VIBRATION-DAMPING ASSEMBLY, IN PARTICULAR FOR A DRIVE TRAIN OF A VEHICLE

Schwingungsdämpfungsanordnung (10) für einen Antriebsstrang eines Fahrzeugs, umfassend einen in Schwingungsbewegung versetzbaren Auslenkungsmassenträger (20) sowie eine an dem Auslenkungsmassenträger (20) getragene Auslenkungsmassenanordnung (22), wobei die Auslenkungsmassenanordnung (22) durch eine...

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Hauptverfasser: JONCKHEERE, Luc, HOFMANN, Edmont
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator JONCKHEERE, Luc
HOFMANN, Edmont
description Schwingungsdämpfungsanordnung (10) für einen Antriebsstrang eines Fahrzeugs, umfassend einen in Schwingungsbewegung versetzbaren Auslenkungsmassenträger (20) sowie eine an dem Auslenkungsmassenträger (20) getragene Auslenkungsmassenanordnung (22), wobei die Auslenkungsmassenanordnung (22) durch eine Rückstellkrafterzeugungsanordnung (24) mit dem Auslenkungsmassenträger (20) derart gekoppelt ist, dass bei unter einer Schwellenbeschleunigung liegender Beschleunigung des Auslenkungsmassenträgers (20) die Auslenkungsmassenanordnung (22) bezüglich des Auslenkungsmassenträgers (20) in einer Ruhelage im Wesentlichen fest gehalten ist und bei über der Schwellenbeschleunigung liegender Beschleunigung des Auslenkungsmassenträgers (20) die Auslenkungsmassenanordnung (22) gegen eine durch die Rückstellkrafterzeugungsanordnung (24) erzeugte Rückstellkraft und /oder durch eine durch eine Reibeinrichtung erzeugte Haltekraft bezüglich des Auslenkungsmassenträgers (20) aus der Ruhelage auslenkbar ist. The invention relates to a vibration-damping assembly (10) for a drive train of a vehicle, comprising a deflection mass carrier (20), which can be set into vibrational motion, and a deflection mass assembly (22) carried on the deflection mass carrier (20). The deflection mass assembly (22) is coupled to the deflection mass carrier (20) by means of a restoring-force-generating assembly (24) in such a way that the deflection mass assembly (22) is substantially fixedly held in a resting position in relation to the deflection mass carrier (20) in the case of acceleration of the deflection mass carrier (20) lying below a threshold acceleration and the deflection mass assembly (22) can be deflected out of the resting position in relation to the deflection mass carrier (20) against a restoring force generated by the restoring-force-generating assembly (24) and/or by a retaining force generated by a friction device, in the case of acceleration of the deflection mass carrier (20) lying above the threshold acceleration. L'invention concerne un système d'amortissement des vibrations de torsion (10) destiné à la chaîne cinématique d'un véhicule et comprenant un support de masse de déplacement (20) pouvant être mis en vibration ainsi qu'un dispositif de masse de déplacement (22) porté par le support de masse de déplacement (20). Le dispositif de masse de déplacement (22) est accouplé au support de masse de déplacement (20) par un système de production d'une force de rappel (24) de telle m
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The invention relates to a vibration-damping assembly (10) for a drive train of a vehicle, comprising a deflection mass carrier (20), which can be set into vibrational motion, and a deflection mass assembly (22) carried on the deflection mass carrier (20). The deflection mass assembly (22) is coupled to the deflection mass carrier (20) by means of a restoring-force-generating assembly (24) in such a way that the deflection mass assembly (22) is substantially fixedly held in a resting position in relation to the deflection mass carrier (20) in the case of acceleration of the deflection mass carrier (20) lying below a threshold acceleration and the deflection mass assembly (22) can be deflected out of the resting position in relation to the deflection mass carrier (20) against a restoring force generated by the restoring-force-generating assembly (24) and/or by a retaining force generated by a friction device, in the case of acceleration of the deflection mass carrier (20) lying above the threshold acceleration. L'invention concerne un système d'amortissement des vibrations de torsion (10) destiné à la chaîne cinématique d'un véhicule et comprenant un support de masse de déplacement (20) pouvant être mis en vibration ainsi qu'un dispositif de masse de déplacement (22) porté par le support de masse de déplacement (20). Le dispositif de masse de déplacement (22) est accouplé au support de masse de déplacement (20) par un système de production d'une force de rappel (24) de telle manière que, lors d'une accélération du support de masse de déplacement (20) inférieure à une accélération seuil, le dispositif de masse de déplacement (22) est maintenu sensiblement immobile dans une position de repos par rapport au support de masse de déplacement (20) et, lors d'une accélération du support de masse de déplacement (20) supérieure à l'accélération seuil, le dispositif de masse de déplacement (22) peut être déplacé par rapport à la position de repos par rapport au support de masse de déplacement (20), à l'encontre d'une force de rappel produite par le système de production d'une force de rappel (24) et/ou d'une force de maintien produite par un dispositif de frottement.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MEANS FOR DAMPING VIBRATION ; MECHANICAL ENGINEERING ; SHOCK-ABSORBERS ; SPRINGS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2017</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20171012&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2017174268A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76318</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20171012&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2017174268A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>JONCKHEERE, Luc</creatorcontrib><creatorcontrib>HOFMANN, Edmont</creatorcontrib><title>VIBRATION-DAMPING ASSEMBLY, IN PARTICULAR FOR A DRIVE TRAIN OF A VEHICLE</title><description>Schwingungsdämpfungsanordnung (10) für einen Antriebsstrang eines Fahrzeugs, umfassend einen in Schwingungsbewegung versetzbaren Auslenkungsmassenträger (20) sowie eine an dem Auslenkungsmassenträger (20) getragene Auslenkungsmassenanordnung (22), wobei die Auslenkungsmassenanordnung (22) durch eine Rückstellkrafterzeugungsanordnung (24) mit dem Auslenkungsmassenträger (20) derart gekoppelt ist, dass bei unter einer Schwellenbeschleunigung liegender Beschleunigung des Auslenkungsmassenträgers (20) die Auslenkungsmassenanordnung (22) bezüglich des Auslenkungsmassenträgers (20) in einer Ruhelage im Wesentlichen fest gehalten ist und bei über der Schwellenbeschleunigung liegender Beschleunigung des Auslenkungsmassenträgers (20) die Auslenkungsmassenanordnung (22) gegen eine durch die Rückstellkrafterzeugungsanordnung (24) erzeugte Rückstellkraft und /oder durch eine durch eine Reibeinrichtung erzeugte Haltekraft bezüglich des Auslenkungsmassenträgers (20) aus der Ruhelage auslenkbar ist. The invention relates to a vibration-damping assembly (10) for a drive train of a vehicle, comprising a deflection mass carrier (20), which can be set into vibrational motion, and a deflection mass assembly (22) carried on the deflection mass carrier (20). The deflection mass assembly (22) is coupled to the deflection mass carrier (20) by means of a restoring-force-generating assembly (24) in such a way that the deflection mass assembly (22) is substantially fixedly held in a resting position in relation to the deflection mass carrier (20) in the case of acceleration of the deflection mass carrier (20) lying below a threshold acceleration and the deflection mass assembly (22) can be deflected out of the resting position in relation to the deflection mass carrier (20) against a restoring force generated by the restoring-force-generating assembly (24) and/or by a retaining force generated by a friction device, in the case of acceleration of the deflection mass carrier (20) lying above the threshold acceleration. L'invention concerne un système d'amortissement des vibrations de torsion (10) destiné à la chaîne cinématique d'un véhicule et comprenant un support de masse de déplacement (20) pouvant être mis en vibration ainsi qu'un dispositif de masse de déplacement (22) porté par le support de masse de déplacement (20). Le dispositif de masse de déplacement (22) est accouplé au support de masse de déplacement (20) par un système de production d'une force de rappel (24) de telle manière que, lors d'une accélération du support de masse de déplacement (20) inférieure à une accélération seuil, le dispositif de masse de déplacement (22) est maintenu sensiblement immobile dans une position de repos par rapport au support de masse de déplacement (20) et, lors d'une accélération du support de masse de déplacement (20) supérieure à l'accélération seuil, le dispositif de masse de déplacement (22) peut être déplacé par rapport à la position de repos par rapport au support de masse de déplacement (20), à l'encontre d'une force de rappel produite par le système de production d'une force de rappel (24) et/ou d'une force de maintien produite par un dispositif de frottement.</description><subject>BLASTING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MEANS FOR DAMPING VIBRATION</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>SHOCK-ABSORBERS</subject><subject>SPRINGS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2017</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZPAI83QKcgzx9PfTdXH0DfD0c1dwDA529XXyidRR8PRTCHAMCvF0DvVxDFJw8w9ScFRwCfIMc1UICXIESvq7AQXCXD08nX1ceRhY0xJzilN5oTQ3g7Kba4izh25qQX58anFBYnJqXmpJfLi_kYGhuaG5iZGZhaOhMXGqAIrzLVY</recordid><startdate>20171012</startdate><enddate>20171012</enddate><creator>JONCKHEERE, Luc</creator><creator>HOFMANN, Edmont</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20171012</creationdate><title>VIBRATION-DAMPING ASSEMBLY, IN PARTICULAR FOR A DRIVE TRAIN OF A VEHICLE</title><author>JONCKHEERE, Luc ; HOFMANN, Edmont</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2017174268A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2017</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MEANS FOR DAMPING VIBRATION</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>SHOCK-ABSORBERS</topic><topic>SPRINGS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>JONCKHEERE, Luc</creatorcontrib><creatorcontrib>HOFMANN, Edmont</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>JONCKHEERE, Luc</au><au>HOFMANN, Edmont</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>VIBRATION-DAMPING ASSEMBLY, IN PARTICULAR FOR A DRIVE TRAIN OF A VEHICLE</title><date>2017-10-12</date><risdate>2017</risdate><abstract>Schwingungsdämpfungsanordnung (10) für einen Antriebsstrang eines Fahrzeugs, umfassend einen in Schwingungsbewegung versetzbaren Auslenkungsmassenträger (20) sowie eine an dem Auslenkungsmassenträger (20) getragene Auslenkungsmassenanordnung (22), wobei die Auslenkungsmassenanordnung (22) durch eine Rückstellkrafterzeugungsanordnung (24) mit dem Auslenkungsmassenträger (20) derart gekoppelt ist, dass bei unter einer Schwellenbeschleunigung liegender Beschleunigung des Auslenkungsmassenträgers (20) die Auslenkungsmassenanordnung (22) bezüglich des Auslenkungsmassenträgers (20) in einer Ruhelage im Wesentlichen fest gehalten ist und bei über der Schwellenbeschleunigung liegender Beschleunigung des Auslenkungsmassenträgers (20) die Auslenkungsmassenanordnung (22) gegen eine durch die Rückstellkrafterzeugungsanordnung (24) erzeugte Rückstellkraft und /oder durch eine durch eine Reibeinrichtung erzeugte Haltekraft bezüglich des Auslenkungsmassenträgers (20) aus der Ruhelage auslenkbar ist. The invention relates to a vibration-damping assembly (10) for a drive train of a vehicle, comprising a deflection mass carrier (20), which can be set into vibrational motion, and a deflection mass assembly (22) carried on the deflection mass carrier (20). The deflection mass assembly (22) is coupled to the deflection mass carrier (20) by means of a restoring-force-generating assembly (24) in such a way that the deflection mass assembly (22) is substantially fixedly held in a resting position in relation to the deflection mass carrier (20) in the case of acceleration of the deflection mass carrier (20) lying below a threshold acceleration and the deflection mass assembly (22) can be deflected out of the resting position in relation to the deflection mass carrier (20) against a restoring force generated by the restoring-force-generating assembly (24) and/or by a retaining force generated by a friction device, in the case of acceleration of the deflection mass carrier (20) lying above the threshold acceleration. L'invention concerne un système d'amortissement des vibrations de torsion (10) destiné à la chaîne cinématique d'un véhicule et comprenant un support de masse de déplacement (20) pouvant être mis en vibration ainsi qu'un dispositif de masse de déplacement (22) porté par le support de masse de déplacement (20). Le dispositif de masse de déplacement (22) est accouplé au support de masse de déplacement (20) par un système de production d'une force de rappel (24) de telle manière que, lors d'une accélération du support de masse de déplacement (20) inférieure à une accélération seuil, le dispositif de masse de déplacement (22) est maintenu sensiblement immobile dans une position de repos par rapport au support de masse de déplacement (20) et, lors d'une accélération du support de masse de déplacement (20) supérieure à l'accélération seuil, le dispositif de masse de déplacement (22) peut être déplacé par rapport à la position de repos par rapport au support de masse de déplacement (20), à l'encontre d'une force de rappel produite par le système de production d'une force de rappel (24) et/ou d'une force de maintien produite par un dispositif de frottement.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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