STEERING STOP FOR BICYCLE HANDLEBARS
Ein Lenkanschlag für Fahrradlenker weist ein erstes Anschlagelement (10) auf. Das Anschlagelement (10) kann insbesondere klemmend mit einem Gabelschaft einer Fahrradgabel verbunden werden und weist zwei Anschläge (14, 16) auf. Ein zweites Anschlagelement (12) kann am Fahrradrahmen fixiert werden und...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | THUMM, Johannes |
description | Ein Lenkanschlag für Fahrradlenker weist ein erstes Anschlagelement (10) auf. Das Anschlagelement (10) kann insbesondere klemmend mit einem Gabelschaft einer Fahrradgabel verbunden werden und weist zwei Anschläge (14, 16) auf. Ein zweites Anschlagelement (12) kann am Fahrradrahmen fixiert werden und wirkt mit dem ersten Anschlagelement (10) zusammen. Zum Hindurchführen von Leitungen, die beispielsweise von einer Brems- und/oder Schalteinheit kommen, weist das erste Anschlagelement mindestens eine Aussparung (32, 34) auf.
A steering stop for bicycle handlebars includes a first stop element. The stop element can be connected to a steer tube of a bicycle fork in particular in a clamping manner and includes two stops. A second stop element can be fixed on the bicycle frame and cooperates with the first stop element. For passing lines therethrough, which originate for example at a brake and/or gearshift unit, the first stop element includes at least one recess. |
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A steering stop for bicycle handlebars includes a first stop element. The stop element can be connected to a steer tube of a bicycle fork in particular in a clamping manner and includes two stops. A second stop element can be fixed on the bicycle frame and cooperates with the first stop element. For passing lines therethrough, which originate for example at a brake and/or gearshift unit, the first stop element includes at least one recess.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>ACCESSORIES PECULIAR TO CYCLES AND NOT OTHERWISE PROVIDED FOR,e.g. ARTICLE CARRIERS, CYCLE PROTECTORS ; CYCLE AXLE SUSPENSIONS ; CYCLE FRAMES ; CYCLE SADDLES OR SEATS ; CYCLE SIDE-CARS, FORECARS, OR THE LIKE ; CYCLE STEERING DEVICES ; CYCLES ; LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS ; PERFORMING OPERATIONS ; RIDER-OPERATED TERMINAL CONTROLS SPECIALLY ADAPTED FORCYCLES ; TRANSPORTING</subject><creationdate>2023</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20230524&DB=EPODOC&CC=EP&NR=4183670A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20230524&DB=EPODOC&CC=EP&NR=4183670A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>THUMM, Johannes</creatorcontrib><title>STEERING STOP FOR BICYCLE HANDLEBARS</title><description>Ein Lenkanschlag für Fahrradlenker weist ein erstes Anschlagelement (10) auf. Das Anschlagelement (10) kann insbesondere klemmend mit einem Gabelschaft einer Fahrradgabel verbunden werden und weist zwei Anschläge (14, 16) auf. Ein zweites Anschlagelement (12) kann am Fahrradrahmen fixiert werden und wirkt mit dem ersten Anschlagelement (10) zusammen. Zum Hindurchführen von Leitungen, die beispielsweise von einer Brems- und/oder Schalteinheit kommen, weist das erste Anschlagelement mindestens eine Aussparung (32, 34) auf.
A steering stop for bicycle handlebars includes a first stop element. The stop element can be connected to a steer tube of a bicycle fork in particular in a clamping manner and includes two stops. A second stop element can be fixed on the bicycle frame and cooperates with the first stop element. For passing lines therethrough, which originate for example at a brake and/or gearshift unit, the first stop element includes at least one recess.</description><subject>ACCESSORIES PECULIAR TO CYCLES AND NOT OTHERWISE PROVIDED FOR,e.g. ARTICLE CARRIERS, CYCLE PROTECTORS</subject><subject>CYCLE AXLE SUSPENSIONS</subject><subject>CYCLE FRAMES</subject><subject>CYCLE SADDLES OR SEATS</subject><subject>CYCLE SIDE-CARS, FORECARS, OR THE LIKE</subject><subject>CYCLE STEERING DEVICES</subject><subject>CYCLES</subject><subject>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>RIDER-OPERATED TERMINAL CONTROLS SPECIALLY ADAPTED FORCYCLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2023</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZFAJDnF1DfL0c1cIDvEPUHDzD1Jw8nSOdPZxVfBw9HPxcXVyDArmYWBNS8wpTuWF0twMCm6uIc4euqkF-fGpxQWJyal5qSXxrgEmhhbGZuYGjobGRCgBADR5Ioo</recordid><startdate>20230524</startdate><enddate>20230524</enddate><creator>THUMM, Johannes</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20230524</creationdate><title>STEERING STOP FOR BICYCLE HANDLEBARS</title><author>THUMM, Johannes</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_EP4183670A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2023</creationdate><topic>ACCESSORIES PECULIAR TO CYCLES AND NOT OTHERWISE PROVIDED FOR,e.g. ARTICLE CARRIERS, CYCLE PROTECTORS</topic><topic>CYCLE AXLE SUSPENSIONS</topic><topic>CYCLE FRAMES</topic><topic>CYCLE SADDLES OR SEATS</topic><topic>CYCLE SIDE-CARS, FORECARS, OR THE LIKE</topic><topic>CYCLE STEERING DEVICES</topic><topic>CYCLES</topic><topic>LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>RIDER-OPERATED TERMINAL CONTROLS SPECIALLY ADAPTED FORCYCLES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>THUMM, Johannes</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>THUMM, Johannes</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>STEERING STOP FOR BICYCLE HANDLEBARS</title><date>2023-05-24</date><risdate>2023</risdate><abstract>Ein Lenkanschlag für Fahrradlenker weist ein erstes Anschlagelement (10) auf. Das Anschlagelement (10) kann insbesondere klemmend mit einem Gabelschaft einer Fahrradgabel verbunden werden und weist zwei Anschläge (14, 16) auf. Ein zweites Anschlagelement (12) kann am Fahrradrahmen fixiert werden und wirkt mit dem ersten Anschlagelement (10) zusammen. Zum Hindurchführen von Leitungen, die beispielsweise von einer Brems- und/oder Schalteinheit kommen, weist das erste Anschlagelement mindestens eine Aussparung (32, 34) auf.
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