TRANSVERSE CONTROL ARM

Ein Querlenker (1) einer Achsanordnung für ein Fahrzeug umfasst zwei Querlenkerstreben (2, 3) und wenigstens drei Kinematikpunkte (4, 5, 6). Jede der zwei Querlenkerstreben (2, 3) weist ein radtragerseitiges Ende (9) und ein karosserieseitiges Ende (10) auf. Wenigstens eine der zwei Querlenkerstrebe...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: GREVEMEYER, Philipp, LOHMÜLLER, Holger, MÜHL, Nils, KONTERMANN, Peter, NEU, Alexander, HEIDSIECK, Knut
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator GREVEMEYER, Philipp
LOHMÜLLER, Holger
MÜHL, Nils
KONTERMANN, Peter
NEU, Alexander
HEIDSIECK, Knut
description Ein Querlenker (1) einer Achsanordnung für ein Fahrzeug umfasst zwei Querlenkerstreben (2, 3) und wenigstens drei Kinematikpunkte (4, 5, 6). Jede der zwei Querlenkerstreben (2, 3) weist ein radtragerseitiges Ende (9) und ein karosserieseitiges Ende (10) auf. Wenigstens eine der zwei Querlenkerstreben (2, 3) weist eine Krümmung (7) in eine Raumrichtung auf, wobei diese Raumrichtung eine Hochachse zu einer Ebene ist, die durch die wenigstens drei Kinematikpunkte (4, 5, 6) aufgespannt wird. The invention relates to a transverse control arm (1) of an axle assembly for a vehicle, comprising two transverse control arm struts (2, 3) and at least three kinematic points (4, 5, 6). Each of the two transverse control arm struts (2, 3) has a wheel carrier-side end (9) and a body-side end (10). At least one of the two transverse control arm struts (2, 3) has a curvature (7) in a spatial direction, said spatial direction being a high axis to a plane which is formed by the at least three kinematic points (4, 5, 6). L'invention concerne un bras de suspension transversal (1) d'un ensemble essieu de véhicule, lequel bras de suspension transversal comprend deux barres (2, 3) de bras de suspension transversal et au moins trois points cinématiques (4, 5, 6). Chacune des deux barres (2, 3) du bras de suspension transversal présente une extrémité côté porte-moyeu (9) et une extrémité côté carrosserie (10). Au moins une des deux barres (2, 3) du bras de suspension transversal présente une courbure (7) dans une direction dans l'espace, laquelle direction correspond à un axe vertical par rapport à un plan défini par les points cinématiques (4, 5, 6).
format Patent
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Jede der zwei Querlenkerstreben (2, 3) weist ein radtragerseitiges Ende (9) und ein karosserieseitiges Ende (10) auf. Wenigstens eine der zwei Querlenkerstreben (2, 3) weist eine Krümmung (7) in eine Raumrichtung auf, wobei diese Raumrichtung eine Hochachse zu einer Ebene ist, die durch die wenigstens drei Kinematikpunkte (4, 5, 6) aufgespannt wird. The invention relates to a transverse control arm (1) of an axle assembly for a vehicle, comprising two transverse control arm struts (2, 3) and at least three kinematic points (4, 5, 6). Each of the two transverse control arm struts (2, 3) has a wheel carrier-side end (9) and a body-side end (10). At least one of the two transverse control arm struts (2, 3) has a curvature (7) in a spatial direction, said spatial direction being a high axis to a plane which is formed by the at least three kinematic points (4, 5, 6). L'invention concerne un bras de suspension transversal (1) d'un ensemble essieu de véhicule, lequel bras de suspension transversal comprend deux barres (2, 3) de bras de suspension transversal et au moins trois points cinématiques (4, 5, 6). Chacune des deux barres (2, 3) du bras de suspension transversal présente une extrémité côté porte-moyeu (9) et une extrémité côté carrosserie (10). 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Jede der zwei Querlenkerstreben (2, 3) weist ein radtragerseitiges Ende (9) und ein karosserieseitiges Ende (10) auf. Wenigstens eine der zwei Querlenkerstreben (2, 3) weist eine Krümmung (7) in eine Raumrichtung auf, wobei diese Raumrichtung eine Hochachse zu einer Ebene ist, die durch die wenigstens drei Kinematikpunkte (4, 5, 6) aufgespannt wird. The invention relates to a transverse control arm (1) of an axle assembly for a vehicle, comprising two transverse control arm struts (2, 3) and at least three kinematic points (4, 5, 6). Each of the two transverse control arm struts (2, 3) has a wheel carrier-side end (9) and a body-side end (10). At least one of the two transverse control arm struts (2, 3) has a curvature (7) in a spatial direction, said spatial direction being a high axis to a plane which is formed by the at least three kinematic points (4, 5, 6). L'invention concerne un bras de suspension transversal (1) d'un ensemble essieu de véhicule, lequel bras de suspension transversal comprend deux barres (2, 3) de bras de suspension transversal et au moins trois points cinématiques (4, 5, 6). Chacune des deux barres (2, 3) du bras de suspension transversal présente une extrémité côté porte-moyeu (9) et une extrémité côté carrosserie (10). 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Jede der zwei Querlenkerstreben (2, 3) weist ein radtragerseitiges Ende (9) und ein karosserieseitiges Ende (10) auf. Wenigstens eine der zwei Querlenkerstreben (2, 3) weist eine Krümmung (7) in eine Raumrichtung auf, wobei diese Raumrichtung eine Hochachse zu einer Ebene ist, die durch die wenigstens drei Kinematikpunkte (4, 5, 6) aufgespannt wird. The invention relates to a transverse control arm (1) of an axle assembly for a vehicle, comprising two transverse control arm struts (2, 3) and at least three kinematic points (4, 5, 6). Each of the two transverse control arm struts (2, 3) has a wheel carrier-side end (9) and a body-side end (10). At least one of the two transverse control arm struts (2, 3) has a curvature (7) in a spatial direction, said spatial direction being a high axis to a plane which is formed by the at least three kinematic points (4, 5, 6). L'invention concerne un bras de suspension transversal (1) d'un ensemble essieu de véhicule, lequel bras de suspension transversal comprend deux barres (2, 3) de bras de suspension transversal et au moins trois points cinématiques (4, 5, 6). Chacune des deux barres (2, 3) du bras de suspension transversal présente une extrémité côté porte-moyeu (9) et une extrémité côté carrosserie (10). Au moins une des deux barres (2, 3) du bras de suspension transversal présente une courbure (7) dans une direction dans l'espace, laquelle direction correspond à un axe vertical par rapport à un plan défini par les points cinématiques (4, 5, 6).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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