METHOD AND DEVICE FOR DETECTING THE CONDITION OF AND MACHINING SWITCHES IN TRACK SYSTEMS

Bei einem Verfahren zur Erfassung des Zustandes und zum Bearbeiten von Weichen in Gleisanlagen, insbesondere zur Bestimmung der Lage und des Profils sowie zur Aufarbeitung von Weichenherzstücken, werden ein dreidimensionales Profilbild des Überlaufbereiches eines Weichenherzstückes erstellt und als...

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Hauptverfasser: SENGER, DETLEF, KEESE, THOMAS
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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KEESE, THOMAS
description Bei einem Verfahren zur Erfassung des Zustandes und zum Bearbeiten von Weichen in Gleisanlagen, insbesondere zur Bestimmung der Lage und des Profils sowie zur Aufarbeitung von Weichenherzstücken, werden ein dreidimensionales Profilbild des Überlaufbereiches eines Weichenherzstückes erstellt und als Ist-Profildaten an eine Datenverarbeitungseinheit abgegeben, die die Ist-Profildaten analysiert und mittels eines numerischen Algorithmus zur geometrischen Beschreibung des Weichenherzstückes Soll-Profildaten generiert, die zusammen mit den erfassten Ist-Profildaten an eine Bearbeitungseinheit 8 zur Positionierung von Bearbeitungswerkzeugen und zur Steuerung von Werkzeugantrieben der Bearbeitungswerkzeuge abgegeben werden. Anschließend werden neue Ist-Profildaten erfasst und mit den Soll-Profildaten verglichen und bei Überschreitung einer vorgegebenen Differenz zwischen den neuen Ist-Profildaten und den Soll-Profildaten die Bearbeitungseinheit erneut aktiviert. Disclosed is a method for detecting the condition of and machining switches in track systems, particularly for determining the position and profile of and reconditioning frog points. According to said method, a three-dimensional image of the profile of the transition area of a frog point is created and is fed to a data processing unit as real profile data. The data processing unit analyzes the real profile data and generates setpoint profile data by means of a numerical algorithm in order to geometrically describe the frog point. The setpoint profile data is fed to a machining unit (8) along with the detected real profile data so as to position machining tools and control drive units of the machining tools. New real profile data is then detected and compared to the setpoint profile data, and the machining unit is reactivated when a given difference between the new real profile data and the setpoint profile data is exceeded. L'invention concerne un procédé permettant de détecter l'état d'aiguilles de voies ferrées et de les usiner, notamment de déterminer la position et le profil de coeurs de croisement d'aiguillages et de renforcer lesdits coeurs de croisement d'aiguillages. Selon ce procédé, il est prévu de produire une image tridimensionnelle du profil de la zone de débordement d'un coeur de croisement d'aiguillage et de la remettre à une unité de traitement de données, sous forme de données de profil réel. Ladite unité de traitement de données analyse les données de profil réel et produit des données d
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Anschließend werden neue Ist-Profildaten erfasst und mit den Soll-Profildaten verglichen und bei Überschreitung einer vorgegebenen Differenz zwischen den neuen Ist-Profildaten und den Soll-Profildaten die Bearbeitungseinheit erneut aktiviert. Disclosed is a method for detecting the condition of and machining switches in track systems, particularly for determining the position and profile of and reconditioning frog points. According to said method, a three-dimensional image of the profile of the transition area of a frog point is created and is fed to a data processing unit as real profile data. The data processing unit analyzes the real profile data and generates setpoint profile data by means of a numerical algorithm in order to geometrically describe the frog point. The setpoint profile data is fed to a machining unit (8) along with the detected real profile data so as to position machining tools and control drive units of the machining tools. New real profile data is then detected and compared to the setpoint profile data, and the machining unit is reactivated when a given difference between the new real profile data and the setpoint profile data is exceeded. L'invention concerne un procédé permettant de détecter l'état d'aiguilles de voies ferrées et de les usiner, notamment de déterminer la position et le profil de coeurs de croisement d'aiguillages et de renforcer lesdits coeurs de croisement d'aiguillages. Selon ce procédé, il est prévu de produire une image tridimensionnelle du profil de la zone de débordement d'un coeur de croisement d'aiguillage et de la remettre à une unité de traitement de données, sous forme de données de profil réel. Ladite unité de traitement de données analyse les données de profil réel et produit des données de profil théorique, à l'aide d'un algorithme numérique, afin de d'effectuer une description géométrique du coeur de croisement d'aiguillage. Les données de profil théorique sont remises, conjointement avec les données de profil réel détectées, à une unité d'usinage (8), pour positionner des outils d'usinage et pour piloter des mécanismes d'entraînement des outils d'usinage. De nouvelles données de profil sont ensuite détectées et sont comparées aux données de profil théorique. En cas de dépassement d'une différence prédéfinie, entre les nouvelles données de profil réel et les données de profil théorique, l'unité d'usinage est à nouveau activée.</description><edition>7</edition><language>eng ; fre ; ger</language><subject>CONSTRUCTION OF ROADS, RAILWAYS, OR BRIDGES ; FIXED CONSTRUCTIONS ; MACHINES FOR MAKING RAILWAYS OF ALL KINDS ; MEASURING ; MEASURING ANGLES ; MEASURING AREAS ; MEASURING IRREGULARITIES OF SURFACES OR CONTOURS ; MEASURING LENGTH, THICKNESS OR SIMILAR LINEARDIMENSIONS ; OTHER AUXILIARY EQUIPMENT FOR RAILWAYS ; PERFORMING OPERATIONS ; PERMANENT WAY ; PERMANENT-WAY TOOLS ; PHYSICS ; RAILWAYS ; TESTING ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2005</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20051020&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2005098352A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76516</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20051020&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2005098352A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SENGER, DETLEF</creatorcontrib><creatorcontrib>KEESE, THOMAS</creatorcontrib><title>METHOD AND DEVICE FOR DETECTING THE CONDITION OF AND MACHINING SWITCHES IN TRACK SYSTEMS</title><description>Bei einem Verfahren zur Erfassung des Zustandes und zum Bearbeiten von Weichen in Gleisanlagen, insbesondere zur Bestimmung der Lage und des Profils sowie zur Aufarbeitung von Weichenherzstücken, werden ein dreidimensionales Profilbild des Überlaufbereiches eines Weichenherzstückes erstellt und als Ist-Profildaten an eine Datenverarbeitungseinheit abgegeben, die die Ist-Profildaten analysiert und mittels eines numerischen Algorithmus zur geometrischen Beschreibung des Weichenherzstückes Soll-Profildaten generiert, die zusammen mit den erfassten Ist-Profildaten an eine Bearbeitungseinheit 8 zur Positionierung von Bearbeitungswerkzeugen und zur Steuerung von Werkzeugantrieben der Bearbeitungswerkzeuge abgegeben werden. Anschließend werden neue Ist-Profildaten erfasst und mit den Soll-Profildaten verglichen und bei Überschreitung einer vorgegebenen Differenz zwischen den neuen Ist-Profildaten und den Soll-Profildaten die Bearbeitungseinheit erneut aktiviert. Disclosed is a method for detecting the condition of and machining switches in track systems, particularly for determining the position and profile of and reconditioning frog points. According to said method, a three-dimensional image of the profile of the transition area of a frog point is created and is fed to a data processing unit as real profile data. The data processing unit analyzes the real profile data and generates setpoint profile data by means of a numerical algorithm in order to geometrically describe the frog point. The setpoint profile data is fed to a machining unit (8) along with the detected real profile data so as to position machining tools and control drive units of the machining tools. 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Anschließend werden neue Ist-Profildaten erfasst und mit den Soll-Profildaten verglichen und bei Überschreitung einer vorgegebenen Differenz zwischen den neuen Ist-Profildaten und den Soll-Profildaten die Bearbeitungseinheit erneut aktiviert. Disclosed is a method for detecting the condition of and machining switches in track systems, particularly for determining the position and profile of and reconditioning frog points. According to said method, a three-dimensional image of the profile of the transition area of a frog point is created and is fed to a data processing unit as real profile data. The data processing unit analyzes the real profile data and generates setpoint profile data by means of a numerical algorithm in order to geometrically describe the frog point. The setpoint profile data is fed to a machining unit (8) along with the detected real profile data so as to position machining tools and control drive units of the machining tools. New real profile data is then detected and compared to the setpoint profile data, and the machining unit is reactivated when a given difference between the new real profile data and the setpoint profile data is exceeded. L'invention concerne un procédé permettant de détecter l'état d'aiguilles de voies ferrées et de les usiner, notamment de déterminer la position et le profil de coeurs de croisement d'aiguillages et de renforcer lesdits coeurs de croisement d'aiguillages. Selon ce procédé, il est prévu de produire une image tridimensionnelle du profil de la zone de débordement d'un coeur de croisement d'aiguillage et de la remettre à une unité de traitement de données, sous forme de données de profil réel. Ladite unité de traitement de données analyse les données de profil réel et produit des données de profil théorique, à l'aide d'un algorithme numérique, afin de d'effectuer une description géométrique du coeur de croisement d'aiguillage. Les données de profil théorique sont remises, conjointement avec les données de profil réel détectées, à une unité d'usinage (8), pour positionner des outils d'usinage et pour piloter des mécanismes d'entraînement des outils d'usinage. De nouvelles données de profil sont ensuite détectées et sont comparées aux données de profil théorique. En cas de dépassement d'une différence prédéfinie, entre les nouvelles données de profil réel et les données de profil théorique, l'unité d'usinage est à nouveau activée.</abstract><edition>7</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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