Skin and nail infections due to Fusarium oxysporum in Tuscany, Italy
Nine cases of skin and nail infection due to Fusarium oxysporum, diagnosed in Tuscany in the period 1985‐97, are described. Two manifested as interdigital intertrigo of the feet and seven as onychomycosis. All were diagnosed on the basis of repeated mycological examination, direct microscope observa...
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description | Nine cases of skin and nail infection due to Fusarium oxysporum, diagnosed in Tuscany in the period 1985‐97, are described. Two manifested as interdigital intertrigo of the feet and seven as onychomycosis. All were diagnosed on the basis of repeated mycological examination, direct microscope observation and culture, as well as histological examination of biopsy specimens in two cases of intertrigo. Fragments of the fungal colonies were examined by scanning electron microscopy (SEM) for more detailed observation of fungal morphology. All patients had normal immune status and a history of the infection extending several years. Four of the patients with onychomycosis were treated with oral itraconazole, and clinical and mycological recovery was achieved in three cases. Two others were treated with cyclopyrox nail lacquer, successfully in one case. One patient with intertrigo was treated with oral itraconazole and one with oral terbinafine; both were also treated and with topical drugs, however clinical recovery was not confirmed by the mycological results.
Zusammenfassung. Wir berichten über neun Fälle von Pilzinfektionen der Haut und der Nägel durch Fusarium oxysporum, davon zwei Interdigitalmykosen der Füße und sieben Nagelmykosen, die in der Toskana im Zeitraum von 1985‐97 diagnostiziert wurden. Die Diagnose wurde stets mittels wiederholter Nativpräparate und Kulturen gestellt bei einem Patienten mit Interdigitalmykose auch mittels eines histologischen Präparates. Die Pilzkolonien wurden ferner elektronenmikroskopisch auf die Feinmorphologie untersucht. Die immunkompetenten Patienten waren seit Jahren befallen. Von den Patienten mit Nagelmykose wurden vier mit Itraconazol per os behandelt, davon wiesen drei klinische und auch mykologische Heilung auf; die übrigen Patienten wurden erfolgreich mit Ciclopirox‐Lack behandelt. Die zwei Interdigitalmykosen wurden eine mit Itraconazol und eine mit Terbinafin per os behandelt; der klinischen Heilung entsprach jedoch nicht die mykologische. |
doi_str_mv | 10.1111/j.1439-0507.1998.tb00369.x |
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Zusammenfassung. Wir berichten über neun Fälle von Pilzinfektionen der Haut und der Nägel durch Fusarium oxysporum, davon zwei Interdigitalmykosen der Füße und sieben Nagelmykosen, die in der Toskana im Zeitraum von 1985‐97 diagnostiziert wurden. Die Diagnose wurde stets mittels wiederholter Nativpräparate und Kulturen gestellt bei einem Patienten mit Interdigitalmykose auch mittels eines histologischen Präparates. Die Pilzkolonien wurden ferner elektronenmikroskopisch auf die Feinmorphologie untersucht. Die immunkompetenten Patienten waren seit Jahren befallen. Von den Patienten mit Nagelmykose wurden vier mit Itraconazol per os behandelt, davon wiesen drei klinische und auch mykologische Heilung auf; die übrigen Patienten wurden erfolgreich mit Ciclopirox‐Lack behandelt. Die zwei Interdigitalmykosen wurden eine mit Itraconazol und eine mit Terbinafin per os behandelt; der klinischen Heilung entsprach jedoch nicht die mykologische.</description><identifier>ISSN: 0933-7407</identifier><identifier>EISSN: 1439-0507</identifier><identifier>DOI: 10.1111/j.1439-0507.1998.tb00369.x</identifier><identifier>PMID: 9916472</identifier><language>eng</language><publisher>Oxford, UK: Blackwell Publishing Ltd</publisher><subject>Adolescent ; Adult ; Aged ; Aged, 80 and over ; Antifungal Agents - therapeutic use ; antimycotic chemotherapy ; antimykotische Chemotherapie ; Biological and medical sciences ; Dermatomycoses - diagnosis ; Dermatomycoses - microbiology ; Foot Dermatoses - diagnosis ; Foot Dermatoses - microbiology ; Fusarium - isolation & purification ; Fusarium - ultrastructure ; Fusarium oxysporum ; Hautinfektionen ; Human mycoses ; Humans ; Infectious diseases ; Intertrigo - diagnosis ; Intertrigo - drug therapy ; Intertrigo - microbiology ; Itraconazole - therapeutic use ; Male ; Medical sciences ; Microscopy, Electron, Scanning ; Middle Aged ; Mycoses ; Mycoses of the skin ; Nagelinfektionen ; nail infections ; Naphthalenes - therapeutic use ; Onychomycosis - diagnosis ; Onychomycosis - drug therapy ; Onychomycosis - microbiology ; skin infections ; Treatment Outcome</subject><ispartof>Mycoses, 1998-11, Vol.41 (9-10), p.433-437</ispartof><rights>1999 INIST-CNRS</rights><lds50>peer_reviewed</lds50><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed><citedby>FETCH-LOGICAL-c4823-51c748715e4b0abf3a1d5d1086c1dab1873e6e7505c020d0bc6cded6e59355533</citedby></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktopdf>$$Uhttps://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1111%2Fj.1439-0507.1998.tb00369.x$$EPDF$$P50$$Gwiley$$H</linktopdf><linktohtml>$$Uhttps://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111%2Fj.1439-0507.1998.tb00369.x$$EHTML$$P50$$Gwiley$$H</linktohtml><link.rule.ids>314,780,784,1416,27923,27924,45573,45574</link.rule.ids><backlink>$$Uhttp://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=1651749$$DView record in Pascal Francis$$Hfree_for_read</backlink><backlink>$$Uhttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9916472$$D View this record in MEDLINE/PubMed$$Hfree_for_read</backlink></links><search><creatorcontrib>Romano, Clara</creatorcontrib><creatorcontrib>Miracco, C.</creatorcontrib><creatorcontrib>Difonzo, E. M.</creatorcontrib><title>Skin and nail infections due to Fusarium oxysporum in Tuscany, Italy</title><title>Mycoses</title><addtitle>Mycoses</addtitle><description>Nine cases of skin and nail infection due to Fusarium oxysporum, diagnosed in Tuscany in the period 1985‐97, are described. Two manifested as interdigital intertrigo of the feet and seven as onychomycosis. All were diagnosed on the basis of repeated mycological examination, direct microscope observation and culture, as well as histological examination of biopsy specimens in two cases of intertrigo. Fragments of the fungal colonies were examined by scanning electron microscopy (SEM) for more detailed observation of fungal morphology. All patients had normal immune status and a history of the infection extending several years. Four of the patients with onychomycosis were treated with oral itraconazole, and clinical and mycological recovery was achieved in three cases. Two others were treated with cyclopyrox nail lacquer, successfully in one case. One patient with intertrigo was treated with oral itraconazole and one with oral terbinafine; both were also treated and with topical drugs, however clinical recovery was not confirmed by the mycological results.
Zusammenfassung. Wir berichten über neun Fälle von Pilzinfektionen der Haut und der Nägel durch Fusarium oxysporum, davon zwei Interdigitalmykosen der Füße und sieben Nagelmykosen, die in der Toskana im Zeitraum von 1985‐97 diagnostiziert wurden. Die Diagnose wurde stets mittels wiederholter Nativpräparate und Kulturen gestellt bei einem Patienten mit Interdigitalmykose auch mittels eines histologischen Präparates. Die Pilzkolonien wurden ferner elektronenmikroskopisch auf die Feinmorphologie untersucht. Die immunkompetenten Patienten waren seit Jahren befallen. Von den Patienten mit Nagelmykose wurden vier mit Itraconazol per os behandelt, davon wiesen drei klinische und auch mykologische Heilung auf; die übrigen Patienten wurden erfolgreich mit Ciclopirox‐Lack behandelt. Die zwei Interdigitalmykosen wurden eine mit Itraconazol und eine mit Terbinafin per os behandelt; der klinischen Heilung entsprach jedoch nicht die mykologische.</description><subject>Adolescent</subject><subject>Adult</subject><subject>Aged</subject><subject>Aged, 80 and over</subject><subject>Antifungal Agents - therapeutic use</subject><subject>antimycotic chemotherapy</subject><subject>antimykotische Chemotherapie</subject><subject>Biological and medical sciences</subject><subject>Dermatomycoses - diagnosis</subject><subject>Dermatomycoses - microbiology</subject><subject>Foot Dermatoses - diagnosis</subject><subject>Foot Dermatoses - microbiology</subject><subject>Fusarium - isolation & purification</subject><subject>Fusarium - ultrastructure</subject><subject>Fusarium oxysporum</subject><subject>Hautinfektionen</subject><subject>Human mycoses</subject><subject>Humans</subject><subject>Infectious diseases</subject><subject>Intertrigo - diagnosis</subject><subject>Intertrigo - drug therapy</subject><subject>Intertrigo - microbiology</subject><subject>Itraconazole - therapeutic use</subject><subject>Male</subject><subject>Medical sciences</subject><subject>Microscopy, Electron, Scanning</subject><subject>Middle Aged</subject><subject>Mycoses</subject><subject>Mycoses of the skin</subject><subject>Nagelinfektionen</subject><subject>nail infections</subject><subject>Naphthalenes - therapeutic use</subject><subject>Onychomycosis - diagnosis</subject><subject>Onychomycosis - drug therapy</subject><subject>Onychomycosis - microbiology</subject><subject>skin infections</subject><subject>Treatment Outcome</subject><issn>0933-7407</issn><issn>1439-0507</issn><fulltext>true</fulltext><rsrctype>article</rsrctype><creationdate>1998</creationdate><recordtype>article</recordtype><sourceid>EIF</sourceid><recordid>eNqFkV1r2zAUhsXY6NKPnzAwY-xqdo-sL-tmUNIlK6QptGnGroQsKaDUsTPLpvG_r01MdlndSPA-euGcB6GvGBLcn-ttgimRMTAQCZYyS5ocgHCZHD6gySn6iCYgCYkFBfEZnYewBcBCpvwMnUmJORXpBN0-vfgy0qWNSu2LyJcbZxpflSGyrYuaKpq1Qde-3UXVoQv7qu5f_YdVG4wuux_RXaOL7hJ92ugiuKvxvkDPs1-r6e948TC_m94sYkOzlMQMG0EzgZmjOeh8QzS2zGLIuMFW5zgTxHEnGDADKVjIDTfWWe6YJIwxQi7Q92Pvvq7-tS40aueDcUWhS1e1QXGJKSOcvQtikWaEMtqDX0awzXfOqn3td7ru1LifPv825rofuNjUujQ-nDDMGRZU9tjPI_bqC9f9j0ENvtRWDVLUIEUNvtToSx3U_d8pJcNk8bHAh8YdTgW6flFcEMHUn-VcLR9XKawf12pJ3gDRwJeN</recordid><startdate>199811</startdate><enddate>199811</enddate><creator>Romano, Clara</creator><creator>Miracco, C.</creator><creator>Difonzo, E. 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M.</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-LOGICAL-c4823-51c748715e4b0abf3a1d5d1086c1dab1873e6e7505c020d0bc6cded6e59355533</frbrgroupid><rsrctype>articles</rsrctype><prefilter>articles</prefilter><language>eng</language><creationdate>1998</creationdate><topic>Adolescent</topic><topic>Adult</topic><topic>Aged</topic><topic>Aged, 80 and over</topic><topic>Antifungal Agents - therapeutic use</topic><topic>antimycotic chemotherapy</topic><topic>antimykotische Chemotherapie</topic><topic>Biological and medical sciences</topic><topic>Dermatomycoses - diagnosis</topic><topic>Dermatomycoses - microbiology</topic><topic>Foot Dermatoses - diagnosis</topic><topic>Foot Dermatoses - microbiology</topic><topic>Fusarium - isolation & purification</topic><topic>Fusarium - ultrastructure</topic><topic>Fusarium oxysporum</topic><topic>Hautinfektionen</topic><topic>Human mycoses</topic><topic>Humans</topic><topic>Infectious diseases</topic><topic>Intertrigo - diagnosis</topic><topic>Intertrigo - drug therapy</topic><topic>Intertrigo - microbiology</topic><topic>Itraconazole - therapeutic use</topic><topic>Male</topic><topic>Medical sciences</topic><topic>Microscopy, Electron, Scanning</topic><topic>Middle Aged</topic><topic>Mycoses</topic><topic>Mycoses of the skin</topic><topic>Nagelinfektionen</topic><topic>nail infections</topic><topic>Naphthalenes - therapeutic use</topic><topic>Onychomycosis - diagnosis</topic><topic>Onychomycosis - drug therapy</topic><topic>Onychomycosis - microbiology</topic><topic>skin infections</topic><topic>Treatment Outcome</topic><toplevel>peer_reviewed</toplevel><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Romano, Clara</creatorcontrib><creatorcontrib>Miracco, C.</creatorcontrib><creatorcontrib>Difonzo, E. M.</creatorcontrib><collection>Istex</collection><collection>Pascal-Francis</collection><collection>Medline</collection><collection>MEDLINE</collection><collection>MEDLINE (Ovid)</collection><collection>MEDLINE</collection><collection>MEDLINE</collection><collection>PubMed</collection><collection>Algology Mycology and Protozoology Abstracts (Microbiology C)</collection><collection>MEDLINE - Academic</collection><jtitle>Mycoses</jtitle></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext</fulltext></delivery><addata><au>Romano, Clara</au><au>Miracco, C.</au><au>Difonzo, E. M.</au><format>journal</format><genre>article</genre><ristype>JOUR</ristype><atitle>Skin and nail infections due to Fusarium oxysporum in Tuscany, Italy</atitle><jtitle>Mycoses</jtitle><addtitle>Mycoses</addtitle><date>1998-11</date><risdate>1998</risdate><volume>41</volume><issue>9-10</issue><spage>433</spage><epage>437</epage><pages>433-437</pages><issn>0933-7407</issn><eissn>1439-0507</eissn><abstract>Nine cases of skin and nail infection due to Fusarium oxysporum, diagnosed in Tuscany in the period 1985‐97, are described. Two manifested as interdigital intertrigo of the feet and seven as onychomycosis. All were diagnosed on the basis of repeated mycological examination, direct microscope observation and culture, as well as histological examination of biopsy specimens in two cases of intertrigo. Fragments of the fungal colonies were examined by scanning electron microscopy (SEM) for more detailed observation of fungal morphology. All patients had normal immune status and a history of the infection extending several years. Four of the patients with onychomycosis were treated with oral itraconazole, and clinical and mycological recovery was achieved in three cases. Two others were treated with cyclopyrox nail lacquer, successfully in one case. One patient with intertrigo was treated with oral itraconazole and one with oral terbinafine; both were also treated and with topical drugs, however clinical recovery was not confirmed by the mycological results.
Zusammenfassung. Wir berichten über neun Fälle von Pilzinfektionen der Haut und der Nägel durch Fusarium oxysporum, davon zwei Interdigitalmykosen der Füße und sieben Nagelmykosen, die in der Toskana im Zeitraum von 1985‐97 diagnostiziert wurden. Die Diagnose wurde stets mittels wiederholter Nativpräparate und Kulturen gestellt bei einem Patienten mit Interdigitalmykose auch mittels eines histologischen Präparates. Die Pilzkolonien wurden ferner elektronenmikroskopisch auf die Feinmorphologie untersucht. Die immunkompetenten Patienten waren seit Jahren befallen. Von den Patienten mit Nagelmykose wurden vier mit Itraconazol per os behandelt, davon wiesen drei klinische und auch mykologische Heilung auf; die übrigen Patienten wurden erfolgreich mit Ciclopirox‐Lack behandelt. Die zwei Interdigitalmykosen wurden eine mit Itraconazol und eine mit Terbinafin per os behandelt; der klinischen Heilung entsprach jedoch nicht die mykologische.</abstract><cop>Oxford, UK</cop><pub>Blackwell Publishing Ltd</pub><pmid>9916472</pmid><doi>10.1111/j.1439-0507.1998.tb00369.x</doi><tpages>5</tpages></addata></record> |
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subjects | Adolescent Adult Aged Aged, 80 and over Antifungal Agents - therapeutic use antimycotic chemotherapy antimykotische Chemotherapie Biological and medical sciences Dermatomycoses - diagnosis Dermatomycoses - microbiology Foot Dermatoses - diagnosis Foot Dermatoses - microbiology Fusarium - isolation & purification Fusarium - ultrastructure Fusarium oxysporum Hautinfektionen Human mycoses Humans Infectious diseases Intertrigo - diagnosis Intertrigo - drug therapy Intertrigo - microbiology Itraconazole - therapeutic use Male Medical sciences Microscopy, Electron, Scanning Middle Aged Mycoses Mycoses of the skin Nagelinfektionen nail infections Naphthalenes - therapeutic use Onychomycosis - diagnosis Onychomycosis - drug therapy Onychomycosis - microbiology skin infections Treatment Outcome |
title | Skin and nail infections due to Fusarium oxysporum in Tuscany, Italy |
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