PEDAL EMULATOR FOR A VEHICLE

Die vorliegende Erfindung betrifft einen Pedalemulator (2) für ein Fahrzeug, umfassend ein Basisteil zur Montage des Pedalemulators (2) an einer Struktur des Fahrzeugs, einen um eine Drehachse (12) des Basisteils drehbaren Pedalhebel (6), eine Krafterzeugungseinheit (14) zur Ausübung einer Gegenkraf...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: AUSTERMEIER, Werner, BURKE, Dennis Mark, HUGE, Kerim Florian, MÜLLER, Andreas, RIDDER, Ralf, VIETHEN, Claus
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator AUSTERMEIER, Werner
BURKE, Dennis Mark
HUGE, Kerim Florian
MÜLLER, Andreas
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VIETHEN, Claus
description Die vorliegende Erfindung betrifft einen Pedalemulator (2) für ein Fahrzeug, umfassend ein Basisteil zur Montage des Pedalemulators (2) an einer Struktur des Fahrzeugs, einen um eine Drehachse (12) des Basisteils drehbaren Pedalhebel (6), eine Krafterzeugungseinheit (14) zur Ausübung einer Gegenkraft auf den Pedalhebel (6) mittels mindestens eines Kopplungselements (10) zur mechanischen Kopplung der Krafterzeugungseinheit (14) mit dem Pedalhebel (6), wobei die Gegenkraft entgegengesetzt zu einer auf den Pedalhebel (6) ausgeübten Betätigungskraft (16) wirkt, und wobei die Krafterzeugungseinheit (14) und das Kopplungselement (10) derart ausgebildet und angeordnet sind, dass ein Verlauf der Gegenkraft entlang eines Pedalwegs des Pedalhebels (6) in einem Pedalweg-Gegenkraft-Diagramm als ein nichtlinearer Verlauf ausgebildet ist. Um einen Pedalemulator (2) für ein Fahrzeug anzugeben, bei dem ein kompakter und konstruktiv einfacher Aufbau ermöglicht ist, wird vorgeschlagen, dass die Krafterzeugungseinheit (14) und das Kopplungselement (10) zur Erzeugung des nichtlinearen Verlaufs der Gegenkraft entlang des Pedalwegs eine Mehrzahl von allein mechanischen Mitteln aufweisen. The present invention relates to a pedal emulator (2) for a vehicle, comprising a base part for mounting the pedal emulator (2) on a structure of the vehicle, a pedal lever (6) that can be rotated about a pivot pin (12) of the base part, and a force generation unit (14) for exerting a counterforce on the pedal lever (6) by means of at least one coupling element (10) for mechanically coupling the force generation unit (14) to the pedal lever (6), said counterforce acting in the opposite direction to an actuation force (16) exerted on the pedal lever (6), wherein the force generation unit (14) and the coupling element (10) are formed and disposed such that a plot of the counter force along a pedal path of the pedal lever (6) is in the form of a non-linear plot in a pedal path-counterforce diagram. In order to indicate a pedal emulator (2) for a vehicle allowing for a compact and simple design, the force generation unit (14) and the coupling element (10) have a plurality of exclusively mechanical means to generate the non-linear plot of the counterforce along the pedal path. La présente invention concerne un simulateur de pédale (2) pour un véhicule, comprenant une partie de base pour le montage du simulateur de pédale (2) sur une structure de véhicule, un levier de pédale (6) rotatif autour d'un
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Um einen Pedalemulator (2) für ein Fahrzeug anzugeben, bei dem ein kompakter und konstruktiv einfacher Aufbau ermöglicht ist, wird vorgeschlagen, dass die Krafterzeugungseinheit (14) und das Kopplungselement (10) zur Erzeugung des nichtlinearen Verlaufs der Gegenkraft entlang des Pedalwegs eine Mehrzahl von allein mechanischen Mitteln aufweisen. The present invention relates to a pedal emulator (2) for a vehicle, comprising a base part for mounting the pedal emulator (2) on a structure of the vehicle, a pedal lever (6) that can be rotated about a pivot pin (12) of the base part, and a force generation unit (14) for exerting a counterforce on the pedal lever (6) by means of at least one coupling element (10) for mechanically coupling the force generation unit (14) to the pedal lever (6), said counterforce acting in the opposite direction to an actuation force (16) exerted on the pedal lever (6), wherein the force generation unit (14) and the coupling element (10) are formed and disposed such that a plot of the counter force along a pedal path of the pedal lever (6) is in the form of a non-linear plot in a pedal path-counterforce diagram. In order to indicate a pedal emulator (2) for a vehicle allowing for a compact and simple design, the force generation unit (14) and the coupling element (10) have a plurality of exclusively mechanical means to generate the non-linear plot of the counterforce along the pedal path. La présente invention concerne un simulateur de pédale (2) pour un véhicule, comprenant une partie de base pour le montage du simulateur de pédale (2) sur une structure de véhicule, un levier de pédale (6) rotatif autour d'un axe de rotation (12) de la partie de base, une unité de génération de force (14) pour exercer une contre-force sur le levier de pédale (6) au moyen d'au moins un élément d'accouplement (10) pour l'accouplement mécanique de l'unité de génération de force (14) au levier de pédale (6), la contre-force agissant contre une force d'actionnement (16) exercée sur le levier de pédale (6) et l'unité de génération de force (14) et l'élément d'accouplement (10) étant conçus et disposés de manière telle qu'une allure de la contre-force le long d'un trajet de pédale du levier de pédale (6) dans un diagramme de contre-force de trajet de pédale est conçue comme une allure non linéaire. Pour obtenir un simulateur de pédale (2) pour un véhicule qui permet un montage compact et simple d'un point de vue constructif, selon l'invention, l'unité de génération de force (14) et l'élément d'accouplement (10) présentent, pour générer l'allure non linéaire de la contre-force le long du trajet de pédale, une multitude de moyens uniquement mécaniques.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>CONTROL DEVICES OR SYSTEMS INSOFAR AS CHARACTERISED BYMECHANICAL FEATURES ONLY ; CONTROLLING ; PHYSICS ; REGULATING</subject><creationdate>2020</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20200730&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2020152022A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25562,76317</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20200730&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2020152022A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>AUSTERMEIER, Werner</creatorcontrib><creatorcontrib>BURKE, Dennis Mark</creatorcontrib><creatorcontrib>HUGE, Kerim Florian</creatorcontrib><creatorcontrib>MÜLLER, Andreas</creatorcontrib><creatorcontrib>RIDDER, Ralf</creatorcontrib><creatorcontrib>VIETHEN, Claus</creatorcontrib><title>PEDAL EMULATOR FOR A VEHICLE</title><description>Die vorliegende Erfindung betrifft einen Pedalemulator (2) für ein Fahrzeug, umfassend ein Basisteil zur Montage des Pedalemulators (2) an einer Struktur des Fahrzeugs, einen um eine Drehachse (12) des Basisteils drehbaren Pedalhebel (6), eine Krafterzeugungseinheit (14) zur Ausübung einer Gegenkraft auf den Pedalhebel (6) mittels mindestens eines Kopplungselements (10) zur mechanischen Kopplung der Krafterzeugungseinheit (14) mit dem Pedalhebel (6), wobei die Gegenkraft entgegengesetzt zu einer auf den Pedalhebel (6) ausgeübten Betätigungskraft (16) wirkt, und wobei die Krafterzeugungseinheit (14) und das Kopplungselement (10) derart ausgebildet und angeordnet sind, dass ein Verlauf der Gegenkraft entlang eines Pedalwegs des Pedalhebels (6) in einem Pedalweg-Gegenkraft-Diagramm als ein nichtlinearer Verlauf ausgebildet ist. Um einen Pedalemulator (2) für ein Fahrzeug anzugeben, bei dem ein kompakter und konstruktiv einfacher Aufbau ermöglicht ist, wird vorgeschlagen, dass die Krafterzeugungseinheit (14) und das Kopplungselement (10) zur Erzeugung des nichtlinearen Verlaufs der Gegenkraft entlang des Pedalwegs eine Mehrzahl von allein mechanischen Mitteln aufweisen. The present invention relates to a pedal emulator (2) for a vehicle, comprising a base part for mounting the pedal emulator (2) on a structure of the vehicle, a pedal lever (6) that can be rotated about a pivot pin (12) of the base part, and a force generation unit (14) for exerting a counterforce on the pedal lever (6) by means of at least one coupling element (10) for mechanically coupling the force generation unit (14) to the pedal lever (6), said counterforce acting in the opposite direction to an actuation force (16) exerted on the pedal lever (6), wherein the force generation unit (14) and the coupling element (10) are formed and disposed such that a plot of the counter force along a pedal path of the pedal lever (6) is in the form of a non-linear plot in a pedal path-counterforce diagram. In order to indicate a pedal emulator (2) for a vehicle allowing for a compact and simple design, the force generation unit (14) and the coupling element (10) have a plurality of exclusively mechanical means to generate the non-linear plot of the counterforce along the pedal path. La présente invention concerne un simulateur de pédale (2) pour un véhicule, comprenant une partie de base pour le montage du simulateur de pédale (2) sur une structure de véhicule, un levier de pédale (6) rotatif autour d'un axe de rotation (12) de la partie de base, une unité de génération de force (14) pour exercer une contre-force sur le levier de pédale (6) au moyen d'au moins un élément d'accouplement (10) pour l'accouplement mécanique de l'unité de génération de force (14) au levier de pédale (6), la contre-force agissant contre une force d'actionnement (16) exercée sur le levier de pédale (6) et l'unité de génération de force (14) et l'élément d'accouplement (10) étant conçus et disposés de manière telle qu'une allure de la contre-force le long d'un trajet de pédale du levier de pédale (6) dans un diagramme de contre-force de trajet de pédale est conçue comme une allure non linéaire. 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Um einen Pedalemulator (2) für ein Fahrzeug anzugeben, bei dem ein kompakter und konstruktiv einfacher Aufbau ermöglicht ist, wird vorgeschlagen, dass die Krafterzeugungseinheit (14) und das Kopplungselement (10) zur Erzeugung des nichtlinearen Verlaufs der Gegenkraft entlang des Pedalwegs eine Mehrzahl von allein mechanischen Mitteln aufweisen. The present invention relates to a pedal emulator (2) for a vehicle, comprising a base part for mounting the pedal emulator (2) on a structure of the vehicle, a pedal lever (6) that can be rotated about a pivot pin (12) of the base part, and a force generation unit (14) for exerting a counterforce on the pedal lever (6) by means of at least one coupling element (10) for mechanically coupling the force generation unit (14) to the pedal lever (6), said counterforce acting in the opposite direction to an actuation force (16) exerted on the pedal lever (6), wherein the force generation unit (14) and the coupling element (10) are formed and disposed such that a plot of the counter force along a pedal path of the pedal lever (6) is in the form of a non-linear plot in a pedal path-counterforce diagram. 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La présente invention concerne un simulateur de pédale (2) pour un véhicule, comprenant une partie de base pour le montage du simulateur de pédale (2) sur une structure de véhicule, un levier de pédale (6) rotatif autour d'un axe de rotation (12) de la partie de base, une unité de génération de force (14) pour exercer une contre-force sur le levier de pédale (6) au moyen d'au moins un élément d'accouplement (10) pour l'accouplement mécanique de l'unité de génération de force (14) au levier de pédale (6), la contre-force agissant contre une force d'actionnement (16) exercée sur le levier de pédale (6) et l'unité de génération de force (14) et l'élément d'accouplement (10) étant conçus et disposés de manière telle qu'une allure de la contre-force le long d'un trajet de pédale du levier de pédale (6) dans un diagramme de contre-force de trajet de pédale est conçue comme une allure non linéaire. 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