METHOD FOR TESTING THE SEALING TIGHTNESS OF A FUEL TANK SYSTEM OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE

Ein Verfahren zur Prüfung der Dichtheit eines Kraftstofftanksystems einer Brennkraftmaschine, wobei das Kraftstofftanksystem - einen Kraftstofftank (10), - einen Kraftstoffdampffilter (14), der in fluidleitender Verbindung mit einer Umgebungsmündung (62) steht, - eine von dem Kraftstofftank (10) zu...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: WEDDIG, Silke, IMBT, Florian, WODAUSCH, Jens, GIERE, Jörg, BÄTJE, Matthias
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
container_end_page
container_issue
container_start_page
container_title
container_volume
creator WEDDIG, Silke
IMBT, Florian
WODAUSCH, Jens
GIERE, Jörg
BÄTJE, Matthias
description Ein Verfahren zur Prüfung der Dichtheit eines Kraftstofftanksystems einer Brennkraftmaschine, wobei das Kraftstofftanksystem - einen Kraftstofftank (10), - einen Kraftstoffdampffilter (14), der in fluidleitender Verbindung mit einer Umgebungsmündung (62) steht, - eine von dem Kraftstofftank (10) zu dem Kraftstoffdampffilter (14) führende Entlüftungsleitung (12), - eine von dem Kraftstoffdampffilter (14) zu einem Frischgasstrang (18) der Brennkraftmaschine führende Spülluftleitung (16), - einen in die Spülluftleitung (16) integrierten Verdichter (64) und - ein in die Spülluftleitung (16) integriertes Absperrventil (60), das zwischen einer Mündung (50) der Spülluftleitung (16) in den Frischgasstrang (18) und dem Verdichter (64) angeordnet ist, umfasst, ist dadurch gekennzeichnet, dass durch einen Vergleich mindestens eines bei einem definierten Betriebszustand des Kraftstofftanksystems ermittelten Werts oder Wertverlaufs eines Parameters, der einem Betriebsparameter des Verdichters (64) oder den Druck in zumindest einem zu prüfenden Abschnitt der Spülluftleitung (16) entspricht, mit einem dazugehörigen, diesen Betriebszustand repräsentierenden Sollwert oder Sollwertbereich, der einer ausreichenden Dichtheit entspricht, zwischen ausreichender und nicht ausreichender Dichtheit unterschieden wird. The invention relates to a method for testing the sealing tightness of a fuel tank system of an internal combustion engine, wherein the fuel tank system comprises: a fuel tank (10); a fuel vapor filter (14), which is connected in a fluid-conducting manner to an environment opening (62); a venting line (12), which leads from the fuel tank (10) to the fuel vapor filter (14), a purge air line (16), which leads from the fuel vapor filter (14) to a fresh gas tract (18) of the internal combustion engine; a compressor (64) integrated into the purge air line (16); and a shutoff valve (60), which is integrated into the purge air line (16) and which is arranged between an opening (50) of the purge air line (16) into the fresh gas tract (18) and the compressor (64), is characterized in that sufficient sealing tightness and insufficient sealing tightness are distinguished by a comparison of at least one value or value curve of a parameter that corresponds to an operating parameter of the compressor (64) or to the pressure in at least one section of the purge air line (16) that should be tested, said value or value curve being determined in a defined operating state of the fuel ta
format Patent
fullrecord <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_WO2018108761A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>WO2018108761A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_WO2018108761A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqNjMsKwjAQRbNxIeo_DLgWGgXtNtbJA5MJNFPEVSgSV6KF-v8oxQ9wdQ-Hw52LHJBtPIGOLTAmdmSALUJC5Sd2xjJhShA1KNAdemBFZ0jXxBgmS-CIsSXloYnh2H1fIgGScYRLMbv3j7GsfrsQa43c2E0ZXrmMQ38rz_LOl7itZC2r-rCXSu7-qz7uKjPM</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>METHOD FOR TESTING THE SEALING TIGHTNESS OF A FUEL TANK SYSTEM OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE</title><source>esp@cenet</source><creator>WEDDIG, Silke ; IMBT, Florian ; WODAUSCH, Jens ; GIERE, Jörg ; BÄTJE, Matthias</creator><creatorcontrib>WEDDIG, Silke ; IMBT, Florian ; WODAUSCH, Jens ; GIERE, Jörg ; BÄTJE, Matthias</creatorcontrib><description>Ein Verfahren zur Prüfung der Dichtheit eines Kraftstofftanksystems einer Brennkraftmaschine, wobei das Kraftstofftanksystem - einen Kraftstofftank (10), - einen Kraftstoffdampffilter (14), der in fluidleitender Verbindung mit einer Umgebungsmündung (62) steht, - eine von dem Kraftstofftank (10) zu dem Kraftstoffdampffilter (14) führende Entlüftungsleitung (12), - eine von dem Kraftstoffdampffilter (14) zu einem Frischgasstrang (18) der Brennkraftmaschine führende Spülluftleitung (16), - einen in die Spülluftleitung (16) integrierten Verdichter (64) und - ein in die Spülluftleitung (16) integriertes Absperrventil (60), das zwischen einer Mündung (50) der Spülluftleitung (16) in den Frischgasstrang (18) und dem Verdichter (64) angeordnet ist, umfasst, ist dadurch gekennzeichnet, dass durch einen Vergleich mindestens eines bei einem definierten Betriebszustand des Kraftstofftanksystems ermittelten Werts oder Wertverlaufs eines Parameters, der einem Betriebsparameter des Verdichters (64) oder den Druck in zumindest einem zu prüfenden Abschnitt der Spülluftleitung (16) entspricht, mit einem dazugehörigen, diesen Betriebszustand repräsentierenden Sollwert oder Sollwertbereich, der einer ausreichenden Dichtheit entspricht, zwischen ausreichender und nicht ausreichender Dichtheit unterschieden wird. The invention relates to a method for testing the sealing tightness of a fuel tank system of an internal combustion engine, wherein the fuel tank system comprises: a fuel tank (10); a fuel vapor filter (14), which is connected in a fluid-conducting manner to an environment opening (62); a venting line (12), which leads from the fuel tank (10) to the fuel vapor filter (14), a purge air line (16), which leads from the fuel vapor filter (14) to a fresh gas tract (18) of the internal combustion engine; a compressor (64) integrated into the purge air line (16); and a shutoff valve (60), which is integrated into the purge air line (16) and which is arranged between an opening (50) of the purge air line (16) into the fresh gas tract (18) and the compressor (64), is characterized in that sufficient sealing tightness and insufficient sealing tightness are distinguished by a comparison of at least one value or value curve of a parameter that corresponds to an operating parameter of the compressor (64) or to the pressure in at least one section of the purge air line (16) that should be tested, said value or value curve being determined in a defined operating state of the fuel tank system, with an associated set point value or set point value range, which represents said operating state and which corresponds to sufficient sealing tightness. L'invention concerne un procédé permettant de contrôler l'étanchéité d'un système de réservoir de carburant d'un moteur à combustion interne, le système de réservoir de carburant comportant : - un réservoir de carburant (10), - un filtre à vapeur de carburant (14) qui est en liaison fluidique avec un débouché sur l'environnement (62), - une conduite de dégazage (12) menant du réservoir de carburant (10) jusqu'au filtre à vapeur de carburant (14), - une conduite d'air de balayage (16) menant du filtre à vapeur de carburant (14) jusqu'à une ligne de gaz frais (18) du moteur à combustion interne, - un compresseur (64) intégré dans la conduite d'air de balayage (16) et - une soupape d'arrêt (60) intégrée dans la conduite d'air de balayage (16), laquelle soupape d'arrêt est disposée entre un débouché (50) de la conduite d'air de balayage (16) dans la ligne de gaz frais (18) et le compresseur (64). Le procédé est caractérisé en ce qu'on fait la distinction entre une étanchéité suffisante et une étanchéité insuffisante à l'aide d'une comparaison entre au moins une valeur ou une variation de valeur, déterminée pour un état de fonctionnement défini du système de réservoir de carburant, d'un paramètre qui correspond à un paramètre de fonctionnement du compresseur (64) ou à la pression dans au moins un tronçon à contrôler de la conduite d'air de balayage (16) et une valeur de consigne ou une plage de valeurs de consigne correspondante représentant cet état de fonctionnement, laquelle valeur de consigne ou plage de valeurs de consigne correspond à une étanchéité suffisante.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL ; CONTROLLING COMBUSTION ENGINES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF ; WEAPONS</subject><creationdate>2018</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20180621&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2018108761A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20180621&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2018108761A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>WEDDIG, Silke</creatorcontrib><creatorcontrib>IMBT, Florian</creatorcontrib><creatorcontrib>WODAUSCH, Jens</creatorcontrib><creatorcontrib>GIERE, Jörg</creatorcontrib><creatorcontrib>BÄTJE, Matthias</creatorcontrib><title>METHOD FOR TESTING THE SEALING TIGHTNESS OF A FUEL TANK SYSTEM OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE</title><description>Ein Verfahren zur Prüfung der Dichtheit eines Kraftstofftanksystems einer Brennkraftmaschine, wobei das Kraftstofftanksystem - einen Kraftstofftank (10), - einen Kraftstoffdampffilter (14), der in fluidleitender Verbindung mit einer Umgebungsmündung (62) steht, - eine von dem Kraftstofftank (10) zu dem Kraftstoffdampffilter (14) führende Entlüftungsleitung (12), - eine von dem Kraftstoffdampffilter (14) zu einem Frischgasstrang (18) der Brennkraftmaschine führende Spülluftleitung (16), - einen in die Spülluftleitung (16) integrierten Verdichter (64) und - ein in die Spülluftleitung (16) integriertes Absperrventil (60), das zwischen einer Mündung (50) der Spülluftleitung (16) in den Frischgasstrang (18) und dem Verdichter (64) angeordnet ist, umfasst, ist dadurch gekennzeichnet, dass durch einen Vergleich mindestens eines bei einem definierten Betriebszustand des Kraftstofftanksystems ermittelten Werts oder Wertverlaufs eines Parameters, der einem Betriebsparameter des Verdichters (64) oder den Druck in zumindest einem zu prüfenden Abschnitt der Spülluftleitung (16) entspricht, mit einem dazugehörigen, diesen Betriebszustand repräsentierenden Sollwert oder Sollwertbereich, der einer ausreichenden Dichtheit entspricht, zwischen ausreichender und nicht ausreichender Dichtheit unterschieden wird. The invention relates to a method for testing the sealing tightness of a fuel tank system of an internal combustion engine, wherein the fuel tank system comprises: a fuel tank (10); a fuel vapor filter (14), which is connected in a fluid-conducting manner to an environment opening (62); a venting line (12), which leads from the fuel tank (10) to the fuel vapor filter (14), a purge air line (16), which leads from the fuel vapor filter (14) to a fresh gas tract (18) of the internal combustion engine; a compressor (64) integrated into the purge air line (16); and a shutoff valve (60), which is integrated into the purge air line (16) and which is arranged between an opening (50) of the purge air line (16) into the fresh gas tract (18) and the compressor (64), is characterized in that sufficient sealing tightness and insufficient sealing tightness are distinguished by a comparison of at least one value or value curve of a parameter that corresponds to an operating parameter of the compressor (64) or to the pressure in at least one section of the purge air line (16) that should be tested, said value or value curve being determined in a defined operating state of the fuel tank system, with an associated set point value or set point value range, which represents said operating state and which corresponds to sufficient sealing tightness. L'invention concerne un procédé permettant de contrôler l'étanchéité d'un système de réservoir de carburant d'un moteur à combustion interne, le système de réservoir de carburant comportant : - un réservoir de carburant (10), - un filtre à vapeur de carburant (14) qui est en liaison fluidique avec un débouché sur l'environnement (62), - une conduite de dégazage (12) menant du réservoir de carburant (10) jusqu'au filtre à vapeur de carburant (14), - une conduite d'air de balayage (16) menant du filtre à vapeur de carburant (14) jusqu'à une ligne de gaz frais (18) du moteur à combustion interne, - un compresseur (64) intégré dans la conduite d'air de balayage (16) et - une soupape d'arrêt (60) intégrée dans la conduite d'air de balayage (16), laquelle soupape d'arrêt est disposée entre un débouché (50) de la conduite d'air de balayage (16) dans la ligne de gaz frais (18) et le compresseur (64). Le procédé est caractérisé en ce qu'on fait la distinction entre une étanchéité suffisante et une étanchéité insuffisante à l'aide d'une comparaison entre au moins une valeur ou une variation de valeur, déterminée pour un état de fonctionnement défini du système de réservoir de carburant, d'un paramètre qui correspond à un paramètre de fonctionnement du compresseur (64) ou à la pression dans au moins un tronçon à contrôler de la conduite d'air de balayage (16) et une valeur de consigne ou une plage de valeurs de consigne correspondante représentant cet état de fonctionnement, laquelle valeur de consigne ou plage de valeurs de consigne correspond à une étanchéité suffisante.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>COMBUSTION ENGINES IN GENERAL</subject><subject>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2018</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjMsKwjAQRbNxIeo_DLgWGgXtNtbJA5MJNFPEVSgSV6KF-v8oxQ9wdQ-Hw52LHJBtPIGOLTAmdmSALUJC5Sd2xjJhShA1KNAdemBFZ0jXxBgmS-CIsSXloYnh2H1fIgGScYRLMbv3j7GsfrsQa43c2E0ZXrmMQ38rz_LOl7itZC2r-rCXSu7-qz7uKjPM</recordid><startdate>20180621</startdate><enddate>20180621</enddate><creator>WEDDIG, Silke</creator><creator>IMBT, Florian</creator><creator>WODAUSCH, Jens</creator><creator>GIERE, Jörg</creator><creator>BÄTJE, Matthias</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20180621</creationdate><title>METHOD FOR TESTING THE SEALING TIGHTNESS OF A FUEL TANK SYSTEM OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE</title><author>WEDDIG, Silke ; IMBT, Florian ; WODAUSCH, Jens ; GIERE, Jörg ; BÄTJE, Matthias</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2018108761A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2018</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>COMBUSTION ENGINES IN GENERAL</topic><topic>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>WEDDIG, Silke</creatorcontrib><creatorcontrib>IMBT, Florian</creatorcontrib><creatorcontrib>WODAUSCH, Jens</creatorcontrib><creatorcontrib>GIERE, Jörg</creatorcontrib><creatorcontrib>BÄTJE, Matthias</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>WEDDIG, Silke</au><au>IMBT, Florian</au><au>WODAUSCH, Jens</au><au>GIERE, Jörg</au><au>BÄTJE, Matthias</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>METHOD FOR TESTING THE SEALING TIGHTNESS OF A FUEL TANK SYSTEM OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE</title><date>2018-06-21</date><risdate>2018</risdate><abstract>Ein Verfahren zur Prüfung der Dichtheit eines Kraftstofftanksystems einer Brennkraftmaschine, wobei das Kraftstofftanksystem - einen Kraftstofftank (10), - einen Kraftstoffdampffilter (14), der in fluidleitender Verbindung mit einer Umgebungsmündung (62) steht, - eine von dem Kraftstofftank (10) zu dem Kraftstoffdampffilter (14) führende Entlüftungsleitung (12), - eine von dem Kraftstoffdampffilter (14) zu einem Frischgasstrang (18) der Brennkraftmaschine führende Spülluftleitung (16), - einen in die Spülluftleitung (16) integrierten Verdichter (64) und - ein in die Spülluftleitung (16) integriertes Absperrventil (60), das zwischen einer Mündung (50) der Spülluftleitung (16) in den Frischgasstrang (18) und dem Verdichter (64) angeordnet ist, umfasst, ist dadurch gekennzeichnet, dass durch einen Vergleich mindestens eines bei einem definierten Betriebszustand des Kraftstofftanksystems ermittelten Werts oder Wertverlaufs eines Parameters, der einem Betriebsparameter des Verdichters (64) oder den Druck in zumindest einem zu prüfenden Abschnitt der Spülluftleitung (16) entspricht, mit einem dazugehörigen, diesen Betriebszustand repräsentierenden Sollwert oder Sollwertbereich, der einer ausreichenden Dichtheit entspricht, zwischen ausreichender und nicht ausreichender Dichtheit unterschieden wird. The invention relates to a method for testing the sealing tightness of a fuel tank system of an internal combustion engine, wherein the fuel tank system comprises: a fuel tank (10); a fuel vapor filter (14), which is connected in a fluid-conducting manner to an environment opening (62); a venting line (12), which leads from the fuel tank (10) to the fuel vapor filter (14), a purge air line (16), which leads from the fuel vapor filter (14) to a fresh gas tract (18) of the internal combustion engine; a compressor (64) integrated into the purge air line (16); and a shutoff valve (60), which is integrated into the purge air line (16) and which is arranged between an opening (50) of the purge air line (16) into the fresh gas tract (18) and the compressor (64), is characterized in that sufficient sealing tightness and insufficient sealing tightness are distinguished by a comparison of at least one value or value curve of a parameter that corresponds to an operating parameter of the compressor (64) or to the pressure in at least one section of the purge air line (16) that should be tested, said value or value curve being determined in a defined operating state of the fuel tank system, with an associated set point value or set point value range, which represents said operating state and which corresponds to sufficient sealing tightness. L'invention concerne un procédé permettant de contrôler l'étanchéité d'un système de réservoir de carburant d'un moteur à combustion interne, le système de réservoir de carburant comportant : - un réservoir de carburant (10), - un filtre à vapeur de carburant (14) qui est en liaison fluidique avec un débouché sur l'environnement (62), - une conduite de dégazage (12) menant du réservoir de carburant (10) jusqu'au filtre à vapeur de carburant (14), - une conduite d'air de balayage (16) menant du filtre à vapeur de carburant (14) jusqu'à une ligne de gaz frais (18) du moteur à combustion interne, - un compresseur (64) intégré dans la conduite d'air de balayage (16) et - une soupape d'arrêt (60) intégrée dans la conduite d'air de balayage (16), laquelle soupape d'arrêt est disposée entre un débouché (50) de la conduite d'air de balayage (16) dans la ligne de gaz frais (18) et le compresseur (64). Le procédé est caractérisé en ce qu'on fait la distinction entre une étanchéité suffisante et une étanchéité insuffisante à l'aide d'une comparaison entre au moins une valeur ou une variation de valeur, déterminée pour un état de fonctionnement défini du système de réservoir de carburant, d'un paramètre qui correspond à un paramètre de fonctionnement du compresseur (64) ou à la pression dans au moins un tronçon à contrôler de la conduite d'air de balayage (16) et une valeur de consigne ou une plage de valeurs de consigne correspondante représentant cet état de fonctionnement, laquelle valeur de consigne ou plage de valeurs de consigne correspond à une étanchéité suffisante.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
fulltext fulltext_linktorsrc
identifier
ispartof
issn
language eng ; fre ; ger
recordid cdi_epo_espacenet_WO2018108761A1
source esp@cenet
subjects BLASTING
COMBUSTION ENGINES
COMBUSTION ENGINES IN GENERAL
CONTROLLING COMBUSTION ENGINES
HEATING
HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
INTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES
LIGHTING
MECHANICAL ENGINEERING
SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
WEAPONS
title METHOD FOR TESTING THE SEALING TIGHTNESS OF A FUEL TANK SYSTEM OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE
url https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-01-30T15%3A11%3A41IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=WEDDIG,%20Silke&rft.date=2018-06-21&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EWO2018108761A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true