HYDRAULIC MODULE FOR ACTUATING ACTUATORS, TRACTION DRIVE, MOTOR VEHICLE, METHOD FOR OPERATING A HYDRAULIC MODULE, AND METHOD FOR OPERATING A TRACTION DRIVE

Die Erfindung betrifft ein Hydraulikmodul (10) für ein zumindest teilweise elektrisch angetriebenes Kraftfahrzeug, aufweisend eine über einen Elektromotor (14) betätigbare bidirektionale Pumpe (12), die in einer ersten Drehrichtung und in einer von der ersten Drehrichtung verschiedenen zweiten Drehr...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: WENK, Alexander, SABORIO-MEIER, Mario Alberto, LUDWIG, Klaus, SCHROLL, Peter, SAUERBIER, Jürgen, GRÜBL, Wolfgang
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator WENK, Alexander
SABORIO-MEIER, Mario Alberto
LUDWIG, Klaus
SCHROLL, Peter
SAUERBIER, Jürgen
GRÜBL, Wolfgang
description Die Erfindung betrifft ein Hydraulikmodul (10) für ein zumindest teilweise elektrisch angetriebenes Kraftfahrzeug, aufweisend eine über einen Elektromotor (14) betätigbare bidirektionale Pumpe (12), die in einer ersten Drehrichtung und in einer von der ersten Drehrichtung verschiedenen zweiten Drehrichtung betreibbar ist, einen mit der Pumpe (12) fluidtechnisch gekoppelten und über die erste Drehrichtung der Pumpe (12) ansteuerbaren ersten Fluidkanal (16), einen mit der Pumpe (12) gekoppelten und über die zweite Drehrichtung der Pumpe (12) ansteuerbaren zweiten Fluidkanal (18) mit einem Fluidkanalausgang (20), eine Mehrzahl von in dem ersten Fluidkanal (16) angeordneten Mehrwegeventilen (26), wobei jedes Mehrwegeventil (26) zur mittelbaren oder unmittelbaren Ansteuerung eines Aktuators (28) eingerichtet und/oder ausgebildet ist, und eine Ansteuereinrichtung (46) zur Ansteuerung des Elektromotors (14) der Pumpe (12) und zur Ansteuerung der einzelnen Mehrwegeventile (26). The invention relates to a hydraulic module (10) for an at least partially electrically driven motor vehicle, comprising a bidirectional pump (12), which can be actuated by way of an electric motor (14) and can be operated in a first rotational direction and in a second rotational direction which is different from the first rotational direction, a first fluid duct (16), which is coupled fluidically to the pump (12) and can be actuated by way of the first rotational direction of the pump (12), a second fluid duct (18), which is coupled to the pump (12), can be actuated by way of the second rotational direction of the pump (12) and has a fluid duct outlet (20), a plurality of multi-way valves (26), which are arranged in the first fluid duct (16), wherein each multi-way valve (26) is configured and/or designed for indirect or direct actuation of an actuator (28), and an actuating device (46) for actuating the electric motor (15) of the pump (12) and for actuating the individual multi-way valves (26). L'invention concerne un module hydraulique (10) pour un véhicule à moteur au moins partiellement entraîné électriquement, comprenant une pompe bidirectionnelle (12), qui peut être actionnée au moyen d'un moteur électrique (14) et peut être actionnée dans une première direction de rotation et dans une seconde direction de rotation qui est différente de la première direction de rotation, un premier conduit de fluide (16), qui est accouplé fluidiquement à la pompe (12) et peut être actionné au moyen
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The invention relates to a hydraulic module (10) for an at least partially electrically driven motor vehicle, comprising a bidirectional pump (12), which can be actuated by way of an electric motor (14) and can be operated in a first rotational direction and in a second rotational direction which is different from the first rotational direction, a first fluid duct (16), which is coupled fluidically to the pump (12) and can be actuated by way of the first rotational direction of the pump (12), a second fluid duct (18), which is coupled to the pump (12), can be actuated by way of the second rotational direction of the pump (12) and has a fluid duct outlet (20), a plurality of multi-way valves (26), which are arranged in the first fluid duct (16), wherein each multi-way valve (26) is configured and/or designed for indirect or direct actuation of an actuator (28), and an actuating device (46) for actuating the electric motor (15) of the pump (12) and for actuating the individual multi-way valves (26). L'invention concerne un module hydraulique (10) pour un véhicule à moteur au moins partiellement entraîné électriquement, comprenant une pompe bidirectionnelle (12), qui peut être actionnée au moyen d'un moteur électrique (14) et peut être actionnée dans une première direction de rotation et dans une seconde direction de rotation qui est différente de la première direction de rotation, un premier conduit de fluide (16), qui est accouplé fluidiquement à la pompe (12) et peut être actionné au moyen de la première direction de rotation de la pompe (12), un second conduit de fluide (18), qui est accouplé à la pompe (12), peut être actionné au moyen de la seconde direction de rotation de la pompe (12) et a une sortie de conduit de fluide (20), une pluralité de vannes à voies multiples (26), qui sont agencées dans le premier conduit de fluide (16), chaque vanne à voies multiples (26) étant configurée et/ou conçue pour un actionnement indirect ou direct d'un actionneur (28), et un dispositif d'actionnement (46) pour actionner le moteur électrique (15) de la pompe (12) et pour actionner les vannes à voies multiples individuelles (26).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20240606&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2024115664A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20240606&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2024115664A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>WENK, Alexander</creatorcontrib><creatorcontrib>SABORIO-MEIER, Mario Alberto</creatorcontrib><creatorcontrib>LUDWIG, Klaus</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHROLL, Peter</creatorcontrib><creatorcontrib>SAUERBIER, Jürgen</creatorcontrib><creatorcontrib>GRÜBL, Wolfgang</creatorcontrib><title>HYDRAULIC MODULE FOR ACTUATING ACTUATORS, TRACTION DRIVE, MOTOR VEHICLE, METHOD FOR OPERATING A HYDRAULIC MODULE, AND METHOD FOR OPERATING A TRACTION DRIVE</title><description>Die Erfindung betrifft ein Hydraulikmodul (10) für ein zumindest teilweise elektrisch angetriebenes Kraftfahrzeug, aufweisend eine über einen Elektromotor (14) betätigbare bidirektionale Pumpe (12), die in einer ersten Drehrichtung und in einer von der ersten Drehrichtung verschiedenen zweiten Drehrichtung betreibbar ist, einen mit der Pumpe (12) fluidtechnisch gekoppelten und über die erste Drehrichtung der Pumpe (12) ansteuerbaren ersten Fluidkanal (16), einen mit der Pumpe (12) gekoppelten und über die zweite Drehrichtung der Pumpe (12) ansteuerbaren zweiten Fluidkanal (18) mit einem Fluidkanalausgang (20), eine Mehrzahl von in dem ersten Fluidkanal (16) angeordneten Mehrwegeventilen (26), wobei jedes Mehrwegeventil (26) zur mittelbaren oder unmittelbaren Ansteuerung eines Aktuators (28) eingerichtet und/oder ausgebildet ist, und eine Ansteuereinrichtung (46) zur Ansteuerung des Elektromotors (14) der Pumpe (12) und zur Ansteuerung der einzelnen Mehrwegeventile (26). The invention relates to a hydraulic module (10) for an at least partially electrically driven motor vehicle, comprising a bidirectional pump (12), which can be actuated by way of an electric motor (14) and can be operated in a first rotational direction and in a second rotational direction which is different from the first rotational direction, a first fluid duct (16), which is coupled fluidically to the pump (12) and can be actuated by way of the first rotational direction of the pump (12), a second fluid duct (18), which is coupled to the pump (12), can be actuated by way of the second rotational direction of the pump (12) and has a fluid duct outlet (20), a plurality of multi-way valves (26), which are arranged in the first fluid duct (16), wherein each multi-way valve (26) is configured and/or designed for indirect or direct actuation of an actuator (28), and an actuating device (46) for actuating the electric motor (15) of the pump (12) and for actuating the individual multi-way valves (26). L'invention concerne un module hydraulique (10) pour un véhicule à moteur au moins partiellement entraîné électriquement, comprenant une pompe bidirectionnelle (12), qui peut être actionnée au moyen d'un moteur électrique (14) et peut être actionnée dans une première direction de rotation et dans une seconde direction de rotation qui est différente de la première direction de rotation, un premier conduit de fluide (16), qui est accouplé fluidiquement à la pompe (12) et peut être actionné au moyen de la première direction de rotation de la pompe (12), un second conduit de fluide (18), qui est accouplé à la pompe (12), peut être actionné au moyen de la seconde direction de rotation de la pompe (12) et a une sortie de conduit de fluide (20), une pluralité de vannes à voies multiples (26), qui sont agencées dans le premier conduit de fluide (16), chaque vanne à voies multiples (26) étant configurée et/ou conçue pour un actionnement indirect ou direct d'un actionneur (28), et un dispositif d'actionnement (46) pour actionner le moteur électrique (15) de la pompe (12) et pour actionner les vannes à voies multiples individuelles (26).</description><subject>BLASTING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZJjtEekS5Bjq4-ms4OvvEurjquDmH6Tg6BwS6hji6ecOZfkHBesohAQBOZ7-fgouQZ5hrjpA9UBxhTBXD09nHxDXNcTD3wWs3T_ANQiqXQHdfB0FRz8XXIpRreBhYE1LzClO5YXS3AzKbq4hzh66qQX58anFBYnJqXmpJfHh_kYGRiaGhqZmZiaOhsbEqQIABkxEFw</recordid><startdate>20240606</startdate><enddate>20240606</enddate><creator>WENK, Alexander</creator><creator>SABORIO-MEIER, Mario Alberto</creator><creator>LUDWIG, Klaus</creator><creator>SCHROLL, Peter</creator><creator>SAUERBIER, Jürgen</creator><creator>GRÜBL, Wolfgang</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240606</creationdate><title>HYDRAULIC MODULE FOR ACTUATING ACTUATORS, TRACTION DRIVE, MOTOR VEHICLE, METHOD FOR OPERATING A HYDRAULIC MODULE, AND METHOD FOR OPERATING A TRACTION DRIVE</title><author>WENK, Alexander ; 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The invention relates to a hydraulic module (10) for an at least partially electrically driven motor vehicle, comprising a bidirectional pump (12), which can be actuated by way of an electric motor (14) and can be operated in a first rotational direction and in a second rotational direction which is different from the first rotational direction, a first fluid duct (16), which is coupled fluidically to the pump (12) and can be actuated by way of the first rotational direction of the pump (12), a second fluid duct (18), which is coupled to the pump (12), can be actuated by way of the second rotational direction of the pump (12) and has a fluid duct outlet (20), a plurality of multi-way valves (26), which are arranged in the first fluid duct (16), wherein each multi-way valve (26) is configured and/or designed for indirect or direct actuation of an actuator (28), and an actuating device (46) for actuating the electric motor (15) of the pump (12) and for actuating the individual multi-way valves (26). L'invention concerne un module hydraulique (10) pour un véhicule à moteur au moins partiellement entraîné électriquement, comprenant une pompe bidirectionnelle (12), qui peut être actionnée au moyen d'un moteur électrique (14) et peut être actionnée dans une première direction de rotation et dans une seconde direction de rotation qui est différente de la première direction de rotation, un premier conduit de fluide (16), qui est accouplé fluidiquement à la pompe (12) et peut être actionné au moyen de la première direction de rotation de la pompe (12), un second conduit de fluide (18), qui est accouplé à la pompe (12), peut être actionné au moyen de la seconde direction de rotation de la pompe (12) et a une sortie de conduit de fluide (20), une pluralité de vannes à voies multiples (26), qui sont agencées dans le premier conduit de fluide (16), chaque vanne à voies multiples (26) étant configurée et/ou conçue pour un actionnement indirect ou direct d'un actionneur (28), et un dispositif d'actionnement (46) pour actionner le moteur électrique (15) de la pompe (12) et pour actionner les vannes à voies multiples individuelles (26).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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