ELECTROMECHANICAL BRAKE DEVICE
Die Erfindung betrifft eine elektromechanische Bremsvorrichtung (100) für ein Kraftfahrzeug, aufweisend einen elektromotorischen Antrieb (102) zur Bereitstellung eines Drehmoments, eine Getriebeanordnung (106) zur Übersetzung des Drehmoments in eine entlang einer Zuspannrichtung (114) der Bremsvorri...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | SCHACK, Peter KIRCHER, Andreas JUNGBECKER, Johann SCHIRLING, Andreas |
description | Die Erfindung betrifft eine elektromechanische Bremsvorrichtung (100) für ein Kraftfahrzeug, aufweisend einen elektromotorischen Antrieb (102) zur Bereitstellung eines Drehmoments, eine Getriebeanordnung (106) zur Übersetzung des Drehmoments in eine entlang einer Zuspannrichtung (114) der Bremsvorrichtung (100) wirkende Kraft, eine Abstützvorrichtung (126) zur Abstützung der Getriebeanordnung (106) entgegen der Zuspannrichtung (114), und eine Spannvorrichtung (120) zur Übersetzung der entlang der Zuspannrichtung (114) wirkenden Kraft in eine auf ein zu verzögerndes Element einwirkende Spannkraft. Erfindungsgemäß ist dabei vorgesehen, dass die Abstützvorrichtung (126) eine Kraftmesseinrichtung (130) zur Messung einer auf die Abstützvorrichtung (126) einwirkenden Kraft entlang der Zuspannrichtung (114) aufweist, wobei die Abstützvorrichtung (126) eine Vorspanneinrichtung (140) aufweist, wobei die Vorspanneinrichtung (140) auch in Abwesenheit einer durch den elektromotorischen Antrieb (102) zusammen mit der Getriebeanordnung (106) erzeugten entlang der Zuspannrichtung (114) wirkenden Kraft die Kraftmesseinrichtung (130) mit einer entlang der Zuspannrichtung (114) wirkenden Kraft beaufschlagt.
The invention relates to an electromechanical brake device (100) for a motor vehicle, comprising an electric motor drive (102) for providing a torque, a transmission assembly (106) for converting the torque into a force acting along an application direction (114) of the brake device (100), a support device (126) for supporting the transmission assembly (106) against the application direction (114), and a clamping device (120) for converting the force acting along the application direction (114) into a clamping force acting on an element to be decelerated. According to the invention, the support device (126) has a force-measuring device (130) for measuring a force acting on the support device (126) along the application direction (114), wherein the support device (126) has a pretensioning device (140), wherein, even in the absence of a force generated by the electric motor drive (102) and the transmission assembly (106) and acting along the application direction (114), the pretensioning device (140) applies the force-measuring device (130) with a force acting along the application direction (114).
L'invention concerne un dispositif de frein électromécanique (100) pour un véhicule à moteur, comprenant un entraînement de moteur électrique (102) pour fournir un couple, un en |
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The invention relates to an electromechanical brake device (100) for a motor vehicle, comprising an electric motor drive (102) for providing a torque, a transmission assembly (106) for converting the torque into a force acting along an application direction (114) of the brake device (100), a support device (126) for supporting the transmission assembly (106) against the application direction (114), and a clamping device (120) for converting the force acting along the application direction (114) into a clamping force acting on an element to be decelerated. According to the invention, the support device (126) has a force-measuring device (130) for measuring a force acting on the support device (126) along the application direction (114), wherein the support device (126) has a pretensioning device (140), wherein, even in the absence of a force generated by the electric motor drive (102) and the transmission assembly (106) and acting along the application direction (114), the pretensioning device (140) applies the force-measuring device (130) with a force acting along the application direction (114).
L'invention concerne un dispositif de frein électromécanique (100) pour un véhicule à moteur, comprenant un entraînement de moteur électrique (102) pour fournir un couple, un ensemble de transmission (106) pour convertir le couple en une force agissant suivant une direction d'application (114) du dispositif de frein (100), un dispositif de support (126) pour supporter l'ensemble de transmission (106) contre la direction d'application (114), et un dispositif de serrage (120) pour convertir la force agissant suivant la direction d'application (114) en une force de serrage agissant sur un élément à décélérer. Selon l'invention, le dispositif de support (126) comporte un dispositif de mesure de force (130) pour mesurer une force agissant sur le dispositif de support (126) suivant la direction d'application (114), le dispositif de support (126) ayant un dispositif prétensionneur (140). Même en l'absence d'une force générée par l'entraînement de moteur électrique (102) et l'ensemble de transmission (106) et agissant suivant la direction d'application (114), le dispositif prétensionneur (140) applique au dispositif de mesure de force (130) une force agissant suivant la direction d'application (114).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BLASTING ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20231207&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2023232200A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20231207&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2023232200A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SCHACK, Peter</creatorcontrib><creatorcontrib>KIRCHER, Andreas</creatorcontrib><creatorcontrib>JUNGBECKER, Johann</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHIRLING, Andreas</creatorcontrib><title>ELECTROMECHANICAL BRAKE DEVICE</title><description>Die Erfindung betrifft eine elektromechanische Bremsvorrichtung (100) für ein Kraftfahrzeug, aufweisend einen elektromotorischen Antrieb (102) zur Bereitstellung eines Drehmoments, eine Getriebeanordnung (106) zur Übersetzung des Drehmoments in eine entlang einer Zuspannrichtung (114) der Bremsvorrichtung (100) wirkende Kraft, eine Abstützvorrichtung (126) zur Abstützung der Getriebeanordnung (106) entgegen der Zuspannrichtung (114), und eine Spannvorrichtung (120) zur Übersetzung der entlang der Zuspannrichtung (114) wirkenden Kraft in eine auf ein zu verzögerndes Element einwirkende Spannkraft. Erfindungsgemäß ist dabei vorgesehen, dass die Abstützvorrichtung (126) eine Kraftmesseinrichtung (130) zur Messung einer auf die Abstützvorrichtung (126) einwirkenden Kraft entlang der Zuspannrichtung (114) aufweist, wobei die Abstützvorrichtung (126) eine Vorspanneinrichtung (140) aufweist, wobei die Vorspanneinrichtung (140) auch in Abwesenheit einer durch den elektromotorischen Antrieb (102) zusammen mit der Getriebeanordnung (106) erzeugten entlang der Zuspannrichtung (114) wirkenden Kraft die Kraftmesseinrichtung (130) mit einer entlang der Zuspannrichtung (114) wirkenden Kraft beaufschlagt.
The invention relates to an electromechanical brake device (100) for a motor vehicle, comprising an electric motor drive (102) for providing a torque, a transmission assembly (106) for converting the torque into a force acting along an application direction (114) of the brake device (100), a support device (126) for supporting the transmission assembly (106) against the application direction (114), and a clamping device (120) for converting the force acting along the application direction (114) into a clamping force acting on an element to be decelerated. According to the invention, the support device (126) has a force-measuring device (130) for measuring a force acting on the support device (126) along the application direction (114), wherein the support device (126) has a pretensioning device (140), wherein, even in the absence of a force generated by the electric motor drive (102) and the transmission assembly (106) and acting along the application direction (114), the pretensioning device (140) applies the force-measuring device (130) with a force acting along the application direction (114).
L'invention concerne un dispositif de frein électromécanique (100) pour un véhicule à moteur, comprenant un entraînement de moteur électrique (102) pour fournir un couple, un ensemble de transmission (106) pour convertir le couple en une force agissant suivant une direction d'application (114) du dispositif de frein (100), un dispositif de support (126) pour supporter l'ensemble de transmission (106) contre la direction d'application (114), et un dispositif de serrage (120) pour convertir la force agissant suivant la direction d'application (114) en une force de serrage agissant sur un élément à décélérer. Selon l'invention, le dispositif de support (126) comporte un dispositif de mesure de force (130) pour mesurer une force agissant sur le dispositif de support (126) suivant la direction d'application (114), le dispositif de support (126) ayant un dispositif prétensionneur (140). Même en l'absence d'une force générée par l'entraînement de moteur électrique (102) et l'ensemble de transmission (106) et agissant suivant la direction d'application (114), le dispositif prétensionneur (140) applique au dispositif de mesure de force (130) une force agissant suivant la direction d'application (114).</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZJBz9XF1Dgny93V19nD083R29FFwCnL0dlVwcQ3zdHblYWBNS8wpTuWF0twMym6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXx4f5GBkbGQGhkYOBoaEycKgAnIiH9</recordid><startdate>20231207</startdate><enddate>20231207</enddate><creator>SCHACK, Peter</creator><creator>KIRCHER, Andreas</creator><creator>JUNGBECKER, Johann</creator><creator>SCHIRLING, Andreas</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20231207</creationdate><title>ELECTROMECHANICAL BRAKE DEVICE</title><author>SCHACK, Peter ; KIRCHER, Andreas ; JUNGBECKER, Johann ; SCHIRLING, Andreas</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2023232200A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2023</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>BRAKES</topic><topic>CLUTCHES</topic><topic>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SCHACK, Peter</creatorcontrib><creatorcontrib>KIRCHER, Andreas</creatorcontrib><creatorcontrib>JUNGBECKER, Johann</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHIRLING, Andreas</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SCHACK, Peter</au><au>KIRCHER, Andreas</au><au>JUNGBECKER, Johann</au><au>SCHIRLING, Andreas</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>ELECTROMECHANICAL BRAKE DEVICE</title><date>2023-12-07</date><risdate>2023</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft eine elektromechanische Bremsvorrichtung (100) für ein Kraftfahrzeug, aufweisend einen elektromotorischen Antrieb (102) zur Bereitstellung eines Drehmoments, eine Getriebeanordnung (106) zur Übersetzung des Drehmoments in eine entlang einer Zuspannrichtung (114) der Bremsvorrichtung (100) wirkende Kraft, eine Abstützvorrichtung (126) zur Abstützung der Getriebeanordnung (106) entgegen der Zuspannrichtung (114), und eine Spannvorrichtung (120) zur Übersetzung der entlang der Zuspannrichtung (114) wirkenden Kraft in eine auf ein zu verzögerndes Element einwirkende Spannkraft. 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The invention relates to an electromechanical brake device (100) for a motor vehicle, comprising an electric motor drive (102) for providing a torque, a transmission assembly (106) for converting the torque into a force acting along an application direction (114) of the brake device (100), a support device (126) for supporting the transmission assembly (106) against the application direction (114), and a clamping device (120) for converting the force acting along the application direction (114) into a clamping force acting on an element to be decelerated. According to the invention, the support device (126) has a force-measuring device (130) for measuring a force acting on the support device (126) along the application direction (114), wherein the support device (126) has a pretensioning device (140), wherein, even in the absence of a force generated by the electric motor drive (102) and the transmission assembly (106) and acting along the application direction (114), the pretensioning device (140) applies the force-measuring device (130) with a force acting along the application direction (114).
L'invention concerne un dispositif de frein électromécanique (100) pour un véhicule à moteur, comprenant un entraînement de moteur électrique (102) pour fournir un couple, un ensemble de transmission (106) pour convertir le couple en une force agissant suivant une direction d'application (114) du dispositif de frein (100), un dispositif de support (126) pour supporter l'ensemble de transmission (106) contre la direction d'application (114), et un dispositif de serrage (120) pour convertir la force agissant suivant la direction d'application (114) en une force de serrage agissant sur un élément à décélérer. Selon l'invention, le dispositif de support (126) comporte un dispositif de mesure de force (130) pour mesurer une force agissant sur le dispositif de support (126) suivant la direction d'application (114), le dispositif de support (126) ayant un dispositif prétensionneur (140). Même en l'absence d'une force générée par l'entraînement de moteur électrique (102) et l'ensemble de transmission (106) et agissant suivant la direction d'application (114), le dispositif prétensionneur (140) applique au dispositif de mesure de force (130) une force agissant suivant la direction d'application (114).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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