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The shaft bushings in many machines form a Taylor-Couette system with a thin clearance. The flow in such a clearance was studied in this paper by means of CFD simulation. Two different gap width ratios have been chosen to investigate the flow from laminar to turbulent range. Based on the simulation...
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Veröffentlicht in: | Chemie ingenieur technik 2016-05, Vol.88 (5), p.640-647 |
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Hauptverfasser: | , , , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
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Zusammenfassung: | The shaft bushings in many machines form a Taylor-Couette system with a thin clearance. The flow in such a clearance was studied in this paper by means of CFD simulation. Two different gap width ratios have been chosen to investigate the flow from laminar to turbulent range. Based on the simulation results a critical gap width ratio is determined in the turbulent regime, which is of importance to the transition of a turbulent flow with Taylor vortex in a turbulent flow without Taylor vortex.Original Abstract: In vielen Maschinen bilden Wellendurchfuehrungen ein Taylor-Couette-System mit einem duennen Spalt. Die Stromung in solchen Spalten wurde mittels Stromungssimulationen naeher untersucht. Dabei wurden zwei verschiedene Spaltbreitenverhaeltnisse mit laminaren und turbulenten Stromungen betrachtet. Auf Basis der Simulationsergebnisse wird im turbulenten Bereich ein kritisches Spaltbreitenverhaeltnis bestimmt, das fuer den Uebergang einer turbulenten Stromung mit Taylor-Wirbel in eine turbulente Stromung ohne Taylor-Wirbel von Bedeutung ist. |
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ISSN: | 0009-286X 1522-2640 |
DOI: | 10.1002/cite.201500009 |