ELECTRICALLY DRIVABLE TILTING VEHICLE

Die Erfindung betrifft ein elektrisch antreibbares Neigefahrzeug (2) mit mindestens einer Rahmenträgerstruktur (4), an der mindestens ein elektrisches Antriebsmittel, mindestens eine Vorderradführung (6), mindestens ein Federbein (8) und/oder mindestens eine Schwingeneinheit (10) eines Hinterrads (1...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: DEMHARTER, Thomas, GLUECK, Christian, HUTTERER, Philipp, FROEHLICH, Martin, TREFZ, Michael
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator DEMHARTER, Thomas
GLUECK, Christian
HUTTERER, Philipp
FROEHLICH, Martin
TREFZ, Michael
description Die Erfindung betrifft ein elektrisch antreibbares Neigefahrzeug (2) mit mindestens einer Rahmenträgerstruktur (4), an der mindestens ein elektrisches Antriebsmittel, mindestens eine Vorderradführung (6), mindestens ein Federbein (8) und/oder mindestens eine Schwingeneinheit (10) eines Hinterrads (12) festlegbar sind, und mit mindestens einer elektrischen Energiespeichereinheit (14), die mindestens ein Speichergehäuse (16), das einen Hohlraum (18) nach außen Gänze umschließt, und die mindestens ein elektrisches Speichermittel umfasst, das im Hohlraum (18) anordenbar oder angeordnet ist und durch das zumindest das Antriebsmittel mit elektrischer Energie versorgbar ist, wobei das Speichergehäuse (16) mindestens einen lastaufnehmenden Rahmenkörper (20) umfasst, der in einer Ebene, die durch Hochachse (22) und Längsachse (24) des Neigefahrzeugs (2) aufgespannt ist, einen Querschnitt umfasst, mit dem der Rahmenkörper (20) den Hohlraum (18) umfangsseitig in Gänze umschließt und wobei der lastaufnehmende Rahmenkörper (20) des Speichergehäuses (16) der Energiespeichereinheit (14) und die Rahmenträgerstruktur (4) zumindest abschnittsweise ein gemeinsames einstückiges Bauteil bilden. The invention relates to an electrically drivable tilting vehicle (2) with at least one frame carrier structure (4), on which at least one electric drive means, at least one front wheel guide (6), at least one suspension strut (8) and/or at least one swing arm unit (10) of a rear wheel (12) can be fixed, and with at least one electrical energy storage unit (14) which comprises at least one accumulator housing (16) which completely encloses a cavity (18) to the outside and which comprises at least one electric storage means which can be arranged or is arranged in the cavity (18) and can be supplied with electrical energy by way of the at least one drive means, wherein the accumulator housing (16) comprises at least one load-absorbing frame body (20) which comprises a cross section in a plane which is defined by the vertical axis (22) and the longitudinal axis of 24) of the tilting vehicle (2), by way of which cross section the frame body (20) encloses the cavity (18) entirely on the circumferential side, and wherein the load-absorbing frame body (20) of the accumulator housing (16) of the energy storage unit (14) and the frame carrier structure (4) form a common single-piece component at least in sections. L'invention concerne un véhicule inclinable à entraînement électrique (2) comprena
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The invention relates to an electrically drivable tilting vehicle (2) with at least one frame carrier structure (4), on which at least one electric drive means, at least one front wheel guide (6), at least one suspension strut (8) and/or at least one swing arm unit (10) of a rear wheel (12) can be fixed, and with at least one electrical energy storage unit (14) which comprises at least one accumulator housing (16) which completely encloses a cavity (18) to the outside and which comprises at least one electric storage means which can be arranged or is arranged in the cavity (18) and can be supplied with electrical energy by way of the at least one drive means, wherein the accumulator housing (16) comprises at least one load-absorbing frame body (20) which comprises a cross section in a plane which is defined by the vertical axis (22) and the longitudinal axis of 24) of the tilting vehicle (2), by way of which cross section the frame body (20) encloses the cavity (18) entirely on the circumferential side, and wherein the load-absorbing frame body (20) of the accumulator housing (16) of the energy storage unit (14) and the frame carrier structure (4) form a common single-piece component at least in sections. L'invention concerne un véhicule inclinable à entraînement électrique (2) comprenant au moins une structure de support de cadre (4), sur laquelle au moins un moyen d'entraînement électrique, au moins un guide de roue avant (6), au moins une entretoise de suspension (8) et/ou au moins une unité de bras oscillant (10) d'une roue arrière (12) peuvent être fixés, et au moins une unité de stockage d'énergie électrique (14) qui comprend au moins un logement d'accumulateur (16) qui enferme complètement une cavité (18) par rapport à l'extérieur et qui comprend au moins un moyen de stockage électrique qui peut être agencé ou est disposé dans la cavité (18) et peut être alimenté en énergie électrique au moyen du ou des moyens d'entraînement, le logement d'accumulateur (16) comprenant au moins un corps de cadre d'absorption de charge (20) qui comprend une section transversale dans un plan qui est délimité par l'axe vertical (22) et l'axe longitudinal (24) du véhicule inclinable (2), au moyen de laquelle le corps de cadre (20) enferme la cavité (18) entièrement sur le côté circonférentiel, et le corps de cadre d'absorption de charge (20) du logement d'accumulateur (16) de l'unité de stockage d'énergie (14) et la structure de support de cadre (4) formant un composant monobloc commun au moins dans des sections.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ACCESSORIES PECULIAR TO CYCLES AND NOT OTHERWISE PROVIDED FOR,e.g. ARTICLE CARRIERS, CYCLE PROTECTORS ; CYCLE AXLE SUSPENSIONS ; CYCLE FRAMES ; CYCLE SADDLES OR SEATS ; CYCLE SIDE-CARS, FORECARS, OR THE LIKE ; CYCLE STEERING DEVICES ; CYCLES ; LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; PERFORMING OPERATIONS ; RIDER-OPERATED TERMINAL CONTROLS SPECIALLY ADAPTED FORCYCLES ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20231228&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2023247126A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25562,76317</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20231228&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2023247126A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>DEMHARTER, Thomas</creatorcontrib><creatorcontrib>GLUECK, Christian</creatorcontrib><creatorcontrib>HUTTERER, Philipp</creatorcontrib><creatorcontrib>FROEHLICH, Martin</creatorcontrib><creatorcontrib>TREFZ, Michael</creatorcontrib><title>ELECTRICALLY DRIVABLE TILTING VEHICLE</title><description>Die Erfindung betrifft ein elektrisch antreibbares Neigefahrzeug (2) mit mindestens einer Rahmenträgerstruktur (4), an der mindestens ein elektrisches Antriebsmittel, mindestens eine Vorderradführung (6), mindestens ein Federbein (8) und/oder mindestens eine Schwingeneinheit (10) eines Hinterrads (12) festlegbar sind, und mit mindestens einer elektrischen Energiespeichereinheit (14), die mindestens ein Speichergehäuse (16), das einen Hohlraum (18) nach außen Gänze umschließt, und die mindestens ein elektrisches Speichermittel umfasst, das im Hohlraum (18) anordenbar oder angeordnet ist und durch das zumindest das Antriebsmittel mit elektrischer Energie versorgbar ist, wobei das Speichergehäuse (16) mindestens einen lastaufnehmenden Rahmenkörper (20) umfasst, der in einer Ebene, die durch Hochachse (22) und Längsachse (24) des Neigefahrzeugs (2) aufgespannt ist, einen Querschnitt umfasst, mit dem der Rahmenkörper (20) den Hohlraum (18) umfangsseitig in Gänze umschließt und wobei der lastaufnehmende Rahmenkörper (20) des Speichergehäuses (16) der Energiespeichereinheit (14) und die Rahmenträgerstruktur (4) zumindest abschnittsweise ein gemeinsames einstückiges Bauteil bilden. The invention relates to an electrically drivable tilting vehicle (2) with at least one frame carrier structure (4), on which at least one electric drive means, at least one front wheel guide (6), at least one suspension strut (8) and/or at least one swing arm unit (10) of a rear wheel (12) can be fixed, and with at least one electrical energy storage unit (14) which comprises at least one accumulator housing (16) which completely encloses a cavity (18) to the outside and which comprises at least one electric storage means which can be arranged or is arranged in the cavity (18) and can be supplied with electrical energy by way of the at least one drive means, wherein the accumulator housing (16) comprises at least one load-absorbing frame body (20) which comprises a cross section in a plane which is defined by the vertical axis (22) and the longitudinal axis of 24) of the tilting vehicle (2), by way of which cross section the frame body (20) encloses the cavity (18) entirely on the circumferential side, and wherein the load-absorbing frame body (20) of the accumulator housing (16) of the energy storage unit (14) and the frame carrier structure (4) form a common single-piece component at least in sections. L'invention concerne un véhicule inclinable à entraînement électrique (2) comprenant au moins une structure de support de cadre (4), sur laquelle au moins un moyen d'entraînement électrique, au moins un guide de roue avant (6), au moins une entretoise de suspension (8) et/ou au moins une unité de bras oscillant (10) d'une roue arrière (12) peuvent être fixés, et au moins une unité de stockage d'énergie électrique (14) qui comprend au moins un logement d'accumulateur (16) qui enferme complètement une cavité (18) par rapport à l'extérieur et qui comprend au moins un moyen de stockage électrique qui peut être agencé ou est disposé dans la cavité (18) et peut être alimenté en énergie électrique au moyen du ou des moyens d'entraînement, le logement d'accumulateur (16) comprenant au moins un corps de cadre d'absorption de charge (20) qui comprend une section transversale dans un plan qui est délimité par l'axe vertical (22) et l'axe longitudinal (24) du véhicule inclinable (2), au moyen de laquelle le corps de cadre (20) enferme la cavité (18) entièrement sur le côté circonférentiel, et le corps de cadre d'absorption de charge (20) du logement d'accumulateur (16) de l'unité de stockage d'énergie (14) et la structure de support de cadre (4) formant un composant monobloc commun au moins dans des sections.</description><subject>ACCESSORIES PECULIAR TO CYCLES AND NOT OTHERWISE PROVIDED FOR,e.g. ARTICLE CARRIERS, CYCLE PROTECTORS</subject><subject>CYCLE AXLE SUSPENSIONS</subject><subject>CYCLE FRAMES</subject><subject>CYCLE SADDLES OR SEATS</subject><subject>CYCLE SIDE-CARS, FORECARS, OR THE LIKE</subject><subject>CYCLE STEERING DEVICES</subject><subject>CYCLES</subject><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>RIDER-OPERATED TERMINAL CONTROLS SPECIALLY ADAPTED FORCYCLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZFB19XF1DgnydHb08YlUcAnyDHN08nFVCPH0CfH0c1cIc_XwdPZx5WFgTUvMKU7lhdLcDMpuriHOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8eH-RgZGxkYm5oZGZo6GxsSpAgAyiiQ3</recordid><startdate>20231228</startdate><enddate>20231228</enddate><creator>DEMHARTER, Thomas</creator><creator>GLUECK, Christian</creator><creator>HUTTERER, Philipp</creator><creator>FROEHLICH, Martin</creator><creator>TREFZ, Michael</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20231228</creationdate><title>ELECTRICALLY DRIVABLE TILTING VEHICLE</title><author>DEMHARTER, Thomas ; 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The invention relates to an electrically drivable tilting vehicle (2) with at least one frame carrier structure (4), on which at least one electric drive means, at least one front wheel guide (6), at least one suspension strut (8) and/or at least one swing arm unit (10) of a rear wheel (12) can be fixed, and with at least one electrical energy storage unit (14) which comprises at least one accumulator housing (16) which completely encloses a cavity (18) to the outside and which comprises at least one electric storage means which can be arranged or is arranged in the cavity (18) and can be supplied with electrical energy by way of the at least one drive means, wherein the accumulator housing (16) comprises at least one load-absorbing frame body (20) which comprises a cross section in a plane which is defined by the vertical axis (22) and the longitudinal axis of 24) of the tilting vehicle (2), by way of which cross section the frame body (20) encloses the cavity (18) entirely on the circumferential side, and wherein the load-absorbing frame body (20) of the accumulator housing (16) of the energy storage unit (14) and the frame carrier structure (4) form a common single-piece component at least in sections. L'invention concerne un véhicule inclinable à entraînement électrique (2) comprenant au moins une structure de support de cadre (4), sur laquelle au moins un moyen d'entraînement électrique, au moins un guide de roue avant (6), au moins une entretoise de suspension (8) et/ou au moins une unité de bras oscillant (10) d'une roue arrière (12) peuvent être fixés, et au moins une unité de stockage d'énergie électrique (14) qui comprend au moins un logement d'accumulateur (16) qui enferme complètement une cavité (18) par rapport à l'extérieur et qui comprend au moins un moyen de stockage électrique qui peut être agencé ou est disposé dans la cavité (18) et peut être alimenté en énergie électrique au moyen du ou des moyens d'entraînement, le logement d'accumulateur (16) comprenant au moins un corps de cadre d'absorption de charge (20) qui comprend une section transversale dans un plan qui est délimité par l'axe vertical (22) et l'axe longitudinal (24) du véhicule inclinable (2), au moyen de laquelle le corps de cadre (20) enferme la cavité (18) entièrement sur le côté circonférentiel, et le corps de cadre d'absorption de charge (20) du logement d'accumulateur (16) de l'unité de stockage d'énergie (14) et la structure de support de cadre (4) formant un composant monobloc commun au moins dans des sections.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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