DEVICE FOR ACTUATING A PARKING BRAKE OF A MOTOR VEHICLE TRANSMISSION

Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung (1) zur Betätigung einer Parksperre (2) eines Kraftfahrzeuggetriebes, wobei mindestens ein Seilzug (3) vorgesehen ist, wobei mit Hilfe des Seilzuges (3) die Parksperre (2) in die aktivierte Stellung (P1) und/oder in die deaktivierte Stellung (PO) verbringbar i...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: LIETZMANN, BERNHARD, WÖHL-BRUHN, HENNING, LÖHNER, ANDREAS
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator LIETZMANN, BERNHARD
WÖHL-BRUHN, HENNING
LÖHNER, ANDREAS
description Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung (1) zur Betätigung einer Parksperre (2) eines Kraftfahrzeuggetriebes, wobei mindestens ein Seilzug (3) vorgesehen ist, wobei mit Hilfe des Seilzuges (3) die Parksperre (2) in die aktivierte Stellung (P1) und/oder in die deaktivierte Stellung (PO) verbringbar ist, und wobei mindestens ein Aktuator (4) vorgesehen ist. Bauraum und Komponenten werden dadurch eingespart, dass der Seilzug (3) einen bestimmten Teilbereich (3a) aufweist, wobei der Aktuator (4) oder ein von dem Aktuator (4) betätigbares Verbindungselement (5) derart funktional innerhalb des Teilbereiches (3a) angeordnet und/oder integriert ist, so dass bei entsprechender Betätigung des Aktuators (4) die effektive Seilzuglänge veränderbar und hierdurch dann im Endeffekt die Parksperre (2) aktivierbar oder deaktivierbar ist. The invention relates to a device (1) for actuating a parking brake (2) of a motor vehicle transmission, wherein at least one traction cable (3) is provided. By means of the traction cable (3), the parking brake (2) can be brought into the activated position (P1) and/or the deactivated position (P0), and at least one actuator (4) is provided. Less installation space and fewer components are required in that the traction cable (3) has a specified sub-section (3a), and the actuator (4) or a connecting element (5) which can be actuated by the actuator (4) is functionally arranged and/or integrated within the sub-section (3a) such that the effective traction cable length can be changed when the actuator (4) is correspondingly actuated and the parking brake (2) can thereby be activated or deactivated. L'invention concerne un dispositif (1) d'actionnement d'un frein de stationnement (2) d'une transmission de véhicule automobile, au moins un câble de traction (3) étant prévu, le frein de stationnement (2) pouvant être déplacé à l'aide du câble (3) dans la position activée (P1) et/ou dans la position désactivée (P0), et au moins un actionneur (4) étant prévu. Pour réduire l'encombrement et le nombre de composants, le câble (3) comporte une zone déterminée (3a) et l'actionneur (4) ou un élément de liaison (5) qui peut être actionné par l'actionneur (4) est disposé et/ou intégré fonctionnellement à l'intérieur de la zone (3a) de telle sorte qu'une activation appropriée de l'actionneur (4) permet de modifier la longueur effective du câble et donc d'activer ou de désactiver le frein de stationnement (2).
format Patent
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Bauraum und Komponenten werden dadurch eingespart, dass der Seilzug (3) einen bestimmten Teilbereich (3a) aufweist, wobei der Aktuator (4) oder ein von dem Aktuator (4) betätigbares Verbindungselement (5) derart funktional innerhalb des Teilbereiches (3a) angeordnet und/oder integriert ist, so dass bei entsprechender Betätigung des Aktuators (4) die effektive Seilzuglänge veränderbar und hierdurch dann im Endeffekt die Parksperre (2) aktivierbar oder deaktivierbar ist. The invention relates to a device (1) for actuating a parking brake (2) of a motor vehicle transmission, wherein at least one traction cable (3) is provided. By means of the traction cable (3), the parking brake (2) can be brought into the activated position (P1) and/or the deactivated position (P0), and at least one actuator (4) is provided. Less installation space and fewer components are required in that the traction cable (3) has a specified sub-section (3a), and the actuator (4) or a connecting element (5) which can be actuated by the actuator (4) is functionally arranged and/or integrated within the sub-section (3a) such that the effective traction cable length can be changed when the actuator (4) is correspondingly actuated and the parking brake (2) can thereby be activated or deactivated. L'invention concerne un dispositif (1) d'actionnement d'un frein de stationnement (2) d'une transmission de véhicule automobile, au moins un câble de traction (3) étant prévu, le frein de stationnement (2) pouvant être déplacé à l'aide du câble (3) dans la position activée (P1) et/ou dans la position désactivée (P0), et au moins un actionneur (4) étant prévu. Pour réduire l'encombrement et le nombre de composants, le câble (3) comporte une zone déterminée (3a) et l'actionneur (4) ou un élément de liaison (5) qui peut être actionné par l'actionneur (4) est disposé et/ou intégré fonctionnellement à l'intérieur de la zone (3a) de telle sorte qu'une activation appropriée de l'actionneur (4) permet de modifier la longueur effective du câble et donc d'activer ou de désactiver le frein de stationnement (2).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2015</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20151119&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2015173012A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20151119&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2015173012A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>LIETZMANN, BERNHARD</creatorcontrib><creatorcontrib>WÖHL-BRUHN, HENNING</creatorcontrib><creatorcontrib>LÖHNER, ANDREAS</creatorcontrib><title>DEVICE FOR ACTUATING A PARKING BRAKE OF A MOTOR VEHICLE TRANSMISSION</title><description>Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung (1) zur Betätigung einer Parksperre (2) eines Kraftfahrzeuggetriebes, wobei mindestens ein Seilzug (3) vorgesehen ist, wobei mit Hilfe des Seilzuges (3) die Parksperre (2) in die aktivierte Stellung (P1) und/oder in die deaktivierte Stellung (PO) verbringbar ist, und wobei mindestens ein Aktuator (4) vorgesehen ist. Bauraum und Komponenten werden dadurch eingespart, dass der Seilzug (3) einen bestimmten Teilbereich (3a) aufweist, wobei der Aktuator (4) oder ein von dem Aktuator (4) betätigbares Verbindungselement (5) derart funktional innerhalb des Teilbereiches (3a) angeordnet und/oder integriert ist, so dass bei entsprechender Betätigung des Aktuators (4) die effektive Seilzuglänge veränderbar und hierdurch dann im Endeffekt die Parksperre (2) aktivierbar oder deaktivierbar ist. The invention relates to a device (1) for actuating a parking brake (2) of a motor vehicle transmission, wherein at least one traction cable (3) is provided. By means of the traction cable (3), the parking brake (2) can be brought into the activated position (P1) and/or the deactivated position (P0), and at least one actuator (4) is provided. Less installation space and fewer components are required in that the traction cable (3) has a specified sub-section (3a), and the actuator (4) or a connecting element (5) which can be actuated by the actuator (4) is functionally arranged and/or integrated within the sub-section (3a) such that the effective traction cable length can be changed when the actuator (4) is correspondingly actuated and the parking brake (2) can thereby be activated or deactivated. L'invention concerne un dispositif (1) d'actionnement d'un frein de stationnement (2) d'une transmission de véhicule automobile, au moins un câble de traction (3) étant prévu, le frein de stationnement (2) pouvant être déplacé à l'aide du câble (3) dans la position activée (P1) et/ou dans la position désactivée (P0), et au moins un actionneur (4) étant prévu. Pour réduire l'encombrement et le nombre de composants, le câble (3) comporte une zone déterminée (3a) et l'actionneur (4) ou un élément de liaison (5) qui peut être actionné par l'actionneur (4) est disposé et/ou intégré fonctionnellement à l'intérieur de la zone (3a) de telle sorte qu'une activation appropriée de l'actionneur (4) permet de modifier la longueur effective du câble et donc d'activer ou de désactiver le frein de stationnement (2).</description><subject>BLASTING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2015</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZHBxcQ3zdHZVcPMPUnB0Dgl1DPH0c1dwVAhwDPIGsZyCHL1dFfzdgEK-_iFARWGuHp7OPq4KIUGOfsG-nsHBnv5-PAysaYk5xam8UJqbQdnNNcTZQze1ID8-tbggMTk1L7UkPtzfyMDQ1NDc2MDQyNHQmDhVAM2dLEE</recordid><startdate>20151119</startdate><enddate>20151119</enddate><creator>LIETZMANN, BERNHARD</creator><creator>WÖHL-BRUHN, HENNING</creator><creator>LÖHNER, ANDREAS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20151119</creationdate><title>DEVICE FOR ACTUATING A PARKING BRAKE OF A MOTOR VEHICLE TRANSMISSION</title><author>LIETZMANN, BERNHARD ; WÖHL-BRUHN, HENNING ; LÖHNER, ANDREAS</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2015173012A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2015</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GEARING</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>LIETZMANN, BERNHARD</creatorcontrib><creatorcontrib>WÖHL-BRUHN, HENNING</creatorcontrib><creatorcontrib>LÖHNER, ANDREAS</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>LIETZMANN, BERNHARD</au><au>WÖHL-BRUHN, HENNING</au><au>LÖHNER, ANDREAS</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>DEVICE FOR ACTUATING A PARKING BRAKE OF A MOTOR VEHICLE TRANSMISSION</title><date>2015-11-19</date><risdate>2015</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung (1) zur Betätigung einer Parksperre (2) eines Kraftfahrzeuggetriebes, wobei mindestens ein Seilzug (3) vorgesehen ist, wobei mit Hilfe des Seilzuges (3) die Parksperre (2) in die aktivierte Stellung (P1) und/oder in die deaktivierte Stellung (PO) verbringbar ist, und wobei mindestens ein Aktuator (4) vorgesehen ist. Bauraum und Komponenten werden dadurch eingespart, dass der Seilzug (3) einen bestimmten Teilbereich (3a) aufweist, wobei der Aktuator (4) oder ein von dem Aktuator (4) betätigbares Verbindungselement (5) derart funktional innerhalb des Teilbereiches (3a) angeordnet und/oder integriert ist, so dass bei entsprechender Betätigung des Aktuators (4) die effektive Seilzuglänge veränderbar und hierdurch dann im Endeffekt die Parksperre (2) aktivierbar oder deaktivierbar ist. The invention relates to a device (1) for actuating a parking brake (2) of a motor vehicle transmission, wherein at least one traction cable (3) is provided. By means of the traction cable (3), the parking brake (2) can be brought into the activated position (P1) and/or the deactivated position (P0), and at least one actuator (4) is provided. Less installation space and fewer components are required in that the traction cable (3) has a specified sub-section (3a), and the actuator (4) or a connecting element (5) which can be actuated by the actuator (4) is functionally arranged and/or integrated within the sub-section (3a) such that the effective traction cable length can be changed when the actuator (4) is correspondingly actuated and the parking brake (2) can thereby be activated or deactivated. L'invention concerne un dispositif (1) d'actionnement d'un frein de stationnement (2) d'une transmission de véhicule automobile, au moins un câble de traction (3) étant prévu, le frein de stationnement (2) pouvant être déplacé à l'aide du câble (3) dans la position activée (P1) et/ou dans la position désactivée (P0), et au moins un actionneur (4) étant prévu. Pour réduire l'encombrement et le nombre de composants, le câble (3) comporte une zone déterminée (3a) et l'actionneur (4) ou un élément de liaison (5) qui peut être actionné par l'actionneur (4) est disposé et/ou intégré fonctionnellement à l'intérieur de la zone (3a) de telle sorte qu'une activation appropriée de l'actionneur (4) permet de modifier la longueur effective du câble et donc d'activer ou de désactiver le frein de stationnement (2).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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