BEARING AND DRIVE SYSTEM

Lager- und Antriebs-System (1) mit mindestens einer elektrischen Maschine (2) samt Ansteuerung (50), wobei die Lagerkraft des jeweiligen Lagerfreiheitsgrades der Maschine (2) aktiv beeinflussbar ist, und mit einer berührungsfrei arbeitenden, aktiv beeinflussbaren Lagerung (6, 7) samt Ansteuerung (55...

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Hauptverfasser: SCHULZ, ALEXANDER, SIMA, HARALD, NEUMANN, MANFRED, HINTERDORFER, THOMAS, WASSERMANN, JOHANN
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator SCHULZ, ALEXANDER
SIMA, HARALD
NEUMANN, MANFRED
HINTERDORFER, THOMAS
WASSERMANN, JOHANN
description Lager- und Antriebs-System (1) mit mindestens einer elektrischen Maschine (2) samt Ansteuerung (50), wobei die Lagerkraft des jeweiligen Lagerfreiheitsgrades der Maschine (2) aktiv beeinflussbar ist, und mit einer berührungsfrei arbeitenden, aktiv beeinflussbaren Lagerung (6, 7) samt Ansteuerung (55), wobei die Ansteuerung (56) der Maschine (2) zwei Betriebsmodi aufweist, von denen der eine Betriebsmodus eine Minimierung der Krafteinflüsse der elektrischen Maschine (2) auf die betreffenden Lagerfreiheitsgrade und der andere Betriebsmodus eine aktive Lagerkraftgenerierung der elektrischen Maschine (2) zur Lagerunterstützung bewirkt, und wobei eine Detektions- und Schalteinheit (52', 52'') zur Umschaltung zwischen den zwei Betriebsmodi bei Über- bzw. Unterschreiten eines vorgegebenen Grenzwerts von zumindest einem Betriebsparameter vorgesehen ist, mit der eine Regel- oder Steuereinheit (35) für die Maschine (2') und die Lagerung (6, 7) verbunden ist. A bearing and drive system (1) comprising at least one electric engine (2) together with a control (50), wherein the bearing force of the respective bearing degree of freedom of the engine (2) can be actively influenced, also comprising an actively influenceable bearing (6, 7), which operates in a contact-free manner, together with a control (55). The control (56) of the engine (2) has two operating modes, of which one operating mode minimizes the effects of force of the electric engine (2) on the bearing degrees of freedom concerned, and the other operating mode actively generates a bearing force of the electric engine (2) in order to support the bearing. A detection and switching unit (52', 52'') for switching between the two operating modes when at least one operating parameter exceeds or drops below a predetermined limit value is provided, and a regulating or control unit (35) for the engine (2') and the bearing (6, 7) is connected to said detection and switching unit. L'invention concerne un système de support et d'entraînement (1) pourvu d'au moins un moteur électrique (2) ainsi que d'une commande (50), la force de support du degré de liberté de support respectif du moteur (2) pouvant être influencée de manière active. Le système est également pourvu d'un palier (6, 7) fonctionnant sans contact et pouvant être influencé de manière active, ainsi que d'une commande (55). La commande (56) du moteur (2) présente deux modes de fonctionnement, parmi lesquels un mode de fonctionnement effectue une réduction au mi
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Unterschreiten eines vorgegebenen Grenzwerts von zumindest einem Betriebsparameter vorgesehen ist, mit der eine Regel- oder Steuereinheit (35) für die Maschine (2') und die Lagerung (6, 7) verbunden ist. A bearing and drive system (1) comprising at least one electric engine (2) together with a control (50), wherein the bearing force of the respective bearing degree of freedom of the engine (2) can be actively influenced, also comprising an actively influenceable bearing (6, 7), which operates in a contact-free manner, together with a control (55). The control (56) of the engine (2) has two operating modes, of which one operating mode minimizes the effects of force of the electric engine (2) on the bearing degrees of freedom concerned, and the other operating mode actively generates a bearing force of the electric engine (2) in order to support the bearing. A detection and switching unit (52', 52'') for switching between the two operating modes when at least one operating parameter exceeds or drops below a predetermined limit value is provided, and a regulating or control unit (35) for the engine (2') and the bearing (6, 7) is connected to said detection and switching unit. L'invention concerne un système de support et d'entraînement (1) pourvu d'au moins un moteur électrique (2) ainsi que d'une commande (50), la force de support du degré de liberté de support respectif du moteur (2) pouvant être influencée de manière active. Le système est également pourvu d'un palier (6, 7) fonctionnant sans contact et pouvant être influencé de manière active, ainsi que d'une commande (55). La commande (56) du moteur (2) présente deux modes de fonctionnement, parmi lesquels un mode de fonctionnement effectue une réduction au minimum des influences de la force du moteur électrique (2) sur les degrés de liberté de support concernés et l'autre mode de fonctionnement met en œuvre une production de force de support active du moteur électrique (2) permettant un renforcement du support. Une unité de détection et de commutation (52', 52'') permet de mettre en œuvre un basculement entre les deux modes de fonctionnement lorsqu'une valeur limite prédéfinie d'au moins un paramètre de fonctionnement est dépassée ou n'est pas atteinte, et est reliée à une unité de régulation ou de commande (35) pour le moteur (2') et le palier (6, 7).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BEARINGS ; BLASTING ; ELEMENTS OR CRANKSHAFT MECHANISMS ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; FLEXIBLE SHAFTS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; ROTARY BODIES OTHER THAN GEARING ELEMENTS ; SHAFTS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2014</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20140612&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2014085839A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20140612&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2014085839A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SCHULZ, ALEXANDER</creatorcontrib><creatorcontrib>SIMA, HARALD</creatorcontrib><creatorcontrib>NEUMANN, MANFRED</creatorcontrib><creatorcontrib>HINTERDORFER, THOMAS</creatorcontrib><creatorcontrib>WASSERMANN, JOHANN</creatorcontrib><title>BEARING AND DRIVE SYSTEM</title><description>Lager- und Antriebs-System (1) mit mindestens einer elektrischen Maschine (2) samt Ansteuerung (50), wobei die Lagerkraft des jeweiligen Lagerfreiheitsgrades der Maschine (2) aktiv beeinflussbar ist, und mit einer berührungsfrei arbeitenden, aktiv beeinflussbaren Lagerung (6, 7) samt Ansteuerung (55), wobei die Ansteuerung (56) der Maschine (2) zwei Betriebsmodi aufweist, von denen der eine Betriebsmodus eine Minimierung der Krafteinflüsse der elektrischen Maschine (2) auf die betreffenden Lagerfreiheitsgrade und der andere Betriebsmodus eine aktive Lagerkraftgenerierung der elektrischen Maschine (2) zur Lagerunterstützung bewirkt, und wobei eine Detektions- und Schalteinheit (52', 52'') zur Umschaltung zwischen den zwei Betriebsmodi bei Über- bzw. Unterschreiten eines vorgegebenen Grenzwerts von zumindest einem Betriebsparameter vorgesehen ist, mit der eine Regel- oder Steuereinheit (35) für die Maschine (2') und die Lagerung (6, 7) verbunden ist. A bearing and drive system (1) comprising at least one electric engine (2) together with a control (50), wherein the bearing force of the respective bearing degree of freedom of the engine (2) can be actively influenced, also comprising an actively influenceable bearing (6, 7), which operates in a contact-free manner, together with a control (55). The control (56) of the engine (2) has two operating modes, of which one operating mode minimizes the effects of force of the electric engine (2) on the bearing degrees of freedom concerned, and the other operating mode actively generates a bearing force of the electric engine (2) in order to support the bearing. A detection and switching unit (52', 52'') for switching between the two operating modes when at least one operating parameter exceeds or drops below a predetermined limit value is provided, and a regulating or control unit (35) for the engine (2') and the bearing (6, 7) is connected to said detection and switching unit. L'invention concerne un système de support et d'entraînement (1) pourvu d'au moins un moteur électrique (2) ainsi que d'une commande (50), la force de support du degré de liberté de support respectif du moteur (2) pouvant être influencée de manière active. Le système est également pourvu d'un palier (6, 7) fonctionnant sans contact et pouvant être influencé de manière active, ainsi que d'une commande (55). La commande (56) du moteur (2) présente deux modes de fonctionnement, parmi lesquels un mode de fonctionnement effectue une réduction au minimum des influences de la force du moteur électrique (2) sur les degrés de liberté de support concernés et l'autre mode de fonctionnement met en œuvre une production de force de support active du moteur électrique (2) permettant un renforcement du support. Une unité de détection et de commutation (52', 52'') permet de mettre en œuvre un basculement entre les deux modes de fonctionnement lorsqu'une valeur limite prédéfinie d'au moins un paramètre de fonctionnement est dépassée ou n'est pas atteinte, et est reliée à une unité de régulation ou de commande (35) pour le moteur (2') et le palier (6, 7).</description><subject>BEARINGS</subject><subject>BLASTING</subject><subject>ELEMENTS OR CRANKSHAFT MECHANISMS</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>FLEXIBLE SHAFTS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>ROTARY BODIES OTHER THAN GEARING ELEMENTS</subject><subject>SHAFTS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2014</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZJBwcnUM8vRzV3D0c1FwCfIMc1UIjgwOcfXlYWBNS8wpTuWF0twMym6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXx4f5GBoYmBhamFsaWjobGxKkCAGH6IIk</recordid><startdate>20140612</startdate><enddate>20140612</enddate><creator>SCHULZ, ALEXANDER</creator><creator>SIMA, HARALD</creator><creator>NEUMANN, MANFRED</creator><creator>HINTERDORFER, THOMAS</creator><creator>WASSERMANN, JOHANN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20140612</creationdate><title>BEARING AND DRIVE SYSTEM</title><author>SCHULZ, ALEXANDER ; SIMA, HARALD ; NEUMANN, MANFRED ; HINTERDORFER, THOMAS ; WASSERMANN, JOHANN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2014085839A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2014</creationdate><topic>BEARINGS</topic><topic>BLASTING</topic><topic>ELEMENTS OR CRANKSHAFT MECHANISMS</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>FLEXIBLE SHAFTS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>ROTARY BODIES OTHER THAN GEARING ELEMENTS</topic><topic>SHAFTS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SCHULZ, ALEXANDER</creatorcontrib><creatorcontrib>SIMA, HARALD</creatorcontrib><creatorcontrib>NEUMANN, MANFRED</creatorcontrib><creatorcontrib>HINTERDORFER, THOMAS</creatorcontrib><creatorcontrib>WASSERMANN, JOHANN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SCHULZ, ALEXANDER</au><au>SIMA, HARALD</au><au>NEUMANN, MANFRED</au><au>HINTERDORFER, THOMAS</au><au>WASSERMANN, JOHANN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>BEARING AND DRIVE SYSTEM</title><date>2014-06-12</date><risdate>2014</risdate><abstract>Lager- und Antriebs-System (1) mit mindestens einer elektrischen Maschine (2) samt Ansteuerung (50), wobei die Lagerkraft des jeweiligen Lagerfreiheitsgrades der Maschine (2) aktiv beeinflussbar ist, und mit einer berührungsfrei arbeitenden, aktiv beeinflussbaren Lagerung (6, 7) samt Ansteuerung (55), wobei die Ansteuerung (56) der Maschine (2) zwei Betriebsmodi aufweist, von denen der eine Betriebsmodus eine Minimierung der Krafteinflüsse der elektrischen Maschine (2) auf die betreffenden Lagerfreiheitsgrade und der andere Betriebsmodus eine aktive Lagerkraftgenerierung der elektrischen Maschine (2) zur Lagerunterstützung bewirkt, und wobei eine Detektions- und Schalteinheit (52', 52'') zur Umschaltung zwischen den zwei Betriebsmodi bei Über- bzw. Unterschreiten eines vorgegebenen Grenzwerts von zumindest einem Betriebsparameter vorgesehen ist, mit der eine Regel- oder Steuereinheit (35) für die Maschine (2') und die Lagerung (6, 7) verbunden ist. A bearing and drive system (1) comprising at least one electric engine (2) together with a control (50), wherein the bearing force of the respective bearing degree of freedom of the engine (2) can be actively influenced, also comprising an actively influenceable bearing (6, 7), which operates in a contact-free manner, together with a control (55). The control (56) of the engine (2) has two operating modes, of which one operating mode minimizes the effects of force of the electric engine (2) on the bearing degrees of freedom concerned, and the other operating mode actively generates a bearing force of the electric engine (2) in order to support the bearing. A detection and switching unit (52', 52'') for switching between the two operating modes when at least one operating parameter exceeds or drops below a predetermined limit value is provided, and a regulating or control unit (35) for the engine (2') and the bearing (6, 7) is connected to said detection and switching unit. L'invention concerne un système de support et d'entraînement (1) pourvu d'au moins un moteur électrique (2) ainsi que d'une commande (50), la force de support du degré de liberté de support respectif du moteur (2) pouvant être influencée de manière active. Le système est également pourvu d'un palier (6, 7) fonctionnant sans contact et pouvant être influencé de manière active, ainsi que d'une commande (55). La commande (56) du moteur (2) présente deux modes de fonctionnement, parmi lesquels un mode de fonctionnement effectue une réduction au minimum des influences de la force du moteur électrique (2) sur les degrés de liberté de support concernés et l'autre mode de fonctionnement met en œuvre une production de force de support active du moteur électrique (2) permettant un renforcement du support. Une unité de détection et de commutation (52', 52'') permet de mettre en œuvre un basculement entre les deux modes de fonctionnement lorsqu'une valeur limite prédéfinie d'au moins un paramètre de fonctionnement est dépassée ou n'est pas atteinte, et est reliée à une unité de régulation ou de commande (35) pour le moteur (2') et le palier (6, 7).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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