AIRBAG MODULE WITH AN ADAPTIVE INFLUENCING DEVICE
Es wird ein Gassack-Modul mit einer einen ersten Gasraum (G1) umschließenden ersten Hülle (10), einem ersten Inflator zur Befüllung des ersten Gasraums (G1), wenigstens einer adaptiven Beeinflussungseinrichtung, insbesondere zur aktiven Beeinflussung der Ventilation des ersten Gasraumes (G1) oder de...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | DROESSLER, WOLFGANG WEBER, MARCUS KNAUSS, JUERGEN BURGER, MICHAEL FOERG, ANDREAS PEIZ, ROLAND HOLGER, ZANG ROTTACH, ALEXANDER HOFFMANN, JENS WALLAT, NICO NEBEL, RAIMUND |
description | Es wird ein Gassack-Modul mit einer einen ersten Gasraum (G1) umschließenden ersten Hülle (10), einem ersten Inflator zur Befüllung des ersten Gasraums (G1), wenigstens einer adaptiven Beeinflussungseinrichtung, insbesondere zur aktiven Beeinflussung der Ventilation des ersten Gasraumes (G1) oder der Form der ersten Hülle (10), und einer Betätigungseinheit (40) zur Betätigung der Beeinflussungseinrichtung beschrieben. Hierbei weist die Betätigungseinheit (40) eine einen zweiten Gasraum (G2) umschließende zweite Hülle (44) und eine Gasquelle zur Befüllung des zweiten Gasraums (G2) auf, wobei sich der Zustand der Beeinflussungseinrichtung durch Befüllung des zweiten Gasraums (G2) durch die Gasquelle ändert. Um eine große bauliche und funktionale Flexibilität zu erzielen, ist ein Zugelement vorgesehen, dessen erstes Ende (62) mit der adaptiven Beeinflussungseinrichtung gekoppelt ist oder die adaptiven Beeinflussungseinrichtung bildet und dessen zweites Ende (64) bei nicht befülltem zweitem Gasraum (G2) mit der zweiten Hülle (44) der Betätigungseinheit (40) gekoppelt und bei befülltem zweitem Gasraum (G2) von der zweiten Hülle (44) entkoppelt ist (Fig. 2).
Disclosed is an airbag module comprising a first sleeve (10) which encloses a first gas chamber (G1), a first inflator for filling the first gas chamber (G1), at least one adaptive influencing device, in particular for actively influencing the ventilation of the first gas chamber (G1) or the shape of the first sleeve (10), and an actuation unit (40) for actuating the influencing device. The actuation device (40) has a second sleeve (44) which encloses a second gas chamber (G2), and a gas source for filling the second gas chamber (G2), the state of the influencing device changing as a result of the gas source filling the second gas chamber (G2). In order to achieve great structural and functional flexibility, a traction element is provided, the first end (62) of which is coupled to the adaptive influencing device or forms the adaptive influencing device, and the second end (64) of which is coupled to the second sleeve (44) of the actuation unit (40) when the second gas chamber (G2) is not filled and is decoupled from the second sleeve (44) when the second gas chamber (G2) is filled.
L'invention concerne un module d'airbag comprenant une première enveloppe (10) qui entoure un premier compartiment de gaz (G1), un premier gonfleur qui sert à remplir le premier compartiment de gaz (G1), au moins un système d'acti |
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Disclosed is an airbag module comprising a first sleeve (10) which encloses a first gas chamber (G1), a first inflator for filling the first gas chamber (G1), at least one adaptive influencing device, in particular for actively influencing the ventilation of the first gas chamber (G1) or the shape of the first sleeve (10), and an actuation unit (40) for actuating the influencing device. The actuation device (40) has a second sleeve (44) which encloses a second gas chamber (G2), and a gas source for filling the second gas chamber (G2), the state of the influencing device changing as a result of the gas source filling the second gas chamber (G2). In order to achieve great structural and functional flexibility, a traction element is provided, the first end (62) of which is coupled to the adaptive influencing device or forms the adaptive influencing device, and the second end (64) of which is coupled to the second sleeve (44) of the actuation unit (40) when the second gas chamber (G2) is not filled and is decoupled from the second sleeve (44) when the second gas chamber (G2) is filled.
L'invention concerne un module d'airbag comprenant une première enveloppe (10) qui entoure un premier compartiment de gaz (G1), un premier gonfleur qui sert à remplir le premier compartiment de gaz (G1), au moins un système d'action adaptatif qui sert notamment à agir de manière active sur la ventilation du premier compartiment de gaz (G1) ou sur la forme de la première enveloppe (10), et un ensemble d'actionnement (40) qui sert à actionner le système d'action. Selon l'invention, l'ensemble d'actionnement (40) comprend une deuxième enveloppe (44) qui entoure un deuxième compartiment de gaz (G2) et une source de gaz qui sert à remplir le deuxième compartiment de gaz (G2), l'état du système d'action étant modifié par le remplissage du deuxième compartiment de gaz (G2) par la source de gaz. Afin d'obtenir une grande souplesse constructive et fonctionnelle, le module incorpore un élément de traction dont la première extrémité (62) est couplée au système d'action adaptatif ou forme le système d'action adaptatif et dont la deuxième extrémité (64) est couplée à la deuxième enveloppe (44) de l'ensemble d'actionnement (40) lorsque le deuxième compartiment de gaz (G2) n'est pas rempli et découplée de la deuxième enveloppe (44) lorsque le deuxième compartiment de gaz (G2) est rempli (Fig. 2).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><creationdate>2014</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20140227&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2014029473A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20140227&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2014029473A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>DROESSLER, WOLFGANG</creatorcontrib><creatorcontrib>WEBER, MARCUS</creatorcontrib><creatorcontrib>KNAUSS, JUERGEN</creatorcontrib><creatorcontrib>BURGER, MICHAEL</creatorcontrib><creatorcontrib>FOERG, ANDREAS</creatorcontrib><creatorcontrib>PEIZ, ROLAND</creatorcontrib><creatorcontrib>HOLGER, ZANG</creatorcontrib><creatorcontrib>ROTTACH, ALEXANDER</creatorcontrib><creatorcontrib>HOFFMANN, JENS</creatorcontrib><creatorcontrib>WALLAT, NICO</creatorcontrib><creatorcontrib>NEBEL, RAIMUND</creatorcontrib><title>AIRBAG MODULE WITH AN ADAPTIVE INFLUENCING DEVICE</title><description>Es wird ein Gassack-Modul mit einer einen ersten Gasraum (G1) umschließenden ersten Hülle (10), einem ersten Inflator zur Befüllung des ersten Gasraums (G1), wenigstens einer adaptiven Beeinflussungseinrichtung, insbesondere zur aktiven Beeinflussung der Ventilation des ersten Gasraumes (G1) oder der Form der ersten Hülle (10), und einer Betätigungseinheit (40) zur Betätigung der Beeinflussungseinrichtung beschrieben. Hierbei weist die Betätigungseinheit (40) eine einen zweiten Gasraum (G2) umschließende zweite Hülle (44) und eine Gasquelle zur Befüllung des zweiten Gasraums (G2) auf, wobei sich der Zustand der Beeinflussungseinrichtung durch Befüllung des zweiten Gasraums (G2) durch die Gasquelle ändert. Um eine große bauliche und funktionale Flexibilität zu erzielen, ist ein Zugelement vorgesehen, dessen erstes Ende (62) mit der adaptiven Beeinflussungseinrichtung gekoppelt ist oder die adaptiven Beeinflussungseinrichtung bildet und dessen zweites Ende (64) bei nicht befülltem zweitem Gasraum (G2) mit der zweiten Hülle (44) der Betätigungseinheit (40) gekoppelt und bei befülltem zweitem Gasraum (G2) von der zweiten Hülle (44) entkoppelt ist (Fig. 2).
Disclosed is an airbag module comprising a first sleeve (10) which encloses a first gas chamber (G1), a first inflator for filling the first gas chamber (G1), at least one adaptive influencing device, in particular for actively influencing the ventilation of the first gas chamber (G1) or the shape of the first sleeve (10), and an actuation unit (40) for actuating the influencing device. The actuation device (40) has a second sleeve (44) which encloses a second gas chamber (G2), and a gas source for filling the second gas chamber (G2), the state of the influencing device changing as a result of the gas source filling the second gas chamber (G2). In order to achieve great structural and functional flexibility, a traction element is provided, the first end (62) of which is coupled to the adaptive influencing device or forms the adaptive influencing device, and the second end (64) of which is coupled to the second sleeve (44) of the actuation unit (40) when the second gas chamber (G2) is not filled and is decoupled from the second sleeve (44) when the second gas chamber (G2) is filled.
L'invention concerne un module d'airbag comprenant une première enveloppe (10) qui entoure un premier compartiment de gaz (G1), un premier gonfleur qui sert à remplir le premier compartiment de gaz (G1), au moins un système d'action adaptatif qui sert notamment à agir de manière active sur la ventilation du premier compartiment de gaz (G1) ou sur la forme de la première enveloppe (10), et un ensemble d'actionnement (40) qui sert à actionner le système d'action. Selon l'invention, l'ensemble d'actionnement (40) comprend une deuxième enveloppe (44) qui entoure un deuxième compartiment de gaz (G2) et une source de gaz qui sert à remplir le deuxième compartiment de gaz (G2), l'état du système d'action étant modifié par le remplissage du deuxième compartiment de gaz (G2) par la source de gaz. Afin d'obtenir une grande souplesse constructive et fonctionnelle, le module incorpore un élément de traction dont la première extrémité (62) est couplée au système d'action adaptatif ou forme le système d'action adaptatif et dont la deuxième extrémité (64) est couplée à la deuxième enveloppe (44) de l'ensemble d'actionnement (40) lorsque le deuxième compartiment de gaz (G2) n'est pas rempli et découplée de la deuxième enveloppe (44) lorsque le deuxième compartiment de gaz (G2) est rempli (Fig. 2).</description><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2014</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZDB09AxycnRX8PV3CfVxVQj3DPFQcPRTcHRxDAjxDHNV8PRz8wl19XP29HNXcHEN83R25WFgTUvMKU7lhdLcDMpuriHOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8eH-RgaGJgZGlibmxo6GxsSpAgDJGScv</recordid><startdate>20140227</startdate><enddate>20140227</enddate><creator>DROESSLER, WOLFGANG</creator><creator>WEBER, MARCUS</creator><creator>KNAUSS, JUERGEN</creator><creator>BURGER, MICHAEL</creator><creator>FOERG, ANDREAS</creator><creator>PEIZ, ROLAND</creator><creator>HOLGER, ZANG</creator><creator>ROTTACH, ALEXANDER</creator><creator>HOFFMANN, JENS</creator><creator>WALLAT, NICO</creator><creator>NEBEL, RAIMUND</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20140227</creationdate><title>AIRBAG MODULE WITH AN ADAPTIVE INFLUENCING DEVICE</title><author>DROESSLER, WOLFGANG ; WEBER, MARCUS ; KNAUSS, JUERGEN ; BURGER, MICHAEL ; FOERG, ANDREAS ; PEIZ, ROLAND ; HOLGER, ZANG ; ROTTACH, ALEXANDER ; HOFFMANN, JENS ; WALLAT, NICO ; NEBEL, RAIMUND</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2014029473A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2014</creationdate><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>DROESSLER, WOLFGANG</creatorcontrib><creatorcontrib>WEBER, MARCUS</creatorcontrib><creatorcontrib>KNAUSS, JUERGEN</creatorcontrib><creatorcontrib>BURGER, MICHAEL</creatorcontrib><creatorcontrib>FOERG, ANDREAS</creatorcontrib><creatorcontrib>PEIZ, ROLAND</creatorcontrib><creatorcontrib>HOLGER, ZANG</creatorcontrib><creatorcontrib>ROTTACH, ALEXANDER</creatorcontrib><creatorcontrib>HOFFMANN, JENS</creatorcontrib><creatorcontrib>WALLAT, NICO</creatorcontrib><creatorcontrib>NEBEL, RAIMUND</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>DROESSLER, WOLFGANG</au><au>WEBER, MARCUS</au><au>KNAUSS, JUERGEN</au><au>BURGER, MICHAEL</au><au>FOERG, ANDREAS</au><au>PEIZ, ROLAND</au><au>HOLGER, ZANG</au><au>ROTTACH, ALEXANDER</au><au>HOFFMANN, JENS</au><au>WALLAT, NICO</au><au>NEBEL, RAIMUND</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>AIRBAG MODULE WITH AN ADAPTIVE INFLUENCING DEVICE</title><date>2014-02-27</date><risdate>2014</risdate><abstract>Es wird ein Gassack-Modul mit einer einen ersten Gasraum (G1) umschließenden ersten Hülle (10), einem ersten Inflator zur Befüllung des ersten Gasraums (G1), wenigstens einer adaptiven Beeinflussungseinrichtung, insbesondere zur aktiven Beeinflussung der Ventilation des ersten Gasraumes (G1) oder der Form der ersten Hülle (10), und einer Betätigungseinheit (40) zur Betätigung der Beeinflussungseinrichtung beschrieben. Hierbei weist die Betätigungseinheit (40) eine einen zweiten Gasraum (G2) umschließende zweite Hülle (44) und eine Gasquelle zur Befüllung des zweiten Gasraums (G2) auf, wobei sich der Zustand der Beeinflussungseinrichtung durch Befüllung des zweiten Gasraums (G2) durch die Gasquelle ändert. Um eine große bauliche und funktionale Flexibilität zu erzielen, ist ein Zugelement vorgesehen, dessen erstes Ende (62) mit der adaptiven Beeinflussungseinrichtung gekoppelt ist oder die adaptiven Beeinflussungseinrichtung bildet und dessen zweites Ende (64) bei nicht befülltem zweitem Gasraum (G2) mit der zweiten Hülle (44) der Betätigungseinheit (40) gekoppelt und bei befülltem zweitem Gasraum (G2) von der zweiten Hülle (44) entkoppelt ist (Fig. 2).
Disclosed is an airbag module comprising a first sleeve (10) which encloses a first gas chamber (G1), a first inflator for filling the first gas chamber (G1), at least one adaptive influencing device, in particular for actively influencing the ventilation of the first gas chamber (G1) or the shape of the first sleeve (10), and an actuation unit (40) for actuating the influencing device. The actuation device (40) has a second sleeve (44) which encloses a second gas chamber (G2), and a gas source for filling the second gas chamber (G2), the state of the influencing device changing as a result of the gas source filling the second gas chamber (G2). In order to achieve great structural and functional flexibility, a traction element is provided, the first end (62) of which is coupled to the adaptive influencing device or forms the adaptive influencing device, and the second end (64) of which is coupled to the second sleeve (44) of the actuation unit (40) when the second gas chamber (G2) is not filled and is decoupled from the second sleeve (44) when the second gas chamber (G2) is filled.
L'invention concerne un module d'airbag comprenant une première enveloppe (10) qui entoure un premier compartiment de gaz (G1), un premier gonfleur qui sert à remplir le premier compartiment de gaz (G1), au moins un système d'action adaptatif qui sert notamment à agir de manière active sur la ventilation du premier compartiment de gaz (G1) ou sur la forme de la première enveloppe (10), et un ensemble d'actionnement (40) qui sert à actionner le système d'action. Selon l'invention, l'ensemble d'actionnement (40) comprend une deuxième enveloppe (44) qui entoure un deuxième compartiment de gaz (G2) et une source de gaz qui sert à remplir le deuxième compartiment de gaz (G2), l'état du système d'action étant modifié par le remplissage du deuxième compartiment de gaz (G2) par la source de gaz. Afin d'obtenir une grande souplesse constructive et fonctionnelle, le module incorpore un élément de traction dont la première extrémité (62) est couplée au système d'action adaptatif ou forme le système d'action adaptatif et dont la deuxième extrémité (64) est couplée à la deuxième enveloppe (44) de l'ensemble d'actionnement (40) lorsque le deuxième compartiment de gaz (G2) n'est pas rempli et découplée de la deuxième enveloppe (44) lorsque le deuxième compartiment de gaz (G2) est rempli (Fig. 2).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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