ADAPTATION AND CUSTOMIZATION OF THE SURFACE CONTOUR OF BODIES TO BE CONNECTED, IN PARTICULAR DURING TORSIONAL ULTRASONIC WELDING

Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Fügen von mindestens zwei Anbauteilen (2) mit einem einzigen Bauteil (1) an verschiedenen Fügeorten (3) des Bauteils (1), insbesondere für ein Kraftfahrzeug, wobei jedes der Anbauteile (1) eine Fügefläche (4) aufweist, die an die Oberfläche (5) des Bauteils (...

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Hauptverfasser: BUECKER, DIRK, GOERSE, HERGEN
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator BUECKER, DIRK
GOERSE, HERGEN
description Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Fügen von mindestens zwei Anbauteilen (2) mit einem einzigen Bauteil (1) an verschiedenen Fügeorten (3) des Bauteils (1), insbesondere für ein Kraftfahrzeug, wobei jedes der Anbauteile (1) eine Fügefläche (4) aufweist, die an die Oberfläche (5) des Bauteils (1) am Fügeort (3) angepasst wird, wobei sich die Anbauteile (2) ausschließlich durch verschiedenartige Fügeflächen (4) voneinander unterscheiden und ansonsten identisch ausgebildet werden. Um die Individualisierung der Oberflächenkontur des zu verbindenden Körpers in den Verbindungsprozess bzw. Fügeprozess zu integrieren wird vorgeschlagen, dass ein für alle Anbauteile (2) verwendbarer Grundkörper (6) hergestellt wird und alle Grundkörper (6) eine Bearbeitungsfläche (7) aufweisen, die durch Konturanpassung in die erforderlichen Fügeflächen (4) überführbar sind und unmittelbar vor dem Fügen diese Konturanpassung der Bearbeitungsfläche (7) an den Grundkörpern (6) vorgenommen wird und dadurch die zu verbindenden Anbauteile (2) mit den erforderlichen Fügeflächen (4) geschaffen werden und unmittelbar anschließend die Anbauteile (2) mit ihren Fügeflächen (4) auf die Fügeorte (3) der Bauteile (1) aufgesetzt und gefügt werden. The invention relates to a method for joining at least two attachment parts (2) to a single component (1) in various joining sites (3) of the component, in particular for a motor vehicle, wherein each attachment part (1) comprises a joining surface (4) which is adapted to the surface (5) of the component (1) at the joining site (3), wherein the attachment parts (2) only differ from each other by differing joining surfaces (4) and are otherwise identical. In order to integrate the customization of the surface contour of the body to be connected in the connecting process or joining process, a main body (6) that can be used for all attachment parts (2) is produced, and each main body (6) has a machining surface (7) which can be transformed into the required joining surface (4) by adapting the contour and said contour adaptation of the machining surface (7) to the respective main body (6) is carried out immediately prior to joining, whereby the attachment parts (2) to be connected are created with the required joining surface (4), and immediately thereafter the joining surface (4) of the attachment parts (2) are placed onto the joining locations (3) of the components (1) and joined. L'invention concerne un procédé d'assemblage d'au moins deux pièces à
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Um die Individualisierung der Oberflächenkontur des zu verbindenden Körpers in den Verbindungsprozess bzw. Fügeprozess zu integrieren wird vorgeschlagen, dass ein für alle Anbauteile (2) verwendbarer Grundkörper (6) hergestellt wird und alle Grundkörper (6) eine Bearbeitungsfläche (7) aufweisen, die durch Konturanpassung in die erforderlichen Fügeflächen (4) überführbar sind und unmittelbar vor dem Fügen diese Konturanpassung der Bearbeitungsfläche (7) an den Grundkörpern (6) vorgenommen wird und dadurch die zu verbindenden Anbauteile (2) mit den erforderlichen Fügeflächen (4) geschaffen werden und unmittelbar anschließend die Anbauteile (2) mit ihren Fügeflächen (4) auf die Fügeorte (3) der Bauteile (1) aufgesetzt und gefügt werden. The invention relates to a method for joining at least two attachment parts (2) to a single component (1) in various joining sites (3) of the component, in particular for a motor vehicle, wherein each attachment part (1) comprises a joining surface (4) which is adapted to the surface (5) of the component (1) at the joining site (3), wherein the attachment parts (2) only differ from each other by differing joining surfaces (4) and are otherwise identical. In order to integrate the customization of the surface contour of the body to be connected in the connecting process or joining process, a main body (6) that can be used for all attachment parts (2) is produced, and each main body (6) has a machining surface (7) which can be transformed into the required joining surface (4) by adapting the contour and said contour adaptation of the machining surface (7) to the respective main body (6) is carried out immediately prior to joining, whereby the attachment parts (2) to be connected are created with the required joining surface (4), and immediately thereafter the joining surface (4) of the attachment parts (2) are placed onto the joining locations (3) of the components (1) and joined. L'invention concerne un procédé d'assemblage d'au moins deux pièces à montage additionnel (2) avec un élément individuel (1) à différents emplacements d'assemblage (3) de l'élément (1), notamment pour une automobile, chacune des pièces à montage additionnel (2) comprenant une surface d'assemblage (4) qui est adaptée à la surface (5) de l'élément (1) à l'emplacement d'assemblage (3), les pièces à montage additionnel (2) différant les unes des autres exclusivement par des surfaces d'assemblage différentes (4) et étant autrement formées de manière identique. Pour intégrer l'individualisation du contour de surface du corps à relier dans le procédé de liaison ou d'assemblage, il est proposé qu'un corps de base (6) utilisable pour toutes les pièces à montage additionnel (2) soit fabriqué et que tous les corps de base (6) présentent une surface de façonnage (7), qui est transformable par adaptation du contour en la surface d'assemblage (4) nécessaire, cette adaptation du contour de la surface de façonnage (7) sur les corps de base (6) étant réalisée directement avant l'assemblage, et les pièces à montage additionnel (2) à relier présentant les surfaces d'assemblage nécessaires (4) étant ainsi créées et les pièces à montage additionnel (2) étant immédiatement après placées avec leurs surfaces d'assemblage (4) sur les emplacements d'assemblage (3) des éléments (1) et assemblées.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>AFTER-TREATMENT OF THE SHAPED PRODUCTS, e.g. REPAIRING ; CLADDING OR PLATING BY SOLDERING OR WELDING ; CUTTING BY APPLYING HEAT LOCALLY, e.g. FLAME CUTTING ; INDEXING SCHEME ASSOCIATED WITH SUBCLASS B29C, RELATING TO PARTICULARARTICLES ; MACHINE TOOLS ; METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR ; PERFORMING OPERATIONS ; SHAPING OF MATERIAL IN A PLASTIC STATE, NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR ; SHAPING OR JOINING OF PLASTICS ; SOLDERING OR UNSOLDERING ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR ; WELDING ; WORKING BY LASER BEAM ; WORKING OF PLASTICS ; WORKING OF SUBSTANCES IN A PLASTIC STATE, IN GENERAL</subject><creationdate>2011</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20110825&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2011101412A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20110825&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2011101412A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>BUECKER, DIRK</creatorcontrib><creatorcontrib>GOERSE, HERGEN</creatorcontrib><title>ADAPTATION AND CUSTOMIZATION OF THE SURFACE CONTOUR OF BODIES TO BE CONNECTED, IN PARTICULAR DURING TORSIONAL ULTRASONIC WELDING</title><description>Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Fügen von mindestens zwei Anbauteilen (2) mit einem einzigen Bauteil (1) an verschiedenen Fügeorten (3) des Bauteils (1), insbesondere für ein Kraftfahrzeug, wobei jedes der Anbauteile (1) eine Fügefläche (4) aufweist, die an die Oberfläche (5) des Bauteils (1) am Fügeort (3) angepasst wird, wobei sich die Anbauteile (2) ausschließlich durch verschiedenartige Fügeflächen (4) voneinander unterscheiden und ansonsten identisch ausgebildet werden. Um die Individualisierung der Oberflächenkontur des zu verbindenden Körpers in den Verbindungsprozess bzw. Fügeprozess zu integrieren wird vorgeschlagen, dass ein für alle Anbauteile (2) verwendbarer Grundkörper (6) hergestellt wird und alle Grundkörper (6) eine Bearbeitungsfläche (7) aufweisen, die durch Konturanpassung in die erforderlichen Fügeflächen (4) überführbar sind und unmittelbar vor dem Fügen diese Konturanpassung der Bearbeitungsfläche (7) an den Grundkörpern (6) vorgenommen wird und dadurch die zu verbindenden Anbauteile (2) mit den erforderlichen Fügeflächen (4) geschaffen werden und unmittelbar anschließend die Anbauteile (2) mit ihren Fügeflächen (4) auf die Fügeorte (3) der Bauteile (1) aufgesetzt und gefügt werden. The invention relates to a method for joining at least two attachment parts (2) to a single component (1) in various joining sites (3) of the component, in particular for a motor vehicle, wherein each attachment part (1) comprises a joining surface (4) which is adapted to the surface (5) of the component (1) at the joining site (3), wherein the attachment parts (2) only differ from each other by differing joining surfaces (4) and are otherwise identical. In order to integrate the customization of the surface contour of the body to be connected in the connecting process or joining process, a main body (6) that can be used for all attachment parts (2) is produced, and each main body (6) has a machining surface (7) which can be transformed into the required joining surface (4) by adapting the contour and said contour adaptation of the machining surface (7) to the respective main body (6) is carried out immediately prior to joining, whereby the attachment parts (2) to be connected are created with the required joining surface (4), and immediately thereafter the joining surface (4) of the attachment parts (2) are placed onto the joining locations (3) of the components (1) and joined. L'invention concerne un procédé d'assemblage d'au moins deux pièces à montage additionnel (2) avec un élément individuel (1) à différents emplacements d'assemblage (3) de l'élément (1), notamment pour une automobile, chacune des pièces à montage additionnel (2) comprenant une surface d'assemblage (4) qui est adaptée à la surface (5) de l'élément (1) à l'emplacement d'assemblage (3), les pièces à montage additionnel (2) différant les unes des autres exclusivement par des surfaces d'assemblage différentes (4) et étant autrement formées de manière identique. Pour intégrer l'individualisation du contour de surface du corps à relier dans le procédé de liaison ou d'assemblage, il est proposé qu'un corps de base (6) utilisable pour toutes les pièces à montage additionnel (2) soit fabriqué et que tous les corps de base (6) présentent une surface de façonnage (7), qui est transformable par adaptation du contour en la surface d'assemblage (4) nécessaire, cette adaptation du contour de la surface de façonnage (7) sur les corps de base (6) étant réalisée directement avant l'assemblage, et les pièces à montage additionnel (2) à relier présentant les surfaces d'assemblage nécessaires (4) étant ainsi créées et les pièces à montage additionnel (2) étant immédiatement après placées avec leurs surfaces d'assemblage (4) sur les emplacements d'assemblage (3) des éléments (1) et assemblées.</description><subject>AFTER-TREATMENT OF THE SHAPED PRODUCTS, e.g. REPAIRING</subject><subject>CLADDING OR PLATING BY SOLDERING OR WELDING</subject><subject>CUTTING BY APPLYING HEAT LOCALLY, e.g. FLAME CUTTING</subject><subject>INDEXING SCHEME ASSOCIATED WITH SUBCLASS B29C, RELATING TO PARTICULARARTICLES</subject><subject>MACHINE TOOLS</subject><subject>METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>SHAPING OF MATERIAL IN A PLASTIC STATE, NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR</subject><subject>SHAPING OR JOINING OF PLASTICS</subject><subject>SOLDERING OR UNSOLDERING</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</subject><subject>WELDING</subject><subject>WORKING BY LASER BEAM</subject><subject>WORKING OF PLASTICS</subject><subject>WORKING OF SUBSTANCES IN A PLASTIC STATE, IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2011</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjE0KwjAQRrtxIeodBtwqNNULTJPUBmKmJBMKbkqRuBIt1AN4dOvPAVx98L7Hm2dPVNgwsiEH6BTIGJiO5vQlVAHXGkL0FUoNkhxT9G9ckjI6ABOUH-60ZK02YBw06NnIaNGDit64w2T5MOXQQrTsMZAzElpt1XQus9mlv45p9dtFtq40y3qbhnuXxqE_p1t6dC0VuRAiF3tRoNj9Z70AWMk8_w</recordid><startdate>20110825</startdate><enddate>20110825</enddate><creator>BUECKER, DIRK</creator><creator>GOERSE, HERGEN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20110825</creationdate><title>ADAPTATION AND CUSTOMIZATION OF THE SURFACE CONTOUR OF BODIES TO BE CONNECTED, IN PARTICULAR DURING TORSIONAL ULTRASONIC WELDING</title><author>BUECKER, DIRK ; GOERSE, HERGEN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2011101412A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2011</creationdate><topic>AFTER-TREATMENT OF THE SHAPED PRODUCTS, e.g. REPAIRING</topic><topic>CLADDING OR PLATING BY SOLDERING OR WELDING</topic><topic>CUTTING BY APPLYING HEAT LOCALLY, e.g. FLAME CUTTING</topic><topic>INDEXING SCHEME ASSOCIATED WITH SUBCLASS B29C, RELATING TO PARTICULARARTICLES</topic><topic>MACHINE TOOLS</topic><topic>METAL-WORKING NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>SHAPING OF MATERIAL IN A PLASTIC STATE, NOT OTHERWISE PROVIDEDFOR</topic><topic>SHAPING OR JOINING OF PLASTICS</topic><topic>SOLDERING OR UNSOLDERING</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR</topic><topic>WELDING</topic><topic>WORKING BY LASER BEAM</topic><topic>WORKING OF PLASTICS</topic><topic>WORKING OF SUBSTANCES IN A PLASTIC STATE, IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>BUECKER, DIRK</creatorcontrib><creatorcontrib>GOERSE, HERGEN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>BUECKER, DIRK</au><au>GOERSE, HERGEN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>ADAPTATION AND CUSTOMIZATION OF THE SURFACE CONTOUR OF BODIES TO BE CONNECTED, IN PARTICULAR DURING TORSIONAL ULTRASONIC WELDING</title><date>2011-08-25</date><risdate>2011</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Fügen von mindestens zwei Anbauteilen (2) mit einem einzigen Bauteil (1) an verschiedenen Fügeorten (3) des Bauteils (1), insbesondere für ein Kraftfahrzeug, wobei jedes der Anbauteile (1) eine Fügefläche (4) aufweist, die an die Oberfläche (5) des Bauteils (1) am Fügeort (3) angepasst wird, wobei sich die Anbauteile (2) ausschließlich durch verschiedenartige Fügeflächen (4) voneinander unterscheiden und ansonsten identisch ausgebildet werden. 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The invention relates to a method for joining at least two attachment parts (2) to a single component (1) in various joining sites (3) of the component, in particular for a motor vehicle, wherein each attachment part (1) comprises a joining surface (4) which is adapted to the surface (5) of the component (1) at the joining site (3), wherein the attachment parts (2) only differ from each other by differing joining surfaces (4) and are otherwise identical. In order to integrate the customization of the surface contour of the body to be connected in the connecting process or joining process, a main body (6) that can be used for all attachment parts (2) is produced, and each main body (6) has a machining surface (7) which can be transformed into the required joining surface (4) by adapting the contour and said contour adaptation of the machining surface (7) to the respective main body (6) is carried out immediately prior to joining, whereby the attachment parts (2) to be connected are created with the required joining surface (4), and immediately thereafter the joining surface (4) of the attachment parts (2) are placed onto the joining locations (3) of the components (1) and joined. L'invention concerne un procédé d'assemblage d'au moins deux pièces à montage additionnel (2) avec un élément individuel (1) à différents emplacements d'assemblage (3) de l'élément (1), notamment pour une automobile, chacune des pièces à montage additionnel (2) comprenant une surface d'assemblage (4) qui est adaptée à la surface (5) de l'élément (1) à l'emplacement d'assemblage (3), les pièces à montage additionnel (2) différant les unes des autres exclusivement par des surfaces d'assemblage différentes (4) et étant autrement formées de manière identique. Pour intégrer l'individualisation du contour de surface du corps à relier dans le procédé de liaison ou d'assemblage, il est proposé qu'un corps de base (6) utilisable pour toutes les pièces à montage additionnel (2) soit fabriqué et que tous les corps de base (6) présentent une surface de façonnage (7), qui est transformable par adaptation du contour en la surface d'assemblage (4) nécessaire, cette adaptation du contour de la surface de façonnage (7) sur les corps de base (6) étant réalisée directement avant l'assemblage, et les pièces à montage additionnel (2) à relier présentant les surfaces d'assemblage nécessaires (4) étant ainsi créées et les pièces à montage additionnel (2) étant immédiatement après placées avec leurs surfaces d'assemblage (4) sur les emplacements d'assemblage (3) des éléments (1) et assemblées.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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