STATIC SEAL FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES, IN PARTICULAR CLOSURE COVER FOR CRANKSHAFT AND GEARBOX HOUSINGS

Die Erfindung betrifft eine statische Dichtung für Brennkraftmaschinen, insbesondere Verschlussdeckel für Kurbelwellen- und Getriebegehäuse, bestehend aus einem mit Löchern für die Aufnahme von Befestigungsschrauben versehenen Grundkörper aus Metall oder dgl. sowie auf diesem z.B. durch Vulkanisiere...

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Hauptverfasser: WEITZ, KLAUS-PETER, OLBRICHT, HELMUT
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator WEITZ, KLAUS-PETER
OLBRICHT, HELMUT
description Die Erfindung betrifft eine statische Dichtung für Brennkraftmaschinen, insbesondere Verschlussdeckel für Kurbelwellen- und Getriebegehäuse, bestehend aus einem mit Löchern für die Aufnahme von Befestigungsschrauben versehenen Grundkörper aus Metall oder dgl. sowie auf diesem z.B. durch Vulkanisieren oder dgl. befestigten Dichtstreifen aus elastomerem Werkstoff, wobei diese Dichtstreifen mit mindestens einem axial vorstehenden Steg versehen sind. Um einerseits die Bearbeitungskosten für die Gegenflächen wesentlich zu verringern und andererseits die Dichtwirkung noch weiter zu verbessern, weisen die Dichtstreifen (5) an der der Flanschfläche (9) des Gehäuses (8) gegenüberliegenden Stirnseite (10) Ausnehmungen (11, 16, 17) auf, in die ein Dichtmittel (12) eingebracht ist. The invention pertains to a static seal for internal combustion engines, in particular a closure cover for crankshaft and gearbox housings. It comprises a base element made of metal of the like and provided with bores for fixing screws, and sealing strips made from an elastomeric material secured on the base element by vulcanisation or the like. The sealing strips are provided with at least one axially projecting ridge. To achieve a considerable reduction in machining costs for the opposing surfaces while also further improving the sealing effect, the sealing strips (5) are provided on the face (10) facing the flange surface (9) of the housing (8) with recesses (11, 16, 17) for a sealing agent (12). L'invention concerne une garniture d'étanchéité statique pour moteurs à combustion interne, notamment couvercle de fermeture pour carter de vilebrequin ou de boîte, qui comprend un corps de base en métal ou similaire, muni de trous pour recevoir des vis de fixation, ainsi que des bandes d'étanchéité en matériau élastomère, fixées par vulcanisation ou procédé similaire sur ledit corps de base. Les bandes d'étanchéité comportent au moins une nervure faisant saillie dans le sens axial. Afin d'une part de réduire sensiblement les frais d'usinage des contre-surfaces et d'autre part de rendre l'étanchéification encore plus efficace, les bandes d'étanchéité (5) comportent sur la face (10) opposée à la face de bride (9) du carter (8), des cavités (11, 16, 17) dans lesquelles est introduit un agent d'étanchéité.
format Patent
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Um einerseits die Bearbeitungskosten für die Gegenflächen wesentlich zu verringern und andererseits die Dichtwirkung noch weiter zu verbessern, weisen die Dichtstreifen (5) an der der Flanschfläche (9) des Gehäuses (8) gegenüberliegenden Stirnseite (10) Ausnehmungen (11, 16, 17) auf, in die ein Dichtmittel (12) eingebracht ist. The invention pertains to a static seal for internal combustion engines, in particular a closure cover for crankshaft and gearbox housings. It comprises a base element made of metal of the like and provided with bores for fixing screws, and sealing strips made from an elastomeric material secured on the base element by vulcanisation or the like. The sealing strips are provided with at least one axially projecting ridge. To achieve a considerable reduction in machining costs for the opposing surfaces while also further improving the sealing effect, the sealing strips (5) are provided on the face (10) facing the flange surface (9) of the housing (8) with recesses (11, 16, 17) for a sealing agent (12). L'invention concerne une garniture d'étanchéité statique pour moteurs à combustion interne, notamment couvercle de fermeture pour carter de vilebrequin ou de boîte, qui comprend un corps de base en métal ou similaire, muni de trous pour recevoir des vis de fixation, ainsi que des bandes d'étanchéité en matériau élastomère, fixées par vulcanisation ou procédé similaire sur ledit corps de base. Les bandes d'étanchéité comportent au moins une nervure faisant saillie dans le sens axial. Afin d'une part de réduire sensiblement les frais d'usinage des contre-surfaces et d'autre part de rendre l'étanchéification encore plus efficace, les bandes d'étanchéité (5) comportent sur la face (10) opposée à la face de bride (9) du carter (8), des cavités (11, 16, 17) dans lesquelles est introduit un agent d'étanchéité.</description><edition>6</edition><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENTS OF SEALINGS IN COMBUSTION ENGINES ; BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; CYLINDERS ; CYLINDERS, PISTONS OR CASINGS, FOR COMBUSTION ENGINES ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PISTONS ; SEALINGS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>1997</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=19970213&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=9705374A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=19970213&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=9705374A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>WEITZ, KLAUS-PETER</creatorcontrib><creatorcontrib>OLBRICHT, HELMUT</creatorcontrib><title>STATIC SEAL FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES, IN PARTICULAR CLOSURE COVER FOR CRANKSHAFT AND GEARBOX HOUSINGS</title><description>Die Erfindung betrifft eine statische Dichtung für Brennkraftmaschinen, insbesondere Verschlussdeckel für Kurbelwellen- und Getriebegehäuse, bestehend aus einem mit Löchern für die Aufnahme von Befestigungsschrauben versehenen Grundkörper aus Metall oder dgl. sowie auf diesem z.B. durch Vulkanisieren oder dgl. befestigten Dichtstreifen aus elastomerem Werkstoff, wobei diese Dichtstreifen mit mindestens einem axial vorstehenden Steg versehen sind. Um einerseits die Bearbeitungskosten für die Gegenflächen wesentlich zu verringern und andererseits die Dichtwirkung noch weiter zu verbessern, weisen die Dichtstreifen (5) an der der Flanschfläche (9) des Gehäuses (8) gegenüberliegenden Stirnseite (10) Ausnehmungen (11, 16, 17) auf, in die ein Dichtmittel (12) eingebracht ist. The invention pertains to a static seal for internal combustion engines, in particular a closure cover for crankshaft and gearbox housings. It comprises a base element made of metal of the like and provided with bores for fixing screws, and sealing strips made from an elastomeric material secured on the base element by vulcanisation or the like. The sealing strips are provided with at least one axially projecting ridge. To achieve a considerable reduction in machining costs for the opposing surfaces while also further improving the sealing effect, the sealing strips (5) are provided on the face (10) facing the flange surface (9) of the housing (8) with recesses (11, 16, 17) for a sealing agent (12). L'invention concerne une garniture d'étanchéité statique pour moteurs à combustion interne, notamment couvercle de fermeture pour carter de vilebrequin ou de boîte, qui comprend un corps de base en métal ou similaire, muni de trous pour recevoir des vis de fixation, ainsi que des bandes d'étanchéité en matériau élastomère, fixées par vulcanisation ou procédé similaire sur ledit corps de base. Les bandes d'étanchéité comportent au moins une nervure faisant saillie dans le sens axial. Afin d'une part de réduire sensiblement les frais d'usinage des contre-surfaces et d'autre part de rendre l'étanchéification encore plus efficace, les bandes d'étanchéité (5) comportent sur la face (10) opposée à la face de bride (9) du carter (8), des cavités (11, 16, 17) dans lesquelles est introduit un agent d'étanchéité.</description><subject>ARRANGEMENTS OF SEALINGS IN COMBUSTION ENGINES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>CYLINDERS</subject><subject>CYLINDERS, PISTONS OR CASINGS, FOR COMBUSTION ENGINES</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PISTONS</subject><subject>SEALINGS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>1997</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNy0EKwkAMBdBuXIh6hxxAQalSXKZj2g7WjCQz6q4UGVdFC_X-WMQDuPp8_vvTpFOP3hpQwhoKJ2DZk_BYjDvlQb11DMSlZdLlOMIZZfShRgFTOw1Co7yQfM9GkI9aYeEB-QAloeTuBpULarnUeTJ5tN0QF7-cJVCQN9Uq9q8mDn17j8_4bq5un613abbFTfoH-QCWhzaN</recordid><startdate>19970213</startdate><enddate>19970213</enddate><creator>WEITZ, KLAUS-PETER</creator><creator>OLBRICHT, HELMUT</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>19970213</creationdate><title>STATIC SEAL FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES, IN PARTICULAR CLOSURE COVER FOR CRANKSHAFT AND GEARBOX HOUSINGS</title><author>WEITZ, KLAUS-PETER ; OLBRICHT, HELMUT</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO9705374A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>1997</creationdate><topic>ARRANGEMENTS OF SEALINGS IN COMBUSTION ENGINES</topic><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>CYLINDERS</topic><topic>CYLINDERS, PISTONS OR CASINGS, FOR COMBUSTION ENGINES</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PISTONS</topic><topic>SEALINGS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>WEITZ, KLAUS-PETER</creatorcontrib><creatorcontrib>OLBRICHT, HELMUT</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>WEITZ, KLAUS-PETER</au><au>OLBRICHT, HELMUT</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>STATIC SEAL FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES, IN PARTICULAR CLOSURE COVER FOR CRANKSHAFT AND GEARBOX HOUSINGS</title><date>1997-02-13</date><risdate>1997</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft eine statische Dichtung für Brennkraftmaschinen, insbesondere Verschlussdeckel für Kurbelwellen- und Getriebegehäuse, bestehend aus einem mit Löchern für die Aufnahme von Befestigungsschrauben versehenen Grundkörper aus Metall oder dgl. sowie auf diesem z.B. durch Vulkanisieren oder dgl. befestigten Dichtstreifen aus elastomerem Werkstoff, wobei diese Dichtstreifen mit mindestens einem axial vorstehenden Steg versehen sind. Um einerseits die Bearbeitungskosten für die Gegenflächen wesentlich zu verringern und andererseits die Dichtwirkung noch weiter zu verbessern, weisen die Dichtstreifen (5) an der der Flanschfläche (9) des Gehäuses (8) gegenüberliegenden Stirnseite (10) Ausnehmungen (11, 16, 17) auf, in die ein Dichtmittel (12) eingebracht ist. The invention pertains to a static seal for internal combustion engines, in particular a closure cover for crankshaft and gearbox housings. It comprises a base element made of metal of the like and provided with bores for fixing screws, and sealing strips made from an elastomeric material secured on the base element by vulcanisation or the like. The sealing strips are provided with at least one axially projecting ridge. To achieve a considerable reduction in machining costs for the opposing surfaces while also further improving the sealing effect, the sealing strips (5) are provided on the face (10) facing the flange surface (9) of the housing (8) with recesses (11, 16, 17) for a sealing agent (12). L'invention concerne une garniture d'étanchéité statique pour moteurs à combustion interne, notamment couvercle de fermeture pour carter de vilebrequin ou de boîte, qui comprend un corps de base en métal ou similaire, muni de trous pour recevoir des vis de fixation, ainsi que des bandes d'étanchéité en matériau élastomère, fixées par vulcanisation ou procédé similaire sur ledit corps de base. Les bandes d'étanchéité comportent au moins une nervure faisant saillie dans le sens axial. 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