Part-Time Labour, Work Rules, and Urban Transit Costs
The current financial crisis in urban transit has led to suggestions for reform of union work rules. Mangement has proposed use of part-time labour and flexible assignments, labour has countered with demands for less onerous work schedules and additional compensatory pay. This paper uses extensive c...
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Veröffentlicht in: | Journal of transport economics and policy 1984-01, Vol.18 (1), p.63-73 |
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Hauptverfasser: | , |
Format: | Artikel |
Sprache: | eng |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext |
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Zusammenfassung: | The current financial crisis in urban transit has led to suggestions for reform of union work rules. Mangement has proposed use of part-time labour and flexible assignments, labour has countered with demands for less onerous work schedules and additional compensatory pay. This paper uses extensive computer simulations to quantify the impact of the proposed work rule changes. The work rule changes proposed by management would decrease labour cost by 3-8 percentage points, while changes proposed by labour would increase costs by 3-24 percentage points. That is, the range of changes being discussed has more potential for increasing costs than for reducing them. The potential use of jointly defined labour-management simulations as a tool for exploring tradeoffs in the collective bargaining process and for discovering mutually beneficial work rule changes is discussed. /// Die gegenwärtige Finanzkrise im Stadtverkehr hat zu Vorschlägen geführt, die tarifvertraglichen Arbeitsregeln zu reformieren. Die Arbeitgeber haben Teilzeitarbeit und flexible Arbeitszeiten vorgeschlagen, die Gewerkschaften mit Forderungen nach weniger strikten Arbeitszeiten und zusätzlichen kompensatorischen Zahlungen geantwortet. In diesem Aufsatz werden umfangreiche Computer-Simulationen verwendet, um die Auswirkungen der vorgeschlagenen Änderungen der Arbeitszeitregeln zu quantifizieren. Die Arbeitszeitveränderungen, die von den Arbeitgebern vorgeschlagen werden, würden die Kosten der Arbeit um 3 bis 8 Prozentpunkte senken, dagegen würden die von den Gewerkschaften vorgeschlagenen Änderungen die Kosten um 3 bis 24 Prozentpunkte steigern. Das heißt, das Spektrum der Veränderungen, die diskutiert werden, bietet mehr Potential für steigende als für sinkende Kosten. Die eventuelle Verwendung gemeinsam definierter Simulationen der Tarifpartner-Positionen wird als ein Mittel vorgestellt, um Entwicklungslinien für die Tarifverhandlungen zu erhalten und beiderseits nutzbringende Änderungen der Arbeitszeitregeln zu entdecken. /// La crise financière actuelle que connaissent les transports urbains a amené à des propositions de réforme des règles syndicales de travail. Le patronat a proposé l'introduction du travail à temps partiel et une flexibilité des affectations, ce que les travailleurs ont contré par des exigences d'un emploi du temps moins lourd et d'un salaire de compensation additionnel. Cet article utilise des simulations extensives sur ordinateur pour chiffrer l'impact des changements de |
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ISSN: | 0022-5258 1754-5951 |