METHOD FOR ADAPTING A MAN-MACHINE INTERFACE IN A MOTOR VEHICLE, AND MOTOR VEHICLE
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Anpassung einer Mensch-Maschine-Schnittstelle (20) in einem Kraftfahrzeug (100), wobei das Kraftfahrzeug (100) in mindestens einem automatisierten Fahrmodus betrieben werden kann, wobei ein Vertrauensmaß (V) des Fahrers erfasst oder ermittelt wird, wobei in A...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | OTHERSEN, Ina HINZMANN, Sebastian PETERMANN-STOCK, Ina STEPHAN, Amelie |
description | Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Anpassung einer Mensch-Maschine-Schnittstelle (20) in einem Kraftfahrzeug (100), wobei das Kraftfahrzeug (100) in mindestens einem automatisierten Fahrmodus betrieben werden kann, wobei ein Vertrauensmaß (V) des Fahrers erfasst oder ermittelt wird, wobei in Abhängigkeit des erfassten oder ermittelten Vertrauensmaßes (V) die Mensch-Maschine-Schnittstelle (20) angepasst wird, sowie ein Kraftfahrzeug (100).
The invention relates to a method for adapting a man-machine interface (20) in a motor vehicle (100), wherein the motor vehicle (100) can be operated in at least one automated driving mode, wherein a degree of confidence (V) of the driver is detected or determined, and wherein the man-machine interface (20) is adapted as a function of the detected or determined degree of confidence (V). The invention also relates to a motor vehicle (100).
L'invention concerne un procédé d'adaptation d'une interface homme-machine (20) dans un véhicule à moteur (100), le véhicule à moteur (100) pouvant fonctionner dans au moins un mode de conduite automatisé, une valeur de confiance (V) du conducteur étant détectée ou déterminée, l'interface home-machine (20) étant adapéte en fonction de la valeur de confiance (V) détectée ou déterminée, ainsi que le véhicule à moteur (100). |
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The invention relates to a method for adapting a man-machine interface (20) in a motor vehicle (100), wherein the motor vehicle (100) can be operated in at least one automated driving mode, wherein a degree of confidence (V) of the driver is detected or determined, and wherein the man-machine interface (20) is adapted as a function of the detected or determined degree of confidence (V). The invention also relates to a motor vehicle (100).
L'invention concerne un procédé d'adaptation d'une interface homme-machine (20) dans un véhicule à moteur (100), le véhicule à moteur (100) pouvant fonctionner dans au moins un mode de conduite automatisé, une valeur de confiance (V) du conducteur étant détectée ou déterminée, l'interface home-machine (20) étant adapéte en fonction de la valeur de confiance (V) détectée ou déterminée, ainsi que le véhicule à moteur (100).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2018</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20180208&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2018024413A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20180208&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2018024413A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>OTHERSEN, Ina</creatorcontrib><creatorcontrib>HINZMANN, Sebastian</creatorcontrib><creatorcontrib>PETERMANN-STOCK, Ina</creatorcontrib><creatorcontrib>STEPHAN, Amelie</creatorcontrib><title>METHOD FOR ADAPTING A MAN-MACHINE INTERFACE IN A MOTOR VEHICLE, AND MOTOR VEHICLE</title><description>Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Anpassung einer Mensch-Maschine-Schnittstelle (20) in einem Kraftfahrzeug (100), wobei das Kraftfahrzeug (100) in mindestens einem automatisierten Fahrmodus betrieben werden kann, wobei ein Vertrauensmaß (V) des Fahrers erfasst oder ermittelt wird, wobei in Abhängigkeit des erfassten oder ermittelten Vertrauensmaßes (V) die Mensch-Maschine-Schnittstelle (20) angepasst wird, sowie ein Kraftfahrzeug (100).
The invention relates to a method for adapting a man-machine interface (20) in a motor vehicle (100), wherein the motor vehicle (100) can be operated in at least one automated driving mode, wherein a degree of confidence (V) of the driver is detected or determined, and wherein the man-machine interface (20) is adapted as a function of the detected or determined degree of confidence (V). The invention also relates to a motor vehicle (100).
L'invention concerne un procédé d'adaptation d'une interface homme-machine (20) dans un véhicule à moteur (100), le véhicule à moteur (100) pouvant fonctionner dans au moins un mode de conduite automatisé, une valeur de confiance (V) du conducteur étant détectée ou déterminée, l'interface home-machine (20) étant adapéte en fonction de la valeur de confiance (V) détectée ou déterminée, ainsi que le véhicule à moteur (100).</description><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2018</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZAj0dQ3x8HdRcPMPUnB0cQwI8fRzV3BU8HX00_V1dPbw9HNV8PQLcQ1yc3QGsUBS_iFAtWGuHp7OPq46Co5-LqhCPAysaYk5xam8UJqbQdnNNcTZQze1ID8-tbggMTk1L7UkPtzfyMDQwsDIxMTQ2NHQmDhVAOn2L1M</recordid><startdate>20180208</startdate><enddate>20180208</enddate><creator>OTHERSEN, Ina</creator><creator>HINZMANN, Sebastian</creator><creator>PETERMANN-STOCK, Ina</creator><creator>STEPHAN, Amelie</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20180208</creationdate><title>METHOD FOR ADAPTING A MAN-MACHINE INTERFACE IN A MOTOR VEHICLE, AND MOTOR VEHICLE</title><author>OTHERSEN, Ina ; HINZMANN, Sebastian ; PETERMANN-STOCK, Ina ; STEPHAN, Amelie</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2018024413A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2018</creationdate><topic>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</topic><topic>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>OTHERSEN, Ina</creatorcontrib><creatorcontrib>HINZMANN, Sebastian</creatorcontrib><creatorcontrib>PETERMANN-STOCK, Ina</creatorcontrib><creatorcontrib>STEPHAN, Amelie</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>OTHERSEN, Ina</au><au>HINZMANN, Sebastian</au><au>PETERMANN-STOCK, Ina</au><au>STEPHAN, Amelie</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>METHOD FOR ADAPTING A MAN-MACHINE INTERFACE IN A MOTOR VEHICLE, AND MOTOR VEHICLE</title><date>2018-02-08</date><risdate>2018</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Anpassung einer Mensch-Maschine-Schnittstelle (20) in einem Kraftfahrzeug (100), wobei das Kraftfahrzeug (100) in mindestens einem automatisierten Fahrmodus betrieben werden kann, wobei ein Vertrauensmaß (V) des Fahrers erfasst oder ermittelt wird, wobei in Abhängigkeit des erfassten oder ermittelten Vertrauensmaßes (V) die Mensch-Maschine-Schnittstelle (20) angepasst wird, sowie ein Kraftfahrzeug (100).
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