METHOD FOR ASSESSING THE STATE OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE

Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Beurteilung des Zustands einer Brennkraftmaschine (1) mit mehreren Zylindern mit einem ersten Drucksensor (5) und einem zweiten Drucksensor (7), die mit einer Auswerteinheit (2) verbunden sind, wobei mit den Drucksensoren (5, 7) jeweils ein Zylinderdruck geme...

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Hauptverfasser: TEICHMANN, Rüdiger, ABART, Martin
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator TEICHMANN, Rüdiger
ABART, Martin
description Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Beurteilung des Zustands einer Brennkraftmaschine (1) mit mehreren Zylindern mit einem ersten Drucksensor (5) und einem zweiten Drucksensor (7), die mit einer Auswerteinheit (2) verbunden sind, wobei mit den Drucksensoren (5, 7) jeweils ein Zylinderdruck gemessen wird. Aufgabe der Erfindung ist es eine möglichst einfaches Verfahren zur Beurteilung des Zustands einer Brennkraftmaschine anzugeben. Erfindungsgemäß wird das dadurch gelöst, dass der erste Drucksensor (5) ein Referenzmesssignal (A) eines als Referenzzylinder (4) angenommenen Zylinders der Brennkraftmaschine (1) misst und der zweite Drucksensor (7) ein erstes Messsignal (B) eines vom Referenzzylinder (4) unterschiedlichen ersten Zylinders (8) misst, und dass das Referenzmesssignal (A) des Referenzzylinders (4) und das erste Messsignal (B) an die Auswerteinheit (2) weitergegeben werden. The invention relates to a method for assessing the state of an internal combustion engine (1) with multiple cylinders with a first pressure sensor (5) and a second pressure sensor (7) which are connected to an evaluation unit (2), wherein in each case one cylinder pressure is measured using the pressure sensors (5, 7). It is an object of the invention to specify as simple a method as possible for assessing the state of an internal combustion engine. According to the invention, this is achieved in that the first pressure sensor (5) measures a reference measurement signal (A) of a cylinder, assumed as reference cylinder (4), of the internal combustion engine (1), and the second pressure sensor (7) measures a first measurement signal (B) of a first cylinder (8) which differs from the reference cylinder (4), and in that the reference measurement signal (A) of the reference cylinder (4) and the first measurement signal (B) are transmitted to the evaluation unit (2). L'invention concerne un procédé d'évaluation de l'état d'un moteur à combustion interne (1), comportant une pluralité de cylindres munis d'un premier capteur de pression (5) et d'un second capteur de pression (7) reliés à une unité d'évaluation (2). La pression dans chacun des cylindres est mesurée au moyen des capteurs de pression (5, 7). Le but de l'invention est de proposer un procédé aussi simple que possible d'évaluation de l'état d'un moteur à combustion interne. Selon l'invention, ce but est atteint en ce que le premier capteur de pression (5) délivre un signal de mesure de référence (A) d'un cylindre, pris co
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Aufgabe der Erfindung ist es eine möglichst einfaches Verfahren zur Beurteilung des Zustands einer Brennkraftmaschine anzugeben. Erfindungsgemäß wird das dadurch gelöst, dass der erste Drucksensor (5) ein Referenzmesssignal (A) eines als Referenzzylinder (4) angenommenen Zylinders der Brennkraftmaschine (1) misst und der zweite Drucksensor (7) ein erstes Messsignal (B) eines vom Referenzzylinder (4) unterschiedlichen ersten Zylinders (8) misst, und dass das Referenzmesssignal (A) des Referenzzylinders (4) und das erste Messsignal (B) an die Auswerteinheit (2) weitergegeben werden. The invention relates to a method for assessing the state of an internal combustion engine (1) with multiple cylinders with a first pressure sensor (5) and a second pressure sensor (7) which are connected to an evaluation unit (2), wherein in each case one cylinder pressure is measured using the pressure sensors (5, 7). It is an object of the invention to specify as simple a method as possible for assessing the state of an internal combustion engine. According to the invention, this is achieved in that the first pressure sensor (5) measures a reference measurement signal (A) of a cylinder, assumed as reference cylinder (4), of the internal combustion engine (1), and the second pressure sensor (7) measures a first measurement signal (B) of a first cylinder (8) which differs from the reference cylinder (4), and in that the reference measurement signal (A) of the reference cylinder (4) and the first measurement signal (B) are transmitted to the evaluation unit (2). L'invention concerne un procédé d'évaluation de l'état d'un moteur à combustion interne (1), comportant une pluralité de cylindres munis d'un premier capteur de pression (5) et d'un second capteur de pression (7) reliés à une unité d'évaluation (2). La pression dans chacun des cylindres est mesurée au moyen des capteurs de pression (5, 7). Le but de l'invention est de proposer un procédé aussi simple que possible d'évaluation de l'état d'un moteur à combustion interne. Selon l'invention, ce but est atteint en ce que le premier capteur de pression (5) délivre un signal de mesure de référence (A) d'un cylindre, pris comme cylindre de référence (4), du moteur à combustion interne (1) et le deuxième capteur de pression (7) délivre un premier signal de mesure (B) d'un premier cylindre (8) différent du cylindre de référence (4) et le premier signal de mesure de référence (A) du cylindre de référence (4) et le premier signal de mesure (B) sont transmis à l'unité d'évaluation (2).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; CONTROLLING COMBUSTION ENGINES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MEASURING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PHYSICS ; TESTING ; TESTING STATIC OR DYNAMIC BALANCE OF MACHINES ORSTRUCTURES ; TESTING STRUCTURES OR APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR ; WEAPONS</subject><creationdate>2018</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20180215&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2018027251A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76318</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20180215&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2018027251A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>TEICHMANN, Rüdiger</creatorcontrib><creatorcontrib>ABART, Martin</creatorcontrib><title>METHOD FOR ASSESSING THE STATE OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE</title><description>Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Beurteilung des Zustands einer Brennkraftmaschine (1) mit mehreren Zylindern mit einem ersten Drucksensor (5) und einem zweiten Drucksensor (7), die mit einer Auswerteinheit (2) verbunden sind, wobei mit den Drucksensoren (5, 7) jeweils ein Zylinderdruck gemessen wird. Aufgabe der Erfindung ist es eine möglichst einfaches Verfahren zur Beurteilung des Zustands einer Brennkraftmaschine anzugeben. Erfindungsgemäß wird das dadurch gelöst, dass der erste Drucksensor (5) ein Referenzmesssignal (A) eines als Referenzzylinder (4) angenommenen Zylinders der Brennkraftmaschine (1) misst und der zweite Drucksensor (7) ein erstes Messsignal (B) eines vom Referenzzylinder (4) unterschiedlichen ersten Zylinders (8) misst, und dass das Referenzmesssignal (A) des Referenzzylinders (4) und das erste Messsignal (B) an die Auswerteinheit (2) weitergegeben werden. The invention relates to a method for assessing the state of an internal combustion engine (1) with multiple cylinders with a first pressure sensor (5) and a second pressure sensor (7) which are connected to an evaluation unit (2), wherein in each case one cylinder pressure is measured using the pressure sensors (5, 7). It is an object of the invention to specify as simple a method as possible for assessing the state of an internal combustion engine. According to the invention, this is achieved in that the first pressure sensor (5) measures a reference measurement signal (A) of a cylinder, assumed as reference cylinder (4), of the internal combustion engine (1), and the second pressure sensor (7) measures a first measurement signal (B) of a first cylinder (8) which differs from the reference cylinder (4), and in that the reference measurement signal (A) of the reference cylinder (4) and the first measurement signal (B) are transmitted to the evaluation unit (2). L'invention concerne un procédé d'évaluation de l'état d'un moteur à combustion interne (1), comportant une pluralité de cylindres munis d'un premier capteur de pression (5) et d'un second capteur de pression (7) reliés à une unité d'évaluation (2). La pression dans chacun des cylindres est mesurée au moyen des capteurs de pression (5, 7). Le but de l'invention est de proposer un procédé aussi simple que possible d'évaluation de l'état d'un moteur à combustion interne. Selon l'invention, ce but est atteint en ce que le premier capteur de pression (5) délivre un signal de mesure de référence (A) d'un cylindre, pris comme cylindre de référence (4), du moteur à combustion interne (1) et le deuxième capteur de pression (7) délivre un premier signal de mesure (B) d'un premier cylindre (8) différent du cylindre de référence (4) et le premier signal de mesure de référence (A) du cylindre de référence (4) et le premier signal de mesure (B) sont transmis à l'unité d'évaluation (2).</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MEASURING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>TESTING</subject><subject>TESTING STATIC OR DYNAMIC BALANCE OF MACHINES ORSTRUCTURES</subject><subject>TESTING STRUCTURES OR APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2018</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZLD3dQ3x8HdRcPMPUnAMDnYNDvb0c1cI8XBVCA5xDHFV8HdTcPRT8PQLcQ3yc_RRcPb3dQoNDvH091Nw9XP39HPlYWBNS8wpTuWF0twMym6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXx4f5GBoYWBkbmRqaGjobGxKkCABdRKyI</recordid><startdate>20180215</startdate><enddate>20180215</enddate><creator>TEICHMANN, Rüdiger</creator><creator>ABART, Martin</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20180215</creationdate><title>METHOD FOR ASSESSING THE STATE OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE</title><author>TEICHMANN, Rüdiger ; ABART, Martin</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2018027251A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2018</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MEASURING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PHYSICS</topic><topic>TESTING</topic><topic>TESTING STATIC OR DYNAMIC BALANCE OF MACHINES ORSTRUCTURES</topic><topic>TESTING STRUCTURES OR APPARATUS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>TEICHMANN, Rüdiger</creatorcontrib><creatorcontrib>ABART, Martin</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>TEICHMANN, Rüdiger</au><au>ABART, Martin</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>METHOD FOR ASSESSING THE STATE OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE</title><date>2018-02-15</date><risdate>2018</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Beurteilung des Zustands einer Brennkraftmaschine (1) mit mehreren Zylindern mit einem ersten Drucksensor (5) und einem zweiten Drucksensor (7), die mit einer Auswerteinheit (2) verbunden sind, wobei mit den Drucksensoren (5, 7) jeweils ein Zylinderdruck gemessen wird. 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It is an object of the invention to specify as simple a method as possible for assessing the state of an internal combustion engine. According to the invention, this is achieved in that the first pressure sensor (5) measures a reference measurement signal (A) of a cylinder, assumed as reference cylinder (4), of the internal combustion engine (1), and the second pressure sensor (7) measures a first measurement signal (B) of a first cylinder (8) which differs from the reference cylinder (4), and in that the reference measurement signal (A) of the reference cylinder (4) and the first measurement signal (B) are transmitted to the evaluation unit (2). L'invention concerne un procédé d'évaluation de l'état d'un moteur à combustion interne (1), comportant une pluralité de cylindres munis d'un premier capteur de pression (5) et d'un second capteur de pression (7) reliés à une unité d'évaluation (2). La pression dans chacun des cylindres est mesurée au moyen des capteurs de pression (5, 7). Le but de l'invention est de proposer un procédé aussi simple que possible d'évaluation de l'état d'un moteur à combustion interne. Selon l'invention, ce but est atteint en ce que le premier capteur de pression (5) délivre un signal de mesure de référence (A) d'un cylindre, pris comme cylindre de référence (4), du moteur à combustion interne (1) et le deuxième capteur de pression (7) délivre un premier signal de mesure (B) d'un premier cylindre (8) différent du cylindre de référence (4) et le premier signal de mesure de référence (A) du cylindre de référence (4) et le premier signal de mesure (B) sont transmis à l'unité d'évaluation (2).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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