SEAT SPACING ADJUSTMENT AND METHOD FOR ADJUSTING A SEAT SPACING IN AN AIRPLANE

Eine Sitzreihenabstandsverstellung für eine Flugzeugsitzreihe umfasst eine Sitzanordnung mit einer Mehrzahl von Befestigungspunkten (40,...43) an einer Haltestruktur (30), ein Sitzschienensystem (100, 200) und eine Ver/Entriegelungs-und Verfahrvorrichtung (800), welche eine fixe Verbindung zu der Si...

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Hauptverfasser: HEINEKE, Kai, WAGNER, Marlon
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator HEINEKE, Kai
WAGNER, Marlon
description Eine Sitzreihenabstandsverstellung für eine Flugzeugsitzreihe umfasst eine Sitzanordnung mit einer Mehrzahl von Befestigungspunkten (40,...43) an einer Haltestruktur (30), ein Sitzschienensystem (100, 200) und eine Ver/Entriegelungs-und Verfahrvorrichtung (800), welche eine fixe Verbindung zu der Sitzanordnung (Haltestruktur 30) einerseits und eine temporär lösbare und dann in Schienenrichtung verfahrbare Verbindung zu dem Sitzschienensystem (100, 200) herzustellen ausgelegt ist. Ein Verfahren zur Montage eines Sitzschienensystems für so eine Sitzreihenabstandsverstellung umfasst folgende Schritte: Bereitstellen einer Zusatzschiene (200) mit einem T-Querschnittsprofil. Einführen der Zusatzschiene (200) in eine Sitzschiene (100), beispielsweise eine Standardsitzschiene. Verschieben der Zusatzschiene bis eine zur Aufnahme eine Halters ausgelegte Tasche der Zusatzschiene mit einer Tasche der Sitzschiene (100) fluchtet. Einsetzen eines Halters in die Tasche. Verschrauben des X-Halters mit der Zusatzschiene. The invention relates to a seat row spacing adjustment for an airplane seat row, comprising a seat assembly with a plurality of securing points (40,... 43) on a holding structure (30), a seat rail system (100, 200), and a locking/unlocking and moving device (800) which is designed to produce a fixed connection to the seat assembly (holding structure 30) and a connection to the seat rail system (100, 200), said connection being temporarily releasable and then movable in the rail direction. A method for assembling a seat rail system for such a seat row spacing adjustment has the following steps: providing an additional rail (200) with a T-shaped cross-section profile, introducing the additional rail (200) into a seat rail (100), for example a standard seat rail, moving the additional rail until an additional rail pocket which is designed to receive a mounting is flush with a pocket of the seat rail (100), inserting a mounting into the pocket, and screwing the X-shaped mounting together with the additional rail. La présente invention concerne un réglage d'espacement d'une rangée de sièges destiné à une rangée de sièges d'avion qui comporte un ensemble de sièges pourvu d'une pluralité de points de fixation (40,...43) au niveau d'une structure de retenue (30), un système de rail de siège (100, 200) et un dispositif de verrouillage/déverrouillage et de déplacement (800) qui est conçu pour réaliser une liaison fixe à l'ensemble de sièges (structure de retenue 30)
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Ein Verfahren zur Montage eines Sitzschienensystems für so eine Sitzreihenabstandsverstellung umfasst folgende Schritte: Bereitstellen einer Zusatzschiene (200) mit einem T-Querschnittsprofil. Einführen der Zusatzschiene (200) in eine Sitzschiene (100), beispielsweise eine Standardsitzschiene. Verschieben der Zusatzschiene bis eine zur Aufnahme eine Halters ausgelegte Tasche der Zusatzschiene mit einer Tasche der Sitzschiene (100) fluchtet. Einsetzen eines Halters in die Tasche. Verschrauben des X-Halters mit der Zusatzschiene. The invention relates to a seat row spacing adjustment for an airplane seat row, comprising a seat assembly with a plurality of securing points (40,... 43) on a holding structure (30), a seat rail system (100, 200), and a locking/unlocking and moving device (800) which is designed to produce a fixed connection to the seat assembly (holding structure 30) and a connection to the seat rail system (100, 200), said connection being temporarily releasable and then movable in the rail direction. A method for assembling a seat rail system for such a seat row spacing adjustment has the following steps: providing an additional rail (200) with a T-shaped cross-section profile, introducing the additional rail (200) into a seat rail (100), for example a standard seat rail, moving the additional rail until an additional rail pocket which is designed to receive a mounting is flush with a pocket of the seat rail (100), inserting a mounting into the pocket, and screwing the X-shaped mounting together with the additional rail. La présente invention concerne un réglage d'espacement d'une rangée de sièges destiné à une rangée de sièges d'avion qui comporte un ensemble de sièges pourvu d'une pluralité de points de fixation (40,...43) au niveau d'une structure de retenue (30), un système de rail de siège (100, 200) et un dispositif de verrouillage/déverrouillage et de déplacement (800) qui est conçu pour réaliser une liaison fixe à l'ensemble de sièges (structure de retenue 30) d'une part puis une liaison temporairement amovible et déplaçable dans la direction du rail au système de rail de siège (100, 200). Un procédé de montage d'un système de rail de siège destiné à un tel réglage d'espacement de rangées de sièges comprend les étapes suivantes : fournir un rail supplémentaire (200) ayant un profil en T en coupe transversale, insérer le rail supplémentaire (200) dans un rail de siège (100), par exemple un rail de siège standard, déplacer le rail supplémentaire jusqu'à aligner une poche du rail supplémentaire, conçue pour recevoir un support, avec une poche du rail de siège (100), insérer un support dans la poche, visser le support en X au rail supplémentaire.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>AIRCRAFT ; ARRANGEMENTS OR MOUNTING OF POWER PLANTS OR PROPULSIONTRANSMISSIONS IN AIRCRAFT ; AVIATION ; COSMONAUTICS ; EQUIPMENT FOR FITTING IN OR TO AIRCRAFT ; FLYING SUITS ; PARACHUTES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2019</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20191017&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2019197280A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20191017&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2019197280A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HEINEKE, Kai</creatorcontrib><creatorcontrib>WAGNER, Marlon</creatorcontrib><title>SEAT SPACING ADJUSTMENT AND METHOD FOR ADJUSTING A SEAT SPACING IN AN AIRPLANE</title><description>Eine Sitzreihenabstandsverstellung für eine Flugzeugsitzreihe umfasst eine Sitzanordnung mit einer Mehrzahl von Befestigungspunkten (40,...43) an einer Haltestruktur (30), ein Sitzschienensystem (100, 200) und eine Ver/Entriegelungs-und Verfahrvorrichtung (800), welche eine fixe Verbindung zu der Sitzanordnung (Haltestruktur 30) einerseits und eine temporär lösbare und dann in Schienenrichtung verfahrbare Verbindung zu dem Sitzschienensystem (100, 200) herzustellen ausgelegt ist. Ein Verfahren zur Montage eines Sitzschienensystems für so eine Sitzreihenabstandsverstellung umfasst folgende Schritte: Bereitstellen einer Zusatzschiene (200) mit einem T-Querschnittsprofil. Einführen der Zusatzschiene (200) in eine Sitzschiene (100), beispielsweise eine Standardsitzschiene. Verschieben der Zusatzschiene bis eine zur Aufnahme eine Halters ausgelegte Tasche der Zusatzschiene mit einer Tasche der Sitzschiene (100) fluchtet. Einsetzen eines Halters in die Tasche. Verschrauben des X-Halters mit der Zusatzschiene. The invention relates to a seat row spacing adjustment for an airplane seat row, comprising a seat assembly with a plurality of securing points (40,... 43) on a holding structure (30), a seat rail system (100, 200), and a locking/unlocking and moving device (800) which is designed to produce a fixed connection to the seat assembly (holding structure 30) and a connection to the seat rail system (100, 200), said connection being temporarily releasable and then movable in the rail direction. A method for assembling a seat rail system for such a seat row spacing adjustment has the following steps: providing an additional rail (200) with a T-shaped cross-section profile, introducing the additional rail (200) into a seat rail (100), for example a standard seat rail, moving the additional rail until an additional rail pocket which is designed to receive a mounting is flush with a pocket of the seat rail (100), inserting a mounting into the pocket, and screwing the X-shaped mounting together with the additional rail. La présente invention concerne un réglage d'espacement d'une rangée de sièges destiné à une rangée de sièges d'avion qui comporte un ensemble de sièges pourvu d'une pluralité de points de fixation (40,...43) au niveau d'une structure de retenue (30), un système de rail de siège (100, 200) et un dispositif de verrouillage/déverrouillage et de déplacement (800) qui est conçu pour réaliser une liaison fixe à l'ensemble de sièges (structure de retenue 30) d'une part puis une liaison temporairement amovible et déplaçable dans la direction du rail au système de rail de siège (100, 200). Un procédé de montage d'un système de rail de siège destiné à un tel réglage d'espacement de rangées de sièges comprend les étapes suivantes : fournir un rail supplémentaire (200) ayant un profil en T en coupe transversale, insérer le rail supplémentaire (200) dans un rail de siège (100), par exemple un rail de siège standard, déplacer le rail supplémentaire jusqu'à aligner une poche du rail supplémentaire, conçue pour recevoir un support, avec une poche du rail de siège (100), insérer un support dans la poche, visser le support en X au rail supplémentaire.</description><subject>AIRCRAFT</subject><subject>ARRANGEMENTS OR MOUNTING OF POWER PLANTS OR PROPULSIONTRANSMISSIONS IN AIRCRAFT</subject><subject>AVIATION</subject><subject>COSMONAUTICS</subject><subject>EQUIPMENT FOR FITTING IN OR TO AIRCRAFT</subject><subject>FLYING SUITS</subject><subject>PARACHUTES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2019</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZPALdnUMUQgOcHT29HNXcHTxCg0O8XX1C1Fw9HNR8HUN8fB3UXDzD4LKgNUooGjx9AMqVXD0DArwcfRz5WFgTUvMKU7lhdLcDMpuriHOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8eH-RgaGloaW5kYWBo6GxsSpAgCRUi7t</recordid><startdate>20191017</startdate><enddate>20191017</enddate><creator>HEINEKE, Kai</creator><creator>WAGNER, Marlon</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20191017</creationdate><title>SEAT SPACING ADJUSTMENT AND METHOD FOR ADJUSTING A SEAT SPACING IN AN AIRPLANE</title><author>HEINEKE, Kai ; WAGNER, Marlon</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2019197280A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2019</creationdate><topic>AIRCRAFT</topic><topic>ARRANGEMENTS OR MOUNTING OF POWER PLANTS OR PROPULSIONTRANSMISSIONS IN AIRCRAFT</topic><topic>AVIATION</topic><topic>COSMONAUTICS</topic><topic>EQUIPMENT FOR FITTING IN OR TO AIRCRAFT</topic><topic>FLYING SUITS</topic><topic>PARACHUTES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HEINEKE, Kai</creatorcontrib><creatorcontrib>WAGNER, Marlon</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HEINEKE, Kai</au><au>WAGNER, Marlon</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>SEAT SPACING ADJUSTMENT AND METHOD FOR ADJUSTING A SEAT SPACING IN AN AIRPLANE</title><date>2019-10-17</date><risdate>2019</risdate><abstract>Eine Sitzreihenabstandsverstellung für eine Flugzeugsitzreihe umfasst eine Sitzanordnung mit einer Mehrzahl von Befestigungspunkten (40,...43) an einer Haltestruktur (30), ein Sitzschienensystem (100, 200) und eine Ver/Entriegelungs-und Verfahrvorrichtung (800), welche eine fixe Verbindung zu der Sitzanordnung (Haltestruktur 30) einerseits und eine temporär lösbare und dann in Schienenrichtung verfahrbare Verbindung zu dem Sitzschienensystem (100, 200) herzustellen ausgelegt ist. Ein Verfahren zur Montage eines Sitzschienensystems für so eine Sitzreihenabstandsverstellung umfasst folgende Schritte: Bereitstellen einer Zusatzschiene (200) mit einem T-Querschnittsprofil. Einführen der Zusatzschiene (200) in eine Sitzschiene (100), beispielsweise eine Standardsitzschiene. Verschieben der Zusatzschiene bis eine zur Aufnahme eine Halters ausgelegte Tasche der Zusatzschiene mit einer Tasche der Sitzschiene (100) fluchtet. Einsetzen eines Halters in die Tasche. Verschrauben des X-Halters mit der Zusatzschiene. The invention relates to a seat row spacing adjustment for an airplane seat row, comprising a seat assembly with a plurality of securing points (40,... 43) on a holding structure (30), a seat rail system (100, 200), and a locking/unlocking and moving device (800) which is designed to produce a fixed connection to the seat assembly (holding structure 30) and a connection to the seat rail system (100, 200), said connection being temporarily releasable and then movable in the rail direction. A method for assembling a seat rail system for such a seat row spacing adjustment has the following steps: providing an additional rail (200) with a T-shaped cross-section profile, introducing the additional rail (200) into a seat rail (100), for example a standard seat rail, moving the additional rail until an additional rail pocket which is designed to receive a mounting is flush with a pocket of the seat rail (100), inserting a mounting into the pocket, and screwing the X-shaped mounting together with the additional rail. La présente invention concerne un réglage d'espacement d'une rangée de sièges destiné à une rangée de sièges d'avion qui comporte un ensemble de sièges pourvu d'une pluralité de points de fixation (40,...43) au niveau d'une structure de retenue (30), un système de rail de siège (100, 200) et un dispositif de verrouillage/déverrouillage et de déplacement (800) qui est conçu pour réaliser une liaison fixe à l'ensemble de sièges (structure de retenue 30) d'une part puis une liaison temporairement amovible et déplaçable dans la direction du rail au système de rail de siège (100, 200). 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