MULTIPART ROTOR FOR AN ELECTRIC MACHINE, ELECTRIC MACHINE, AND MOTOR VEHICLE
Die Erfindung betrifft einen Rotor (1) für eine elektrische Maschine eines elektrisch antreibbaren Kraftfahrzeugs, - mit einer magnetfelderzeugenden Komponente (3) zum Ausbilden eines Rotormagnetfelds und - einem Rotorkern (2) zum Halten der magnetfelderzeugenden Komponente (3) aufweisend ein ringfö...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | TREMAUDANT, Yann RAGOT, Jerome FEUSTEL, Silko |
description | Die Erfindung betrifft einen Rotor (1) für eine elektrische Maschine eines elektrisch antreibbaren Kraftfahrzeugs, - mit einer magnetfelderzeugenden Komponente (3) zum Ausbilden eines Rotormagnetfelds und - einem Rotorkern (2) zum Halten der magnetfelderzeugenden Komponente (3) aufweisend ein ringförmiges Rotorjoch (4) und zumindest zwei an dem Rotorjoch (4) angeordnete Rotorpole (5), welche mehrteilig ausgebildet sind und dazu jeweils einen, einteilig mit dem Rotorjoch (4) ausgebildeten Rotorzahn (6) und einen dazu separaten Polschuh (7) zum Anordnen der magnetfelderzeugenden Komponente (3) an dem zugehörigen Rotorzahn (6) aufweisen, wobei die Polschuhe (7) radial an den jeweiligen Rotorzahn (6) angepresst sind und der Rotor (1) dazu Hilfsfügeteile (14) aufweist, welche dazu ausgelegt sind, jeweils zumindest einen Polschuh (7) an dem zugehörigen Rotorzahn (6) mittels Kraftschluss zu fixieren, welche zumindest teilweise in jeweiligen Pollücken (11) zwischen zwei Rotorpolen (5) angeordnet sind und welche mittels jeweils zumindest eines Verbindungselementes (15) an dem Rotorjoch (4) befestigt sind.
The invention relates to a rotor (1) for an electric machine of an electrically drivable motor vehicle, comprising - a magnetic field-generating component (3) for producing a rotor magnetic field and - a rotor core (2) for holding the magnetic field-generating component (3), having an annular rotor yoke (4) and at least two rotor poles (5) which are arranged on the rotor yoke (4) and are designed in multiple parts and each of which has a rotor tooth (6) integrally formed on the rotor yoke (4) and a pole shoe (7) that is separate from the rotor tooth for arranging the magnetic field-generating component (3) on the corresponding rotor tooth (6), wherein the pole shoes (7) are pressed radially against the respective rotor tooth (6), and the rotor (1) has auxiliary joining parts (14), each of which is designed to fix at least one pole shoe (7) to the corresponding rotor tooth (6) by means of a force-fitting connection and which are at least partly arranged in the respective pole gaps (11) between two rotor poles (5) and are secured to the rotor yoke (4) by means of at least one respective connection element (15).
L'invention concerne un rotor (1) pour machine électrique d'un véhicule automobile à entraînement électrique, comprenant - un composant générant un champ magnétique (3) pour produire un champ magnétique de rotor et - un noyau de rotor (2) pour maintenir le co |
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The invention relates to a rotor (1) for an electric machine of an electrically drivable motor vehicle, comprising - a magnetic field-generating component (3) for producing a rotor magnetic field and - a rotor core (2) for holding the magnetic field-generating component (3), having an annular rotor yoke (4) and at least two rotor poles (5) which are arranged on the rotor yoke (4) and are designed in multiple parts and each of which has a rotor tooth (6) integrally formed on the rotor yoke (4) and a pole shoe (7) that is separate from the rotor tooth for arranging the magnetic field-generating component (3) on the corresponding rotor tooth (6), wherein the pole shoes (7) are pressed radially against the respective rotor tooth (6), and the rotor (1) has auxiliary joining parts (14), each of which is designed to fix at least one pole shoe (7) to the corresponding rotor tooth (6) by means of a force-fitting connection and which are at least partly arranged in the respective pole gaps (11) between two rotor poles (5) and are secured to the rotor yoke (4) by means of at least one respective connection element (15).
L'invention concerne un rotor (1) pour machine électrique d'un véhicule automobile à entraînement électrique, comprenant - un composant générant un champ magnétique (3) pour produire un champ magnétique de rotor et - un noyau de rotor (2) pour maintenir le composant générant un champ magnétique (3), ayant une culasse de rotor annulaire (4) et au moins deux pôles de rotor (5) qui sont disposés sur la culasse de rotor (4) et sont conçus en plusieurs parties et dont chacun présente une dent de rotor (6) formée d'un seul tenant sur la culasse de rotor (4) et un épanouissement polaire (7) qui est séparé de la dent de rotor pour agencer le composant générant un champ magnétique (3) sur la dent de rotor correspondante (6), les épanouissements polaires (7) étant pressés radialement contre la dent de rotor (6) respective, et le rotor (1) présentant des parties d'assemblage auxiliaires (14), dont chacune est conçue pour fixer au moins un épanouissement polaire (7) à la dent de rotor (6) correspondante au moyen d'une liaison par ajustement de force et au moins partiellement disposée dans les espaces polaires respectifs (11) entre deux pôles de rotor (5) et fixée à la culasse de rotor (4) au moyen d'au moins un élément de liaison respectif (15).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER ; DYNAMO-ELECTRIC MACHINES ; ELECTRICITY ; GENERATION</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20221222&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2022263083A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20221222&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2022263083A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>TREMAUDANT, Yann</creatorcontrib><creatorcontrib>RAGOT, Jerome</creatorcontrib><creatorcontrib>FEUSTEL, Silko</creatorcontrib><title>MULTIPART ROTOR FOR AN ELECTRIC MACHINE, ELECTRIC MACHINE, AND MOTOR VEHICLE</title><description>Die Erfindung betrifft einen Rotor (1) für eine elektrische Maschine eines elektrisch antreibbaren Kraftfahrzeugs, - mit einer magnetfelderzeugenden Komponente (3) zum Ausbilden eines Rotormagnetfelds und - einem Rotorkern (2) zum Halten der magnetfelderzeugenden Komponente (3) aufweisend ein ringförmiges Rotorjoch (4) und zumindest zwei an dem Rotorjoch (4) angeordnete Rotorpole (5), welche mehrteilig ausgebildet sind und dazu jeweils einen, einteilig mit dem Rotorjoch (4) ausgebildeten Rotorzahn (6) und einen dazu separaten Polschuh (7) zum Anordnen der magnetfelderzeugenden Komponente (3) an dem zugehörigen Rotorzahn (6) aufweisen, wobei die Polschuhe (7) radial an den jeweiligen Rotorzahn (6) angepresst sind und der Rotor (1) dazu Hilfsfügeteile (14) aufweist, welche dazu ausgelegt sind, jeweils zumindest einen Polschuh (7) an dem zugehörigen Rotorzahn (6) mittels Kraftschluss zu fixieren, welche zumindest teilweise in jeweiligen Pollücken (11) zwischen zwei Rotorpolen (5) angeordnet sind und welche mittels jeweils zumindest eines Verbindungselementes (15) an dem Rotorjoch (4) befestigt sind.
The invention relates to a rotor (1) for an electric machine of an electrically drivable motor vehicle, comprising - a magnetic field-generating component (3) for producing a rotor magnetic field and - a rotor core (2) for holding the magnetic field-generating component (3), having an annular rotor yoke (4) and at least two rotor poles (5) which are arranged on the rotor yoke (4) and are designed in multiple parts and each of which has a rotor tooth (6) integrally formed on the rotor yoke (4) and a pole shoe (7) that is separate from the rotor tooth for arranging the magnetic field-generating component (3) on the corresponding rotor tooth (6), wherein the pole shoes (7) are pressed radially against the respective rotor tooth (6), and the rotor (1) has auxiliary joining parts (14), each of which is designed to fix at least one pole shoe (7) to the corresponding rotor tooth (6) by means of a force-fitting connection and which are at least partly arranged in the respective pole gaps (11) between two rotor poles (5) and are secured to the rotor yoke (4) by means of at least one respective connection element (15).
L'invention concerne un rotor (1) pour machine électrique d'un véhicule automobile à entraînement électrique, comprenant - un composant générant un champ magnétique (3) pour produire un champ magnétique de rotor et - un noyau de rotor (2) pour maintenir le composant générant un champ magnétique (3), ayant une culasse de rotor annulaire (4) et au moins deux pôles de rotor (5) qui sont disposés sur la culasse de rotor (4) et sont conçus en plusieurs parties et dont chacun présente une dent de rotor (6) formée d'un seul tenant sur la culasse de rotor (4) et un épanouissement polaire (7) qui est séparé de la dent de rotor pour agencer le composant générant un champ magnétique (3) sur la dent de rotor correspondante (6), les épanouissements polaires (7) étant pressés radialement contre la dent de rotor (6) respective, et le rotor (1) présentant des parties d'assemblage auxiliaires (14), dont chacune est conçue pour fixer au moins un épanouissement polaire (7) à la dent de rotor (6) correspondante au moyen d'une liaison par ajustement de force et au moins partiellement disposée dans les espaces polaires respectifs (11) entre deux pôles de rotor (5) et fixée à la culasse de rotor (4) au moyen d'au moins un élément de liaison respectif (15).</description><subject>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</subject><subject>DYNAMO-ELECTRIC MACHINES</subject><subject>ELECTRICITY</subject><subject>GENERATION</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2022</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZPDxDfUJ8QxwDApRCPIP8Q9ScANiRz8FVx9X55AgT2cFX0dnD08_Vx0sIo5-Lgq-YE1hrh6ezj6uPAysaYk5xam8UJqbQdnNNcTZQze1ID8-tbggMTk1L7UkPtzfyMDIyMjM2MDC2NHQmDhVAEJDLmU</recordid><startdate>20221222</startdate><enddate>20221222</enddate><creator>TREMAUDANT, Yann</creator><creator>RAGOT, Jerome</creator><creator>FEUSTEL, Silko</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20221222</creationdate><title>MULTIPART ROTOR FOR AN ELECTRIC MACHINE, ELECTRIC MACHINE, AND MOTOR VEHICLE</title><author>TREMAUDANT, Yann ; RAGOT, Jerome ; FEUSTEL, Silko</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2022263083A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2022</creationdate><topic>CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER</topic><topic>DYNAMO-ELECTRIC MACHINES</topic><topic>ELECTRICITY</topic><topic>GENERATION</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>TREMAUDANT, Yann</creatorcontrib><creatorcontrib>RAGOT, Jerome</creatorcontrib><creatorcontrib>FEUSTEL, Silko</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>TREMAUDANT, Yann</au><au>RAGOT, Jerome</au><au>FEUSTEL, Silko</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>MULTIPART ROTOR FOR AN ELECTRIC MACHINE, ELECTRIC MACHINE, AND MOTOR VEHICLE</title><date>2022-12-22</date><risdate>2022</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft einen Rotor (1) für eine elektrische Maschine eines elektrisch antreibbaren Kraftfahrzeugs, - mit einer magnetfelderzeugenden Komponente (3) zum Ausbilden eines Rotormagnetfelds und - einem Rotorkern (2) zum Halten der magnetfelderzeugenden Komponente (3) aufweisend ein ringförmiges Rotorjoch (4) und zumindest zwei an dem Rotorjoch (4) angeordnete Rotorpole (5), welche mehrteilig ausgebildet sind und dazu jeweils einen, einteilig mit dem Rotorjoch (4) ausgebildeten Rotorzahn (6) und einen dazu separaten Polschuh (7) zum Anordnen der magnetfelderzeugenden Komponente (3) an dem zugehörigen Rotorzahn (6) aufweisen, wobei die Polschuhe (7) radial an den jeweiligen Rotorzahn (6) angepresst sind und der Rotor (1) dazu Hilfsfügeteile (14) aufweist, welche dazu ausgelegt sind, jeweils zumindest einen Polschuh (7) an dem zugehörigen Rotorzahn (6) mittels Kraftschluss zu fixieren, welche zumindest teilweise in jeweiligen Pollücken (11) zwischen zwei Rotorpolen (5) angeordnet sind und welche mittels jeweils zumindest eines Verbindungselementes (15) an dem Rotorjoch (4) befestigt sind.
The invention relates to a rotor (1) for an electric machine of an electrically drivable motor vehicle, comprising - a magnetic field-generating component (3) for producing a rotor magnetic field and - a rotor core (2) for holding the magnetic field-generating component (3), having an annular rotor yoke (4) and at least two rotor poles (5) which are arranged on the rotor yoke (4) and are designed in multiple parts and each of which has a rotor tooth (6) integrally formed on the rotor yoke (4) and a pole shoe (7) that is separate from the rotor tooth for arranging the magnetic field-generating component (3) on the corresponding rotor tooth (6), wherein the pole shoes (7) are pressed radially against the respective rotor tooth (6), and the rotor (1) has auxiliary joining parts (14), each of which is designed to fix at least one pole shoe (7) to the corresponding rotor tooth (6) by means of a force-fitting connection and which are at least partly arranged in the respective pole gaps (11) between two rotor poles (5) and are secured to the rotor yoke (4) by means of at least one respective connection element (15).
L'invention concerne un rotor (1) pour machine électrique d'un véhicule automobile à entraînement électrique, comprenant - un composant générant un champ magnétique (3) pour produire un champ magnétique de rotor et - un noyau de rotor (2) pour maintenir le composant générant un champ magnétique (3), ayant une culasse de rotor annulaire (4) et au moins deux pôles de rotor (5) qui sont disposés sur la culasse de rotor (4) et sont conçus en plusieurs parties et dont chacun présente une dent de rotor (6) formée d'un seul tenant sur la culasse de rotor (4) et un épanouissement polaire (7) qui est séparé de la dent de rotor pour agencer le composant générant un champ magnétique (3) sur la dent de rotor correspondante (6), les épanouissements polaires (7) étant pressés radialement contre la dent de rotor (6) respective, et le rotor (1) présentant des parties d'assemblage auxiliaires (14), dont chacune est conçue pour fixer au moins un épanouissement polaire (7) à la dent de rotor (6) correspondante au moyen d'une liaison par ajustement de force et au moins partiellement disposée dans les espaces polaires respectifs (11) entre deux pôles de rotor (5) et fixée à la culasse de rotor (4) au moyen d'au moins un élément de liaison respectif (15).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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