HYDRAULIC MOTOR VEHICLE BRAKING SYSTEM WITH WHEEL SLIP REGULATION
Die Erfindung betrifft eine hydraulische Kraftfahrzeugbremsanlage mit Radschlupfregelung nach dem Rückförderprinzip, mit einem die Druckmittelverbindung zwischen einem Bremsdruckgeber (8) und wenigstens einer Radbremse (12) herstellenden Primärkreis (2), sowie mit einem von der oder den Radbremsen (...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | VOLZ, PETER GEISSINGER, JUERGEN |
description | Die Erfindung betrifft eine hydraulische Kraftfahrzeugbremsanlage mit Radschlupfregelung nach dem Rückförderprinzip, mit einem die Druckmittelverbindung zwischen einem Bremsdruckgeber (8) und wenigstens einer Radbremse (12) herstellenden Primärkreis (2), sowie mit einem von der oder den Radbremsen (12) in der bremslöse- und schlupffreien Normalbremsstellung getrennten Sekundärkreis (3), der wenigstens ein in der Grundstellung geschlossenes Druckmodulationsventil (5) und einen zu einer Rückförderpumpe (6) führenden Druckmittelpfad aufweist, wobei ein Schliesskörper (1) beim Evakuieren der Bremsanlage den Sekundärkreis (3) mit dem Primärkreis (2) verbindet. Der Schliesskörper (1) besteht aus einem Werkstoff, der unter Einwirkung von Bremsflüssigkeit eine Form- und/oder Volumenänderung derart vollzieht, dass nach dem Evakuieren und Befüllen der Bremsanlage der Primärkreis (2) vom Sekundärkreis (3) unterbrochen ist.
The invention concerns a hydraulic motor vehicle braking system with wheel slip regulation operating according to the recirculating principle, with a primary circuit (2) which establishes the pressure medium connection between a brake pressure transmitter (8) and at least one wheel brake (12), and with a secondary circuit (3) which is separated from the wheel brake(s) (12) in the slip-free normal braking position without brake release and comprises at least one pressure-modulating valve (5) that is closed in the basic position and a pressure medium path that leads to a recirculating pump (6), a closure body (1) connecting the secondary circuit (3) to the primary circuit (2) when the braking system is evacuated. The closure body (1) consists of a material which, under the influence of brake fluid, assumes a variation in shape and/or volume such that, when the braking system has been evacuated and filled, the primary circuit (2) is separated from the secondary circuit (3).
L'invention concerne un système de freinage hydraulique d'automobile à régulation antipatinage, fonctionnant selon le principe de l'aspiration en retour, qui comprend un circuit primaire (2) assurant la connexion hydraulique entre un capteur de pression de frein (8) et au moins un frein sur roue (12), ainsi qu'un circuit secondaire (3) qui est séparé du frein ou des freins sur roue (12) en position de freinage normal sans desserrage des freins et sans patinage et comporte au moins une soupape de modulation de la pression (5), fermée en position de base et une voie de fluide hydraul |
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The invention concerns a hydraulic motor vehicle braking system with wheel slip regulation operating according to the recirculating principle, with a primary circuit (2) which establishes the pressure medium connection between a brake pressure transmitter (8) and at least one wheel brake (12), and with a secondary circuit (3) which is separated from the wheel brake(s) (12) in the slip-free normal braking position without brake release and comprises at least one pressure-modulating valve (5) that is closed in the basic position and a pressure medium path that leads to a recirculating pump (6), a closure body (1) connecting the secondary circuit (3) to the primary circuit (2) when the braking system is evacuated. The closure body (1) consists of a material which, under the influence of brake fluid, assumes a variation in shape and/or volume such that, when the braking system has been evacuated and filled, the primary circuit (2) is separated from the secondary circuit (3).
L'invention concerne un système de freinage hydraulique d'automobile à régulation antipatinage, fonctionnant selon le principe de l'aspiration en retour, qui comprend un circuit primaire (2) assurant la connexion hydraulique entre un capteur de pression de frein (8) et au moins un frein sur roue (12), ainsi qu'un circuit secondaire (3) qui est séparé du frein ou des freins sur roue (12) en position de freinage normal sans desserrage des freins et sans patinage et comporte au moins une soupape de modulation de la pression (5), fermée en position de base et une voie de fluide hydraulique menant jusqu'à une pompe de refoulement (6). Lorsque le vide s'effectue dans le système de freinage, un corps de fermeture (1) connecte le circuit secondaire (3) au circuit primaire (2). Le corps de fermeture (1) consiste en un matériau dont la forme ou le volume se modifie sous l'effet du liquide de freinage, de manière qu'une fois effectués le vide et le remplissage du système de freinage, le circuit primaire (2) soit déconnecté du circuit secondaire (3).</description><edition>6</edition><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>1998</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=19980219&DB=EPODOC&CC=WO&NR=9806615A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=19980219&DB=EPODOC&CC=WO&NR=9806615A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>VOLZ, PETER</creatorcontrib><creatorcontrib>GEISSINGER, JUERGEN</creatorcontrib><title>HYDRAULIC MOTOR VEHICLE BRAKING SYSTEM WITH WHEEL SLIP REGULATION</title><description>Die Erfindung betrifft eine hydraulische Kraftfahrzeugbremsanlage mit Radschlupfregelung nach dem Rückförderprinzip, mit einem die Druckmittelverbindung zwischen einem Bremsdruckgeber (8) und wenigstens einer Radbremse (12) herstellenden Primärkreis (2), sowie mit einem von der oder den Radbremsen (12) in der bremslöse- und schlupffreien Normalbremsstellung getrennten Sekundärkreis (3), der wenigstens ein in der Grundstellung geschlossenes Druckmodulationsventil (5) und einen zu einer Rückförderpumpe (6) führenden Druckmittelpfad aufweist, wobei ein Schliesskörper (1) beim Evakuieren der Bremsanlage den Sekundärkreis (3) mit dem Primärkreis (2) verbindet. Der Schliesskörper (1) besteht aus einem Werkstoff, der unter Einwirkung von Bremsflüssigkeit eine Form- und/oder Volumenänderung derart vollzieht, dass nach dem Evakuieren und Befüllen der Bremsanlage der Primärkreis (2) vom Sekundärkreis (3) unterbrochen ist.
The invention concerns a hydraulic motor vehicle braking system with wheel slip regulation operating according to the recirculating principle, with a primary circuit (2) which establishes the pressure medium connection between a brake pressure transmitter (8) and at least one wheel brake (12), and with a secondary circuit (3) which is separated from the wheel brake(s) (12) in the slip-free normal braking position without brake release and comprises at least one pressure-modulating valve (5) that is closed in the basic position and a pressure medium path that leads to a recirculating pump (6), a closure body (1) connecting the secondary circuit (3) to the primary circuit (2) when the braking system is evacuated. The closure body (1) consists of a material which, under the influence of brake fluid, assumes a variation in shape and/or volume such that, when the braking system has been evacuated and filled, the primary circuit (2) is separated from the secondary circuit (3).
L'invention concerne un système de freinage hydraulique d'automobile à régulation antipatinage, fonctionnant selon le principe de l'aspiration en retour, qui comprend un circuit primaire (2) assurant la connexion hydraulique entre un capteur de pression de frein (8) et au moins un frein sur roue (12), ainsi qu'un circuit secondaire (3) qui est séparé du frein ou des freins sur roue (12) en position de freinage normal sans desserrage des freins et sans patinage et comporte au moins une soupape de modulation de la pression (5), fermée en position de base et une voie de fluide hydraulique menant jusqu'à une pompe de refoulement (6). Lorsque le vide s'effectue dans le système de freinage, un corps de fermeture (1) connecte le circuit secondaire (3) au circuit primaire (2). Le corps de fermeture (1) consiste en un matériau dont la forme ou le volume se modifie sous l'effet du liquide de freinage, de manière qu'une fois effectués le vide et le remplissage du système de freinage, le circuit primaire (2) soit déconnecté du circuit secondaire (3).</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>1998</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZHD0iHQJcgz18XRW8PUP8Q9SCHP18HT2cVVwCnL09vRzVwiODA5x9VUI9wzxUAj3cHX1UQj28QxQCHJ1D_VxDPH09-NhYE1LzClO5YXS3AwKbq4hzh66qQX58anFBYnJqXmpJfHh_pYWBmZmhqaOhsZEKAEApDQq9A</recordid><startdate>19980219</startdate><enddate>19980219</enddate><creator>VOLZ, PETER</creator><creator>GEISSINGER, JUERGEN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>19980219</creationdate><title>HYDRAULIC MOTOR VEHICLE BRAKING SYSTEM WITH WHEEL SLIP REGULATION</title><author>VOLZ, PETER ; GEISSINGER, JUERGEN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO9806615A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>1998</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>VOLZ, PETER</creatorcontrib><creatorcontrib>GEISSINGER, JUERGEN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>VOLZ, PETER</au><au>GEISSINGER, JUERGEN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>HYDRAULIC MOTOR VEHICLE BRAKING SYSTEM WITH WHEEL SLIP REGULATION</title><date>1998-02-19</date><risdate>1998</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft eine hydraulische Kraftfahrzeugbremsanlage mit Radschlupfregelung nach dem Rückförderprinzip, mit einem die Druckmittelverbindung zwischen einem Bremsdruckgeber (8) und wenigstens einer Radbremse (12) herstellenden Primärkreis (2), sowie mit einem von der oder den Radbremsen (12) in der bremslöse- und schlupffreien Normalbremsstellung getrennten Sekundärkreis (3), der wenigstens ein in der Grundstellung geschlossenes Druckmodulationsventil (5) und einen zu einer Rückförderpumpe (6) führenden Druckmittelpfad aufweist, wobei ein Schliesskörper (1) beim Evakuieren der Bremsanlage den Sekundärkreis (3) mit dem Primärkreis (2) verbindet. Der Schliesskörper (1) besteht aus einem Werkstoff, der unter Einwirkung von Bremsflüssigkeit eine Form- und/oder Volumenänderung derart vollzieht, dass nach dem Evakuieren und Befüllen der Bremsanlage der Primärkreis (2) vom Sekundärkreis (3) unterbrochen ist.
The invention concerns a hydraulic motor vehicle braking system with wheel slip regulation operating according to the recirculating principle, with a primary circuit (2) which establishes the pressure medium connection between a brake pressure transmitter (8) and at least one wheel brake (12), and with a secondary circuit (3) which is separated from the wheel brake(s) (12) in the slip-free normal braking position without brake release and comprises at least one pressure-modulating valve (5) that is closed in the basic position and a pressure medium path that leads to a recirculating pump (6), a closure body (1) connecting the secondary circuit (3) to the primary circuit (2) when the braking system is evacuated. The closure body (1) consists of a material which, under the influence of brake fluid, assumes a variation in shape and/or volume such that, when the braking system has been evacuated and filled, the primary circuit (2) is separated from the secondary circuit (3).
L'invention concerne un système de freinage hydraulique d'automobile à régulation antipatinage, fonctionnant selon le principe de l'aspiration en retour, qui comprend un circuit primaire (2) assurant la connexion hydraulique entre un capteur de pression de frein (8) et au moins un frein sur roue (12), ainsi qu'un circuit secondaire (3) qui est séparé du frein ou des freins sur roue (12) en position de freinage normal sans desserrage des freins et sans patinage et comporte au moins une soupape de modulation de la pression (5), fermée en position de base et une voie de fluide hydraulique menant jusqu'à une pompe de refoulement (6). Lorsque le vide s'effectue dans le système de freinage, un corps de fermeture (1) connecte le circuit secondaire (3) au circuit primaire (2). Le corps de fermeture (1) consiste en un matériau dont la forme ou le volume se modifie sous l'effet du liquide de freinage, de manière qu'une fois effectués le vide et le remplissage du système de freinage, le circuit primaire (2) soit déconnecté du circuit secondaire (3).</abstract><edition>6</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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