulthood. The 25th and 75th centiles of the weight/height2 (W/H2) index were chosen as cut-off points to define the lean, medium and fat subjects at both one and 21 years of age. Only 42% of the children...
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Veröffentlicht in: | Annals of human biology 1987, Vol.14 (3), p.219-229 |
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Hauptverfasser: | , , , , , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
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container_title | Annals of human biology |
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creator | Rolland-Cachera, Marie-Françoise Deheeger, Michèle Guilloud-Bataille, Michel Avons, Patrick Patois, Elisabeth Sempé, Michel |
description | Summary
The development of adiposity was followed in 164 subjects from the age of one month to adulthood. The 25th and 75th centiles of the weight/height2 (W/H2) index were chosen as cut-off points to define the lean, medium and fat subjects at both one and 21 years of age. Only 42% of the children remained in their original category, that is 41% of the lean infants at one year stayed lean, 42% of the medium infants stayed medium and 41% of the fat infants stayed fat. Accordingly, most fat infants did not stay fat, but twice as many fat as non-fat infants became fat adults (41 and 20% respectively). The relative risk of being fat adults was 1 for the lean, 1 for the medium and 2 for the fat infants at one year. Several paths of development emerged: they were related to age at the second rise in adiposity, termed adiposity rebound, which usually occurs at about six years, as observed on skinfold thickness and W/H2 charts. The earlier the rebound, the higher the adiposity at adult age, whether this was measured by W/H2 index or subscapular skinfold. The cohorts of children who left the channel they had been following included fat infants with a late rebound who subsequently returned to normal, and lean infants with an early rebound who grew fatter. Other cohorts remained in their original groups, for example, fat infants with an early rebound who stayed fat and lean infants with a late one who stayed lean. Age at rebound provided two indications: the existence of a regulartory process among the transiently fat or lean infants who returned to average after a late or early rebound respectively, and pathological development among the children who became fat or lean after an early or late rebound. Age at rebound is an indicator of the subsequent development of fatness.
Zusammenfassung
Die Entwicklung der Adipositas wurde bei 164 Probanden von 1 Monat bis zum Erwachsenenalter verfolgt. Das 25. und 75. Perzentil des Index Gewicht/Körperhöhe2 (w/h2) wurde gewählt als Grenzpunkte für die Definition magerer, mittlerer und fetter probanden sowohl im Alter von 1 als auch von 21 Jahren. Nur 42% der Kinder verbleiben in ihrer ursprünglichen Kategorie, d.h. 48% der Kinder, die im Alter von 1 Jahr mager waren, blieben auch mager, 42% der mittleren Kinder blieben mittel und 41% der fetten Kinder blieben fett. Dementsprechend blieben die meisten fetten Kinder nicht fett, aber 2mal so viele fette wie nichtfette Kinder wurden fette Erwachsene (41 und 20%). Das relative Risiko, |
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The development of adiposity was followed in 164 subjects from the age of one month to adulthood. The 25th and 75th centiles of the weight/height2 (W/H2) index were chosen as cut-off points to define the lean, medium and fat subjects at both one and 21 years of age. Only 42% of the children remained in their original category, that is 41% of the lean infants at one year stayed lean, 42% of the medium infants stayed medium and 41% of the fat infants stayed fat. Accordingly, most fat infants did not stay fat, but twice as many fat as non-fat infants became fat adults (41 and 20% respectively). The relative risk of being fat adults was 1 for the lean, 1 for the medium and 2 for the fat infants at one year. Several paths of development emerged: they were related to age at the second rise in adiposity, termed adiposity rebound, which usually occurs at about six years, as observed on skinfold thickness and W/H2 charts. The earlier the rebound, the higher the adiposity at adult age, whether this was measured by W/H2 index or subscapular skinfold. The cohorts of children who left the channel they had been following included fat infants with a late rebound who subsequently returned to normal, and lean infants with an early rebound who grew fatter. Other cohorts remained in their original groups, for example, fat infants with an early rebound who stayed fat and lean infants with a late one who stayed lean. Age at rebound provided two indications: the existence of a regulartory process among the transiently fat or lean infants who returned to average after a late or early rebound respectively, and pathological development among the children who became fat or lean after an early or late rebound. Age at rebound is an indicator of the subsequent development of fatness.
Zusammenfassung
Die Entwicklung der Adipositas wurde bei 164 Probanden von 1 Monat bis zum Erwachsenenalter verfolgt. Das 25. und 75. Perzentil des Index Gewicht/Körperhöhe2 (w/h2) wurde gewählt als Grenzpunkte für die Definition magerer, mittlerer und fetter probanden sowohl im Alter von 1 als auch von 21 Jahren. Nur 42% der Kinder verbleiben in ihrer ursprünglichen Kategorie, d.h. 48% der Kinder, die im Alter von 1 Jahr mager waren, blieben auch mager, 42% der mittleren Kinder blieben mittel und 41% der fetten Kinder blieben fett. Dementsprechend blieben die meisten fetten Kinder nicht fett, aber 2mal so viele fette wie nichtfette Kinder wurden fette Erwachsene (41 und 20%). Das relative Risiko, ein fetter Erwachsener zu sein, betrug 1 für die mageren, 1 für die mittleren und 2 für die fetten Kinder von 1 Jahr. Verschiedene Wege der Entwicklung wurden erkennbar: Sie waren verknüpft mit dem Alter beim 2. Anstieg der Adipositas, als Adipositas-Rückschlag bezeichnet, der nach Beobachtungen zur Hautschichtdicke und nach w/h2-Tabellen üblicherweise bei etwa 6 Jahren stattfindet. Je früher der Rückschlag, desto höher ist die Adipositas im Erwachsenenalter, ganz gleich, ob dies durch den Index w/h2 oder durch die subscapulare Hautschichtdicke gemessen worden war. Die Kohorten von Kindern, die ihren eigenen Kanal verließen, umschlossen Kinder mit spätem Rückschlag, die in der Folge zur Norm zurückkehrten, und magere Kinder mit frühem Rückschlag, die fetter wurden. Andere Kohorten verblieben in ihrer ursprünglichen Gruppe, z.B. fette Kinder mit einem frühem Rückschlag, die fett blieben, und magere Kinder mit einem spätem Rückschlag, die mager blieben. Das Alter des Rückschlags lieferte 2 Hinweise: Die Existenz eines Regulationsprozesses bei den vorübergehend fetten oder mageren Kindern, die jeweils nach einem späten oder frühen Rückschlag zum Druchschnitt zurückkehrten, und eine pathologische Entwicklung bei jenen Kindern, die nach einem frühen oder spätem Rückschlag fett oder mager wurden. Das Alter beim Rückschlag ist ein Indikator der nachfolgenden Entwicklung des Fettes.
Resumé
Le développement de l'adiposité a été suivi chez 164 sujets, depuis l'áge d'un mois jusqu'a à l'état adulte. Les 25ème et 75ème centiles de l'indice poids/taille (p/t2) ont été choisis comme bornes pour définer des sujets maigres, movens et obèses, aux áges de un et 21 ans. 42% des enfants seulement, demeurent dans leur catégorie intiale, 41% des enfants maigres à un an restant maigres, 42% des enfants moyens restant moyens et 41% des enfants obèses restant obèses. La plupart des enfants obèses ne le restent donc pas, maix deux fois plus d'enfants obèses que non-obèses deviennent des adults obèses (respectivement 41% et 20%). Le risque relatif de devenir un adulte obèse est à un an, de 1 pour les enfants maigres et moyens et de 2 pour les obèses. Plusieurs modes de développement se manifestent. Ils sont liés à l'áge du second accroissement d'adiposité, appelé rebond d'adiposité, que se produit habituellement vers six ans comme cela peut étre observé sur les courbes de croissance des plis cutanés ou de l'indice p/t2. Plus le rebond est précoce et plus l'adiposité adulte est forte, qu'elle soit mesurée par p/t2 ou par le pli cutané subscapulaire. Les cohortes d'enfants que ont changé de centile au cours de leur croissance, comprennent des enfants obèses ayant eu un rebond tardif, ce que le rend normaux et des enfants maigres avec un rebond pr once, qui sont devenus obèses. Les autres cohortes sont restées dans leur catégorie initiale, comme par exemple les enfants obèses avec un rebond précoce qui sont restés obèses et les enfants maigres avec un rebond tardif, qui sont restés maigres. L'áge lors du rebond fournit deux indications: l'existence d'un processus de régulation che les enfants transitoirement obèses ou maigres qui retournent à la moyenne après un rebond respectivement tardif our précoce, et un développement pathologique chez les enfants qui sont devenus obèses ou maigres après un rebond précoce ou tardif. L'áge lors du rebond est alors un indicateur de l'évolution future de la corpulence.</description><identifier>ISSN: 0301-4460</identifier><identifier>EISSN: 1464-5033</identifier><identifier>DOI: 10.1080/03014468700008991</identifier><identifier>PMID: 3662424</identifier><identifier>CODEN: AHUBBJ</identifier><language>eng</language><publisher>London: Informa UK Ltd</publisher><subject>Adipose Tissue - physiology ; Adolescent ; Adult ; Aging - physiology ; Biological and medical sciences ; Body Height ; Body Weight ; Child ; Child, Preschool ; Female ; Humans ; Infant ; Longitudinal Studies ; Male ; Medical sciences ; Metabolic diseases ; Obesity ; Sex Factors</subject><ispartof>Annals of human biology, 1987, Vol.14 (3), p.219-229</ispartof><rights>1987 Informa UK Ltd All rights reserved: reproduction in whole or part not permitted 1987</rights><rights>1988 INIST-CNRS</rights><lds50>peer_reviewed</lds50><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed><citedby>FETCH-LOGICAL-c496t-a155c6959ae68ed1a81cce1271f9bc48ade2f5f8bcb39423a0a12487c3a8b2b33</citedby><cites>FETCH-LOGICAL-c496t-a155c6959ae68ed1a81cce1271f9bc48ade2f5f8bcb39423a0a12487c3a8b2b33</cites></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktopdf>$$Uhttps://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/03014468700008991$$EPDF$$P50$$Ginformahealthcare$$H</linktopdf><linktohtml>$$Uhttps://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03014468700008991$$EHTML$$P50$$Ginformahealthcare$$H</linktohtml><link.rule.ids>314,777,781,4010,27904,27905,27906,59626,60415,61200,61381</link.rule.ids><backlink>$$Uhttp://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=7613017$$DView record in Pascal Francis$$Hfree_for_read</backlink><backlink>$$Uhttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3662424$$D View this record in MEDLINE/PubMed$$Hfree_for_read</backlink></links><search><creatorcontrib>Rolland-Cachera, Marie-Françoise</creatorcontrib><creatorcontrib>Deheeger, Michèle</creatorcontrib><creatorcontrib>Guilloud-Bataille, Michel</creatorcontrib><creatorcontrib>Avons, Patrick</creatorcontrib><creatorcontrib>Patois, Elisabeth</creatorcontrib><creatorcontrib>Sempé, Michel</creatorcontrib><title>Tracking the development of adiposity from one month of age to adulthood</title><title>Annals of human biology</title><addtitle>Ann Hum Biol</addtitle><description>Summary
The development of adiposity was followed in 164 subjects from the age of one month to adulthood. The 25th and 75th centiles of the weight/height2 (W/H2) index were chosen as cut-off points to define the lean, medium and fat subjects at both one and 21 years of age. Only 42% of the children remained in their original category, that is 41% of the lean infants at one year stayed lean, 42% of the medium infants stayed medium and 41% of the fat infants stayed fat. Accordingly, most fat infants did not stay fat, but twice as many fat as non-fat infants became fat adults (41 and 20% respectively). The relative risk of being fat adults was 1 for the lean, 1 for the medium and 2 for the fat infants at one year. Several paths of development emerged: they were related to age at the second rise in adiposity, termed adiposity rebound, which usually occurs at about six years, as observed on skinfold thickness and W/H2 charts. The earlier the rebound, the higher the adiposity at adult age, whether this was measured by W/H2 index or subscapular skinfold. The cohorts of children who left the channel they had been following included fat infants with a late rebound who subsequently returned to normal, and lean infants with an early rebound who grew fatter. Other cohorts remained in their original groups, for example, fat infants with an early rebound who stayed fat and lean infants with a late one who stayed lean. Age at rebound provided two indications: the existence of a regulartory process among the transiently fat or lean infants who returned to average after a late or early rebound respectively, and pathological development among the children who became fat or lean after an early or late rebound. Age at rebound is an indicator of the subsequent development of fatness.
Zusammenfassung
Die Entwicklung der Adipositas wurde bei 164 Probanden von 1 Monat bis zum Erwachsenenalter verfolgt. Das 25. und 75. Perzentil des Index Gewicht/Körperhöhe2 (w/h2) wurde gewählt als Grenzpunkte für die Definition magerer, mittlerer und fetter probanden sowohl im Alter von 1 als auch von 21 Jahren. Nur 42% der Kinder verbleiben in ihrer ursprünglichen Kategorie, d.h. 48% der Kinder, die im Alter von 1 Jahr mager waren, blieben auch mager, 42% der mittleren Kinder blieben mittel und 41% der fetten Kinder blieben fett. Dementsprechend blieben die meisten fetten Kinder nicht fett, aber 2mal so viele fette wie nichtfette Kinder wurden fette Erwachsene (41 und 20%). Das relative Risiko, ein fetter Erwachsener zu sein, betrug 1 für die mageren, 1 für die mittleren und 2 für die fetten Kinder von 1 Jahr. Verschiedene Wege der Entwicklung wurden erkennbar: Sie waren verknüpft mit dem Alter beim 2. Anstieg der Adipositas, als Adipositas-Rückschlag bezeichnet, der nach Beobachtungen zur Hautschichtdicke und nach w/h2-Tabellen üblicherweise bei etwa 6 Jahren stattfindet. Je früher der Rückschlag, desto höher ist die Adipositas im Erwachsenenalter, ganz gleich, ob dies durch den Index w/h2 oder durch die subscapulare Hautschichtdicke gemessen worden war. Die Kohorten von Kindern, die ihren eigenen Kanal verließen, umschlossen Kinder mit spätem Rückschlag, die in der Folge zur Norm zurückkehrten, und magere Kinder mit frühem Rückschlag, die fetter wurden. Andere Kohorten verblieben in ihrer ursprünglichen Gruppe, z.B. fette Kinder mit einem frühem Rückschlag, die fett blieben, und magere Kinder mit einem spätem Rückschlag, die mager blieben. Das Alter des Rückschlags lieferte 2 Hinweise: Die Existenz eines Regulationsprozesses bei den vorübergehend fetten oder mageren Kindern, die jeweils nach einem späten oder frühen Rückschlag zum Druchschnitt zurückkehrten, und eine pathologische Entwicklung bei jenen Kindern, die nach einem frühen oder spätem Rückschlag fett oder mager wurden. Das Alter beim Rückschlag ist ein Indikator der nachfolgenden Entwicklung des Fettes.
Resumé
Le développement de l'adiposité a été suivi chez 164 sujets, depuis l'áge d'un mois jusqu'a à l'état adulte. Les 25ème et 75ème centiles de l'indice poids/taille (p/t2) ont été choisis comme bornes pour définer des sujets maigres, movens et obèses, aux áges de un et 21 ans. 42% des enfants seulement, demeurent dans leur catégorie intiale, 41% des enfants maigres à un an restant maigres, 42% des enfants moyens restant moyens et 41% des enfants obèses restant obèses. La plupart des enfants obèses ne le restent donc pas, maix deux fois plus d'enfants obèses que non-obèses deviennent des adults obèses (respectivement 41% et 20%). Le risque relatif de devenir un adulte obèse est à un an, de 1 pour les enfants maigres et moyens et de 2 pour les obèses. Plusieurs modes de développement se manifestent. Ils sont liés à l'áge du second accroissement d'adiposité, appelé rebond d'adiposité, que se produit habituellement vers six ans comme cela peut étre observé sur les courbes de croissance des plis cutanés ou de l'indice p/t2. Plus le rebond est précoce et plus l'adiposité adulte est forte, qu'elle soit mesurée par p/t2 ou par le pli cutané subscapulaire. Les cohortes d'enfants que ont changé de centile au cours de leur croissance, comprennent des enfants obèses ayant eu un rebond tardif, ce que le rend normaux et des enfants maigres avec un rebond pr once, qui sont devenus obèses. Les autres cohortes sont restées dans leur catégorie initiale, comme par exemple les enfants obèses avec un rebond précoce qui sont restés obèses et les enfants maigres avec un rebond tardif, qui sont restés maigres. L'áge lors du rebond fournit deux indications: l'existence d'un processus de régulation che les enfants transitoirement obèses ou maigres qui retournent à la moyenne après un rebond respectivement tardif our précoce, et un développement pathologique chez les enfants qui sont devenus obèses ou maigres après un rebond précoce ou tardif. 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The development of adiposity was followed in 164 subjects from the age of one month to adulthood. The 25th and 75th centiles of the weight/height2 (W/H2) index were chosen as cut-off points to define the lean, medium and fat subjects at both one and 21 years of age. Only 42% of the children remained in their original category, that is 41% of the lean infants at one year stayed lean, 42% of the medium infants stayed medium and 41% of the fat infants stayed fat. Accordingly, most fat infants did not stay fat, but twice as many fat as non-fat infants became fat adults (41 and 20% respectively). The relative risk of being fat adults was 1 for the lean, 1 for the medium and 2 for the fat infants at one year. Several paths of development emerged: they were related to age at the second rise in adiposity, termed adiposity rebound, which usually occurs at about six years, as observed on skinfold thickness and W/H2 charts. The earlier the rebound, the higher the adiposity at adult age, whether this was measured by W/H2 index or subscapular skinfold. The cohorts of children who left the channel they had been following included fat infants with a late rebound who subsequently returned to normal, and lean infants with an early rebound who grew fatter. Other cohorts remained in their original groups, for example, fat infants with an early rebound who stayed fat and lean infants with a late one who stayed lean. Age at rebound provided two indications: the existence of a regulartory process among the transiently fat or lean infants who returned to average after a late or early rebound respectively, and pathological development among the children who became fat or lean after an early or late rebound. Age at rebound is an indicator of the subsequent development of fatness.
Zusammenfassung
Die Entwicklung der Adipositas wurde bei 164 Probanden von 1 Monat bis zum Erwachsenenalter verfolgt. Das 25. und 75. Perzentil des Index Gewicht/Körperhöhe2 (w/h2) wurde gewählt als Grenzpunkte für die Definition magerer, mittlerer und fetter probanden sowohl im Alter von 1 als auch von 21 Jahren. Nur 42% der Kinder verbleiben in ihrer ursprünglichen Kategorie, d.h. 48% der Kinder, die im Alter von 1 Jahr mager waren, blieben auch mager, 42% der mittleren Kinder blieben mittel und 41% der fetten Kinder blieben fett. Dementsprechend blieben die meisten fetten Kinder nicht fett, aber 2mal so viele fette wie nichtfette Kinder wurden fette Erwachsene (41 und 20%). Das relative Risiko, ein fetter Erwachsener zu sein, betrug 1 für die mageren, 1 für die mittleren und 2 für die fetten Kinder von 1 Jahr. Verschiedene Wege der Entwicklung wurden erkennbar: Sie waren verknüpft mit dem Alter beim 2. Anstieg der Adipositas, als Adipositas-Rückschlag bezeichnet, der nach Beobachtungen zur Hautschichtdicke und nach w/h2-Tabellen üblicherweise bei etwa 6 Jahren stattfindet. Je früher der Rückschlag, desto höher ist die Adipositas im Erwachsenenalter, ganz gleich, ob dies durch den Index w/h2 oder durch die subscapulare Hautschichtdicke gemessen worden war. Die Kohorten von Kindern, die ihren eigenen Kanal verließen, umschlossen Kinder mit spätem Rückschlag, die in der Folge zur Norm zurückkehrten, und magere Kinder mit frühem Rückschlag, die fetter wurden. Andere Kohorten verblieben in ihrer ursprünglichen Gruppe, z.B. fette Kinder mit einem frühem Rückschlag, die fett blieben, und magere Kinder mit einem spätem Rückschlag, die mager blieben. Das Alter des Rückschlags lieferte 2 Hinweise: Die Existenz eines Regulationsprozesses bei den vorübergehend fetten oder mageren Kindern, die jeweils nach einem späten oder frühen Rückschlag zum Druchschnitt zurückkehrten, und eine pathologische Entwicklung bei jenen Kindern, die nach einem frühen oder spätem Rückschlag fett oder mager wurden. Das Alter beim Rückschlag ist ein Indikator der nachfolgenden Entwicklung des Fettes.
Resumé
Le développement de l'adiposité a été suivi chez 164 sujets, depuis l'áge d'un mois jusqu'a à l'état adulte. Les 25ème et 75ème centiles de l'indice poids/taille (p/t2) ont été choisis comme bornes pour définer des sujets maigres, movens et obèses, aux áges de un et 21 ans. 42% des enfants seulement, demeurent dans leur catégorie intiale, 41% des enfants maigres à un an restant maigres, 42% des enfants moyens restant moyens et 41% des enfants obèses restant obèses. La plupart des enfants obèses ne le restent donc pas, maix deux fois plus d'enfants obèses que non-obèses deviennent des adults obèses (respectivement 41% et 20%). Le risque relatif de devenir un adulte obèse est à un an, de 1 pour les enfants maigres et moyens et de 2 pour les obèses. Plusieurs modes de développement se manifestent. Ils sont liés à l'áge du second accroissement d'adiposité, appelé rebond d'adiposité, que se produit habituellement vers six ans comme cela peut étre observé sur les courbes de croissance des plis cutanés ou de l'indice p/t2. Plus le rebond est précoce et plus l'adiposité adulte est forte, qu'elle soit mesurée par p/t2 ou par le pli cutané subscapulaire. Les cohortes d'enfants que ont changé de centile au cours de leur croissance, comprennent des enfants obèses ayant eu un rebond tardif, ce que le rend normaux et des enfants maigres avec un rebond pr once, qui sont devenus obèses. Les autres cohortes sont restées dans leur catégorie initiale, comme par exemple les enfants obèses avec un rebond précoce qui sont restés obèses et les enfants maigres avec un rebond tardif, qui sont restés maigres. L'áge lors du rebond fournit deux indications: l'existence d'un processus de régulation che les enfants transitoirement obèses ou maigres qui retournent à la moyenne après un rebond respectivement tardif our précoce, et un développement pathologique chez les enfants qui sont devenus obèses ou maigres après un rebond précoce ou tardif. L'áge lors du rebond est alors un indicateur de l'évolution future de la corpulence.</abstract><cop>London</cop><pub>Informa UK Ltd</pub><pmid>3662424</pmid><doi>10.1080/03014468700008991</doi><tpages>11</tpages></addata></record> |
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identifier | ISSN: 0301-4460 |
ispartof | Annals of human biology, 1987, Vol.14 (3), p.219-229 |
issn | 0301-4460 1464-5033 |
language | eng |
recordid | cdi_pubmed_primary_3662424 |
source | MEDLINE; Taylor & Francis |
subjects | Adipose Tissue - physiology Adolescent Adult Aging - physiology Biological and medical sciences Body Height Body Weight Child Child, Preschool Female Humans Infant Longitudinal Studies Male Medical sciences Metabolic diseases Obesity Sex Factors |
title | Tracking the development of adiposity from one month of age to adulthood |
url | https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-01-20T06%3A09%3A41IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-proquest_pubme&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Tracking%20the%20development%20of%20adiposity%20from%20one%20month%20of%20age%20to%20adulthood&rft.jtitle=Annals%20of%20human%20biology&rft.au=Rolland-Cachera,%20Marie-Fran%C3%A7oise&rft.date=1987&rft.volume=14&rft.issue=3&rft.spage=219&rft.epage=229&rft.pages=219-229&rft.issn=0301-4460&rft.eissn=1464-5033&rft.coden=AHUBBJ&rft_id=info:doi/10.1080/03014468700008991&rft_dat=%3Cproquest_pubme%3E81054099%3C/proquest_pubme%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_pqid=81054099&rft_id=info:pmid/3662424&rfr_iscdi=true |