COMPRESSED AIR SUPPLY SYSTEM OF A VEHICLE

Elektronisch steuerbare Druckluftversorgungsanlage (2.1) eines Fahrzeugs, mit einer Luftaufbereitungseinheit (4), welche über eine Förderleitung (10) mit einem Kompressor verbunden ist und eine an die Förderleitung angeschlossene Trocknereinheit (12) sowie ein an die Förderleitung angeschlossenes Si...

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Hauptverfasser: DÜCKMANN, Rudolf, PENDZICH, Kevin, HARTAU, Jan, SCHUPPERT, Fabian
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator DÜCKMANN, Rudolf
PENDZICH, Kevin
HARTAU, Jan
SCHUPPERT, Fabian
description Elektronisch steuerbare Druckluftversorgungsanlage (2.1) eines Fahrzeugs, mit einer Luftaufbereitungseinheit (4), welche über eine Förderleitung (10) mit einem Kompressor verbunden ist und eine an die Förderleitung angeschlossene Trocknereinheit (12) sowie ein an die Förderleitung angeschlossenes Sicherheitsventil (16) aufweist, und bei der ein Mehrkreisschutzventil (6.1) über eine ausgangsseitig verzweigte Versorgungsleitung (28) an die Förderleitung angeschlossen ist, wobei die Leitungszweige (28.1 - 28.6) der Versorgungsleitung an Versorgungsanschlüsse (a21 - a26) von Verbraucherkreisen geführt sind, wobei an zumindest einem der Leitungszweige ein elektromagnetisch betätigbares, passiv schließendes Kreisschutzventil (30.1 - 30.6) angeordnet ist, und bei welcher eine elektronische Steuereinheit (8) vorhanden ist, die mit an die Leitungszweige der Versorgungsleitung einiger Verbraucherkreise angeschlossenen Drucksensoren (38.1 - 38.4) verbunden ist. Zur Vermeidung häufiger Schaltvorgänge der Kreisschutzventile und zur Sicherstellung des Auffüllens der Verbraucherkreise bei einer Störung der Steuereinheit ist vorgesehen, dass eine Füllventilanordnung (42.1) mit einem elektromagnetisch schaltbaren, passiv öffnenden Füllventil (44) und einer ausgangsseitig verzweigten Bypassleitung (46) vorhanden ist, wobei das Füllventil (44) eingangsseitig an die Förderleitung (10) oder an die Versorgungsleitung (28) sowie ausgangsseitig über parallel zu den Kreisschutzventilen geführte Leitungszweige (46.1 - 46.6) der Bypassleitung (46) an die Leitungszweige der Versorgungsleitung für die Verbraucherkreise angeschlossen ist. The invention relates to an electronically controllable compressed air supply system (2.1) of a vehicle, having an air treatment unit (4) which is connected to a compressor via a delivery line (10) and has a dryer unit (12) connected to the delivery line, as well as a safety valve (16) connected to the delivery line, and in which a multi-circuit protection valve (6.1) is connected to the delivery line via a supply line (28) branched on the outlet-side, wherein the line branches (28.1-28.6) of the supply line are led to supply connections (a21-a26) of consumer circuits, wherein an electromagnetically activated passively-closing circuit protection valve (30.1-30.6) is arranged on at least one of the line branches, and in which an electronic control unit (8) is present, which is connected to pressure sensors (38.1-38.4) connected to the line branches of
format Patent
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Zur Vermeidung häufiger Schaltvorgänge der Kreisschutzventile und zur Sicherstellung des Auffüllens der Verbraucherkreise bei einer Störung der Steuereinheit ist vorgesehen, dass eine Füllventilanordnung (42.1) mit einem elektromagnetisch schaltbaren, passiv öffnenden Füllventil (44) und einer ausgangsseitig verzweigten Bypassleitung (46) vorhanden ist, wobei das Füllventil (44) eingangsseitig an die Förderleitung (10) oder an die Versorgungsleitung (28) sowie ausgangsseitig über parallel zu den Kreisschutzventilen geführte Leitungszweige (46.1 - 46.6) der Bypassleitung (46) an die Leitungszweige der Versorgungsleitung für die Verbraucherkreise angeschlossen ist. The invention relates to an electronically controllable compressed air supply system (2.1) of a vehicle, having an air treatment unit (4) which is connected to a compressor via a delivery line (10) and has a dryer unit (12) connected to the delivery line, as well as a safety valve (16) connected to the delivery line, and in which a multi-circuit protection valve (6.1) is connected to the delivery line via a supply line (28) branched on the outlet-side, wherein the line branches (28.1-28.6) of the supply line are led to supply connections (a21-a26) of consumer circuits, wherein an electromagnetically activated passively-closing circuit protection valve (30.1-30.6) is arranged on at least one of the line branches, and in which an electronic control unit (8) is present, which is connected to pressure sensors (38.1-38.4) connected to the line branches of the supply line of some of the consumer circuits. In order to prevent frequent switching operations of the circuit protection valves and to ensure that the consumer circuits are filled in the event of a malfunction of the control unit, a filling valve arrangement (42.1) is provided, having an electromagnetically switchable, passively opening filling valve (44) and a bypass line (46) branched on the outlet side, wherein the filling valve (44) is connected on the inlet side to the delivery line (10) or to the supply line (28), and on the outlet side to the line branches of the supply line for the consumer circuits, via line branches (46.1-46.6) of the bypass line (46) which run parallel to the circuit protection valves. L'invention concerne un système d'alimentation en air comprimé à commande électronique (2.1) d'un véhicule, comprenant une unité de traitement d'air (4) qui est reliée à un compresseur par l'intermédiaire d'une ligne de distribution (10) et comporte une unité de séchage (12) reliée à la ligne de distribution, ainsi qu'une soupape de sécurité (16) reliée à la ligne de distribution, et dans lequel une soupape de protection à circuits multiples (6.1) est reliée à la ligne de distribution par l'intermédiaire d'une ligne d'alimentation (28) ramifiée sur le côté sortie, les branches de ligne (28.1-28.6) de la ligne d'alimentation étant amenées à fournir des connexions (a21-a26) de circuits de consommation, une soupape de protection de circuit de fermeture passive activée électromagnétiquement (30.1-30.6) étant disposée sur au moins l'une des branches de ligne, et dans laquelle une unité de commande électronique (8) est présente, qui est reliée à des capteurs de pression (38.1-38.4) connectés aux branches de ligne de la ligne d'alimentation de certains des circuits de consommateur. Afin d'éviter des commutations fréquentes des vannes de protection de circuit et de s'assurer que les circuits de consommation sont remplis en cas de dysfonctionnement de l'unité de commande, un agencement de vanne de remplissage (42.1) est prévu, ayant une vanne de remplissage (44) à ouverture passive commutable électromagnétiquement et une ligne de dérivation (46) ramifiée sur le côté de sortie, la vanne de remplissage (44) étant reliée sur le côté d'entrée à la ligne de distribution (10) ou à la ligne d'alimentation (28), et sur le côté de sortie aux branches de ligne de la ligne d'alimentation pour les circuits de consommation, par l'intermédiaire de branches de ligne (46.1-46.6) de la ligne de dérivation (46) qui s'étendent parallèlement aux vannes de protection de circuit.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20241205&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2024245651A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20241205&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2024245651A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>DÜCKMANN, Rudolf</creatorcontrib><creatorcontrib>PENDZICH, Kevin</creatorcontrib><creatorcontrib>HARTAU, Jan</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHUPPERT, Fabian</creatorcontrib><title>COMPRESSED AIR SUPPLY SYSTEM OF A VEHICLE</title><description>Elektronisch steuerbare Druckluftversorgungsanlage (2.1) eines Fahrzeugs, mit einer Luftaufbereitungseinheit (4), welche über eine Förderleitung (10) mit einem Kompressor verbunden ist und eine an die Förderleitung angeschlossene Trocknereinheit (12) sowie ein an die Förderleitung angeschlossenes Sicherheitsventil (16) aufweist, und bei der ein Mehrkreisschutzventil (6.1) über eine ausgangsseitig verzweigte Versorgungsleitung (28) an die Förderleitung angeschlossen ist, wobei die Leitungszweige (28.1 - 28.6) der Versorgungsleitung an Versorgungsanschlüsse (a21 - a26) von Verbraucherkreisen geführt sind, wobei an zumindest einem der Leitungszweige ein elektromagnetisch betätigbares, passiv schließendes Kreisschutzventil (30.1 - 30.6) angeordnet ist, und bei welcher eine elektronische Steuereinheit (8) vorhanden ist, die mit an die Leitungszweige der Versorgungsleitung einiger Verbraucherkreise angeschlossenen Drucksensoren (38.1 - 38.4) verbunden ist. Zur Vermeidung häufiger Schaltvorgänge der Kreisschutzventile und zur Sicherstellung des Auffüllens der Verbraucherkreise bei einer Störung der Steuereinheit ist vorgesehen, dass eine Füllventilanordnung (42.1) mit einem elektromagnetisch schaltbaren, passiv öffnenden Füllventil (44) und einer ausgangsseitig verzweigten Bypassleitung (46) vorhanden ist, wobei das Füllventil (44) eingangsseitig an die Förderleitung (10) oder an die Versorgungsleitung (28) sowie ausgangsseitig über parallel zu den Kreisschutzventilen geführte Leitungszweige (46.1 - 46.6) der Bypassleitung (46) an die Leitungszweige der Versorgungsleitung für die Verbraucherkreise angeschlossen ist. The invention relates to an electronically controllable compressed air supply system (2.1) of a vehicle, having an air treatment unit (4) which is connected to a compressor via a delivery line (10) and has a dryer unit (12) connected to the delivery line, as well as a safety valve (16) connected to the delivery line, and in which a multi-circuit protection valve (6.1) is connected to the delivery line via a supply line (28) branched on the outlet-side, wherein the line branches (28.1-28.6) of the supply line are led to supply connections (a21-a26) of consumer circuits, wherein an electromagnetically activated passively-closing circuit protection valve (30.1-30.6) is arranged on at least one of the line branches, and in which an electronic control unit (8) is present, which is connected to pressure sensors (38.1-38.4) connected to the line branches of the supply line of some of the consumer circuits. In order to prevent frequent switching operations of the circuit protection valves and to ensure that the consumer circuits are filled in the event of a malfunction of the control unit, a filling valve arrangement (42.1) is provided, having an electromagnetically switchable, passively opening filling valve (44) and a bypass line (46) branched on the outlet side, wherein the filling valve (44) is connected on the inlet side to the delivery line (10) or to the supply line (28), and on the outlet side to the line branches of the supply line for the consumer circuits, via line branches (46.1-46.6) of the bypass line (46) which run parallel to the circuit protection valves. L'invention concerne un système d'alimentation en air comprimé à commande électronique (2.1) d'un véhicule, comprenant une unité de traitement d'air (4) qui est reliée à un compresseur par l'intermédiaire d'une ligne de distribution (10) et comporte une unité de séchage (12) reliée à la ligne de distribution, ainsi qu'une soupape de sécurité (16) reliée à la ligne de distribution, et dans lequel une soupape de protection à circuits multiples (6.1) est reliée à la ligne de distribution par l'intermédiaire d'une ligne d'alimentation (28) ramifiée sur le côté sortie, les branches de ligne (28.1-28.6) de la ligne d'alimentation étant amenées à fournir des connexions (a21-a26) de circuits de consommation, une soupape de protection de circuit de fermeture passive activée électromagnétiquement (30.1-30.6) étant disposée sur au moins l'une des branches de ligne, et dans laquelle une unité de commande électronique (8) est présente, qui est reliée à des capteurs de pression (38.1-38.4) connectés aux branches de ligne de la ligne d'alimentation de certains des circuits de consommateur. Afin d'éviter des commutations fréquentes des vannes de protection de circuit et de s'assurer que les circuits de consommation sont remplis en cas de dysfonctionnement de l'unité de commande, un agencement de vanne de remplissage (42.1) est prévu, ayant une vanne de remplissage (44) à ouverture passive commutable électromagnétiquement et une ligne de dérivation (46) ramifiée sur le côté de sortie, la vanne de remplissage (44) étant reliée sur le côté d'entrée à la ligne de distribution (10) ou à la ligne d'alimentation (28), et sur le côté de sortie aux branches de ligne de la ligne d'alimentation pour les circuits de consommation, par l'intermédiaire de branches de ligne (46.1-46.6) de la ligne de dérivation (46) qui s'étendent parallèlement aux vannes de protection de circuit.</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZNB09vcNCHINDnZ1UXD0DFIIDg0I8IlUCI4MDnH1VfB3U3BUCHP18HT2ceVhYE1LzClO5YXS3AzKbq4hzh66qQX58anFBYnJqXmpJfHh_kYGRiZGJqZmpoaOhsbEqQIAuyIlNw</recordid><startdate>20241205</startdate><enddate>20241205</enddate><creator>DÜCKMANN, Rudolf</creator><creator>PENDZICH, Kevin</creator><creator>HARTAU, Jan</creator><creator>SCHUPPERT, Fabian</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20241205</creationdate><title>COMPRESSED AIR SUPPLY SYSTEM OF A VEHICLE</title><author>DÜCKMANN, Rudolf ; PENDZICH, Kevin ; HARTAU, Jan ; SCHUPPERT, Fabian</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2024245651A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2024</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>DÜCKMANN, Rudolf</creatorcontrib><creatorcontrib>PENDZICH, Kevin</creatorcontrib><creatorcontrib>HARTAU, Jan</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHUPPERT, Fabian</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>DÜCKMANN, Rudolf</au><au>PENDZICH, Kevin</au><au>HARTAU, Jan</au><au>SCHUPPERT, Fabian</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>COMPRESSED AIR SUPPLY SYSTEM OF A VEHICLE</title><date>2024-12-05</date><risdate>2024</risdate><abstract>Elektronisch steuerbare Druckluftversorgungsanlage (2.1) eines Fahrzeugs, mit einer Luftaufbereitungseinheit (4), welche über eine Förderleitung (10) mit einem Kompressor verbunden ist und eine an die Förderleitung angeschlossene Trocknereinheit (12) sowie ein an die Förderleitung angeschlossenes Sicherheitsventil (16) aufweist, und bei der ein Mehrkreisschutzventil (6.1) über eine ausgangsseitig verzweigte Versorgungsleitung (28) an die Förderleitung angeschlossen ist, wobei die Leitungszweige (28.1 - 28.6) der Versorgungsleitung an Versorgungsanschlüsse (a21 - a26) von Verbraucherkreisen geführt sind, wobei an zumindest einem der Leitungszweige ein elektromagnetisch betätigbares, passiv schließendes Kreisschutzventil (30.1 - 30.6) angeordnet ist, und bei welcher eine elektronische Steuereinheit (8) vorhanden ist, die mit an die Leitungszweige der Versorgungsleitung einiger Verbraucherkreise angeschlossenen Drucksensoren (38.1 - 38.4) verbunden ist. Zur Vermeidung häufiger Schaltvorgänge der Kreisschutzventile und zur Sicherstellung des Auffüllens der Verbraucherkreise bei einer Störung der Steuereinheit ist vorgesehen, dass eine Füllventilanordnung (42.1) mit einem elektromagnetisch schaltbaren, passiv öffnenden Füllventil (44) und einer ausgangsseitig verzweigten Bypassleitung (46) vorhanden ist, wobei das Füllventil (44) eingangsseitig an die Förderleitung (10) oder an die Versorgungsleitung (28) sowie ausgangsseitig über parallel zu den Kreisschutzventilen geführte Leitungszweige (46.1 - 46.6) der Bypassleitung (46) an die Leitungszweige der Versorgungsleitung für die Verbraucherkreise angeschlossen ist. The invention relates to an electronically controllable compressed air supply system (2.1) of a vehicle, having an air treatment unit (4) which is connected to a compressor via a delivery line (10) and has a dryer unit (12) connected to the delivery line, as well as a safety valve (16) connected to the delivery line, and in which a multi-circuit protection valve (6.1) is connected to the delivery line via a supply line (28) branched on the outlet-side, wherein the line branches (28.1-28.6) of the supply line are led to supply connections (a21-a26) of consumer circuits, wherein an electromagnetically activated passively-closing circuit protection valve (30.1-30.6) is arranged on at least one of the line branches, and in which an electronic control unit (8) is present, which is connected to pressure sensors (38.1-38.4) connected to the line branches of the supply line of some of the consumer circuits. In order to prevent frequent switching operations of the circuit protection valves and to ensure that the consumer circuits are filled in the event of a malfunction of the control unit, a filling valve arrangement (42.1) is provided, having an electromagnetically switchable, passively opening filling valve (44) and a bypass line (46) branched on the outlet side, wherein the filling valve (44) is connected on the inlet side to the delivery line (10) or to the supply line (28), and on the outlet side to the line branches of the supply line for the consumer circuits, via line branches (46.1-46.6) of the bypass line (46) which run parallel to the circuit protection valves. L'invention concerne un système d'alimentation en air comprimé à commande électronique (2.1) d'un véhicule, comprenant une unité de traitement d'air (4) qui est reliée à un compresseur par l'intermédiaire d'une ligne de distribution (10) et comporte une unité de séchage (12) reliée à la ligne de distribution, ainsi qu'une soupape de sécurité (16) reliée à la ligne de distribution, et dans lequel une soupape de protection à circuits multiples (6.1) est reliée à la ligne de distribution par l'intermédiaire d'une ligne d'alimentation (28) ramifiée sur le côté sortie, les branches de ligne (28.1-28.6) de la ligne d'alimentation étant amenées à fournir des connexions (a21-a26) de circuits de consommation, une soupape de protection de circuit de fermeture passive activée électromagnétiquement (30.1-30.6) étant disposée sur au moins l'une des branches de ligne, et dans laquelle une unité de commande électronique (8) est présente, qui est reliée à des capteurs de pression (38.1-38.4) connectés aux branches de ligne de la ligne d'alimentation de certains des circuits de consommateur. Afin d'éviter des commutations fréquentes des vannes de protection de circuit et de s'assurer que les circuits de consommation sont remplis en cas de dysfonctionnement de l'unité de commande, un agencement de vanne de remplissage (42.1) est prévu, ayant une vanne de remplissage (44) à ouverture passive commutable électromagnétiquement et une ligne de dérivation (46) ramifiée sur le côté de sortie, la vanne de remplissage (44) étant reliée sur le côté d'entrée à la ligne de distribution (10) ou à la ligne d'alimentation (28), et sur le côté de sortie aux branches de ligne de la ligne d'alimentation pour les circuits de consommation, par l'intermédiaire de branches de ligne (46.1-46.6) de la ligne de dérivation (46) qui s'étendent parallèlement aux vannes de protection de circuit.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL
PERFORMING OPERATIONS
PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES
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