Clustering Among Firms in the Non-Broadcast Visual Communications (NBVC) Sector

There is a growing body of literature concerning the impact of clustering on the economic efficiency of high technology small firm operation. By considering high technology firms within the emerging nonbroadcast visual communications (NBVC) sector, this paper seeks to explore business linkage aspect...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Regional studies 2001-07, Vol.35 (5), p.401-414
Hauptverfasser: Oakey, Ray, Kipling, Michelle, Wildgust, Susan
Format: Artikel
Sprache:eng
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
container_end_page 414
container_issue 5
container_start_page 401
container_title Regional studies
container_volume 35
creator Oakey, Ray
Kipling, Michelle
Wildgust, Susan
description There is a growing body of literature concerning the impact of clustering on the economic efficiency of high technology small firm operation. By considering high technology firms within the emerging nonbroadcast visual communications (NBVC) sector, this paper seeks to explore business linkage aspects of clustering at the regional scale, and at the local level within South East England. La documentation sur l'impact de l'agglomération des petites entreprises À la pointe de la technologie est plus répandue. A partir d'une étude des entreprises à la pointe de la technologie au sein de la jeune industrie des communications visuelles non-commerciale, cet article cherche à examiner les liens commerciaux qui résultent de l'agglomération sur le plan régional et à l'échelle locale dans le Sud-est de l'Angleterre. Es ist ein starker Zuwachs in der Literatur über die Auswirkung der Gruppenbildung auf die wirtschaftliche Leistung hochentwickelter Zwergfirmenunternehmen zu verzeichnen. Dieser Aufsatz beabsichtigt, unter Berücksichtigung technologisch entwickelter Firmen Aspekte von Anhäufungen von Geschäftsverbindungen im aufkommenden, nicht ausstrahlenden visuellen Kommunikations(NBVC)sektor auf regionaler und auf Ortsebene in Südostengland zu untersuchen.
doi_str_mv 10.1080/00343400125033
format Article
fullrecord <record><control><sourceid>proquest_cross</sourceid><recordid>TN_cdi_proquest_miscellaneous_38260901</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>38260901</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-LOGICAL-c405t-298efb56b2442132525bdbd5c4fa684a98c42ec1efabe034fc1f84bfcfe4ff633</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqFULtOxDAQtBBIHI-WOgVCUATWr5CUEHE8hKDg0VqOY4NREh-2A9zf49MBEgWimF1pd2Y8XoR2MBxiKOEIgDLKADDhQOkKmmBaQA68wqtosljmacvW0UYILwDA-DGdoNu6G0PU3g5P2UnvUp1a34fMDll81tmNG_JT72SrZIjZow2j7LLa9f04WCWjdUPI9m9OH-uD7E6r6PwWWjOyC3r7q2-ih-nZfX2RX9-eX9Yn17liwGNOqlKbhhcNYYxgSjjhTdu0XDEji5LJqlSMaIW1kY1O0Y3CpmSNUUYzYwpKN9He0nfm3euoQxS9DUp3nRy0G4OgJSmgApyIh0ui8i4Er42YedtLPxcYxOJu4vfdkuBqKfB6ptUPO0rj9VOIrXgTVFKeyjyBJF1qNmExmiWwNGGYiefYJ7Pdr5gyKNkZLwdlw49pgUtC8XGisSXNDsb5Xr4737XpyXnn_Lfmd0wRP2KSVf_K6B_f_AQkD6kA</addsrcrecordid><sourcetype>Aggregation Database</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>article</recordtype><pqid>38260901</pqid></control><display><type>article</type><title>Clustering Among Firms in the Non-Broadcast Visual Communications (NBVC) Sector</title><source>RePEc</source><source>Business Source Complete</source><creator>Oakey, Ray ; Kipling, Michelle ; Wildgust, Susan</creator><creatorcontrib>Oakey, Ray ; Kipling, Michelle ; Wildgust, Susan</creatorcontrib><description>There is a growing body of literature concerning the impact of clustering on the economic efficiency of high technology small firm operation. By considering high technology firms within the emerging nonbroadcast visual communications (NBVC) sector, this paper seeks to explore business linkage aspects of clustering at the regional scale, and at the local level within South East England. La documentation sur l'impact de l'agglomération des petites entreprises À la pointe de la technologie est plus répandue. A partir d'une étude des entreprises à la pointe de la technologie au sein de la jeune industrie des communications visuelles non-commerciale, cet article cherche à examiner les liens commerciaux qui résultent de l'agglomération sur le plan régional et à l'échelle locale dans le Sud-est de l'Angleterre. Es ist ein starker Zuwachs in der Literatur über die Auswirkung der Gruppenbildung auf die wirtschaftliche Leistung hochentwickelter Zwergfirmenunternehmen zu verzeichnen. Dieser Aufsatz beabsichtigt, unter Berücksichtigung technologisch entwickelter Firmen Aspekte von Anhäufungen von Geschäftsverbindungen im aufkommenden, nicht ausstrahlenden visuellen Kommunikations(NBVC)sektor auf regionaler und auf Ortsebene in Südostengland zu untersuchen.</description><identifier>ISSN: 0034-3404</identifier><identifier>EISSN: 1360-0591</identifier><identifier>DOI: 10.1080/00343400125033</identifier><language>eng</language><publisher>Cambridge: Taylor &amp; Francis Group</publisher><subject>Agglomeration ; Anhaufung ; Ballung ; Bgi / Prodig ; Cluster analysis ; Clustering ; Economic networks ; England ; Europe ; Grappes ; Liens Commerciaux Locaux ; Local Business Linkages ; Location of industry ; Nebenprodukte ; Ortliche Geschaftsverbindungen ; Politique Regionale ; Psychic Income ; Psychisches Einkommen ; Regional economics ; Regional Policy ; Regionalpolitik ; Retombees Favorables ; Revenu Psychologique ; Small and medium sized enterprises ; Spin-OFFS ; Technology ; The British Isles ; United Kingdom</subject><ispartof>Regional studies, 2001-07, Vol.35 (5), p.401-414</ispartof><rights>Copyright Taylor &amp; Francis Group, LLC 2001</rights><rights>Tous droits réservés © Prodig - Bibliographie Géographique Internationale (BGI), 2001</rights><lds50>peer_reviewed</lds50><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed><citedby>FETCH-LOGICAL-c405t-298efb56b2442132525bdbd5c4fa684a98c42ec1efabe034fc1f84bfcfe4ff633</citedby><cites>FETCH-LOGICAL-c405t-298efb56b2442132525bdbd5c4fa684a98c42ec1efabe034fc1f84bfcfe4ff633</cites></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><link.rule.ids>314,780,784,4006,27923,27924</link.rule.ids><backlink>$$Uhttp://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&amp;idt=6182317$$DView record in Pascal Francis$$Hfree_for_read</backlink><backlink>$$Uhttp://econpapers.repec.org/article/tafregstd/v_3a35_3ay_3a2001_3ai_3a5_3ap_3a401-414.htm$$DView record in RePEc$$Hfree_for_read</backlink></links><search><creatorcontrib>Oakey, Ray</creatorcontrib><creatorcontrib>Kipling, Michelle</creatorcontrib><creatorcontrib>Wildgust, Susan</creatorcontrib><title>Clustering Among Firms in the Non-Broadcast Visual Communications (NBVC) Sector</title><title>Regional studies</title><description>There is a growing body of literature concerning the impact of clustering on the economic efficiency of high technology small firm operation. By considering high technology firms within the emerging nonbroadcast visual communications (NBVC) sector, this paper seeks to explore business linkage aspects of clustering at the regional scale, and at the local level within South East England. La documentation sur l'impact de l'agglomération des petites entreprises À la pointe de la technologie est plus répandue. A partir d'une étude des entreprises à la pointe de la technologie au sein de la jeune industrie des communications visuelles non-commerciale, cet article cherche à examiner les liens commerciaux qui résultent de l'agglomération sur le plan régional et à l'échelle locale dans le Sud-est de l'Angleterre. Es ist ein starker Zuwachs in der Literatur über die Auswirkung der Gruppenbildung auf die wirtschaftliche Leistung hochentwickelter Zwergfirmenunternehmen zu verzeichnen. Dieser Aufsatz beabsichtigt, unter Berücksichtigung technologisch entwickelter Firmen Aspekte von Anhäufungen von Geschäftsverbindungen im aufkommenden, nicht ausstrahlenden visuellen Kommunikations(NBVC)sektor auf regionaler und auf Ortsebene in Südostengland zu untersuchen.</description><subject>Agglomeration</subject><subject>Anhaufung</subject><subject>Ballung</subject><subject>Bgi / Prodig</subject><subject>Cluster analysis</subject><subject>Clustering</subject><subject>Economic networks</subject><subject>England</subject><subject>Europe</subject><subject>Grappes</subject><subject>Liens Commerciaux Locaux</subject><subject>Local Business Linkages</subject><subject>Location of industry</subject><subject>Nebenprodukte</subject><subject>Ortliche Geschaftsverbindungen</subject><subject>Politique Regionale</subject><subject>Psychic Income</subject><subject>Psychisches Einkommen</subject><subject>Regional economics</subject><subject>Regional Policy</subject><subject>Regionalpolitik</subject><subject>Retombees Favorables</subject><subject>Revenu Psychologique</subject><subject>Small and medium sized enterprises</subject><subject>Spin-OFFS</subject><subject>Technology</subject><subject>The British Isles</subject><subject>United Kingdom</subject><issn>0034-3404</issn><issn>1360-0591</issn><fulltext>true</fulltext><rsrctype>article</rsrctype><creationdate>2001</creationdate><recordtype>article</recordtype><sourceid>X2L</sourceid><recordid>eNqFULtOxDAQtBBIHI-WOgVCUATWr5CUEHE8hKDg0VqOY4NREh-2A9zf49MBEgWimF1pd2Y8XoR2MBxiKOEIgDLKADDhQOkKmmBaQA68wqtosljmacvW0UYILwDA-DGdoNu6G0PU3g5P2UnvUp1a34fMDll81tmNG_JT72SrZIjZow2j7LLa9f04WCWjdUPI9m9OH-uD7E6r6PwWWjOyC3r7q2-ih-nZfX2RX9-eX9Yn17liwGNOqlKbhhcNYYxgSjjhTdu0XDEji5LJqlSMaIW1kY1O0Y3CpmSNUUYzYwpKN9He0nfm3euoQxS9DUp3nRy0G4OgJSmgApyIh0ui8i4Er42YedtLPxcYxOJu4vfdkuBqKfB6ptUPO0rj9VOIrXgTVFKeyjyBJF1qNmExmiWwNGGYiefYJ7Pdr5gyKNkZLwdlw49pgUtC8XGisSXNDsb5Xr4737XpyXnn_Lfmd0wRP2KSVf_K6B_f_AQkD6kA</recordid><startdate>20010701</startdate><enddate>20010701</enddate><creator>Oakey, Ray</creator><creator>Kipling, Michelle</creator><creator>Wildgust, Susan</creator><general>Taylor &amp; Francis Group</general><general>Cambridge University Press</general><general>Taylor and Francis Journals</general><scope>IQODW</scope><scope>DKI</scope><scope>X2L</scope><scope>AAYXX</scope><scope>CITATION</scope><scope>8BJ</scope><scope>FQK</scope><scope>JBE</scope></search><sort><creationdate>20010701</creationdate><title>Clustering Among Firms in the Non-Broadcast Visual Communications (NBVC) Sector</title><author>Oakey, Ray ; Kipling, Michelle ; Wildgust, Susan</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-LOGICAL-c405t-298efb56b2442132525bdbd5c4fa684a98c42ec1efabe034fc1f84bfcfe4ff633</frbrgroupid><rsrctype>articles</rsrctype><prefilter>articles</prefilter><language>eng</language><creationdate>2001</creationdate><topic>Agglomeration</topic><topic>Anhaufung</topic><topic>Ballung</topic><topic>Bgi / Prodig</topic><topic>Cluster analysis</topic><topic>Clustering</topic><topic>Economic networks</topic><topic>England</topic><topic>Europe</topic><topic>Grappes</topic><topic>Liens Commerciaux Locaux</topic><topic>Local Business Linkages</topic><topic>Location of industry</topic><topic>Nebenprodukte</topic><topic>Ortliche Geschaftsverbindungen</topic><topic>Politique Regionale</topic><topic>Psychic Income</topic><topic>Psychisches Einkommen</topic><topic>Regional economics</topic><topic>Regional Policy</topic><topic>Regionalpolitik</topic><topic>Retombees Favorables</topic><topic>Revenu Psychologique</topic><topic>Small and medium sized enterprises</topic><topic>Spin-OFFS</topic><topic>Technology</topic><topic>The British Isles</topic><topic>United Kingdom</topic><toplevel>peer_reviewed</toplevel><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Oakey, Ray</creatorcontrib><creatorcontrib>Kipling, Michelle</creatorcontrib><creatorcontrib>Wildgust, Susan</creatorcontrib><collection>Pascal-Francis</collection><collection>RePEc IDEAS</collection><collection>RePEc</collection><collection>CrossRef</collection><collection>International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)</collection><collection>International Bibliography of the Social Sciences</collection><collection>International Bibliography of the Social Sciences</collection><jtitle>Regional studies</jtitle></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext</fulltext></delivery><addata><au>Oakey, Ray</au><au>Kipling, Michelle</au><au>Wildgust, Susan</au><format>journal</format><genre>article</genre><ristype>JOUR</ristype><atitle>Clustering Among Firms in the Non-Broadcast Visual Communications (NBVC) Sector</atitle><jtitle>Regional studies</jtitle><date>2001-07-01</date><risdate>2001</risdate><volume>35</volume><issue>5</issue><spage>401</spage><epage>414</epage><pages>401-414</pages><issn>0034-3404</issn><eissn>1360-0591</eissn><abstract>There is a growing body of literature concerning the impact of clustering on the economic efficiency of high technology small firm operation. By considering high technology firms within the emerging nonbroadcast visual communications (NBVC) sector, this paper seeks to explore business linkage aspects of clustering at the regional scale, and at the local level within South East England. La documentation sur l'impact de l'agglomération des petites entreprises À la pointe de la technologie est plus répandue. A partir d'une étude des entreprises à la pointe de la technologie au sein de la jeune industrie des communications visuelles non-commerciale, cet article cherche à examiner les liens commerciaux qui résultent de l'agglomération sur le plan régional et à l'échelle locale dans le Sud-est de l'Angleterre. Es ist ein starker Zuwachs in der Literatur über die Auswirkung der Gruppenbildung auf die wirtschaftliche Leistung hochentwickelter Zwergfirmenunternehmen zu verzeichnen. Dieser Aufsatz beabsichtigt, unter Berücksichtigung technologisch entwickelter Firmen Aspekte von Anhäufungen von Geschäftsverbindungen im aufkommenden, nicht ausstrahlenden visuellen Kommunikations(NBVC)sektor auf regionaler und auf Ortsebene in Südostengland zu untersuchen.</abstract><cop>Cambridge</cop><pub>Taylor &amp; Francis Group</pub><doi>10.1080/00343400125033</doi><tpages>14</tpages></addata></record>
fulltext fulltext
identifier ISSN: 0034-3404
ispartof Regional studies, 2001-07, Vol.35 (5), p.401-414
issn 0034-3404
1360-0591
language eng
recordid cdi_proquest_miscellaneous_38260901
source RePEc; Business Source Complete
subjects Agglomeration
Anhaufung
Ballung
Bgi / Prodig
Cluster analysis
Clustering
Economic networks
England
Europe
Grappes
Liens Commerciaux Locaux
Local Business Linkages
Location of industry
Nebenprodukte
Ortliche Geschaftsverbindungen
Politique Regionale
Psychic Income
Psychisches Einkommen
Regional economics
Regional Policy
Regionalpolitik
Retombees Favorables
Revenu Psychologique
Small and medium sized enterprises
Spin-OFFS
Technology
The British Isles
United Kingdom
title Clustering Among Firms in the Non-Broadcast Visual Communications (NBVC) Sector
url https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-01-10T12%3A46%3A40IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-proquest_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Clustering%20Among%20Firms%20in%20the%20Non-Broadcast%20Visual%20Communications%20(NBVC)%20Sector&rft.jtitle=Regional%20studies&rft.au=Oakey,%20Ray&rft.date=2001-07-01&rft.volume=35&rft.issue=5&rft.spage=401&rft.epage=414&rft.pages=401-414&rft.issn=0034-3404&rft.eissn=1360-0591&rft_id=info:doi/10.1080/00343400125033&rft_dat=%3Cproquest_cross%3E38260901%3C/proquest_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_pqid=38260901&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true