METHOD AND SYSTEM FOR OPERATING AN AIRCRAFT

Vorgeschlagen wird ein Verfahren zum Betreiben eines Fluggeräts (1), bei dem für eine vorausbestimmte Trajektorie (NT) des Fluggeräts (1) ein die Trajektorie (NT) einhüllendes Volumen bestimmt wird, welches Volumen ein erstes, inneres Volumen und ein zweites, äußeres Volumen umfasst, wobei das zweit...

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1. Verfasser: ORTLIEB, Markus
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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creator ORTLIEB, Markus
description Vorgeschlagen wird ein Verfahren zum Betreiben eines Fluggeräts (1), bei dem für eine vorausbestimmte Trajektorie (NT) des Fluggeräts (1) ein die Trajektorie (NT) einhüllendes Volumen bestimmt wird, welches Volumen ein erstes, inneres Volumen und ein zweites, äußeres Volumen umfasst, wobei das zweite Volumen das erste Volumen umgibt, wobei das erste Volumen sich aus einer Mehrzahl erster Einzelvolumina (TVi) und das zweite Volumen sich aus einer Anzahl von zweiten Einzelvolumina zusammensetzt, welche Einzelvolumina (TVi) an jedem Punkt der Trajektorie (NT) auf Grundlage von Parametern (vi) eines tatsächlichen Flugzustands des Fluggeräts (1) zu einem jeweiligen Zeitpunkt berechnet werden. A method for operating an aircraft (1) is provided, wherein for a predetermined trajectory (NT) of the aircraft (1) a volume enveloping the trajectory (NT) is determined, which volume includes a first, inner volume and a second, outer volume, and the second volume envelops the first volume. The first volume is composed of a plurality of first individual volumes (TVi) and the second volume is composed of a number of second individual volumes, which individual volumes (TVi) are calculated at each point of the trajectory (NT) on the basis of parameters (vi) of an actual flight condition of the aircraft (1) at a respective time.
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A method for operating an aircraft (1) is provided, wherein for a predetermined trajectory (NT) of the aircraft (1) a volume enveloping the trajectory (NT) is determined, which volume includes a first, inner volume and a second, outer volume, and the second volume envelops the first volume. The first volume is composed of a plurality of first individual volumes (TVi) and the second volume is composed of a number of second individual volumes, which individual volumes (TVi) are calculated at each point of the trajectory (NT) on the basis of parameters (vi) of an actual flight condition of the aircraft (1) at a respective time.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>PHYSICS ; SIGNALLING ; TRAFFIC CONTROL SYSTEMS</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20231101&amp;DB=EPODOC&amp;CC=EP&amp;NR=4270363A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20231101&amp;DB=EPODOC&amp;CC=EP&amp;NR=4270363A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>ORTLIEB, Markus</creatorcontrib><title>METHOD AND SYSTEM FOR OPERATING AN AIRCRAFT</title><description>Vorgeschlagen wird ein Verfahren zum Betreiben eines Fluggeräts (1), bei dem für eine vorausbestimmte Trajektorie (NT) des Fluggeräts (1) ein die Trajektorie (NT) einhüllendes Volumen bestimmt wird, welches Volumen ein erstes, inneres Volumen und ein zweites, äußeres Volumen umfasst, wobei das zweite Volumen das erste Volumen umgibt, wobei das erste Volumen sich aus einer Mehrzahl erster Einzelvolumina (TVi) und das zweite Volumen sich aus einer Anzahl von zweiten Einzelvolumina zusammensetzt, welche Einzelvolumina (TVi) an jedem Punkt der Trajektorie (NT) auf Grundlage von Parametern (vi) eines tatsächlichen Flugzustands des Fluggeräts (1) zu einem jeweiligen Zeitpunkt berechnet werden. A method for operating an aircraft (1) is provided, wherein for a predetermined trajectory (NT) of the aircraft (1) a volume enveloping the trajectory (NT) is determined, which volume includes a first, inner volume and a second, outer volume, and the second volume envelops the first volume. The first volume is composed of a plurality of first individual volumes (TVi) and the second volume is composed of a number of second individual volumes, which individual volumes (TVi) are calculated at each point of the trajectory (NT) on the basis of parameters (vi) of an actual flight condition of the aircraft (1) at a respective time.</description><subject>PHYSICS</subject><subject>SIGNALLING</subject><subject>TRAFFIC CONTROL SYSTEMS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZND2dQ3x8HdRcPRzUQiODA5x9VVw8w9S8A9wDXIM8fRzB0ooOHoGOQc5uoXwMLCmJeYUp_JCaW4GBTfXEGcP3dSC_PjU4oLE5NS81JJ41wATI3MDYzNjR0NjIpQAABnHJFA</recordid><startdate>20231101</startdate><enddate>20231101</enddate><creator>ORTLIEB, Markus</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20231101</creationdate><title>METHOD AND SYSTEM FOR OPERATING AN AIRCRAFT</title><author>ORTLIEB, Markus</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_EP4270363A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2023</creationdate><topic>PHYSICS</topic><topic>SIGNALLING</topic><topic>TRAFFIC CONTROL SYSTEMS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>ORTLIEB, Markus</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>ORTLIEB, Markus</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>METHOD AND SYSTEM FOR OPERATING AN AIRCRAFT</title><date>2023-11-01</date><risdate>2023</risdate><abstract>Vorgeschlagen wird ein Verfahren zum Betreiben eines Fluggeräts (1), bei dem für eine vorausbestimmte Trajektorie (NT) des Fluggeräts (1) ein die Trajektorie (NT) einhüllendes Volumen bestimmt wird, welches Volumen ein erstes, inneres Volumen und ein zweites, äußeres Volumen umfasst, wobei das zweite Volumen das erste Volumen umgibt, wobei das erste Volumen sich aus einer Mehrzahl erster Einzelvolumina (TVi) und das zweite Volumen sich aus einer Anzahl von zweiten Einzelvolumina zusammensetzt, welche Einzelvolumina (TVi) an jedem Punkt der Trajektorie (NT) auf Grundlage von Parametern (vi) eines tatsächlichen Flugzustands des Fluggeräts (1) zu einem jeweiligen Zeitpunkt berechnet werden. A method for operating an aircraft (1) is provided, wherein for a predetermined trajectory (NT) of the aircraft (1) a volume enveloping the trajectory (NT) is determined, which volume includes a first, inner volume and a second, outer volume, and the second volume envelops the first volume. The first volume is composed of a plurality of first individual volumes (TVi) and the second volume is composed of a number of second individual volumes, which individual volumes (TVi) are calculated at each point of the trajectory (NT) on the basis of parameters (vi) of an actual flight condition of the aircraft (1) at a respective time.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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