MODULAR INTERMEDIATE CIRCUIT CAPACITOR AND POWER CONVERTER COMPRISING SUCH AN INTERMEDIATE CIRCUIT CAPACITOR
Die vorliegende Erfindung betrifft eine Zwischenkreiskondensatoranordnung (10) für einen Stromrichter (100) zum Bestromen eines elektrischen Achsantriebs in einem Elektrofahrzeug und/oder einem Hybridfahrzeug, umfassend: mehrere Zwischenkreiskondensatormodule (12a-e) mit einander entsprechender Kapa...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | TRENZ, Ivonne KOHR, Michael ZELLER, Jonas DÖLLINGER, Fabian |
description | Die vorliegende Erfindung betrifft eine Zwischenkreiskondensatoranordnung (10) für einen Stromrichter (100) zum Bestromen eines elektrischen Achsantriebs in einem Elektrofahrzeug und/oder einem Hybridfahrzeug, umfassend: mehrere Zwischenkreiskondensatormodule (12a-e) mit einander entsprechender Kapazität, jeweils aufweisend einen Kondensatoreingang (14a, 14b) zum Anschließen einer Spannungsquelle und einen Kondensatorausgang (20a, 20b). Die Zwischenkreiskondensatoranordnung (10) umfasst ferner eine erste Stromschienenanordnung (30), die den Kondensatorausgang (20a, 20b) mit Leistungsanschlüssen (44) zum Einspeisen des Eingangsstroms in eine Leistungselektronik (40) elektrisch verbindet, wobei die Leistungselektronik (40) dazu ausgebildet ist, den Eingangsstrom mittels Schaltens mehrerer in der Leistungselektronik (40) enthaltenen Halbleiterschaltelemente (42a-f) in einen Ausgangsstrom umzuwandeln, wobei die erste Stromschienenanordnung (30) eine erste pluspolige Stromschiene (32a) und eine erste minuspolige Stromschiene (32b) umfasst, wobei die erste pluspolige Stromschiene (32a) und eine erste minuspolige Stromschiene (32b) flächig ausgebildet sind und einander überlappen.
The present invention relates to an intermediate circuit capacitor arrangement (10) for a power converter (100) for energizing an electric axle drive in an electric vehicle and/or a hybrid vehicle, comprising: a plurality of intermediate circuit capacitor modules (12a-e) with corresponding capacitances, each having a capacitor input (14a, 14b) for connection of a voltage source and a capacitor output (20a, 20b). The intermediate circuit capacitor arrangement (10) furthermore comprises a first busbar arrangement (30) which electrically connects the capacitor output (20a, 20b) to power terminals (44) for feeding the input current into a power electronics system (40), wherein the power electronics system (40) is designed to convert the input current to an output current by means of switching several semiconductor switching elements (42a-f) in the power electronics system (40), wherein the first busbar arrangement (30) comprises a first positive-pole busbar (32a) and a first negative-pole busbar (32b), wherein the first positive-pole busbar (32a) and a first negative-pole busbar (32b) are flat and overlap one another.
La présente invention concerne un agencement de condensateur de circuit intermédiaire (10) pour un convertisseur de puissance (100) pour alimenter un entraînement d'essieu éle |
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The present invention relates to an intermediate circuit capacitor arrangement (10) for a power converter (100) for energizing an electric axle drive in an electric vehicle and/or a hybrid vehicle, comprising: a plurality of intermediate circuit capacitor modules (12a-e) with corresponding capacitances, each having a capacitor input (14a, 14b) for connection of a voltage source and a capacitor output (20a, 20b). The intermediate circuit capacitor arrangement (10) furthermore comprises a first busbar arrangement (30) which electrically connects the capacitor output (20a, 20b) to power terminals (44) for feeding the input current into a power electronics system (40), wherein the power electronics system (40) is designed to convert the input current to an output current by means of switching several semiconductor switching elements (42a-f) in the power electronics system (40), wherein the first busbar arrangement (30) comprises a first positive-pole busbar (32a) and a first negative-pole busbar (32b), wherein the first positive-pole busbar (32a) and a first negative-pole busbar (32b) are flat and overlap one another.
La présente invention concerne un agencement de condensateur de circuit intermédiaire (10) pour un convertisseur de puissance (100) pour alimenter un entraînement d'essieu électrique dans un véhicule électrique et/ou un véhicule hybride, comprenant : une pluralité de modules de condensateur de circuit intermédiaire (12a-e) ayant des capacités correspondantes, ayant chacun une entrée de condensateur (14a, 14b) pour le raccordement d'une source de tension et une sortie de condensateur (20a, 20b). L'agencement de condensateur de circuit intermédiaire (10) comprend en outre un premier agencement de barre omnibus (30) qui connecte électriquement la sortie de condensateur (20a, 20b) à des bornes d'alimentation (44) pour alimenter le courant d'entrée dans un système électronique de puissance (40), le système électronique de puissance (40) étant conçu pour convertir le courant d'entrée en un courant de sortie au moyen de la commutation de plusieurs éléments de commutation à semi-conducteur (42a-f) dans le système électronique de puissance (40), le premier agencement de barre omnibus (30) comprenant une première barre omnibus de pôle positif (32a) et une première barre omnibus de pôle négatif (32b), la première barre omnibus de pôle positif (32a) et une première barre omnibus de pôle négatif (32b) étant plates et se chevauchant mutuellement.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>APPARATUS FOR CONVERSION BETWEEN AC AND AC, BETWEEN AC AND DC,OR BETWEEN DC AND DC, AND FOR USE WITH MAINS OR SIMILAR POWERSUPPLY SYSTEMS ; BASIC ELECTRIC ELEMENTS ; CASINGS OR CONSTRUCTIONAL DETAILS OF ELECTRIC APPARATUS ; CONTROL OR REGULATION THEREOF ; CONVERSION OF DC OR AC INPUT POWER INTO SURGE OUTPUTPOWER ; CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER ; ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES ; ELECTRIC TECHNIQUES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR ; ELECTRICITY ; ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL ; GENERATION ; INSTALLATION OF ELECTRIC CABLES OR LINES, OR OF COMBINEDOPTICAL AND ELECTRIC CABLES OR LINES ; MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES ; MANUFACTURE OF ASSEMBLAGES OF ELECTRICAL COMPONENTS ; PERFORMING OPERATIONS ; PRINTED CIRCUITS ; PROCESSES OR MEANS, e.g. BATTERIES, FOR THE DIRECT CONVERSIONOF CHEMICAL INTO ELECTRICAL ENERGY ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240125&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2024017991A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,309,781,886,25569,76552</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20240125&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2024017991A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>TRENZ, Ivonne</creatorcontrib><creatorcontrib>KOHR, Michael</creatorcontrib><creatorcontrib>ZELLER, Jonas</creatorcontrib><creatorcontrib>DÖLLINGER, Fabian</creatorcontrib><title>MODULAR INTERMEDIATE CIRCUIT CAPACITOR AND POWER CONVERTER COMPRISING SUCH AN INTERMEDIATE CIRCUIT CAPACITOR</title><description>Die vorliegende Erfindung betrifft eine Zwischenkreiskondensatoranordnung (10) für einen Stromrichter (100) zum Bestromen eines elektrischen Achsantriebs in einem Elektrofahrzeug und/oder einem Hybridfahrzeug, umfassend: mehrere Zwischenkreiskondensatormodule (12a-e) mit einander entsprechender Kapazität, jeweils aufweisend einen Kondensatoreingang (14a, 14b) zum Anschließen einer Spannungsquelle und einen Kondensatorausgang (20a, 20b). Die Zwischenkreiskondensatoranordnung (10) umfasst ferner eine erste Stromschienenanordnung (30), die den Kondensatorausgang (20a, 20b) mit Leistungsanschlüssen (44) zum Einspeisen des Eingangsstroms in eine Leistungselektronik (40) elektrisch verbindet, wobei die Leistungselektronik (40) dazu ausgebildet ist, den Eingangsstrom mittels Schaltens mehrerer in der Leistungselektronik (40) enthaltenen Halbleiterschaltelemente (42a-f) in einen Ausgangsstrom umzuwandeln, wobei die erste Stromschienenanordnung (30) eine erste pluspolige Stromschiene (32a) und eine erste minuspolige Stromschiene (32b) umfasst, wobei die erste pluspolige Stromschiene (32a) und eine erste minuspolige Stromschiene (32b) flächig ausgebildet sind und einander überlappen.
The present invention relates to an intermediate circuit capacitor arrangement (10) for a power converter (100) for energizing an electric axle drive in an electric vehicle and/or a hybrid vehicle, comprising: a plurality of intermediate circuit capacitor modules (12a-e) with corresponding capacitances, each having a capacitor input (14a, 14b) for connection of a voltage source and a capacitor output (20a, 20b). The intermediate circuit capacitor arrangement (10) furthermore comprises a first busbar arrangement (30) which electrically connects the capacitor output (20a, 20b) to power terminals (44) for feeding the input current into a power electronics system (40), wherein the power electronics system (40) is designed to convert the input current to an output current by means of switching several semiconductor switching elements (42a-f) in the power electronics system (40), wherein the first busbar arrangement (30) comprises a first positive-pole busbar (32a) and a first negative-pole busbar (32b), wherein the first positive-pole busbar (32a) and a first negative-pole busbar (32b) are flat and overlap one another.
La présente invention concerne un agencement de condensateur de circuit intermédiaire (10) pour un convertisseur de puissance (100) pour alimenter un entraînement d'essieu électrique dans un véhicule électrique et/ou un véhicule hybride, comprenant : une pluralité de modules de condensateur de circuit intermédiaire (12a-e) ayant des capacités correspondantes, ayant chacun une entrée de condensateur (14a, 14b) pour le raccordement d'une source de tension et une sortie de condensateur (20a, 20b). L'agencement de condensateur de circuit intermédiaire (10) comprend en outre un premier agencement de barre omnibus (30) qui connecte électriquement la sortie de condensateur (20a, 20b) à des bornes d'alimentation (44) pour alimenter le courant d'entrée dans un système électronique de puissance (40), le système électronique de puissance (40) étant conçu pour convertir le courant d'entrée en un courant de sortie au moyen de la commutation de plusieurs éléments de commutation à semi-conducteur (42a-f) dans le système électronique de puissance (40), le premier agencement de barre omnibus (30) comprenant une première barre omnibus de pôle positif (32a) et une première barre omnibus de pôle négatif (32b), la première barre omnibus de pôle positif (32a) et une première barre omnibus de pôle négatif (32b) étant plates et se chevauchant mutuellement.</description><subject>APPARATUS FOR CONVERSION BETWEEN AC AND AC, BETWEEN AC AND DC,OR BETWEEN DC AND DC, AND FOR USE WITH MAINS OR SIMILAR POWERSUPPLY SYSTEMS</subject><subject>BASIC ELECTRIC ELEMENTS</subject><subject>CASINGS OR CONSTRUCTIONAL DETAILS OF ELECTRIC APPARATUS</subject><subject>CONTROL OR REGULATION THEREOF</subject><subject>CONVERSION OF DC OR AC INPUT POWER INTO SURGE OUTPUTPOWER</subject><subject>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</subject><subject>ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES</subject><subject>ELECTRIC TECHNIQUES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><subject>ELECTRICITY</subject><subject>ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL</subject><subject>GENERATION</subject><subject>INSTALLATION OF ELECTRIC CABLES OR LINES, OR OF COMBINEDOPTICAL AND ELECTRIC CABLES OR LINES</subject><subject>MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES</subject><subject>MANUFACTURE OF ASSEMBLAGES OF ELECTRICAL COMPONENTS</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PRINTED CIRCUITS</subject><subject>PROCESSES OR MEANS, e.g. BATTERIES, FOR THE DIRECT CONVERSIONOF CHEMICAL INTO ELECTRICAL ENERGY</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZMjx9XcJ9XEMUvD0C3EN8nV18XQMcVVw9gxyDvUMUXB2DHB09gzxD1Jw9HNRCPAPdw1ScPb3C3MNCgGzfAOCPIM9_dwVgkOdPYBqCJjCw8CalphTnMoLpbkZlN1cQ5w9dFML8uNTiwsSk1PzUkviw_2NDIxMDAzNLS0NHQ2NiVMFAAXAN_o</recordid><startdate>20240125</startdate><enddate>20240125</enddate><creator>TRENZ, Ivonne</creator><creator>KOHR, Michael</creator><creator>ZELLER, Jonas</creator><creator>DÖLLINGER, Fabian</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20240125</creationdate><title>MODULAR INTERMEDIATE CIRCUIT CAPACITOR AND POWER CONVERTER COMPRISING SUCH AN INTERMEDIATE CIRCUIT CAPACITOR</title><author>TRENZ, Ivonne ; 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Die Zwischenkreiskondensatoranordnung (10) umfasst ferner eine erste Stromschienenanordnung (30), die den Kondensatorausgang (20a, 20b) mit Leistungsanschlüssen (44) zum Einspeisen des Eingangsstroms in eine Leistungselektronik (40) elektrisch verbindet, wobei die Leistungselektronik (40) dazu ausgebildet ist, den Eingangsstrom mittels Schaltens mehrerer in der Leistungselektronik (40) enthaltenen Halbleiterschaltelemente (42a-f) in einen Ausgangsstrom umzuwandeln, wobei die erste Stromschienenanordnung (30) eine erste pluspolige Stromschiene (32a) und eine erste minuspolige Stromschiene (32b) umfasst, wobei die erste pluspolige Stromschiene (32a) und eine erste minuspolige Stromschiene (32b) flächig ausgebildet sind und einander überlappen.
The present invention relates to an intermediate circuit capacitor arrangement (10) for a power converter (100) for energizing an electric axle drive in an electric vehicle and/or a hybrid vehicle, comprising: a plurality of intermediate circuit capacitor modules (12a-e) with corresponding capacitances, each having a capacitor input (14a, 14b) for connection of a voltage source and a capacitor output (20a, 20b). The intermediate circuit capacitor arrangement (10) furthermore comprises a first busbar arrangement (30) which electrically connects the capacitor output (20a, 20b) to power terminals (44) for feeding the input current into a power electronics system (40), wherein the power electronics system (40) is designed to convert the input current to an output current by means of switching several semiconductor switching elements (42a-f) in the power electronics system (40), wherein the first busbar arrangement (30) comprises a first positive-pole busbar (32a) and a first negative-pole busbar (32b), wherein the first positive-pole busbar (32a) and a first negative-pole busbar (32b) are flat and overlap one another.
La présente invention concerne un agencement de condensateur de circuit intermédiaire (10) pour un convertisseur de puissance (100) pour alimenter un entraînement d'essieu électrique dans un véhicule électrique et/ou un véhicule hybride, comprenant : une pluralité de modules de condensateur de circuit intermédiaire (12a-e) ayant des capacités correspondantes, ayant chacun une entrée de condensateur (14a, 14b) pour le raccordement d'une source de tension et une sortie de condensateur (20a, 20b). L'agencement de condensateur de circuit intermédiaire (10) comprend en outre un premier agencement de barre omnibus (30) qui connecte électriquement la sortie de condensateur (20a, 20b) à des bornes d'alimentation (44) pour alimenter le courant d'entrée dans un système électronique de puissance (40), le système électronique de puissance (40) étant conçu pour convertir le courant d'entrée en un courant de sortie au moyen de la commutation de plusieurs éléments de commutation à semi-conducteur (42a-f) dans le système électronique de puissance (40), le premier agencement de barre omnibus (30) comprenant une première barre omnibus de pôle positif (32a) et une première barre omnibus de pôle négatif (32b), la première barre omnibus de pôle positif (32a) et une première barre omnibus de pôle négatif (32b) étant plates et se chevauchant mutuellement.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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