DRIVE ARRANGEMENT FOR DISPLACING A FLAP OF A MOTOR VEHICLE
Die Erfindung betrifft eine Antriebsanordnung für die Verstellung einer Klappe (1) eines Kraftfahrzeugs zwischen einer Schließstellung und einer Offenstellung, wobei eine Federanordnung (2) mit mindestens einem Federelement (2a, 2b) und eine Motoranordnung (3) mit mindestens einem Antriebsmotor (3a)...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | HEINZE, SEBASTIAN KLOPP, MARCUS |
description | Die Erfindung betrifft eine Antriebsanordnung für die Verstellung einer Klappe (1) eines Kraftfahrzeugs zwischen einer Schließstellung und einer Offenstellung, wobei eine Federanordnung (2) mit mindestens einem Federelement (2a, 2b) und eine Motoranordnung (3) mit mindestens einem Antriebsmotor (3a) und ggf. einem dem Antriebsmotor (3a) nachgeschalteten Getriebe (3b) vorgesehen sind, wobei die Federanordnung (2) und die Motoranordnung (3) jeweils antriebstechnisch mit der Klappe (1) gekoppelt sind, wobei zur Verstellung der Klappe (1) die Motoranordnung (3) über einen Motor- Antriebsstrang (4) gegen die Federanordnung (2) auf die Klappe (1) arbeitet und wobei der Motor-Antriebsstrang (4) ein flexibles Kraftübertragungselement (5) zur Übertragung von Antriebsbewegungen aufweist. Es wird vorgeschlagen, dass in den Motor-Antriebsstrang (4) eine Ausgleichseinrichtung (6) geschaltet ist, die bei einer entgegen der Zugrichtung (7) des flexiblen Kraftübertragungselements (5) in den Motor- Antriebsstrang (4) eingeleiteten Bewegung, insbesondere bei einer manuellen Verstellung der Klappe (1) in Schließrichtung, das flexible Kraftübertragungselement (5) insbesondere federgetrieben einzieht.
The invention relates to a drive arrangement for displacing a flap (1) of a motor vehicle between a closed position and an open position, wherein a spring arrangement (2) with at least one spring element (2a, 2b), and a motor arrangement (3) with at least one drive motor (3a) and optionally a gear unit downstream (3b) of the drive motor (3a) are provided, wherein the spring arrangement (2) and the motor arrangement (3) are each motively coupled to the flap (1), wherein the motor arrangement (3) acts via a motor drive train (4) on the flap (1) against the spring arrangement (2) in order to displace the flap (1), and wherein the motor drive train (4) has a flexible force transmission element (5) for transmitting driving motions. According to the invention, a compensation device (6) is inserted into the motor drive train (4), which compensation device retracts the flexible force transmission element (5), particularly driven by spring force, in the case of a movement introduced into the motor drive train (4) opposite to the tensile direction (7) of the flexible force transmission element (5), particularly in the case of a manual displacement of the flap (1) in the closing direction.
L'invention concerne un dispositif d'entraînement servant à déplacer un clapet (1) d'un véhicule autom |
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The invention relates to a drive arrangement for displacing a flap (1) of a motor vehicle between a closed position and an open position, wherein a spring arrangement (2) with at least one spring element (2a, 2b), and a motor arrangement (3) with at least one drive motor (3a) and optionally a gear unit downstream (3b) of the drive motor (3a) are provided, wherein the spring arrangement (2) and the motor arrangement (3) are each motively coupled to the flap (1), wherein the motor arrangement (3) acts via a motor drive train (4) on the flap (1) against the spring arrangement (2) in order to displace the flap (1), and wherein the motor drive train (4) has a flexible force transmission element (5) for transmitting driving motions. According to the invention, a compensation device (6) is inserted into the motor drive train (4), which compensation device retracts the flexible force transmission element (5), particularly driven by spring force, in the case of a movement introduced into the motor drive train (4) opposite to the tensile direction (7) of the flexible force transmission element (5), particularly in the case of a manual displacement of the flap (1) in the closing direction.
L'invention concerne un dispositif d'entraînement servant à déplacer un clapet (1) d'un véhicule automobile entre une position de fermeture et une position d'ouverture. Le dispositif comporte un ensemble ressort (2) comprenant au moins un élément de ressort (2a, 2b) et un ensemble moteur (3) comprenant au moins un moteur d'entraînement (3a) et éventuellement un mécanisme de transmission (3b) connecté en aval du moteur d'entraînement (3a), l'ensemble ressort (2) et l'ensemble moteur (3) étant chacun couplés au clapet (1) selon une technique d'entraînement. Pour déplacer le clapet (1), l'ensemble moteur (3) agit par le biais d'une chaîne cinématique (4) du moteur contre l'ensemble ressort (2) sur le clapet (1) et la chaîne cinématique de moteur (4) comporte un élément flexible de transmission de force (5) destiné à transmettre des mouvements d'entraînement. Selon l'invention, un système de compensation (6) est inséré dans la chaîne cinématique (4) pour rétracter l'élément flexible de transmission de force (5), en particulier sous l'effet du ressort, lors d'un mouvement introduit dans la chaîne cinématique (4) à l'opposé de la direction de traction (7) de l'élément flexible de transmission de force (5), en particulier lors d'un déplacement manuel du clapet (1) dans la direction de fermeture.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>CHECKS FOR WINGS ; DEVICES FOR MOVING WINGS INTO OPEN OR CLOSED POSITION ; FIXED CONSTRUCTIONS ; KEYS ; LOCKS ; SAFES ; WINDOW OR DOOR FITTINGS ; WING FITTINGS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, CONCERNED WITH THEFUNCTIONING OF THE WING</subject><creationdate>2014</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20140213&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2014023433A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25544,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20140213&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2014023433A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HEINZE, SEBASTIAN</creatorcontrib><creatorcontrib>KLOPP, MARCUS</creatorcontrib><title>DRIVE ARRANGEMENT FOR DISPLACING A FLAP OF A MOTOR VEHICLE</title><description>Die Erfindung betrifft eine Antriebsanordnung für die Verstellung einer Klappe (1) eines Kraftfahrzeugs zwischen einer Schließstellung und einer Offenstellung, wobei eine Federanordnung (2) mit mindestens einem Federelement (2a, 2b) und eine Motoranordnung (3) mit mindestens einem Antriebsmotor (3a) und ggf. einem dem Antriebsmotor (3a) nachgeschalteten Getriebe (3b) vorgesehen sind, wobei die Federanordnung (2) und die Motoranordnung (3) jeweils antriebstechnisch mit der Klappe (1) gekoppelt sind, wobei zur Verstellung der Klappe (1) die Motoranordnung (3) über einen Motor- Antriebsstrang (4) gegen die Federanordnung (2) auf die Klappe (1) arbeitet und wobei der Motor-Antriebsstrang (4) ein flexibles Kraftübertragungselement (5) zur Übertragung von Antriebsbewegungen aufweist. Es wird vorgeschlagen, dass in den Motor-Antriebsstrang (4) eine Ausgleichseinrichtung (6) geschaltet ist, die bei einer entgegen der Zugrichtung (7) des flexiblen Kraftübertragungselements (5) in den Motor- Antriebsstrang (4) eingeleiteten Bewegung, insbesondere bei einer manuellen Verstellung der Klappe (1) in Schließrichtung, das flexible Kraftübertragungselement (5) insbesondere federgetrieben einzieht.
The invention relates to a drive arrangement for displacing a flap (1) of a motor vehicle between a closed position and an open position, wherein a spring arrangement (2) with at least one spring element (2a, 2b), and a motor arrangement (3) with at least one drive motor (3a) and optionally a gear unit downstream (3b) of the drive motor (3a) are provided, wherein the spring arrangement (2) and the motor arrangement (3) are each motively coupled to the flap (1), wherein the motor arrangement (3) acts via a motor drive train (4) on the flap (1) against the spring arrangement (2) in order to displace the flap (1), and wherein the motor drive train (4) has a flexible force transmission element (5) for transmitting driving motions. According to the invention, a compensation device (6) is inserted into the motor drive train (4), which compensation device retracts the flexible force transmission element (5), particularly driven by spring force, in the case of a movement introduced into the motor drive train (4) opposite to the tensile direction (7) of the flexible force transmission element (5), particularly in the case of a manual displacement of the flap (1) in the closing direction.
L'invention concerne un dispositif d'entraînement servant à déplacer un clapet (1) d'un véhicule automobile entre une position de fermeture et une position d'ouverture. Le dispositif comporte un ensemble ressort (2) comprenant au moins un élément de ressort (2a, 2b) et un ensemble moteur (3) comprenant au moins un moteur d'entraînement (3a) et éventuellement un mécanisme de transmission (3b) connecté en aval du moteur d'entraînement (3a), l'ensemble ressort (2) et l'ensemble moteur (3) étant chacun couplés au clapet (1) selon une technique d'entraînement. Pour déplacer le clapet (1), l'ensemble moteur (3) agit par le biais d'une chaîne cinématique (4) du moteur contre l'ensemble ressort (2) sur le clapet (1) et la chaîne cinématique de moteur (4) comporte un élément flexible de transmission de force (5) destiné à transmettre des mouvements d'entraînement. Selon l'invention, un système de compensation (6) est inséré dans la chaîne cinématique (4) pour rétracter l'élément flexible de transmission de force (5), en particulier sous l'effet du ressort, lors d'un mouvement introduit dans la chaîne cinématique (4) à l'opposé de la direction de traction (7) de l'élément flexible de transmission de force (5), en particulier lors d'un déplacement manuel du clapet (1) dans la direction de fermeture.</description><subject>CHECKS FOR WINGS</subject><subject>DEVICES FOR MOVING WINGS INTO OPEN OR CLOSED POSITION</subject><subject>FIXED CONSTRUCTIONS</subject><subject>KEYS</subject><subject>LOCKS</subject><subject>SAFES</subject><subject>WINDOW OR DOOR FITTINGS</subject><subject>WING FITTINGS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, CONCERNED WITH THEFUNCTIONING OF THE WING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2014</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZLByCfIMc1VwDApy9HN39XX1C1Fw8w9ScPEMDvBxdPb0c1dwVHDzcQxQ8HcDsnz9Q4CSYa4ens4-rjwMrGmJOcWpvFCam0HZzTXE2UM3tSA_PrW4IDE5NS-1JD7c38jA0MTAyNjE2NjR0Jg4VQAeMClb</recordid><startdate>20140213</startdate><enddate>20140213</enddate><creator>HEINZE, SEBASTIAN</creator><creator>KLOPP, MARCUS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20140213</creationdate><title>DRIVE ARRANGEMENT FOR DISPLACING A FLAP OF A MOTOR VEHICLE</title><author>HEINZE, SEBASTIAN ; KLOPP, MARCUS</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2014023433A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2014</creationdate><topic>CHECKS FOR WINGS</topic><topic>DEVICES FOR MOVING WINGS INTO OPEN OR CLOSED POSITION</topic><topic>FIXED CONSTRUCTIONS</topic><topic>KEYS</topic><topic>LOCKS</topic><topic>SAFES</topic><topic>WINDOW OR DOOR FITTINGS</topic><topic>WING FITTINGS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, CONCERNED WITH THEFUNCTIONING OF THE WING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>HEINZE, SEBASTIAN</creatorcontrib><creatorcontrib>KLOPP, MARCUS</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>HEINZE, SEBASTIAN</au><au>KLOPP, MARCUS</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>DRIVE ARRANGEMENT FOR DISPLACING A FLAP OF A MOTOR VEHICLE</title><date>2014-02-13</date><risdate>2014</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft eine Antriebsanordnung für die Verstellung einer Klappe (1) eines Kraftfahrzeugs zwischen einer Schließstellung und einer Offenstellung, wobei eine Federanordnung (2) mit mindestens einem Federelement (2a, 2b) und eine Motoranordnung (3) mit mindestens einem Antriebsmotor (3a) und ggf. einem dem Antriebsmotor (3a) nachgeschalteten Getriebe (3b) vorgesehen sind, wobei die Federanordnung (2) und die Motoranordnung (3) jeweils antriebstechnisch mit der Klappe (1) gekoppelt sind, wobei zur Verstellung der Klappe (1) die Motoranordnung (3) über einen Motor- Antriebsstrang (4) gegen die Federanordnung (2) auf die Klappe (1) arbeitet und wobei der Motor-Antriebsstrang (4) ein flexibles Kraftübertragungselement (5) zur Übertragung von Antriebsbewegungen aufweist. Es wird vorgeschlagen, dass in den Motor-Antriebsstrang (4) eine Ausgleichseinrichtung (6) geschaltet ist, die bei einer entgegen der Zugrichtung (7) des flexiblen Kraftübertragungselements (5) in den Motor- Antriebsstrang (4) eingeleiteten Bewegung, insbesondere bei einer manuellen Verstellung der Klappe (1) in Schließrichtung, das flexible Kraftübertragungselement (5) insbesondere federgetrieben einzieht.
The invention relates to a drive arrangement for displacing a flap (1) of a motor vehicle between a closed position and an open position, wherein a spring arrangement (2) with at least one spring element (2a, 2b), and a motor arrangement (3) with at least one drive motor (3a) and optionally a gear unit downstream (3b) of the drive motor (3a) are provided, wherein the spring arrangement (2) and the motor arrangement (3) are each motively coupled to the flap (1), wherein the motor arrangement (3) acts via a motor drive train (4) on the flap (1) against the spring arrangement (2) in order to displace the flap (1), and wherein the motor drive train (4) has a flexible force transmission element (5) for transmitting driving motions. According to the invention, a compensation device (6) is inserted into the motor drive train (4), which compensation device retracts the flexible force transmission element (5), particularly driven by spring force, in the case of a movement introduced into the motor drive train (4) opposite to the tensile direction (7) of the flexible force transmission element (5), particularly in the case of a manual displacement of the flap (1) in the closing direction.
L'invention concerne un dispositif d'entraînement servant à déplacer un clapet (1) d'un véhicule automobile entre une position de fermeture et une position d'ouverture. Le dispositif comporte un ensemble ressort (2) comprenant au moins un élément de ressort (2a, 2b) et un ensemble moteur (3) comprenant au moins un moteur d'entraînement (3a) et éventuellement un mécanisme de transmission (3b) connecté en aval du moteur d'entraînement (3a), l'ensemble ressort (2) et l'ensemble moteur (3) étant chacun couplés au clapet (1) selon une technique d'entraînement. Pour déplacer le clapet (1), l'ensemble moteur (3) agit par le biais d'une chaîne cinématique (4) du moteur contre l'ensemble ressort (2) sur le clapet (1) et la chaîne cinématique de moteur (4) comporte un élément flexible de transmission de force (5) destiné à transmettre des mouvements d'entraînement. Selon l'invention, un système de compensation (6) est inséré dans la chaîne cinématique (4) pour rétracter l'élément flexible de transmission de force (5), en particulier sous l'effet du ressort, lors d'un mouvement introduit dans la chaîne cinématique (4) à l'opposé de la direction de traction (7) de l'élément flexible de transmission de force (5), en particulier lors d'un déplacement manuel du clapet (1) dans la direction de fermeture.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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