VEHICLE DOOR ASSEMBLY HAVING A SENSOR DEVICE FOR DETECTING AN ADJUSTMENT REQUEST

Eine Fahrzeugtüranordnung umfasst eine verschwenkbar an einer Fahrzeugkarosserie (10) angeordnete Fahrzeugtür (11), eine Kraftübertragungseinrichtung (2) zum Verstellen und/oder Feststellen der Fahrzeugtür (11) relativ zur Fahrzeugkarosserie (10), aufweisend ein Übertragungselement (20) zum Herstell...

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1. Verfasser: HOHLFELD, Marvin
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator HOHLFELD, Marvin
description Eine Fahrzeugtüranordnung umfasst eine verschwenkbar an einer Fahrzeugkarosserie (10) angeordnete Fahrzeugtür (11), eine Kraftübertragungseinrichtung (2) zum Verstellen und/oder Feststellen der Fahrzeugtür (11) relativ zur Fahrzeugkarosserie (10), aufweisend ein Übertragungselement (20) zum Herstellen eines Kraftflusses zwischen der Fahrzeugtür (11) und der Fahrzeugkarosserie (10), um die Fahrzeugtür (11) relativ zu der Fahrzeugkarosserie (10) zu verstellen oder in Position relativ zur Fahrzeugkarosserie (10) zu halten, eine Steuereinrichtung (4) zum Steuern der Kraftübertragungseinrichtung (2) und zumindest eine Sensoreinrichtung (27, 30) zum Erzeugen eines Sensorsignals (S), das eine Bewegung der Fahrzeugtür (11) anzeigt. Dabei ist vorgesehen, dass die Steuereinrichtung (4) ausgebildet ist, das Sensorsignal (S) zur Ermittlung eines Kennwerts (K) auszuwerten und den so ermittelten Kennwert (K) mit einem Schwellwert (B) zu vergleichen, um in Abhängigkeit des Vergleichs des Kennwerts (K) mit dem Schwellwert (B) einen Verstellwunsch eines Nutzers zu erkennen, wobei die Steuereinrichtung (4) zusätzlich ausgebildet ist, den Schwellwert (B) in Abhängigkeit von dem Sensorsignal (S) festzusetzen. The invention relates to a vehicle door assembly comprising: a vehicle door (11) which is pivotally arranged on a vehicle body (10); a force-transmission device (2) for adjusting and/or locking the vehicle door (11) in place relative to the vehicle body (10) and comprising a transmission element (20) for establishing a flow of forces between the vehicle door (11) and the vehicle body (10) in order to adjust the vehicle door (11) relative to the vehicle body (10) or to hold the vehicle door in position relative to the vehicle body (10); a control device (4) for controlling the force-transmission device (2); and at least one sensor device (27, 30) for generating a sensor signal (S) that signals movement of the vehicle door (11). According to the invention, the control device (4) is designed to evaluate the sensor signal (S) for ascertaining a parameter (K) and to compare the parameter (K) thus ascertained with a threshold value (B) in order to detect, on the basis of the comparison of the parameter (K) with the threshold value (B), an adjustment request from a user, wherein the control device (4) is also designed to determine the threshold value (B) on the basis of the sensor signal (S). L'invention concerne un ensemble porte de véhicule qui comprend une porte de véhicule
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Dabei ist vorgesehen, dass die Steuereinrichtung (4) ausgebildet ist, das Sensorsignal (S) zur Ermittlung eines Kennwerts (K) auszuwerten und den so ermittelten Kennwert (K) mit einem Schwellwert (B) zu vergleichen, um in Abhängigkeit des Vergleichs des Kennwerts (K) mit dem Schwellwert (B) einen Verstellwunsch eines Nutzers zu erkennen, wobei die Steuereinrichtung (4) zusätzlich ausgebildet ist, den Schwellwert (B) in Abhängigkeit von dem Sensorsignal (S) festzusetzen. The invention relates to a vehicle door assembly comprising: a vehicle door (11) which is pivotally arranged on a vehicle body (10); a force-transmission device (2) for adjusting and/or locking the vehicle door (11) in place relative to the vehicle body (10) and comprising a transmission element (20) for establishing a flow of forces between the vehicle door (11) and the vehicle body (10) in order to adjust the vehicle door (11) relative to the vehicle body (10) or to hold the vehicle door in position relative to the vehicle body (10); a control device (4) for controlling the force-transmission device (2); and at least one sensor device (27, 30) for generating a sensor signal (S) that signals movement of the vehicle door (11). According to the invention, the control device (4) is designed to evaluate the sensor signal (S) for ascertaining a parameter (K) and to compare the parameter (K) thus ascertained with a threshold value (B) in order to detect, on the basis of the comparison of the parameter (K) with the threshold value (B), an adjustment request from a user, wherein the control device (4) is also designed to determine the threshold value (B) on the basis of the sensor signal (S). L'invention concerne un ensemble porte de véhicule qui comprend une porte de véhicule (11) montée pivotante sur une carrosserie de véhicule (10), un dispositif de transmission de force (2) pour déplacer et/ou immobiliser la porte de véhicule (11) par rapport à la carrosserie de véhicule (10), ce dispositif de transmission de force (2) présentant un élément de transmission (20) pour créer un flux de force entre la porte de véhicule (11) et la carrosserie de véhicule (10) afin de déplacer la porte de véhicule (11) par rapport à la carrosserie de véhicule (10) ou la maintenir dans une position par rapport à la carrosserie de véhicule (10), ainsi qu'un dispositif de commande (4) pour commander le dispositif de transmission de force (2), et au moins un dispositif capteur (27, 30) pour générer un signal de capteur (S) indiquant le mouvement de la porte de véhicule (11). Selon l'invention, le dispositif de commande (4) est conçu pour évaluer le signal de capteur (S) afin de déterminer une valeur caractéristique (K) et pour comparer la valeur caractéristique (K) ainsi déterminée avec une valeur de seuil (B) afin de détecter une intention de déplacement d'un utilisateur en fonction de la comparaison de la valeur caractéristique (K) avec la valeur de seuil (B), le dispositif de commande (4) étant en outre conçu pour régler la valeur de seuil (B) en fonction du signal de capteur (S).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>CHECKS FOR WINGS ; DEVICES FOR MOVING WINGS INTO OPEN OR CLOSED POSITION ; FIXED CONSTRUCTIONS ; KEYS ; LOCKS ; SAFES ; WINDOW OR DOOR FITTINGS ; WING FITTINGS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, CONCERNED WITH THEFUNCTIONING OF THE WING</subject><creationdate>2020</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20201001&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2020193264A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20201001&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2020193264A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HOHLFELD, Marvin</creatorcontrib><title>VEHICLE DOOR ASSEMBLY HAVING A SENSOR DEVICE FOR DETECTING AN ADJUSTMENT REQUEST</title><description>Eine Fahrzeugtüranordnung umfasst eine verschwenkbar an einer Fahrzeugkarosserie (10) angeordnete Fahrzeugtür (11), eine Kraftübertragungseinrichtung (2) zum Verstellen und/oder Feststellen der Fahrzeugtür (11) relativ zur Fahrzeugkarosserie (10), aufweisend ein Übertragungselement (20) zum Herstellen eines Kraftflusses zwischen der Fahrzeugtür (11) und der Fahrzeugkarosserie (10), um die Fahrzeugtür (11) relativ zu der Fahrzeugkarosserie (10) zu verstellen oder in Position relativ zur Fahrzeugkarosserie (10) zu halten, eine Steuereinrichtung (4) zum Steuern der Kraftübertragungseinrichtung (2) und zumindest eine Sensoreinrichtung (27, 30) zum Erzeugen eines Sensorsignals (S), das eine Bewegung der Fahrzeugtür (11) anzeigt. Dabei ist vorgesehen, dass die Steuereinrichtung (4) ausgebildet ist, das Sensorsignal (S) zur Ermittlung eines Kennwerts (K) auszuwerten und den so ermittelten Kennwert (K) mit einem Schwellwert (B) zu vergleichen, um in Abhängigkeit des Vergleichs des Kennwerts (K) mit dem Schwellwert (B) einen Verstellwunsch eines Nutzers zu erkennen, wobei die Steuereinrichtung (4) zusätzlich ausgebildet ist, den Schwellwert (B) in Abhängigkeit von dem Sensorsignal (S) festzusetzen. The invention relates to a vehicle door assembly comprising: a vehicle door (11) which is pivotally arranged on a vehicle body (10); a force-transmission device (2) for adjusting and/or locking the vehicle door (11) in place relative to the vehicle body (10) and comprising a transmission element (20) for establishing a flow of forces between the vehicle door (11) and the vehicle body (10) in order to adjust the vehicle door (11) relative to the vehicle body (10) or to hold the vehicle door in position relative to the vehicle body (10); a control device (4) for controlling the force-transmission device (2); and at least one sensor device (27, 30) for generating a sensor signal (S) that signals movement of the vehicle door (11). According to the invention, the control device (4) is designed to evaluate the sensor signal (S) for ascertaining a parameter (K) and to compare the parameter (K) thus ascertained with a threshold value (B) in order to detect, on the basis of the comparison of the parameter (K) with the threshold value (B), an adjustment request from a user, wherein the control device (4) is also designed to determine the threshold value (B) on the basis of the sensor signal (S). L'invention concerne un ensemble porte de véhicule qui comprend une porte de véhicule (11) montée pivotante sur une carrosserie de véhicule (10), un dispositif de transmission de force (2) pour déplacer et/ou immobiliser la porte de véhicule (11) par rapport à la carrosserie de véhicule (10), ce dispositif de transmission de force (2) présentant un élément de transmission (20) pour créer un flux de force entre la porte de véhicule (11) et la carrosserie de véhicule (10) afin de déplacer la porte de véhicule (11) par rapport à la carrosserie de véhicule (10) ou la maintenir dans une position par rapport à la carrosserie de véhicule (10), ainsi qu'un dispositif de commande (4) pour commander le dispositif de transmission de force (2), et au moins un dispositif capteur (27, 30) pour générer un signal de capteur (S) indiquant le mouvement de la porte de véhicule (11). Selon l'invention, le dispositif de commande (4) est conçu pour évaluer le signal de capteur (S) afin de déterminer une valeur caractéristique (K) et pour comparer la valeur caractéristique (K) ainsi déterminée avec une valeur de seuil (B) afin de détecter une intention de déplacement d'un utilisateur en fonction de la comparaison de la valeur caractéristique (K) avec la valeur de seuil (B), le dispositif de commande (4) étant en outre conçu pour régler la valeur de seuil (B) en fonction du signal de capteur (S).</description><subject>CHECKS FOR WINGS</subject><subject>DEVICES FOR MOVING WINGS INTO OPEN OR CLOSED POSITION</subject><subject>FIXED CONSTRUCTIONS</subject><subject>KEYS</subject><subject>LOCKS</subject><subject>SAFES</subject><subject>WINDOW OR DOOR FITTINGS</subject><subject>WING FITTINGS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, CONCERNED WITH THEFUNCTIONING OF THE WING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2020</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZAgIc_XwdPZxVXDx9w9ScAwOdvV18olU8HAM8_RzV3BUCHb1CwZKuLiGeTq7KriBmSGuziFgWT8FRxev0OAQX1e_EIUg18BQ1-AQHgbWtMSc4lReKM3NoOzmGuLsoZtakB-fWlyQmJyal1oSH-5vZGBkYGhpbGRm4mhoTJwqABXRL9I</recordid><startdate>20201001</startdate><enddate>20201001</enddate><creator>HOHLFELD, Marvin</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20201001</creationdate><title>VEHICLE DOOR ASSEMBLY HAVING A SENSOR DEVICE FOR DETECTING AN ADJUSTMENT REQUEST</title><author>HOHLFELD, Marvin</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2020193264A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2020</creationdate><topic>CHECKS FOR WINGS</topic><topic>DEVICES FOR MOVING WINGS INTO OPEN OR CLOSED POSITION</topic><topic>FIXED CONSTRUCTIONS</topic><topic>KEYS</topic><topic>LOCKS</topic><topic>SAFES</topic><topic>WINDOW OR DOOR FITTINGS</topic><topic>WING FITTINGS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, CONCERNED WITH THEFUNCTIONING OF THE WING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HOHLFELD, Marvin</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HOHLFELD, Marvin</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>VEHICLE DOOR ASSEMBLY HAVING A SENSOR DEVICE FOR DETECTING AN ADJUSTMENT REQUEST</title><date>2020-10-01</date><risdate>2020</risdate><abstract>Eine Fahrzeugtüranordnung umfasst eine verschwenkbar an einer Fahrzeugkarosserie (10) angeordnete Fahrzeugtür (11), eine Kraftübertragungseinrichtung (2) zum Verstellen und/oder Feststellen der Fahrzeugtür (11) relativ zur Fahrzeugkarosserie (10), aufweisend ein Übertragungselement (20) zum Herstellen eines Kraftflusses zwischen der Fahrzeugtür (11) und der Fahrzeugkarosserie (10), um die Fahrzeugtür (11) relativ zu der Fahrzeugkarosserie (10) zu verstellen oder in Position relativ zur Fahrzeugkarosserie (10) zu halten, eine Steuereinrichtung (4) zum Steuern der Kraftübertragungseinrichtung (2) und zumindest eine Sensoreinrichtung (27, 30) zum Erzeugen eines Sensorsignals (S), das eine Bewegung der Fahrzeugtür (11) anzeigt. Dabei ist vorgesehen, dass die Steuereinrichtung (4) ausgebildet ist, das Sensorsignal (S) zur Ermittlung eines Kennwerts (K) auszuwerten und den so ermittelten Kennwert (K) mit einem Schwellwert (B) zu vergleichen, um in Abhängigkeit des Vergleichs des Kennwerts (K) mit dem Schwellwert (B) einen Verstellwunsch eines Nutzers zu erkennen, wobei die Steuereinrichtung (4) zusätzlich ausgebildet ist, den Schwellwert (B) in Abhängigkeit von dem Sensorsignal (S) festzusetzen. The invention relates to a vehicle door assembly comprising: a vehicle door (11) which is pivotally arranged on a vehicle body (10); a force-transmission device (2) for adjusting and/or locking the vehicle door (11) in place relative to the vehicle body (10) and comprising a transmission element (20) for establishing a flow of forces between the vehicle door (11) and the vehicle body (10) in order to adjust the vehicle door (11) relative to the vehicle body (10) or to hold the vehicle door in position relative to the vehicle body (10); a control device (4) for controlling the force-transmission device (2); and at least one sensor device (27, 30) for generating a sensor signal (S) that signals movement of the vehicle door (11). According to the invention, the control device (4) is designed to evaluate the sensor signal (S) for ascertaining a parameter (K) and to compare the parameter (K) thus ascertained with a threshold value (B) in order to detect, on the basis of the comparison of the parameter (K) with the threshold value (B), an adjustment request from a user, wherein the control device (4) is also designed to determine the threshold value (B) on the basis of the sensor signal (S). L'invention concerne un ensemble porte de véhicule qui comprend une porte de véhicule (11) montée pivotante sur une carrosserie de véhicule (10), un dispositif de transmission de force (2) pour déplacer et/ou immobiliser la porte de véhicule (11) par rapport à la carrosserie de véhicule (10), ce dispositif de transmission de force (2) présentant un élément de transmission (20) pour créer un flux de force entre la porte de véhicule (11) et la carrosserie de véhicule (10) afin de déplacer la porte de véhicule (11) par rapport à la carrosserie de véhicule (10) ou la maintenir dans une position par rapport à la carrosserie de véhicule (10), ainsi qu'un dispositif de commande (4) pour commander le dispositif de transmission de force (2), et au moins un dispositif capteur (27, 30) pour générer un signal de capteur (S) indiquant le mouvement de la porte de véhicule (11). 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