NETWORK CONNECTION OF VEHICLES

Datenübertragungssystem (1, 1a) für ein streckengebundenes Transportsystem mit mindestens einem Fahrzeug (2, 2a). Das Datenübertragungssystem (1, 1a) weist eine Mehrzahl von fahrzeugseitigen optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (3, 3a, 3b) an dem mindestens einen Fahrzeug, welche senkrecht zur Fah...

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1. Verfasser: BERGER, Gisbert
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator BERGER, Gisbert
description Datenübertragungssystem (1, 1a) für ein streckengebundenes Transportsystem mit mindestens einem Fahrzeug (2, 2a). Das Datenübertragungssystem (1, 1a) weist eine Mehrzahl von fahrzeugseitigen optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (3, 3a, 3b) an dem mindestens einen Fahrzeug, welche senkrecht zur Fahrtrichtung angeordnet sind, und eine Mehrzahl von streckenseitigen, stationären optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) auf, welche längs einer Fahrstrecke des Fahrzeugs (2, 2a) seitlich zu der Fahrstrecke (2, 2a) angeordnet sind. Die Mehrzahl von fahrzeugseitigen optisehen Sende-/Empfangseinrichtungen (3, 3a, 3b) sind dazu eingerichtet, zumindest mit der ihn am nächsten positionierten streckenseitigen, stationären optischen Sende-/Empfangseinrichtung (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) zu kommunizieren und unabhängig voneinander separate Kommunikationsverbindungen (6) mit der jeweils vollen möglichen Bandbreite mit einer der streckenseitigen, stationären optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (5) zu halten. Es wird auch ein streckengebundenes Transportsystem beschrieben. Es wird zudem ein Verfahren zum Übermitteln von Daten zwischen einem Fahrzeug (2, 2a) und einem stationären Netzwerk beschrieben. The invention relates to a data transmission system (1, 1a) for a track-bound transport system comprising at least one vehicle (2, 2a). The data transmission system (1, 1a) comprises a plurality of vehicle-mounted optical transmitting/receiving devices (3, 3a, 3b) on the at least one vehicle, which are arranged perpendicularly to the direction of travel, and a plurality of track-mounted stationary optical transmitting/receiving devices (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) arranged along a route to be travelled by the vehicle (2, 2a), on the side of the route (2, 2a). The plurality of vehicle-mounted optical transmitting/receiving devices (3, 3a, 3b) is designed to communicate at least with the track-mounted stationary optical transmitting/receiving device (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) positioned the closest thereto and to independently maintain separate communication links (6) at as full a bandwidth as possible with one of the track-mounted stationary optical transmitting/receiving devices (5). The invention also relates to a track-bound transport system. The invention further relates to a method for transmitting data between a vehicle (2, 2a) and a stationary network. L'invention concerne un système de transmission de données (1, 1a) pour un système de transport à trajet im
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Das Datenübertragungssystem (1, 1a) weist eine Mehrzahl von fahrzeugseitigen optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (3, 3a, 3b) an dem mindestens einen Fahrzeug, welche senkrecht zur Fahrtrichtung angeordnet sind, und eine Mehrzahl von streckenseitigen, stationären optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) auf, welche längs einer Fahrstrecke des Fahrzeugs (2, 2a) seitlich zu der Fahrstrecke (2, 2a) angeordnet sind. Die Mehrzahl von fahrzeugseitigen optisehen Sende-/Empfangseinrichtungen (3, 3a, 3b) sind dazu eingerichtet, zumindest mit der ihn am nächsten positionierten streckenseitigen, stationären optischen Sende-/Empfangseinrichtung (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) zu kommunizieren und unabhängig voneinander separate Kommunikationsverbindungen (6) mit der jeweils vollen möglichen Bandbreite mit einer der streckenseitigen, stationären optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (5) zu halten. Es wird auch ein streckengebundenes Transportsystem beschrieben. Es wird zudem ein Verfahren zum Übermitteln von Daten zwischen einem Fahrzeug (2, 2a) und einem stationären Netzwerk beschrieben. The invention relates to a data transmission system (1, 1a) for a track-bound transport system comprising at least one vehicle (2, 2a). The data transmission system (1, 1a) comprises a plurality of vehicle-mounted optical transmitting/receiving devices (3, 3a, 3b) on the at least one vehicle, which are arranged perpendicularly to the direction of travel, and a plurality of track-mounted stationary optical transmitting/receiving devices (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) arranged along a route to be travelled by the vehicle (2, 2a), on the side of the route (2, 2a). The plurality of vehicle-mounted optical transmitting/receiving devices (3, 3a, 3b) is designed to communicate at least with the track-mounted stationary optical transmitting/receiving device (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) positioned the closest thereto and to independently maintain separate communication links (6) at as full a bandwidth as possible with one of the track-mounted stationary optical transmitting/receiving devices (5). The invention also relates to a track-bound transport system. The invention further relates to a method for transmitting data between a vehicle (2, 2a) and a stationary network. L'invention concerne un système de transmission de données (1, 1a) pour un système de transport à trajet imposé comprenant au moins un véhicule (2, 2a). Le système de transmission de données (1, 1a) possède une pluralité de dispositifs d'émission/réception (3, 3a, 3b) optiques côté véhicule sur l'au moins un véhicule, lesquels sont disposés perpendiculairement au sens de déplacement, et une pluralité de dispositifs d'émission/réception (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) optiques fixes côté trajet, lesquels sont disposés le long d'un trajet de déplacement du véhicule (2, 2a) latéralement par rapport au trajet de déplacement (2, 2a). La pluralité de dispositifs d'émission/réception (3, 3a, 3b) optiques côté véhicule sont conçus pour communiquer au moins avec le dispositif d'émission/réception (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) optique fixe côté trajet qui en est positionné le plus proche et maintenir des liaisons de communication (6) séparées, indépendantes les unes des autres, respectivement avec la pleine largeur de bande possible, avec l'un des dispositifs d'émission/réception (5) optiques fixes côté trajet. L'invention concerne également un système de transport à trajet imposé. L'invention concerne en outre un procédé de communication de données entre un véhicule (2, 2a) et un réseau fixe.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE ; ELECTRICITY ; ENSURING THE SAFETY OF RAILWAY TRAFFIC ; GUIDING RAILWAY TRAFFIC ; PERFORMING OPERATIONS ; RAILWAYS ; TRANSMISSION ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2018</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20180614&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2018104192A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20180614&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2018104192A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>BERGER, Gisbert</creatorcontrib><title>NETWORK CONNECTION OF VEHICLES</title><description>Datenübertragungssystem (1, 1a) für ein streckengebundenes Transportsystem mit mindestens einem Fahrzeug (2, 2a). Das Datenübertragungssystem (1, 1a) weist eine Mehrzahl von fahrzeugseitigen optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (3, 3a, 3b) an dem mindestens einen Fahrzeug, welche senkrecht zur Fahrtrichtung angeordnet sind, und eine Mehrzahl von streckenseitigen, stationären optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) auf, welche längs einer Fahrstrecke des Fahrzeugs (2, 2a) seitlich zu der Fahrstrecke (2, 2a) angeordnet sind. Die Mehrzahl von fahrzeugseitigen optisehen Sende-/Empfangseinrichtungen (3, 3a, 3b) sind dazu eingerichtet, zumindest mit der ihn am nächsten positionierten streckenseitigen, stationären optischen Sende-/Empfangseinrichtung (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) zu kommunizieren und unabhängig voneinander separate Kommunikationsverbindungen (6) mit der jeweils vollen möglichen Bandbreite mit einer der streckenseitigen, stationären optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (5) zu halten. Es wird auch ein streckengebundenes Transportsystem beschrieben. Es wird zudem ein Verfahren zum Übermitteln von Daten zwischen einem Fahrzeug (2, 2a) und einem stationären Netzwerk beschrieben. The invention relates to a data transmission system (1, 1a) for a track-bound transport system comprising at least one vehicle (2, 2a). The data transmission system (1, 1a) comprises a plurality of vehicle-mounted optical transmitting/receiving devices (3, 3a, 3b) on the at least one vehicle, which are arranged perpendicularly to the direction of travel, and a plurality of track-mounted stationary optical transmitting/receiving devices (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) arranged along a route to be travelled by the vehicle (2, 2a), on the side of the route (2, 2a). The plurality of vehicle-mounted optical transmitting/receiving devices (3, 3a, 3b) is designed to communicate at least with the track-mounted stationary optical transmitting/receiving device (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) positioned the closest thereto and to independently maintain separate communication links (6) at as full a bandwidth as possible with one of the track-mounted stationary optical transmitting/receiving devices (5). The invention also relates to a track-bound transport system. The invention further relates to a method for transmitting data between a vehicle (2, 2a) and a stationary network. L'invention concerne un système de transmission de données (1, 1a) pour un système de transport à trajet imposé comprenant au moins un véhicule (2, 2a). Le système de transmission de données (1, 1a) possède une pluralité de dispositifs d'émission/réception (3, 3a, 3b) optiques côté véhicule sur l'au moins un véhicule, lesquels sont disposés perpendiculairement au sens de déplacement, et une pluralité de dispositifs d'émission/réception (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) optiques fixes côté trajet, lesquels sont disposés le long d'un trajet de déplacement du véhicule (2, 2a) latéralement par rapport au trajet de déplacement (2, 2a). La pluralité de dispositifs d'émission/réception (3, 3a, 3b) optiques côté véhicule sont conçus pour communiquer au moins avec le dispositif d'émission/réception (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) optique fixe côté trajet qui en est positionné le plus proche et maintenir des liaisons de communication (6) séparées, indépendantes les unes des autres, respectivement avec la pleine largeur de bande possible, avec l'un des dispositifs d'émission/réception (5) optiques fixes côté trajet. L'invention concerne également un système de transport à trajet imposé. L'invention concerne en outre un procédé de communication de données entre un véhicule (2, 2a) et un réseau fixe.</description><subject>ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE</subject><subject>ELECTRICITY</subject><subject>ENSURING THE SAFETY OF RAILWAY TRAFFIC</subject><subject>GUIDING RAILWAY TRAFFIC</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>RAILWAYS</subject><subject>TRANSMISSION</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2018</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZJDzcw0J9w_yVnD29_NzdQ7x9PdT8HdTCHP18HT2cQ3mYWBNS8wpTuWF0twMym6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXx4f5GBoYWhgYmhpZGjobGxKkCAEEZIk8</recordid><startdate>20180614</startdate><enddate>20180614</enddate><creator>BERGER, Gisbert</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20180614</creationdate><title>NETWORK CONNECTION OF VEHICLES</title><author>BERGER, Gisbert</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2018104192A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2018</creationdate><topic>ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE</topic><topic>ELECTRICITY</topic><topic>ENSURING THE SAFETY OF RAILWAY TRAFFIC</topic><topic>GUIDING RAILWAY TRAFFIC</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>RAILWAYS</topic><topic>TRANSMISSION</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>BERGER, Gisbert</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>BERGER, Gisbert</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>NETWORK CONNECTION OF VEHICLES</title><date>2018-06-14</date><risdate>2018</risdate><abstract>Datenübertragungssystem (1, 1a) für ein streckengebundenes Transportsystem mit mindestens einem Fahrzeug (2, 2a). Das Datenübertragungssystem (1, 1a) weist eine Mehrzahl von fahrzeugseitigen optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (3, 3a, 3b) an dem mindestens einen Fahrzeug, welche senkrecht zur Fahrtrichtung angeordnet sind, und eine Mehrzahl von streckenseitigen, stationären optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) auf, welche längs einer Fahrstrecke des Fahrzeugs (2, 2a) seitlich zu der Fahrstrecke (2, 2a) angeordnet sind. Die Mehrzahl von fahrzeugseitigen optisehen Sende-/Empfangseinrichtungen (3, 3a, 3b) sind dazu eingerichtet, zumindest mit der ihn am nächsten positionierten streckenseitigen, stationären optischen Sende-/Empfangseinrichtung (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) zu kommunizieren und unabhängig voneinander separate Kommunikationsverbindungen (6) mit der jeweils vollen möglichen Bandbreite mit einer der streckenseitigen, stationären optischen Sende-/Empfangseinrichtungen (5) zu halten. Es wird auch ein streckengebundenes Transportsystem beschrieben. Es wird zudem ein Verfahren zum Übermitteln von Daten zwischen einem Fahrzeug (2, 2a) und einem stationären Netzwerk beschrieben. The invention relates to a data transmission system (1, 1a) for a track-bound transport system comprising at least one vehicle (2, 2a). The data transmission system (1, 1a) comprises a plurality of vehicle-mounted optical transmitting/receiving devices (3, 3a, 3b) on the at least one vehicle, which are arranged perpendicularly to the direction of travel, and a plurality of track-mounted stationary optical transmitting/receiving devices (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) arranged along a route to be travelled by the vehicle (2, 2a), on the side of the route (2, 2a). The plurality of vehicle-mounted optical transmitting/receiving devices (3, 3a, 3b) is designed to communicate at least with the track-mounted stationary optical transmitting/receiving device (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) positioned the closest thereto and to independently maintain separate communication links (6) at as full a bandwidth as possible with one of the track-mounted stationary optical transmitting/receiving devices (5). The invention also relates to a track-bound transport system. The invention further relates to a method for transmitting data between a vehicle (2, 2a) and a stationary network. L'invention concerne un système de transmission de données (1, 1a) pour un système de transport à trajet imposé comprenant au moins un véhicule (2, 2a). Le système de transmission de données (1, 1a) possède une pluralité de dispositifs d'émission/réception (3, 3a, 3b) optiques côté véhicule sur l'au moins un véhicule, lesquels sont disposés perpendiculairement au sens de déplacement, et une pluralité de dispositifs d'émission/réception (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) optiques fixes côté trajet, lesquels sont disposés le long d'un trajet de déplacement du véhicule (2, 2a) latéralement par rapport au trajet de déplacement (2, 2a). La pluralité de dispositifs d'émission/réception (3, 3a, 3b) optiques côté véhicule sont conçus pour communiquer au moins avec le dispositif d'émission/réception (5, 5a, 5b, 5c, 5d, 5e) optique fixe côté trajet qui en est positionné le plus proche et maintenir des liaisons de communication (6) séparées, indépendantes les unes des autres, respectivement avec la pleine largeur de bande possible, avec l'un des dispositifs d'émission/réception (5) optiques fixes côté trajet. 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