DIFFERENTIAL GEAR UNIT HAVING A CONTROLLED TORQUE AND SPEED DISTRIBUTION
Eine Differentialgetriebeeinheit mit steuerbarer Drehmoment- und Drehzahl-verteilung, bestehend aus einem Gehäuse (1), einem Ausgleichsgetriebe (6), einem Überlagerungsgetriebe (7) und einem Zusatzantrieb (8), wobei das Ausgleichsgetriebe (6) ein vom Fahrzeugmotor angetriebenes Eingangsglied (11), u...
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Format: | Patent |
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creator | TANGL, FERDINAND ZOEHRER, FRANZ |
description | Eine Differentialgetriebeeinheit mit steuerbarer Drehmoment- und Drehzahl-verteilung, bestehend aus einem Gehäuse (1), einem Ausgleichsgetriebe (6), einem Überlagerungsgetriebe (7) und einem Zusatzantrieb (8), wobei das Ausgleichsgetriebe (6) ein vom Fahrzeugmotor angetriebenes Eingangsglied (11), und zwei Ausgangsglieder (15,16) mit Ausgangswelle (3,4) umfasst, und wobei das Überlagerungsgetriebe (7) ein Planetengetriebe ist, das an zwei Glieder (15, 16) des Ausgleichsgetriebes (6) und an den Zusatzantrieb (8) angebunden ist. Um mit einem schwachen Zusatzantrieb eine genaue Steuerung zu erreichen, umfasst das Überlagerungsgetriebe (7) ein erstes (22) und ein zweites (27) Sonnenrad, ein erstes (20) und ein zweites (25) Hohlrad und erste (21) und zweite (26) Planetenräder auf einem gemeinsamen Planetenträger (28), wobei die ersten (21) und zweiten (26) Planetenräder jeweils mit dem ersten (22) beziehungsweise zweiten Sonnenrad (27) und dem ersten (20) beziehungsweise zweiten Hohlrad (25) kämmen.
The invention relates to a differential gear unit having a controlled torque and speed distribution, which comprises a housing (1), a differential gear (6), a superposition gear (7) and an auxiliary drive (8), whereby the differential gear (6) has an input member (11) driven by the vehicle engine, and two output members (15, 16) with an output shaft (3, 4). The superposition gear (7) is a planet gear that is connected to two members (15, 16) of the differential gear (6) and to the auxiliary drive (8). The aim of the invention is to provide a gear unit which allows to obtain an exact control even with a weak auxiliary drive. For this purpose, the superposition gear (7) comprises a first (22) and a second (27) sun gear, a first (20) and a second (25) internal gear and first (21) and second (26) planet gears mounted on a common planet carrier (28). The first (21) and the second (26) planet gears mesh with the first (22) and second sun gear (27), respectively, and with the first (20) and second internal gear (25), respectively.
L'invention concerne un ensemble différentiel à répartition du couple et du régime commandable, composé d'un carter (1), d'un différentiel (6), d'une boîte de superposition (7) et d'une commande auxiliaire (8), le différentiel (6) comportant un élément d'entrée (11), entraîné par le moteur du véhicule, ainsi que deux éléments de sortie (15, 16) avec un arbre de sortie (3, 4) et ladite boîte de superposition (7) étant un train planétaire relié à d |
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The invention relates to a differential gear unit having a controlled torque and speed distribution, which comprises a housing (1), a differential gear (6), a superposition gear (7) and an auxiliary drive (8), whereby the differential gear (6) has an input member (11) driven by the vehicle engine, and two output members (15, 16) with an output shaft (3, 4). The superposition gear (7) is a planet gear that is connected to two members (15, 16) of the differential gear (6) and to the auxiliary drive (8). The aim of the invention is to provide a gear unit which allows to obtain an exact control even with a weak auxiliary drive. For this purpose, the superposition gear (7) comprises a first (22) and a second (27) sun gear, a first (20) and a second (25) internal gear and first (21) and second (26) planet gears mounted on a common planet carrier (28). The first (21) and the second (26) planet gears mesh with the first (22) and second sun gear (27), respectively, and with the first (20) and second internal gear (25), respectively.
L'invention concerne un ensemble différentiel à répartition du couple et du régime commandable, composé d'un carter (1), d'un différentiel (6), d'une boîte de superposition (7) et d'une commande auxiliaire (8), le différentiel (6) comportant un élément d'entrée (11), entraîné par le moteur du véhicule, ainsi que deux éléments de sortie (15, 16) avec un arbre de sortie (3, 4) et ladite boîte de superposition (7) étant un train planétaire relié à deux éléments (15, 16) du différentiel (6) et à la commande auxiliaire (8). L'objectif de cette invention est d'obtenir une commande précise avec une commande auxiliaire de faible puissance. A cet effet, la boîte de superposition (7) comprend un premier (22) et un second (27) planétaire, une première (20) et une seconde (25) couronne ainsi que des premier (21) et second (26) satellites sur un porte-satellites commun (28), les premier (21) et second (26) satellites s'engrenant respectivement avec le premier (22) et le second planétaire (27) ainsi qu'avec la première (20) et la seconde couronne (25).</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2006</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20060323&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2006029434A2$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25543,76294</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20060323&DB=EPODOC&CC=WO&NR=2006029434A2$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>TANGL, FERDINAND</creatorcontrib><creatorcontrib>ZOEHRER, FRANZ</creatorcontrib><title>DIFFERENTIAL GEAR UNIT HAVING A CONTROLLED TORQUE AND SPEED DISTRIBUTION</title><description>Eine Differentialgetriebeeinheit mit steuerbarer Drehmoment- und Drehzahl-verteilung, bestehend aus einem Gehäuse (1), einem Ausgleichsgetriebe (6), einem Überlagerungsgetriebe (7) und einem Zusatzantrieb (8), wobei das Ausgleichsgetriebe (6) ein vom Fahrzeugmotor angetriebenes Eingangsglied (11), und zwei Ausgangsglieder (15,16) mit Ausgangswelle (3,4) umfasst, und wobei das Überlagerungsgetriebe (7) ein Planetengetriebe ist, das an zwei Glieder (15, 16) des Ausgleichsgetriebes (6) und an den Zusatzantrieb (8) angebunden ist. Um mit einem schwachen Zusatzantrieb eine genaue Steuerung zu erreichen, umfasst das Überlagerungsgetriebe (7) ein erstes (22) und ein zweites (27) Sonnenrad, ein erstes (20) und ein zweites (25) Hohlrad und erste (21) und zweite (26) Planetenräder auf einem gemeinsamen Planetenträger (28), wobei die ersten (21) und zweiten (26) Planetenräder jeweils mit dem ersten (22) beziehungsweise zweiten Sonnenrad (27) und dem ersten (20) beziehungsweise zweiten Hohlrad (25) kämmen.
The invention relates to a differential gear unit having a controlled torque and speed distribution, which comprises a housing (1), a differential gear (6), a superposition gear (7) and an auxiliary drive (8), whereby the differential gear (6) has an input member (11) driven by the vehicle engine, and two output members (15, 16) with an output shaft (3, 4). The superposition gear (7) is a planet gear that is connected to two members (15, 16) of the differential gear (6) and to the auxiliary drive (8). The aim of the invention is to provide a gear unit which allows to obtain an exact control even with a weak auxiliary drive. For this purpose, the superposition gear (7) comprises a first (22) and a second (27) sun gear, a first (20) and a second (25) internal gear and first (21) and second (26) planet gears mounted on a common planet carrier (28). The first (21) and the second (26) planet gears mesh with the first (22) and second sun gear (27), respectively, and with the first (20) and second internal gear (25), respectively.
L'invention concerne un ensemble différentiel à répartition du couple et du régime commandable, composé d'un carter (1), d'un différentiel (6), d'une boîte de superposition (7) et d'une commande auxiliaire (8), le différentiel (6) comportant un élément d'entrée (11), entraîné par le moteur du véhicule, ainsi que deux éléments de sortie (15, 16) avec un arbre de sortie (3, 4) et ladite boîte de superposition (7) étant un train planétaire relié à deux éléments (15, 16) du différentiel (6) et à la commande auxiliaire (8). L'objectif de cette invention est d'obtenir une commande précise avec une commande auxiliaire de faible puissance. A cet effet, la boîte de superposition (7) comprend un premier (22) et un second (27) planétaire, une première (20) et une seconde (25) couronne ainsi que des premier (21) et second (26) satellites sur un porte-satellites commun (28), les premier (21) et second (26) satellites s'engrenant respectivement avec le premier (22) et le second planétaire (27) ainsi qu'avec la première (20) et la seconde couronne (25).</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GEARING</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2006</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZPBw8XRzcw1y9QvxdPRRcHd1DFII9fMMUfBwDPP0c1dwVHD29wsJ8vfxcXVRCPEPCgx1VXD0c1EIDnAFCrh4BocEeTqFhnj6-_EwsKYl5hSn8kJpbgZlN9cQZw_d1IL8-NTigsTk1LzUkvhwfyMDAzMDI0sTYxNHI2PiVAEAsWotwQ</recordid><startdate>20060323</startdate><enddate>20060323</enddate><creator>TANGL, FERDINAND</creator><creator>ZOEHRER, FRANZ</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20060323</creationdate><title>DIFFERENTIAL GEAR UNIT HAVING A CONTROLLED TORQUE AND SPEED DISTRIBUTION</title><author>TANGL, FERDINAND ; ZOEHRER, FRANZ</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_WO2006029434A23</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2006</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>BLASTING</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GEARING</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>TANGL, FERDINAND</creatorcontrib><creatorcontrib>ZOEHRER, FRANZ</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>TANGL, FERDINAND</au><au>ZOEHRER, FRANZ</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>DIFFERENTIAL GEAR UNIT HAVING A CONTROLLED TORQUE AND SPEED DISTRIBUTION</title><date>2006-03-23</date><risdate>2006</risdate><abstract>Eine Differentialgetriebeeinheit mit steuerbarer Drehmoment- und Drehzahl-verteilung, bestehend aus einem Gehäuse (1), einem Ausgleichsgetriebe (6), einem Überlagerungsgetriebe (7) und einem Zusatzantrieb (8), wobei das Ausgleichsgetriebe (6) ein vom Fahrzeugmotor angetriebenes Eingangsglied (11), und zwei Ausgangsglieder (15,16) mit Ausgangswelle (3,4) umfasst, und wobei das Überlagerungsgetriebe (7) ein Planetengetriebe ist, das an zwei Glieder (15, 16) des Ausgleichsgetriebes (6) und an den Zusatzantrieb (8) angebunden ist. Um mit einem schwachen Zusatzantrieb eine genaue Steuerung zu erreichen, umfasst das Überlagerungsgetriebe (7) ein erstes (22) und ein zweites (27) Sonnenrad, ein erstes (20) und ein zweites (25) Hohlrad und erste (21) und zweite (26) Planetenräder auf einem gemeinsamen Planetenträger (28), wobei die ersten (21) und zweiten (26) Planetenräder jeweils mit dem ersten (22) beziehungsweise zweiten Sonnenrad (27) und dem ersten (20) beziehungsweise zweiten Hohlrad (25) kämmen.
The invention relates to a differential gear unit having a controlled torque and speed distribution, which comprises a housing (1), a differential gear (6), a superposition gear (7) and an auxiliary drive (8), whereby the differential gear (6) has an input member (11) driven by the vehicle engine, and two output members (15, 16) with an output shaft (3, 4). The superposition gear (7) is a planet gear that is connected to two members (15, 16) of the differential gear (6) and to the auxiliary drive (8). The aim of the invention is to provide a gear unit which allows to obtain an exact control even with a weak auxiliary drive. For this purpose, the superposition gear (7) comprises a first (22) and a second (27) sun gear, a first (20) and a second (25) internal gear and first (21) and second (26) planet gears mounted on a common planet carrier (28). The first (21) and the second (26) planet gears mesh with the first (22) and second sun gear (27), respectively, and with the first (20) and second internal gear (25), respectively.
L'invention concerne un ensemble différentiel à répartition du couple et du régime commandable, composé d'un carter (1), d'un différentiel (6), d'une boîte de superposition (7) et d'une commande auxiliaire (8), le différentiel (6) comportant un élément d'entrée (11), entraîné par le moteur du véhicule, ainsi que deux éléments de sortie (15, 16) avec un arbre de sortie (3, 4) et ladite boîte de superposition (7) étant un train planétaire relié à deux éléments (15, 16) du différentiel (6) et à la commande auxiliaire (8). L'objectif de cette invention est d'obtenir une commande précise avec une commande auxiliaire de faible puissance. A cet effet, la boîte de superposition (7) comprend un premier (22) et un second (27) planétaire, une première (20) et une seconde (25) couronne ainsi que des premier (21) et second (26) satellites sur un porte-satellites commun (28), les premier (21) et second (26) satellites s'engrenant respectivement avec le premier (22) et le second planétaire (27) ainsi qu'avec la première (20) et la seconde couronne (25).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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