SENSOR ARRANGEMENT FOR AN AUTOMATED TRANSMISSION AND METHOD FOR DETECTING A MAGNETIC INTERFERENCE FIELD

Die Erfindung betrifft eine Sensoranordnung (46) eines automatisierten Schaltgetriebes, welches eine Schaltvorrichtung (2) mit mehreren achsparallel zueinander angeordneten und mittels zugeordneter Schaltaktuatoren (8, 18, 28, 38) axial verschiebbaren Schaltstangen (4, 14, 24, 34) aufweist, wobei di...

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Hauptverfasser: SOHN, Robert, REIMANN, Dennis, GROETZINGER, Stefan
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator SOHN, Robert
REIMANN, Dennis
GROETZINGER, Stefan
description Die Erfindung betrifft eine Sensoranordnung (46) eines automatisierten Schaltgetriebes, welches eine Schaltvorrichtung (2) mit mehreren achsparallel zueinander angeordneten und mittels zugeordneter Schaltaktuatoren (8, 18, 28, 38) axial verschiebbaren Schaltstangen (4, 14, 24, 34) aufweist, wobei die Sensoranordnung (46) mehreren Wegsensoren (48, 56, 64, 72) aufweist, welche jeweils aus einem an einer der Schaltstangen befestigten Signalgeber (50, 58, 66, 74) und einem gehäusefest angeordneten Signalaufnehmer (52, 60, 68, 76) bestehen, wobei die Signalgeber jeweils als Permanentmagnet ausgebildet sind, wobei die Signalaufnehmer jeweils als 3D-Hallsensor ausgebildet sind, und bei der die Signalaufnehmer (52, 60, 68, 76) über elektrische Sensorleitungen (54, 62, 70, 78) mit einer elektronischen Getriebesteuereinheit (44) verbunden sind. Um ein externes magnetisches Störfeld, durch das die Sensorsignale der Wegsensoren (48, 56, 64, 72) verfälscht werden können, ohne einen zusätzlichen apparativen Aufwand ermitteln zu können, ist vorgesehen, dass die Signalgeber (50, 58, 66, 74) mit gleicher axialer Ausrichtung ihrer Magnetpole (N, S) angeordnet sind, und dass die Signalaufnehmer (52, 60, 68, 76) in einer gemeinsamen, in ihrer Einbaulage horizontalen Ebene (80) angeordnet sind. The invention relates to a sensor arrangement (46) for an automated transmission that has a shifting device (2) having a plurality of shift rods (4, 14, 24, 34) that are arranged axially parallel to one another and are able to be moved axially by way of associated shift actuators (8, 18, 28, 38), wherein the sensor arrangement (46) has a plurality of travel sensors (48, 56, 64, 72) that each consist of a signal transmitter (50, 58, 66, 74) attached to one of the shift rods and a signal receiver (52, 60, 68, 76) arranged fixedly on the housing, wherein the signal transmitters are each in the form of a permanent magnet, wherein the signal receivers are each in the form of a 3D Hall sensor, and in which the signal receivers (52, 60, 68, 76) are connected to an electronic transmission control unit (44) via electrical sensor lines (54, 62, 70, 78). In order to be able to detect an external magnetic interference field that might distort the sensor signals from the travel sensors (48, 56, 64, 72) without any additional outlay in terms of equipment, provision is made for the signal transmitters (50, 58, 66, 74) to be arranged with their magnetic poles (N, S) in the same axial orientation, and f
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Um ein externes magnetisches Störfeld, durch das die Sensorsignale der Wegsensoren (48, 56, 64, 72) verfälscht werden können, ohne einen zusätzlichen apparativen Aufwand ermitteln zu können, ist vorgesehen, dass die Signalgeber (50, 58, 66, 74) mit gleicher axialer Ausrichtung ihrer Magnetpole (N, S) angeordnet sind, und dass die Signalaufnehmer (52, 60, 68, 76) in einer gemeinsamen, in ihrer Einbaulage horizontalen Ebene (80) angeordnet sind. The invention relates to a sensor arrangement (46) for an automated transmission that has a shifting device (2) having a plurality of shift rods (4, 14, 24, 34) that are arranged axially parallel to one another and are able to be moved axially by way of associated shift actuators (8, 18, 28, 38), wherein the sensor arrangement (46) has a plurality of travel sensors (48, 56, 64, 72) that each consist of a signal transmitter (50, 58, 66, 74) attached to one of the shift rods and a signal receiver (52, 60, 68, 76) arranged fixedly on the housing, wherein the signal transmitters are each in the form of a permanent magnet, wherein the signal receivers are each in the form of a 3D Hall sensor, and in which the signal receivers (52, 60, 68, 76) are connected to an electronic transmission control unit (44) via electrical sensor lines (54, 62, 70, 78). In order to be able to detect an external magnetic interference field that might distort the sensor signals from the travel sensors (48, 56, 64, 72) without any additional outlay in terms of equipment, provision is made for the signal transmitters (50, 58, 66, 74) to be arranged with their magnetic poles (N, S) in the same axial orientation, and for the signal receivers (52, 60, 68, 76) to be arranged in a common plane (80) that is horizontal in their installation position. L'invention concerne un agencement de capteur (46) pour la transmission automatisée qui comporte un dispositif de décalage (2) comportant une pluralité de tiges de décalage (4, 14, 24, 34) qui sont agencées axialement parallèles et qui peuvent être déplacées axialement par l'intermédiaire d'actionneurs de décalage associés (8, 18, 28, 38), l'agencement de capteur (46) comportant une pluralité de capteurs de déplacement (48, 56, 64, 72) qui sont chacun constitués d'un émetteur de signal (50, 58, 66, 74) fixé à une des tiges de décalage et d'un récepteur de signal (52, 60, 68, 76) agencé de manière fixe sur le boîtier, les émetteurs de signal se présentant sous la forme d'un aimant permanent, les récepteurs de signal se présentant sous la forme d'un capteur à effet Hall 3D, et les récepteurs de signal (52, 60, 68, 76) étant connectées à une unité de commande de transmission électronique (44) par l'intermédiaire de lignes de capteur électriques (54, 62, 70, 78). Afin de pouvoir détecter un champ d'interférence magnétique externe qui pourrait déformer les signaux de capteur provenant des capteurs de déplacement (48, 56, 64, 72) sans dépense supplémentaire en termes d'équipement, il est prévu que les émetteurs de signal (50, 58, 66, 74) soient disposés avec leurs pôles magnétiques (N, S) dans la même orientation axiale, et que les récepteurs de signal (52, 60, 68, 76) soient disposés dans un plan commun (80) qui est horizontal dans leur position d'installation.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20220414&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2022073779A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20220414&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2022073779A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SOHN, Robert</creatorcontrib><creatorcontrib>REIMANN, Dennis</creatorcontrib><creatorcontrib>GROETZINGER, Stefan</creatorcontrib><title>SENSOR ARRANGEMENT FOR AN AUTOMATED TRANSMISSION AND METHOD FOR DETECTING A MAGNETIC INTERFERENCE FIELD</title><description>Die Erfindung betrifft eine Sensoranordnung (46) eines automatisierten Schaltgetriebes, welches eine Schaltvorrichtung (2) mit mehreren achsparallel zueinander angeordneten und mittels zugeordneter Schaltaktuatoren (8, 18, 28, 38) axial verschiebbaren Schaltstangen (4, 14, 24, 34) aufweist, wobei die Sensoranordnung (46) mehreren Wegsensoren (48, 56, 64, 72) aufweist, welche jeweils aus einem an einer der Schaltstangen befestigten Signalgeber (50, 58, 66, 74) und einem gehäusefest angeordneten Signalaufnehmer (52, 60, 68, 76) bestehen, wobei die Signalgeber jeweils als Permanentmagnet ausgebildet sind, wobei die Signalaufnehmer jeweils als 3D-Hallsensor ausgebildet sind, und bei der die Signalaufnehmer (52, 60, 68, 76) über elektrische Sensorleitungen (54, 62, 70, 78) mit einer elektronischen Getriebesteuereinheit (44) verbunden sind. Um ein externes magnetisches Störfeld, durch das die Sensorsignale der Wegsensoren (48, 56, 64, 72) verfälscht werden können, ohne einen zusätzlichen apparativen Aufwand ermitteln zu können, ist vorgesehen, dass die Signalgeber (50, 58, 66, 74) mit gleicher axialer Ausrichtung ihrer Magnetpole (N, S) angeordnet sind, und dass die Signalaufnehmer (52, 60, 68, 76) in einer gemeinsamen, in ihrer Einbaulage horizontalen Ebene (80) angeordnet sind. The invention relates to a sensor arrangement (46) for an automated transmission that has a shifting device (2) having a plurality of shift rods (4, 14, 24, 34) that are arranged axially parallel to one another and are able to be moved axially by way of associated shift actuators (8, 18, 28, 38), wherein the sensor arrangement (46) has a plurality of travel sensors (48, 56, 64, 72) that each consist of a signal transmitter (50, 58, 66, 74) attached to one of the shift rods and a signal receiver (52, 60, 68, 76) arranged fixedly on the housing, wherein the signal transmitters are each in the form of a permanent magnet, wherein the signal receivers are each in the form of a 3D Hall sensor, and in which the signal receivers (52, 60, 68, 76) are connected to an electronic transmission control unit (44) via electrical sensor lines (54, 62, 70, 78). In order to be able to detect an external magnetic interference field that might distort the sensor signals from the travel sensors (48, 56, 64, 72) without any additional outlay in terms of equipment, provision is made for the signal transmitters (50, 58, 66, 74) to be arranged with their magnetic poles (N, S) in the same axial orientation, and for the signal receivers (52, 60, 68, 76) to be arranged in a common plane (80) that is horizontal in their installation position. L'invention concerne un agencement de capteur (46) pour la transmission automatisée qui comporte un dispositif de décalage (2) comportant une pluralité de tiges de décalage (4, 14, 24, 34) qui sont agencées axialement parallèles et qui peuvent être déplacées axialement par l'intermédiaire d'actionneurs de décalage associés (8, 18, 28, 38), l'agencement de capteur (46) comportant une pluralité de capteurs de déplacement (48, 56, 64, 72) qui sont chacun constitués d'un émetteur de signal (50, 58, 66, 74) fixé à une des tiges de décalage et d'un récepteur de signal (52, 60, 68, 76) agencé de manière fixe sur le boîtier, les émetteurs de signal se présentant sous la forme d'un aimant permanent, les récepteurs de signal se présentant sous la forme d'un capteur à effet Hall 3D, et les récepteurs de signal (52, 60, 68, 76) étant connectées à une unité de commande de transmission électronique (44) par l'intermédiaire de lignes de capteur électriques (54, 62, 70, 78). Afin de pouvoir détecter un champ d'interférence magnétique externe qui pourrait déformer les signaux de capteur provenant des capteurs de déplacement (48, 56, 64, 72) sans dépense supplémentaire en termes d'équipement, il est prévu que les émetteurs de signal (50, 58, 66, 74) soient disposés avec leurs pôles magnétiques (N, S) dans la même orientation axiale, et que les récepteurs de signal (52, 60, 68, 76) soient disposés dans un plan commun (80) qui est horizontal dans leur position d'installation.</description><subject>BLASTING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2022</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNirEKwjAURbs4iPoPD5yF2g7FMSQ3bcC8QPLEsRSJLqKF-v9YxQ9wOtxzz7K4JXAKkVSMilt4sJD9bCZ1kuCVwJDMX_IuJRdmzYY8pAvmGxoItDhuSZFXLUOcJseCaBHBGmQdjmZdLK7DfcqbH1fF1kJ0t8vjs8_TOFzyI7_6c6jKqiqbumkOal__V70BwRE2Nw</recordid><startdate>20220414</startdate><enddate>20220414</enddate><creator>SOHN, Robert</creator><creator>REIMANN, Dennis</creator><creator>GROETZINGER, Stefan</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20220414</creationdate><title>SENSOR ARRANGEMENT FOR AN AUTOMATED TRANSMISSION AND METHOD FOR DETECTING A MAGNETIC INTERFERENCE FIELD</title><author>SOHN, Robert ; REIMANN, Dennis ; GROETZINGER, Stefan</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2022073779A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2022</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GEARING</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SOHN, Robert</creatorcontrib><creatorcontrib>REIMANN, Dennis</creatorcontrib><creatorcontrib>GROETZINGER, Stefan</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SOHN, Robert</au><au>REIMANN, Dennis</au><au>GROETZINGER, Stefan</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>SENSOR ARRANGEMENT FOR AN AUTOMATED TRANSMISSION AND METHOD FOR DETECTING A MAGNETIC INTERFERENCE FIELD</title><date>2022-04-14</date><risdate>2022</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft eine Sensoranordnung (46) eines automatisierten Schaltgetriebes, welches eine Schaltvorrichtung (2) mit mehreren achsparallel zueinander angeordneten und mittels zugeordneter Schaltaktuatoren (8, 18, 28, 38) axial verschiebbaren Schaltstangen (4, 14, 24, 34) aufweist, wobei die Sensoranordnung (46) mehreren Wegsensoren (48, 56, 64, 72) aufweist, welche jeweils aus einem an einer der Schaltstangen befestigten Signalgeber (50, 58, 66, 74) und einem gehäusefest angeordneten Signalaufnehmer (52, 60, 68, 76) bestehen, wobei die Signalgeber jeweils als Permanentmagnet ausgebildet sind, wobei die Signalaufnehmer jeweils als 3D-Hallsensor ausgebildet sind, und bei der die Signalaufnehmer (52, 60, 68, 76) über elektrische Sensorleitungen (54, 62, 70, 78) mit einer elektronischen Getriebesteuereinheit (44) verbunden sind. Um ein externes magnetisches Störfeld, durch das die Sensorsignale der Wegsensoren (48, 56, 64, 72) verfälscht werden können, ohne einen zusätzlichen apparativen Aufwand ermitteln zu können, ist vorgesehen, dass die Signalgeber (50, 58, 66, 74) mit gleicher axialer Ausrichtung ihrer Magnetpole (N, S) angeordnet sind, und dass die Signalaufnehmer (52, 60, 68, 76) in einer gemeinsamen, in ihrer Einbaulage horizontalen Ebene (80) angeordnet sind. The invention relates to a sensor arrangement (46) for an automated transmission that has a shifting device (2) having a plurality of shift rods (4, 14, 24, 34) that are arranged axially parallel to one another and are able to be moved axially by way of associated shift actuators (8, 18, 28, 38), wherein the sensor arrangement (46) has a plurality of travel sensors (48, 56, 64, 72) that each consist of a signal transmitter (50, 58, 66, 74) attached to one of the shift rods and a signal receiver (52, 60, 68, 76) arranged fixedly on the housing, wherein the signal transmitters are each in the form of a permanent magnet, wherein the signal receivers are each in the form of a 3D Hall sensor, and in which the signal receivers (52, 60, 68, 76) are connected to an electronic transmission control unit (44) via electrical sensor lines (54, 62, 70, 78). In order to be able to detect an external magnetic interference field that might distort the sensor signals from the travel sensors (48, 56, 64, 72) without any additional outlay in terms of equipment, provision is made for the signal transmitters (50, 58, 66, 74) to be arranged with their magnetic poles (N, S) in the same axial orientation, and for the signal receivers (52, 60, 68, 76) to be arranged in a common plane (80) that is horizontal in their installation position. L'invention concerne un agencement de capteur (46) pour la transmission automatisée qui comporte un dispositif de décalage (2) comportant une pluralité de tiges de décalage (4, 14, 24, 34) qui sont agencées axialement parallèles et qui peuvent être déplacées axialement par l'intermédiaire d'actionneurs de décalage associés (8, 18, 28, 38), l'agencement de capteur (46) comportant une pluralité de capteurs de déplacement (48, 56, 64, 72) qui sont chacun constitués d'un émetteur de signal (50, 58, 66, 74) fixé à une des tiges de décalage et d'un récepteur de signal (52, 60, 68, 76) agencé de manière fixe sur le boîtier, les émetteurs de signal se présentant sous la forme d'un aimant permanent, les récepteurs de signal se présentant sous la forme d'un capteur à effet Hall 3D, et les récepteurs de signal (52, 60, 68, 76) étant connectées à une unité de commande de transmission électronique (44) par l'intermédiaire de lignes de capteur électriques (54, 62, 70, 78). Afin de pouvoir détecter un champ d'interférence magnétique externe qui pourrait déformer les signaux de capteur provenant des capteurs de déplacement (48, 56, 64, 72) sans dépense supplémentaire en termes d'équipement, il est prévu que les émetteurs de signal (50, 58, 66, 74) soient disposés avec leurs pôles magnétiques (N, S) dans la même orientation axiale, et que les récepteurs de signal (52, 60, 68, 76) soient disposés dans un plan commun (80) qui est horizontal dans leur position d'installation.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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