MULTIFUNCTIONAL SUPPORT FOR USE IN A MOTOR VEHICLE

Die Erfindung bezieht sich auf einen Multifunktionsträger für ein Kraftfahrzeug mit einem Halteabschnitt (1) zur Befestigung des Multifunktionsträgers an einem Aggregateträger einer Kraftfahrzeugtür, einer mit dem Halteabschnitt (1) verbundenen, längserstreckten Scheibenführung (2) für eine Fensters...

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Hauptverfasser: LEVE, DIRK, BUNZEL, CHRISTOPH, BUECKER, ROLF, SCHLECHTRIEMEN, MARTIN
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator LEVE, DIRK
BUNZEL, CHRISTOPH
BUECKER, ROLF
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description Die Erfindung bezieht sich auf einen Multifunktionsträger für ein Kraftfahrzeug mit einem Halteabschnitt (1) zur Befestigung des Multifunktionsträgers an einem Aggregateträger einer Kraftfahrzeugtür, einer mit dem Halteabschnitt (1) verbundenen, längserstreckten Scheibenführung (2) für eine Fensterscheibe und Befestigungsstellen (13, 13a, 23, 23a) zur Befestigung eines Türschlosses an dem Multifunktionsträger, wobei der Halteabschnitt (1) mit der Scheibenführung (2) entlang eines längserstreckten Teilabschnittes (T) des Multifunktionsträgers verbunden ist. Erfindungsgemäß ist vorgesehen, dass der Halteabschnitt (1) in einem Endbereich (O) des längserstreckten Teilabschnittes (T) im Wesentlichen starr mit der Scheibenführung (2) verbunden ist und in dem anderen Endbereich (U) des längserstreckten Teilabschnittes (T) flexibel mit der Scheibenführung (2) verbunden ist. The invention relates to a multifunctional support for use in a motor vehicle, which comprises a retaining section (1) for fastening the multifunctional support to an assembly support of a motor vehicle door. Said multifunctional support further comprises a longitudinal window guide (2) linked with the retaining section (1) and designed for a window pane, and fastening locations (13, 13a, 23, 23a) for fastening a door lock to the multifunctional support. The retaining section (1) is linked with the window guide (2) along a longitudinal subsection (T) of the multifunctional support. According to the invention, the retaining section (1), in a terminal zone (O) of the longitudinal subsection (T), is linked with the window guide (2) in a substantially rigid manner and is linked with the window guide (2) in the other terminal zone (U) of the longitudinal subsection (T) in a flexible manner. L'invention concerne un support multifonctionnel pour un véhicule automobile, comportant : une partie de maintien (1) servant à fixer le support multifonctionnel sur un support d'unité d'une portière automobile ; un élément de guidage (2) longitudinal, raccordé à la partie de maintien (1), destiné à une vitre; et des points de fixation, (13, 13a, 23, 23a) servant à fixer une serrure de portière sur le support multifonctionnel. La partie de maintien (1) est raccordée à l'élément de guidage de vitre (2) le long d'une section partielle (T) longitudinale du support multifonctionnel. Selon l'invention, la partie de maintien (1) est raccordée de manière sensiblement rigide à l'élément de guidage de vitre (2), dans une
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Erfindungsgemäß ist vorgesehen, dass der Halteabschnitt (1) in einem Endbereich (O) des längserstreckten Teilabschnittes (T) im Wesentlichen starr mit der Scheibenführung (2) verbunden ist und in dem anderen Endbereich (U) des längserstreckten Teilabschnittes (T) flexibel mit der Scheibenführung (2) verbunden ist. The invention relates to a multifunctional support for use in a motor vehicle, which comprises a retaining section (1) for fastening the multifunctional support to an assembly support of a motor vehicle door. Said multifunctional support further comprises a longitudinal window guide (2) linked with the retaining section (1) and designed for a window pane, and fastening locations (13, 13a, 23, 23a) for fastening a door lock to the multifunctional support. The retaining section (1) is linked with the window guide (2) along a longitudinal subsection (T) of the multifunctional support. According to the invention, the retaining section (1), in a terminal zone (O) of the longitudinal subsection (T), is linked with the window guide (2) in a substantially rigid manner and is linked with the window guide (2) in the other terminal zone (U) of the longitudinal subsection (T) in a flexible manner. L'invention concerne un support multifonctionnel pour un véhicule automobile, comportant : une partie de maintien (1) servant à fixer le support multifonctionnel sur un support d'unité d'une portière automobile ; un élément de guidage (2) longitudinal, raccordé à la partie de maintien (1), destiné à une vitre; et des points de fixation, (13, 13a, 23, 23a) servant à fixer une serrure de portière sur le support multifonctionnel. La partie de maintien (1) est raccordée à l'élément de guidage de vitre (2) le long d'une section partielle (T) longitudinale du support multifonctionnel. Selon l'invention, la partie de maintien (1) est raccordée de manière sensiblement rigide à l'élément de guidage de vitre (2), dans une zone d'extrémité (O) de la section partielle (T) longitudinale, et est raccordée de manière souple à l'élément de guidage de vitre (2) dans l'autre zone d'extrémité (U) de la section partielle (T) longitudinale.</description><edition>7</edition><language>eng ; fre ; ger</language><subject>CHECKS FOR WINGS ; DEVICES FOR MOVING WINGS INTO OPEN OR CLOSED POSITION ; FIXED CONSTRUCTIONS ; KEYS ; LOCKS ; PERFORMING OPERATIONS ; REMOVABLE EXTERNAL PROTECTIVE COVERINGS SPECIALLY ADAPTED FORVEHICLES ; SAFES ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WINDOW OR DOOR FITTINGS ; WINDOWS, WINDSCREENS, NON-FIXED ROOFS, DOORS, OR SIMILARDEVICES FOR VEHICLES ; WING FITTINGS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, CONCERNED WITH THEFUNCTIONING OF THE WING</subject><creationdate>2004</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20041216&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2004108454A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20041216&amp;DB=EPODOC&amp;CC=WO&amp;NR=2004108454A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>LEVE, DIRK</creatorcontrib><creatorcontrib>BUNZEL, CHRISTOPH</creatorcontrib><creatorcontrib>BUECKER, ROLF</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHLECHTRIEMEN, MARTIN</creatorcontrib><title>MULTIFUNCTIONAL SUPPORT FOR USE IN A MOTOR VEHICLE</title><description>Die Erfindung bezieht sich auf einen Multifunktionsträger für ein Kraftfahrzeug mit einem Halteabschnitt (1) zur Befestigung des Multifunktionsträgers an einem Aggregateträger einer Kraftfahrzeugtür, einer mit dem Halteabschnitt (1) verbundenen, längserstreckten Scheibenführung (2) für eine Fensterscheibe und Befestigungsstellen (13, 13a, 23, 23a) zur Befestigung eines Türschlosses an dem Multifunktionsträger, wobei der Halteabschnitt (1) mit der Scheibenführung (2) entlang eines längserstreckten Teilabschnittes (T) des Multifunktionsträgers verbunden ist. 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