DRIVERLESS TRANSPORT VEHICLE AND METHOD FOR OPERATING A DRIVERLESS TRANSPORT VEHICLE
Die Erfindung betrifft ein fahrerloses Transportfahrzeug (10) zum Transport von Ladungsträgern (50), insbesondere Gestellen, welche von dem fahrerlosen Transportfahrzeug (10) unterfahrbar sind, umfassend einen Rahmen (20) mit einem zumindest annähernd rechteckigen Querschnitt mit einer Frontseite (2...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | SIEBEL, Johannes HAHN-WOERNLE, Paul SCHÖPFER, Claus SCHIFFMANN, Sebastian |
description | Die Erfindung betrifft ein fahrerloses Transportfahrzeug (10) zum Transport von Ladungsträgern (50), insbesondere Gestellen, welche von dem fahrerlosen Transportfahrzeug (10) unterfahrbar sind, umfassend einen Rahmen (20) mit einem zumindest annähernd rechteckigen Querschnitt mit einer Frontseite (21), einer der Frontseite (21) gegenüberliegenden Heckseite (22), einer rechten Längsseite (23) und einer der rechten Längsseite (23) gegenüberliegenden linken Längsseite (24), wobei die Frontseite (21) und die Heckseite (22) in eine Querrichtung (Y) verlaufen, und die Längsseiten (23, 24) in eine Längsrichtung (X) verlaufen, eine Hubeinrichtung zum Anheben eines unterfahrenen Ladungsträgers (50) relativ zu dem Rahmen (20) und mindestens einen Laserscanner (11, 12, 13, 14) zur Erkennung von Hindernissen, wobei ein erster Laserscanner (11) an der Frontseite (21) angeordnet ist, ein zweiter Laserscanner (12) an der Heckseite (22) angeordnet ist, ein dritter Laserscanner (13) an der rechten Längsseite (23) angeordnet ist, und ein vierter Laserscanner (14) an der linken Längsseite (24) angeordnet ist. Die Erfindung betrifft auch ein Verfahren zum Betreiben eines erfindungsgemäßen fahrerlosen Transportfahrzeugs (10).
The invention relates to a driverless transport vehicle (10) for transporting load carriers (50), in particular frames, under which the driverless transport vehicle (10) can drive, comprising a frame (20) having an at least approximately rectangular cross-section having a front side (21), a rear side (22) opposite the front side (21), a right longitudinal side (23) and a left longitudinal side (24) opposite the right longitudinal side (23), wherein the front side (21) and the rear side (22) extend in a transverse direction (Y) and the longitudinal sides (23, 24) extend in a longitudinal direction (X), a lifting device for raising a load carrier (50), under which the vehicle is driven, relative to the frame (20), and at least one laser scanner (11, 12, 13, 14) for identifying obstacles, wherein a first laser scanner (11) is arranged on the front side (21), a second laser scanner (12) is arranged on the rear side (22), a third laser scanner (13) is arranged on the right longitudinal side (23) and a fourth laser scanner (14) is arranged on the left longitudinal side (24). The invention also relates to a method for operating a driverless transport vehicle (10) according to the invention.
L'invention concerne un véhicule de transport sans conducteur (10) pour |
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The invention relates to a driverless transport vehicle (10) for transporting load carriers (50), in particular frames, under which the driverless transport vehicle (10) can drive, comprising a frame (20) having an at least approximately rectangular cross-section having a front side (21), a rear side (22) opposite the front side (21), a right longitudinal side (23) and a left longitudinal side (24) opposite the right longitudinal side (23), wherein the front side (21) and the rear side (22) extend in a transverse direction (Y) and the longitudinal sides (23, 24) extend in a longitudinal direction (X), a lifting device for raising a load carrier (50), under which the vehicle is driven, relative to the frame (20), and at least one laser scanner (11, 12, 13, 14) for identifying obstacles, wherein a first laser scanner (11) is arranged on the front side (21), a second laser scanner (12) is arranged on the rear side (22), a third laser scanner (13) is arranged on the right longitudinal side (23) and a fourth laser scanner (14) is arranged on the left longitudinal side (24). The invention also relates to a method for operating a driverless transport vehicle (10) according to the invention.
L'invention concerne un véhicule de transport sans conducteur (10) pour le transport de porteurs de charge (50), en particulier des cadres, sous lesquels le véhicule de transport sans conducteur (10) peut rouler, comprenant un cadre (20) ayant une section transversale au moins approximativement rectangulaire ayant un côté avant (21), un côté arrière (22) opposé au côté avant (21), un côté longitudinal droit (23) et un côté longitudinal gauche (24) opposé au côté longitudinal droit (23), le côté avant (21) et le côté arrière (22) s'étendant dans une direction transversale (Y) et les côtés longitudinaux (23, 24) s'étendant dans une direction longitudinale (X), un dispositif de levage destiné à soulever un support de charge (50), sous lequel le véhicule roule, par rapport au cadre (20), et au moins un dispositif de balayage laser (11, 12, 13, 14) pour identifier des obstacles, un premier dispositif de balayage laser (11) étant disposé sur le côté avant (21), un deuxième dispositif de balayage laser (12) étant disposé sur le côté arrière (22), un troisième dispositif de balayage laser (13) étant disposé sur le côté longitudinal droit (23) et un quatrième dispositif de balayage laser (14) étant disposé sur le côté longitudinal gauche (24). L'invention concerne également un procédé de fonctionnement d'un véhicule de transport sans conducteur (10).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ANALOGOUS ARRANGEMENTS USING OTHER WAVES ; CONTROLLING ; DETERMINING DISTANCE OR VELOCITY BY USE OF RADIO WAVES ; HAULING ; HOISTING ; HOISTING, LIFTING, HAULING OR PUSHING, NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR, e.g. DEVICES WHICH APPLY A LIFTING OR PUSHING FORCEDIRECTLY TO THE SURFACE OF A LOAD ; LIFTING ; LOCATING OR PRESENCE-DETECTING BY USE OF THE REFLECTION ORRERADIATION OF RADIO WAVES ; MEASURING ; PERFORMING OPERATIONS ; PHYSICS ; RADIO DIRECTION-FINDING ; RADIO NAVIGATION ; REGULATING ; SYSTEMS FOR CONTROLLING OR REGULATING NON-ELECTRIC VARIABLES ; TESTING ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20220728&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2022156952A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20220728&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2022156952A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SIEBEL, Johannes</creatorcontrib><creatorcontrib>HAHN-WOERNLE, Paul</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHÖPFER, Claus</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHIFFMANN, Sebastian</creatorcontrib><title>DRIVERLESS TRANSPORT VEHICLE AND METHOD FOR OPERATING A DRIVERLESS TRANSPORT VEHICLE</title><description>Die Erfindung betrifft ein fahrerloses Transportfahrzeug (10) zum Transport von Ladungsträgern (50), insbesondere Gestellen, welche von dem fahrerlosen Transportfahrzeug (10) unterfahrbar sind, umfassend einen Rahmen (20) mit einem zumindest annähernd rechteckigen Querschnitt mit einer Frontseite (21), einer der Frontseite (21) gegenüberliegenden Heckseite (22), einer rechten Längsseite (23) und einer der rechten Längsseite (23) gegenüberliegenden linken Längsseite (24), wobei die Frontseite (21) und die Heckseite (22) in eine Querrichtung (Y) verlaufen, und die Längsseiten (23, 24) in eine Längsrichtung (X) verlaufen, eine Hubeinrichtung zum Anheben eines unterfahrenen Ladungsträgers (50) relativ zu dem Rahmen (20) und mindestens einen Laserscanner (11, 12, 13, 14) zur Erkennung von Hindernissen, wobei ein erster Laserscanner (11) an der Frontseite (21) angeordnet ist, ein zweiter Laserscanner (12) an der Heckseite (22) angeordnet ist, ein dritter Laserscanner (13) an der rechten Längsseite (23) angeordnet ist, und ein vierter Laserscanner (14) an der linken Längsseite (24) angeordnet ist. Die Erfindung betrifft auch ein Verfahren zum Betreiben eines erfindungsgemäßen fahrerlosen Transportfahrzeugs (10).
The invention relates to a driverless transport vehicle (10) for transporting load carriers (50), in particular frames, under which the driverless transport vehicle (10) can drive, comprising a frame (20) having an at least approximately rectangular cross-section having a front side (21), a rear side (22) opposite the front side (21), a right longitudinal side (23) and a left longitudinal side (24) opposite the right longitudinal side (23), wherein the front side (21) and the rear side (22) extend in a transverse direction (Y) and the longitudinal sides (23, 24) extend in a longitudinal direction (X), a lifting device for raising a load carrier (50), under which the vehicle is driven, relative to the frame (20), and at least one laser scanner (11, 12, 13, 14) for identifying obstacles, wherein a first laser scanner (11) is arranged on the front side (21), a second laser scanner (12) is arranged on the rear side (22), a third laser scanner (13) is arranged on the right longitudinal side (23) and a fourth laser scanner (14) is arranged on the left longitudinal side (24). The invention also relates to a method for operating a driverless transport vehicle (10) according to the invention.
L'invention concerne un véhicule de transport sans conducteur (10) pour le transport de porteurs de charge (50), en particulier des cadres, sous lesquels le véhicule de transport sans conducteur (10) peut rouler, comprenant un cadre (20) ayant une section transversale au moins approximativement rectangulaire ayant un côté avant (21), un côté arrière (22) opposé au côté avant (21), un côté longitudinal droit (23) et un côté longitudinal gauche (24) opposé au côté longitudinal droit (23), le côté avant (21) et le côté arrière (22) s'étendant dans une direction transversale (Y) et les côtés longitudinaux (23, 24) s'étendant dans une direction longitudinale (X), un dispositif de levage destiné à soulever un support de charge (50), sous lequel le véhicule roule, par rapport au cadre (20), et au moins un dispositif de balayage laser (11, 12, 13, 14) pour identifier des obstacles, un premier dispositif de balayage laser (11) étant disposé sur le côté avant (21), un deuxième dispositif de balayage laser (12) étant disposé sur le côté arrière (22), un troisième dispositif de balayage laser (13) étant disposé sur le côté longitudinal droit (23) et un quatrième dispositif de balayage laser (14) étant disposé sur le côté longitudinal gauche (24). L'invention concerne également un procédé de fonctionnement d'un véhicule de transport sans conducteur (10).</description><subject>ANALOGOUS ARRANGEMENTS USING OTHER WAVES</subject><subject>CONTROLLING</subject><subject>DETERMINING DISTANCE OR VELOCITY BY USE OF RADIO WAVES</subject><subject>HAULING</subject><subject>HOISTING</subject><subject>HOISTING, LIFTING, HAULING OR PUSHING, NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR, e.g. DEVICES WHICH APPLY A LIFTING OR PUSHING FORCEDIRECTLY TO THE SURFACE OF A LOAD</subject><subject>LIFTING</subject><subject>LOCATING OR PRESENCE-DETECTING BY USE OF THE REFLECTION ORRERADIATION OF RADIO WAVES</subject><subject>MEASURING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>RADIO DIRECTION-FINDING</subject><subject>RADIO NAVIGATION</subject><subject>REGULATING</subject><subject>SYSTEMS FOR CONTROLLING OR REGULATING NON-ELECTRIC VARIABLES</subject><subject>TESTING</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2022</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZAhxCfIMcw3ycQ0OVggJcvQLDvAPClEIc_XwdPZxVXD0c1HwdQ3x8HdRcPMPUvAPcA1yDPH0c1dwVMCnj4eBNS0xpziVF0pzMyi7uYY4e-imFuTHpxYXJCan5qWWxIf7GxkYGRmamlmaGjkaGhOnCgAmDzF0</recordid><startdate>20220728</startdate><enddate>20220728</enddate><creator>SIEBEL, Johannes</creator><creator>HAHN-WOERNLE, Paul</creator><creator>SCHÖPFER, Claus</creator><creator>SCHIFFMANN, Sebastian</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20220728</creationdate><title>DRIVERLESS TRANSPORT VEHICLE AND METHOD FOR OPERATING A DRIVERLESS TRANSPORT VEHICLE</title><author>SIEBEL, Johannes ; HAHN-WOERNLE, Paul ; SCHÖPFER, Claus ; SCHIFFMANN, Sebastian</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2022156952A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2022</creationdate><topic>ANALOGOUS ARRANGEMENTS USING OTHER WAVES</topic><topic>CONTROLLING</topic><topic>DETERMINING DISTANCE OR VELOCITY BY USE OF RADIO WAVES</topic><topic>HAULING</topic><topic>HOISTING</topic><topic>HOISTING, LIFTING, HAULING OR PUSHING, NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR, e.g. DEVICES WHICH APPLY A LIFTING OR PUSHING FORCEDIRECTLY TO THE SURFACE OF A LOAD</topic><topic>LIFTING</topic><topic>LOCATING OR PRESENCE-DETECTING BY USE OF THE REFLECTION ORRERADIATION OF RADIO WAVES</topic><topic>MEASURING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PHYSICS</topic><topic>RADIO DIRECTION-FINDING</topic><topic>RADIO NAVIGATION</topic><topic>REGULATING</topic><topic>SYSTEMS FOR CONTROLLING OR REGULATING NON-ELECTRIC VARIABLES</topic><topic>TESTING</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SIEBEL, Johannes</creatorcontrib><creatorcontrib>HAHN-WOERNLE, Paul</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHÖPFER, Claus</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHIFFMANN, Sebastian</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SIEBEL, Johannes</au><au>HAHN-WOERNLE, Paul</au><au>SCHÖPFER, Claus</au><au>SCHIFFMANN, Sebastian</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>DRIVERLESS TRANSPORT VEHICLE AND METHOD FOR OPERATING A DRIVERLESS TRANSPORT VEHICLE</title><date>2022-07-28</date><risdate>2022</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein fahrerloses Transportfahrzeug (10) zum Transport von Ladungsträgern (50), insbesondere Gestellen, welche von dem fahrerlosen Transportfahrzeug (10) unterfahrbar sind, umfassend einen Rahmen (20) mit einem zumindest annähernd rechteckigen Querschnitt mit einer Frontseite (21), einer der Frontseite (21) gegenüberliegenden Heckseite (22), einer rechten Längsseite (23) und einer der rechten Längsseite (23) gegenüberliegenden linken Längsseite (24), wobei die Frontseite (21) und die Heckseite (22) in eine Querrichtung (Y) verlaufen, und die Längsseiten (23, 24) in eine Längsrichtung (X) verlaufen, eine Hubeinrichtung zum Anheben eines unterfahrenen Ladungsträgers (50) relativ zu dem Rahmen (20) und mindestens einen Laserscanner (11, 12, 13, 14) zur Erkennung von Hindernissen, wobei ein erster Laserscanner (11) an der Frontseite (21) angeordnet ist, ein zweiter Laserscanner (12) an der Heckseite (22) angeordnet ist, ein dritter Laserscanner (13) an der rechten Längsseite (23) angeordnet ist, und ein vierter Laserscanner (14) an der linken Längsseite (24) angeordnet ist. Die Erfindung betrifft auch ein Verfahren zum Betreiben eines erfindungsgemäßen fahrerlosen Transportfahrzeugs (10).
The invention relates to a driverless transport vehicle (10) for transporting load carriers (50), in particular frames, under which the driverless transport vehicle (10) can drive, comprising a frame (20) having an at least approximately rectangular cross-section having a front side (21), a rear side (22) opposite the front side (21), a right longitudinal side (23) and a left longitudinal side (24) opposite the right longitudinal side (23), wherein the front side (21) and the rear side (22) extend in a transverse direction (Y) and the longitudinal sides (23, 24) extend in a longitudinal direction (X), a lifting device for raising a load carrier (50), under which the vehicle is driven, relative to the frame (20), and at least one laser scanner (11, 12, 13, 14) for identifying obstacles, wherein a first laser scanner (11) is arranged on the front side (21), a second laser scanner (12) is arranged on the rear side (22), a third laser scanner (13) is arranged on the right longitudinal side (23) and a fourth laser scanner (14) is arranged on the left longitudinal side (24). The invention also relates to a method for operating a driverless transport vehicle (10) according to the invention.
L'invention concerne un véhicule de transport sans conducteur (10) pour le transport de porteurs de charge (50), en particulier des cadres, sous lesquels le véhicule de transport sans conducteur (10) peut rouler, comprenant un cadre (20) ayant une section transversale au moins approximativement rectangulaire ayant un côté avant (21), un côté arrière (22) opposé au côté avant (21), un côté longitudinal droit (23) et un côté longitudinal gauche (24) opposé au côté longitudinal droit (23), le côté avant (21) et le côté arrière (22) s'étendant dans une direction transversale (Y) et les côtés longitudinaux (23, 24) s'étendant dans une direction longitudinale (X), un dispositif de levage destiné à soulever un support de charge (50), sous lequel le véhicule roule, par rapport au cadre (20), et au moins un dispositif de balayage laser (11, 12, 13, 14) pour identifier des obstacles, un premier dispositif de balayage laser (11) étant disposé sur le côté avant (21), un deuxième dispositif de balayage laser (12) étant disposé sur le côté arrière (22), un troisième dispositif de balayage laser (13) étant disposé sur le côté longitudinal droit (23) et un quatrième dispositif de balayage laser (14) étant disposé sur le côté longitudinal gauche (24). L'invention concerne également un procédé de fonctionnement d'un véhicule de transport sans conducteur (10).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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title | DRIVERLESS TRANSPORT VEHICLE AND METHOD FOR OPERATING A DRIVERLESS TRANSPORT VEHICLE |
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