METHOD FOR OPERATING A MOTOR VEHICLE, SAFETY SYSTEM FOR A MOTOR VEHICLE AND MOTOR VEHICLE WITH A SAFETY SYSTEM
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben eines Kraftfahrzeugs (1), welches aufgrund eines Fehlers, einer Hauptbremsanlage (4) des Kraftfahrzeugs (1) mittels einer Steuereinheit (3) aus einem Normalbetrieb in einen Fehlerbetrieb umgeschaltet wird, in welchem ein Leistungsvermögen einer Antr...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | Bärecke, Frank Schlimme, Hauke Christian |
description | Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben eines Kraftfahrzeugs (1), welches aufgrund eines Fehlers, einer Hauptbremsanlage (4) des Kraftfahrzeugs (1) mittels einer Steuereinheit (3) aus einem Normalbetrieb in einen Fehlerbetrieb umgeschaltet wird, in welchem ein Leistungsvermögen einer Antriebseinheit (5) des Kraftfahrzeugs (1) reduziert wird sowie wenigstens eine Navigationsfunktion des Kraftfahrzeugs (1) aktiviert wird. Die Erfindung sieht vor, dass in dem Fehlerbetrieb mittels der Steuereinheit (3) eine weitere Funktion des Kraftfahrzeugs (1) aktiviert wird. Weiter betrifft die Erfindung ein Sicherheitssystem, das zum Durchführen des vorstehenden Verfahrens ausgebildet ist, sowie ein mit einem solchen Sicherheitssystem ausgestattetes Kraftfahrzeug.
The invention relates to a method for operating a motor vehicle that, due to an error in a main brake system of the motor vehicle, is switched by means of a control circuit from a normal mode to an error mode in which a performance of a drive unit of the motor vehicle is reduced, and at least one navigation function of the motor vehicle is activated. The invention provides that an additional function of the motor vehicle is activated in error mode by means of the control circuit. Moreover, the invention relates to a safety system that is designed to perform the above method, as well as to a motor vehicle equipped with such a safety system. |
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The invention relates to a method for operating a motor vehicle that, due to an error in a main brake system of the motor vehicle, is switched by means of a control circuit from a normal mode to an error mode in which a performance of a drive unit of the motor vehicle is reduced, and at least one navigation function of the motor vehicle is activated. The invention provides that an additional function of the motor vehicle is activated in error mode by means of the control circuit. Moreover, the invention relates to a safety system that is designed to perform the above method, as well as to a motor vehicle equipped with such a safety system.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2022</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20220302&DB=EPODOC&CC=EP&NR=3960570A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20220302&DB=EPODOC&CC=EP&NR=3960570A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Bärecke, Frank</creatorcontrib><creatorcontrib>Schlimme, Hauke Christian</creatorcontrib><title>METHOD FOR OPERATING A MOTOR VEHICLE, SAFETY SYSTEM FOR A MOTOR VEHICLE AND MOTOR VEHICLE WITH A SAFETY SYSTEM</title><description>Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben eines Kraftfahrzeugs (1), welches aufgrund eines Fehlers, einer Hauptbremsanlage (4) des Kraftfahrzeugs (1) mittels einer Steuereinheit (3) aus einem Normalbetrieb in einen Fehlerbetrieb umgeschaltet wird, in welchem ein Leistungsvermögen einer Antriebseinheit (5) des Kraftfahrzeugs (1) reduziert wird sowie wenigstens eine Navigationsfunktion des Kraftfahrzeugs (1) aktiviert wird. Die Erfindung sieht vor, dass in dem Fehlerbetrieb mittels der Steuereinheit (3) eine weitere Funktion des Kraftfahrzeugs (1) aktiviert wird. Weiter betrifft die Erfindung ein Sicherheitssystem, das zum Durchführen des vorstehenden Verfahrens ausgebildet ist, sowie ein mit einem solchen Sicherheitssystem ausgestattetes Kraftfahrzeug.
The invention relates to a method for operating a motor vehicle that, due to an error in a main brake system of the motor vehicle, is switched by means of a control circuit from a normal mode to an error mode in which a performance of a drive unit of the motor vehicle is reduced, and at least one navigation function of the motor vehicle is activated. The invention provides that an additional function of the motor vehicle is activated in error mode by means of the control circuit. Moreover, the invention relates to a safety system that is designed to perform the above method, as well as to a motor vehicle equipped with such a safety system.</description><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2022</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZMjzdQ3x8HdRcPMPUvAPcA1yDPH0c1dwVPD1DwGKhLl6eDr7uOooBDu6uYZEKgRHBoe4-oIVoylRcPRzQRMJ9wzxACpD0crDwJqWmFOcyguluRkUgLLOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8a4BxpZmBqbmBo6GxkQoAQDEQDaE</recordid><startdate>20220302</startdate><enddate>20220302</enddate><creator>Bärecke, Frank</creator><creator>Schlimme, Hauke Christian</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20220302</creationdate><title>METHOD FOR OPERATING A MOTOR VEHICLE, SAFETY SYSTEM FOR A MOTOR VEHICLE AND MOTOR VEHICLE WITH A SAFETY SYSTEM</title><author>Bärecke, Frank ; Schlimme, Hauke Christian</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_EP3960570A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2022</creationdate><topic>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</topic><topic>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Bärecke, Frank</creatorcontrib><creatorcontrib>Schlimme, Hauke Christian</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Bärecke, Frank</au><au>Schlimme, Hauke Christian</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>METHOD FOR OPERATING A MOTOR VEHICLE, SAFETY SYSTEM FOR A MOTOR VEHICLE AND MOTOR VEHICLE WITH A SAFETY SYSTEM</title><date>2022-03-02</date><risdate>2022</risdate><abstract>Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben eines Kraftfahrzeugs (1), welches aufgrund eines Fehlers, einer Hauptbremsanlage (4) des Kraftfahrzeugs (1) mittels einer Steuereinheit (3) aus einem Normalbetrieb in einen Fehlerbetrieb umgeschaltet wird, in welchem ein Leistungsvermögen einer Antriebseinheit (5) des Kraftfahrzeugs (1) reduziert wird sowie wenigstens eine Navigationsfunktion des Kraftfahrzeugs (1) aktiviert wird. Die Erfindung sieht vor, dass in dem Fehlerbetrieb mittels der Steuereinheit (3) eine weitere Funktion des Kraftfahrzeugs (1) aktiviert wird. Weiter betrifft die Erfindung ein Sicherheitssystem, das zum Durchführen des vorstehenden Verfahrens ausgebildet ist, sowie ein mit einem solchen Sicherheitssystem ausgestattetes Kraftfahrzeug.
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