RAIL VEHICLE

Die Erfindung betrifft ein Schienenfahrzeug (1) mit zumindest einer Kühlanordnung (10) für eine im Unterflurbereich (2) angeordneten Baugruppe (4) wobei die zumindest eine Kühlanordnung (10) zumindest eine Eintrittsöffnung (12) für als Kühlluft verwendete Frischluft aufweist, und wobei die zumindest...

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Hauptverfasser: GAGEIK, Manuel, RÜTER, Arnd
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator GAGEIK, Manuel
RÜTER, Arnd
description Die Erfindung betrifft ein Schienenfahrzeug (1) mit zumindest einer Kühlanordnung (10) für eine im Unterflurbereich (2) angeordneten Baugruppe (4) wobei die zumindest eine Kühlanordnung (10) zumindest eine Eintrittsöffnung (12) für als Kühlluft verwendete Frischluft aufweist, und wobei die zumindest eine Eintrittsöffnung (12) oberhalb des Unterflurbereichs (2) angeordnet ist und über einen Lüftungskanal (6) mit dem Unterflurbereich (2) verbunden ist, wobei die Eintrittsöffnung (12) in einer Außenhaut (8) des Schienenfahrzeugs (1) angeordnet ist. The invention relates to a rail vehicle (1) with at least one cooling system (10) for an assembly (4) located in an underfloor region (2), wherein: the at least one cooling system (10) has at least one entry opening (12) for fresh air that is used as the cooling air; and the at least one entry opening (12) is located above the underfloor region (2) and is connected to the underfloor region (2) via a ventilation channel (6), and the entry opening (12) is integrated into an outer skin (8) of the rail vehicle (1). L'invention concerne un véhicule ferroviaire (1) présentant au moins un système de refroidissement (10) pour un ensemble (4) situé dans une région de sous-plancher (2), le ou les systèmes de refroidissement (10) ayant au moins une ouverture d'entrée (12) d'air frais qui est utilisé en tant qu'air de refroidissement ; et l'au moins une ouverture d'entrée (12) étant située au-dessus de la région de sous-plancher (2) et étant reliée à la région de sous-plancher (2) par l'intermédiaire d'un canal de ventilation (6), et l'ouverture d'entrée (12) étant intégrée dans une peau externe (8) du véhicule ferroviaire (1).
format Patent
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The invention relates to a rail vehicle (1) with at least one cooling system (10) for an assembly (4) located in an underfloor region (2), wherein: the at least one cooling system (10) has at least one entry opening (12) for fresh air that is used as the cooling air; and the at least one entry opening (12) is located above the underfloor region (2) and is connected to the underfloor region (2) via a ventilation channel (6), and the entry opening (12) is integrated into an outer skin (8) of the rail vehicle (1). L'invention concerne un véhicule ferroviaire (1) présentant au moins un système de refroidissement (10) pour un ensemble (4) situé dans une région de sous-plancher (2), le ou les systèmes de refroidissement (10) ayant au moins une ouverture d'entrée (12) d'air frais qui est utilisé en tant qu'air de refroidissement ; et l'au moins une ouverture d'entrée (12) étant située au-dessus de la région de sous-plancher (2) et étant reliée à la région de sous-plancher (2) par l'intermédiaire d'un canal de ventilation (6), et l'ouverture d'entrée (12) étant intégrée dans une peau externe (8) du véhicule ferroviaire (1).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>LOCOMOTIVES ; MOTOR RAILCARS ; PERFORMING OPERATIONS ; RAILWAYS ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20240201&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2024022770A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,309,781,886,25566,76549</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20240201&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2024022770A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>GAGEIK, Manuel</creatorcontrib><creatorcontrib>RÜTER, Arnd</creatorcontrib><title>RAIL VEHICLE</title><description>Die Erfindung betrifft ein Schienenfahrzeug (1) mit zumindest einer Kühlanordnung (10) für eine im Unterflurbereich (2) angeordneten Baugruppe (4) wobei die zumindest eine Kühlanordnung (10) zumindest eine Eintrittsöffnung (12) für als Kühlluft verwendete Frischluft aufweist, und wobei die zumindest eine Eintrittsöffnung (12) oberhalb des Unterflurbereichs (2) angeordnet ist und über einen Lüftungskanal (6) mit dem Unterflurbereich (2) verbunden ist, wobei die Eintrittsöffnung (12) in einer Außenhaut (8) des Schienenfahrzeugs (1) angeordnet ist. The invention relates to a rail vehicle (1) with at least one cooling system (10) for an assembly (4) located in an underfloor region (2), wherein: the at least one cooling system (10) has at least one entry opening (12) for fresh air that is used as the cooling air; and the at least one entry opening (12) is located above the underfloor region (2) and is connected to the underfloor region (2) via a ventilation channel (6), and the entry opening (12) is integrated into an outer skin (8) of the rail vehicle (1). L'invention concerne un véhicule ferroviaire (1) présentant au moins un système de refroidissement (10) pour un ensemble (4) situé dans une région de sous-plancher (2), le ou les systèmes de refroidissement (10) ayant au moins une ouverture d'entrée (12) d'air frais qui est utilisé en tant qu'air de refroidissement ; et l'au moins une ouverture d'entrée (12) étant située au-dessus de la région de sous-plancher (2) et étant reliée à la région de sous-plancher (2) par l'intermédiaire d'un canal de ventilation (6), et l'ouverture d'entrée (12) étant intégrée dans une peau externe (8) du véhicule ferroviaire (1).</description><subject>LOCOMOTIVES</subject><subject>MOTOR RAILCARS</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>RAILWAYS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZOAJcvT0UQhz9fB09nHlYWBNS8wpTuWF0twMym6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXx4f5GBkYmBkZG5uYGjobGxKkCAPKKHR8</recordid><startdate>20240201</startdate><enddate>20240201</enddate><creator>GAGEIK, Manuel</creator><creator>RÜTER, Arnd</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240201</creationdate><title>RAIL VEHICLE</title><author>GAGEIK, Manuel ; RÜTER, Arnd</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2024022770A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2024</creationdate><topic>LOCOMOTIVES</topic><topic>MOTOR RAILCARS</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>RAILWAYS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>GAGEIK, Manuel</creatorcontrib><creatorcontrib>RÜTER, Arnd</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>GAGEIK, Manuel</au><au>RÜTER, Arnd</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>RAIL VEHICLE</title><date>2024-02-01</date><risdate>2024</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Schienenfahrzeug (1) mit zumindest einer Kühlanordnung (10) für eine im Unterflurbereich (2) angeordneten Baugruppe (4) wobei die zumindest eine Kühlanordnung (10) zumindest eine Eintrittsöffnung (12) für als Kühlluft verwendete Frischluft aufweist, und wobei die zumindest eine Eintrittsöffnung (12) oberhalb des Unterflurbereichs (2) angeordnet ist und über einen Lüftungskanal (6) mit dem Unterflurbereich (2) verbunden ist, wobei die Eintrittsöffnung (12) in einer Außenhaut (8) des Schienenfahrzeugs (1) angeordnet ist. The invention relates to a rail vehicle (1) with at least one cooling system (10) for an assembly (4) located in an underfloor region (2), wherein: the at least one cooling system (10) has at least one entry opening (12) for fresh air that is used as the cooling air; and the at least one entry opening (12) is located above the underfloor region (2) and is connected to the underfloor region (2) via a ventilation channel (6), and the entry opening (12) is integrated into an outer skin (8) of the rail vehicle (1). L'invention concerne un véhicule ferroviaire (1) présentant au moins un système de refroidissement (10) pour un ensemble (4) situé dans une région de sous-plancher (2), le ou les systèmes de refroidissement (10) ayant au moins une ouverture d'entrée (12) d'air frais qui est utilisé en tant qu'air de refroidissement ; et l'au moins une ouverture d'entrée (12) étant située au-dessus de la région de sous-plancher (2) et étant reliée à la région de sous-plancher (2) par l'intermédiaire d'un canal de ventilation (6), et l'ouverture d'entrée (12) étant intégrée dans une peau externe (8) du véhicule ferroviaire (1).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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