DRIVE SYSTEM AND VEHICLE HAVING A DRIVE SYSTEM
Antriebssystem (10), insbesondere für eine Fahrzeug, mit* einer Abtriebseinheit (12),* einer Antriebseinheit (18) zum Antreiben der Abtriebseinheit (12),* einer Antriebsschnittstelle (20), mittels der die Abtriebseinheit (12) mit der Antriebseinheit (18) koppelbar ist,* mindestens einer Bremseinheit...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | Stöhr, Johannes Götz, Michael Fürderer, Yvonne Breithaupt, Sebastian |
description | Antriebssystem (10), insbesondere für eine Fahrzeug, mit* einer Abtriebseinheit (12),* einer Antriebseinheit (18) zum Antreiben der Abtriebseinheit (12),* einer Antriebsschnittstelle (20), mittels der die Abtriebseinheit (12) mit der Antriebseinheit (18) koppelbar ist,* mindestens einer Bremseinheit (22) zum Bremsen der Abtriebseinheit (12), und* mindestens einer von der Antriebsschnittstelle (20) verschiedenen Bremsschnittstelle (24), mittels der die Abtriebseinheit (12) mit der mindestens einen Bremseinheit (22) koppelbar ist,wobei die mindestens eine Bremsschnittstelle (24) eine Getriebestufe (28) mit einer an der Abtriebseinheit (12) angeordneten abtriebsseitigen Getriebekomponente (30) und einer an der mindestens einen Bremseinheit (22) angeordneten bremsseitigen Getriebekomponente (32) aufweist,sowieFahrzeug, insbesondere Flurförderzeug, mit einem derartigen Antriebssystem (10).
A drive system (10), in particular for a vehicle, comprisinga driven unit (12),a drive unit (18) for driving the driven unit (12),a drive interface (20) by means of which the driven unit (12) can be coupled to the drive unit (18),at least one brake unit (22) for braking the driven unit (12), andat least one brake interface (24) which is different from the drive interface (20) and by means of which the driven unit (12) can be coupled to the at least one brake unit (22),wherein the at least one brake interface (24) has a transmission stage (28) with a driven-side transmission component (30) arranged on the driven unit (12) and a brake-side transmission component (32) arranged on the at least one brake unit (22),anda vehicle, in particular an industrial truck, with a drive system (10) of this kind. |
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A drive system (10), in particular for a vehicle, comprisinga driven unit (12),a drive unit (18) for driving the driven unit (12),a drive interface (20) by means of which the driven unit (12) can be coupled to the drive unit (18),at least one brake unit (22) for braking the driven unit (12), andat least one brake interface (24) which is different from the drive interface (20) and by means of which the driven unit (12) can be coupled to the at least one brake unit (22),wherein the at least one brake interface (24) has a transmission stage (28) with a driven-side transmission component (30) arranged on the driven unit (12) and a brake-side transmission component (32) arranged on the at least one brake unit (22),anda vehicle, in particular an industrial truck, with a drive system (10) of this kind.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2024</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20241023&DB=EPODOC&CC=EP&NR=4450314A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,777,882,25545,76296</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20241023&DB=EPODOC&CC=EP&NR=4450314A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Stöhr, Johannes</creatorcontrib><creatorcontrib>Götz, Michael</creatorcontrib><creatorcontrib>Fürderer, Yvonne</creatorcontrib><creatorcontrib>Breithaupt, Sebastian</creatorcontrib><title>DRIVE SYSTEM AND VEHICLE HAVING A DRIVE SYSTEM</title><description>Antriebssystem (10), insbesondere für eine Fahrzeug, mit* einer Abtriebseinheit (12),* einer Antriebseinheit (18) zum Antreiben der Abtriebseinheit (12),* einer Antriebsschnittstelle (20), mittels der die Abtriebseinheit (12) mit der Antriebseinheit (18) koppelbar ist,* mindestens einer Bremseinheit (22) zum Bremsen der Abtriebseinheit (12), und* mindestens einer von der Antriebsschnittstelle (20) verschiedenen Bremsschnittstelle (24), mittels der die Abtriebseinheit (12) mit der mindestens einen Bremseinheit (22) koppelbar ist,wobei die mindestens eine Bremsschnittstelle (24) eine Getriebestufe (28) mit einer an der Abtriebseinheit (12) angeordneten abtriebsseitigen Getriebekomponente (30) und einer an der mindestens einen Bremseinheit (22) angeordneten bremsseitigen Getriebekomponente (32) aufweist,sowieFahrzeug, insbesondere Flurförderzeug, mit einem derartigen Antriebssystem (10).
A drive system (10), in particular for a vehicle, comprisinga driven unit (12),a drive unit (18) for driving the driven unit (12),a drive interface (20) by means of which the driven unit (12) can be coupled to the drive unit (18),at least one brake unit (22) for braking the driven unit (12), andat least one brake interface (24) which is different from the drive interface (20) and by means of which the driven unit (12) can be coupled to the at least one brake unit (22),wherein the at least one brake interface (24) has a transmission stage (28) with a driven-side transmission component (30) arranged on the driven unit (12) and a brake-side transmission component (32) arranged on the at least one brake unit (22),anda vehicle, in particular an industrial truck, with a drive system (10) of this kind.</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2024</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZNBzCfIMc1UIjgwOcfVVcPRzUQhz9fB09nFV8HAM8_RzV3BUQFbBw8CalphTnMoLpbkZFNxcQ5w9dFML8uNTiwsSk1PzUkviXQNMTEwNjA1NHA2NiVACAINNJRY</recordid><startdate>20241023</startdate><enddate>20241023</enddate><creator>Stöhr, Johannes</creator><creator>Götz, Michael</creator><creator>Fürderer, Yvonne</creator><creator>Breithaupt, Sebastian</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20241023</creationdate><title>DRIVE SYSTEM AND VEHICLE HAVING A DRIVE SYSTEM</title><author>Stöhr, Johannes ; 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A drive system (10), in particular for a vehicle, comprisinga driven unit (12),a drive unit (18) for driving the driven unit (12),a drive interface (20) by means of which the driven unit (12) can be coupled to the drive unit (18),at least one brake unit (22) for braking the driven unit (12), andat least one brake interface (24) which is different from the drive interface (20) and by means of which the driven unit (12) can be coupled to the at least one brake unit (22),wherein the at least one brake interface (24) has a transmission stage (28) with a driven-side transmission component (30) arranged on the driven unit (12) and a brake-side transmission component (32) arranged on the at least one brake unit (22),anda vehicle, in particular an industrial truck, with a drive system (10) of this kind.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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