The Effects of International Economic Trends on Gender Equity in Schooling
Educational conditions and opportunities for female pupils, in comparison with male pupils, vary considerably between countries. In the past researchers have tended to explain these conditions in terms of national and local factors. Recently, however, some researchers have begun to focus on the infl...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | International review of education 1998, Vol.44 (4), p.335-356 |
---|---|
1. Verfasser: | |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | Educational conditions and opportunities for female pupils, in comparison with male pupils, vary considerably between countries. In the past researchers have tended to explain these conditions in terms of national and local factors. Recently, however, some researchers have begun to focus on the influence of global economic trends in this area. This article describes a survey of 120 countries, examining the influence of economic globalization on gender equity in secondary schools. The article concludes that this influence is significant and should be taken into account by policy-makers. /// Bedingungen und Gelegendheiten auf dem Bildungssektor für weibliche Schüler im Vergleich zu männlichen Schüler, unterscheiden sieh von Land zu Land erheblich. In der Vergangenheit tendierten Forscher dazu, dies nationalen und lokalen Faktoren zuzuschreiben. Seit kurzem konzentrieren sich einige Forscher jedoch auf den Einfluß globaler Trends auf diesem Gebiet. Dieser Artikel beschreibt eine in 120 Ländern durchgeführte Studie, die den Einfluß wirtschaftlicher Globalisierung auf Gleichstellung der Geschlechter in Sekundarschulen untersucht. Der Artikel unterstreicht die Bedeutung dieses Einflusses, der von politischen Entscheidungsträgern berücksichtigt werden sollte. /// Les conditions et les possibilités d'apprentissage pour les élèves filles, comparées à celles pour les garçons, varient considérablement d'un pays à l'autre. Par le passé, les chercheurs ont tenté d'expliquer ces différences en termes de facteurs nationaux et locaux. Mais récemment, quelques chercheurs se sont penchés pour la première fois sur l'influence des tendances de planétarisation économique dans ce domaine. L'article décrit une enquête menée dans cent-vingt pays, qui a analysé l'influence de la mondialisation économique sur l'égalité des sexes dans les écoles secondaires. Il tire la conclusion que cette influence est manifeste et devrait être prise en compte par les responsables de politiques. /// Las condiciones y oportunidades de educación para las alumnas mujeres, comparándolas con las de los alumnos varones, varían considerablemente de un país al otro. En el pasado, los investigadores habían tendido a explicar estas condiciones en términos de factores nacionales y locales. Recientemente, no obstante, algunos investigadores han comenzado a centrar su atención en la influencia de tendencias económicas globales en esta área. El artículo describe un estudio de 120 países, examinando la influencia |
---|---|
ISSN: | 0020-8566 1573-0638 |
DOI: | 10.1023/A:1003217807277 |