METHOD FOR PRODUCING A VEHICLE TYRE BLANK, AND CORRESPONDING VEHICLE TYRE
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Herstellung eines Fahrzeugreifenrohlings (10), umfassend die Verfahrensschritte: a) Herstellen oder Bereitstellen einer Ausgangszusammensetzung, umfassend: i) einen oder mehrere Kautschuke, die ausgewählt sind aus der Gruppe bestehend aus Isobuten-Isopren-Kau...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | MAHNKEN, Claus-Lüder MASRI, Samer LUDWIG, Reinhard |
description | Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Herstellung eines Fahrzeugreifenrohlings (10), umfassend die Verfahrensschritte: a) Herstellen oder Bereitstellen einer Ausgangszusammensetzung, umfassend: i) einen oder mehrere Kautschuke, die ausgewählt sind aus der Gruppe bestehend aus Isobuten-Isopren-Kautschuken und halogenierten Isobuten-Isopren-Kautschuken, und ii) ein oder mehrere Polyamide, b) Extrudieren der Ausgangszusammensetzung bei einer Temperatur im Bereich von 220 bis 290 °C zum Erhalt eines Mischmaterials, c) Herstellen einer flächigen Materialfolie (12), umfassend das Mischmaterial, d) Kontaktieren der flächigen Materialfolie (12) mit einer Karkasslage (14) zur Herstellung eines Karkasslaminates (16), wobei die Karkasslage (14) eine Vielzahl von in einer vulkanisierbaren Kautschukmischung eingebetteten Festigkeitsträgern (18) umfasst, wobei die flächige Materialfolie (12) stoffschlüssig mit der Karkasslage (14) verbunden wird, und e) Weiterverarbeiten des hergestellten Karkasslaminates (16) auf einer Reifenaufbauvorrichtung und Herstellen eines Fahrzeugreifenrohlings (10), wobei der Fahrzeugreifenrohling (10) das Karkasslaminat (16) umfasst.
The invention relates to a method for producing a vehicle tyre blank (10), comprising the method steps of: a) producing or providing a starting composition, comprising: i) one or more rubber materials that are selected from the group consisting of isobutene-isoprene rubbers and halogenised isobutene-isoprene rubbers, and ii) one or more polyamides, b) extruding the starting composition at a temperature in the range from 220 to 290°C to obtain a mixed material, c) producing a flat material film (12) comprising the mixed material, d) contacting the flat material film (12) with a carcass layer (14) to produce a carcass laminate (16), wherein the carcass layer (14) comprises a plurality of reinforcing members (18) embedded in a vulcanisable rubber mixture, wherein the flat material film (12) is materially bonded to the carcass layer (14), and e) further processing the resulting carcass laminate (16) on a tyre assembly device and producing a vehicle tyre blank (10), wherein the vehicle tyre blank (10) comprises the carcass laminate (16).
L'invention concerne un procédé de fabrication d'une ébauche de pneu de véhicule (10) qui comprend les étapes suivantes consistant à : a) fabriquer ou fournir une composition de départ comprenant : i) un ou plusieurs caoutchoucs, qui sont choisis dans le groupe constitué par les ca |
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The invention relates to a method for producing a vehicle tyre blank (10), comprising the method steps of: a) producing or providing a starting composition, comprising: i) one or more rubber materials that are selected from the group consisting of isobutene-isoprene rubbers and halogenised isobutene-isoprene rubbers, and ii) one or more polyamides, b) extruding the starting composition at a temperature in the range from 220 to 290°C to obtain a mixed material, c) producing a flat material film (12) comprising the mixed material, d) contacting the flat material film (12) with a carcass layer (14) to produce a carcass laminate (16), wherein the carcass layer (14) comprises a plurality of reinforcing members (18) embedded in a vulcanisable rubber mixture, wherein the flat material film (12) is materially bonded to the carcass layer (14), and e) further processing the resulting carcass laminate (16) on a tyre assembly device and producing a vehicle tyre blank (10), wherein the vehicle tyre blank (10) comprises the carcass laminate (16).
L'invention concerne un procédé de fabrication d'une ébauche de pneu de véhicule (10) qui comprend les étapes suivantes consistant à : a) fabriquer ou fournir une composition de départ comprenant : i) un ou plusieurs caoutchoucs, qui sont choisis dans le groupe constitué par les caoutchoucs isobutène-isoprène et les caoutchoucs isobutène-isoprène halogénés, et ii) un ou plusieurs polyamides, b) extruder la composition de départ à une température comprise entre 220 et 290 °C de manière à obtenir un matériau mixte, c) fabriquer une feuille de matière plane (12) comprenant le matériau mixte, d) mettre en contact la feuille de matière plane (12) avec une nappe de carcasse (14) de manière à réaliser un stratifié de carcasse (16), la nappe de carcasse (14) comprenant une pluralité de supports de résistance (18) incorporés dans un mélange de caoutchouc pouvant être vulcanisé, la feuille de matière plane (12) étant assemblée par liaison de matière à la nappe de carcasse (14), et e) poursuivre le traitement du stratifié de carcasse (16) produit sur un dispositif de confection de pneu et fabriquer une ébauche de pneu de véhicule (10), l'ébauche de pneu de véhicule (10) comprenant le stratifié de carcasse (16).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>DEVICES OR ARRANGEMENTS RELATED TO TYRES ; PERFORMING OPERATIONS ; PRODUCING PARTICULAR ARTICLES FROM PLASTICS OR FROM SUBSTANCESIN A PLASTIC STATE ; REPAIRING, OR CONNECTING VALVES TO, INFLATABLE ELASTIC BODIESIN GENERAL ; TRANSPORTING ; TYRE CHANGING OR REPAIRING ; TYRE INFLATION ; VEHICLE TYRES ; VEHICLES IN GENERAL ; WORKING OF PLASTICS ; WORKING OF SUBSTANCES IN A PLASTIC STATE, IN GENERAL</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240627&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2024132045A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240627&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2024132045A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>MAHNKEN, Claus-Lüder</creatorcontrib><creatorcontrib>MASRI, Samer</creatorcontrib><creatorcontrib>LUDWIG, Reinhard</creatorcontrib><title>METHOD FOR PRODUCING A VEHICLE TYRE BLANK, AND CORRESPONDING VEHICLE TYRE</title><description>Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Herstellung eines Fahrzeugreifenrohlings (10), umfassend die Verfahrensschritte: a) Herstellen oder Bereitstellen einer Ausgangszusammensetzung, umfassend: i) einen oder mehrere Kautschuke, die ausgewählt sind aus der Gruppe bestehend aus Isobuten-Isopren-Kautschuken und halogenierten Isobuten-Isopren-Kautschuken, und ii) ein oder mehrere Polyamide, b) Extrudieren der Ausgangszusammensetzung bei einer Temperatur im Bereich von 220 bis 290 °C zum Erhalt eines Mischmaterials, c) Herstellen einer flächigen Materialfolie (12), umfassend das Mischmaterial, d) Kontaktieren der flächigen Materialfolie (12) mit einer Karkasslage (14) zur Herstellung eines Karkasslaminates (16), wobei die Karkasslage (14) eine Vielzahl von in einer vulkanisierbaren Kautschukmischung eingebetteten Festigkeitsträgern (18) umfasst, wobei die flächige Materialfolie (12) stoffschlüssig mit der Karkasslage (14) verbunden wird, und e) Weiterverarbeiten des hergestellten Karkasslaminates (16) auf einer Reifenaufbauvorrichtung und Herstellen eines Fahrzeugreifenrohlings (10), wobei der Fahrzeugreifenrohling (10) das Karkasslaminat (16) umfasst.
The invention relates to a method for producing a vehicle tyre blank (10), comprising the method steps of: a) producing or providing a starting composition, comprising: i) one or more rubber materials that are selected from the group consisting of isobutene-isoprene rubbers and halogenised isobutene-isoprene rubbers, and ii) one or more polyamides, b) extruding the starting composition at a temperature in the range from 220 to 290°C to obtain a mixed material, c) producing a flat material film (12) comprising the mixed material, d) contacting the flat material film (12) with a carcass layer (14) to produce a carcass laminate (16), wherein the carcass layer (14) comprises a plurality of reinforcing members (18) embedded in a vulcanisable rubber mixture, wherein the flat material film (12) is materially bonded to the carcass layer (14), and e) further processing the resulting carcass laminate (16) on a tyre assembly device and producing a vehicle tyre blank (10), wherein the vehicle tyre blank (10) comprises the carcass laminate (16).
L'invention concerne un procédé de fabrication d'une ébauche de pneu de véhicule (10) qui comprend les étapes suivantes consistant à : a) fabriquer ou fournir une composition de départ comprenant : i) un ou plusieurs caoutchoucs, qui sont choisis dans le groupe constitué par les caoutchoucs isobutène-isoprène et les caoutchoucs isobutène-isoprène halogénés, et ii) un ou plusieurs polyamides, b) extruder la composition de départ à une température comprise entre 220 et 290 °C de manière à obtenir un matériau mixte, c) fabriquer une feuille de matière plane (12) comprenant le matériau mixte, d) mettre en contact la feuille de matière plane (12) avec une nappe de carcasse (14) de manière à réaliser un stratifié de carcasse (16), la nappe de carcasse (14) comprenant une pluralité de supports de résistance (18) incorporés dans un mélange de caoutchouc pouvant être vulcanisé, la feuille de matière plane (12) étant assemblée par liaison de matière à la nappe de carcasse (14), et e) poursuivre le traitement du stratifié de carcasse (16) produit sur un dispositif de confection de pneu et fabriquer une ébauche de pneu de véhicule (10), l'ébauche de pneu de véhicule (10) comprenant le stratifié de carcasse (16).</description><subject>DEVICES OR ARRANGEMENTS RELATED TO TYRES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PRODUCING PARTICULAR ARTICLES FROM PLASTICS OR FROM SUBSTANCESIN A PLASTIC STATE</subject><subject>REPAIRING, OR CONNECTING VALVES TO, INFLATABLE ELASTIC BODIESIN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>TYRE CHANGING OR REPAIRING</subject><subject>TYRE INFLATION</subject><subject>VEHICLE TYRES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WORKING OF PLASTICS</subject><subject>WORKING OF SUBSTANCES IN A PLASTIC STATE, IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZPD0dQ3x8HdRcPMPUggI8ncJdfb0c1dwVAhz9fB09nFVCIkMclVw8nH089ZRcPRzUXD2DwpyDQ7w93MBqUNWxcPAmpaYU5zKC6W5GZTdXEOcPXRTC_LjU4sLEpNT81JL4sP9jQyMTAyNjQxMTB0NjYlTBQC72y2u</recordid><startdate>20240627</startdate><enddate>20240627</enddate><creator>MAHNKEN, Claus-Lüder</creator><creator>MASRI, Samer</creator><creator>LUDWIG, Reinhard</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240627</creationdate><title>METHOD FOR PRODUCING A VEHICLE TYRE BLANK, AND CORRESPONDING VEHICLE TYRE</title><author>MAHNKEN, Claus-Lüder ; 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The invention relates to a method for producing a vehicle tyre blank (10), comprising the method steps of: a) producing or providing a starting composition, comprising: i) one or more rubber materials that are selected from the group consisting of isobutene-isoprene rubbers and halogenised isobutene-isoprene rubbers, and ii) one or more polyamides, b) extruding the starting composition at a temperature in the range from 220 to 290°C to obtain a mixed material, c) producing a flat material film (12) comprising the mixed material, d) contacting the flat material film (12) with a carcass layer (14) to produce a carcass laminate (16), wherein the carcass layer (14) comprises a plurality of reinforcing members (18) embedded in a vulcanisable rubber mixture, wherein the flat material film (12) is materially bonded to the carcass layer (14), and e) further processing the resulting carcass laminate (16) on a tyre assembly device and producing a vehicle tyre blank (10), wherein the vehicle tyre blank (10) comprises the carcass laminate (16).
L'invention concerne un procédé de fabrication d'une ébauche de pneu de véhicule (10) qui comprend les étapes suivantes consistant à : a) fabriquer ou fournir une composition de départ comprenant : i) un ou plusieurs caoutchoucs, qui sont choisis dans le groupe constitué par les caoutchoucs isobutène-isoprène et les caoutchoucs isobutène-isoprène halogénés, et ii) un ou plusieurs polyamides, b) extruder la composition de départ à une température comprise entre 220 et 290 °C de manière à obtenir un matériau mixte, c) fabriquer une feuille de matière plane (12) comprenant le matériau mixte, d) mettre en contact la feuille de matière plane (12) avec une nappe de carcasse (14) de manière à réaliser un stratifié de carcasse (16), la nappe de carcasse (14) comprenant une pluralité de supports de résistance (18) incorporés dans un mélange de caoutchouc pouvant être vulcanisé, la feuille de matière plane (12) étant assemblée par liaison de matière à la nappe de carcasse (14), et e) poursuivre le traitement du stratifié de carcasse (16) produit sur un dispositif de confection de pneu et fabriquer une ébauche de pneu de véhicule (10), l'ébauche de pneu de véhicule (10) comprenant le stratifié de carcasse (16).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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