Fluid operated linear motor with cushioning means
The drive (1) has a drive unit (14) comprising a drive piston (12), and an end position damping device (35) comprising a locking unit with a sealing lip (45). The damping device has a throttle channel (52) that provides a fluid connection between a working chamber (22) and a control channel (28). Th...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | STOLZ, STEFAN |
description | The drive (1) has a drive unit (14) comprising a drive piston (12), and an end position damping device (35) comprising a locking unit with a sealing lip (45). The damping device has a throttle channel (52) that provides a fluid connection between a working chamber (22) and a control channel (28). The locking unit has base and side walls (42, 43). The side wall is locally broken for forming the throttle channel, and forms a supporting section (55) that encloses an inner area that is opened on a front side turned away from the piston. A throttle channel aperture runs into the inner area.
Es handelt sich um einen fluidbetätigter Linearantrieb (1), der über ein Gehäuse (2) und eine diesbezüglich linear bewegbare Antriebseinheit (14) mit einem Antriebskolben (12) aufweist. Der Linearantrieb ist außerdem mit einer Endlagendämpfungseinrichtung (35) ausgestattet, zu der ein an der Antriebseinheit (14) angeordnetes, bevorzugt topfförmiges Verschlussglied (37) gehört, das während einer Dämpfungsphase in einen gehäuseseitigen Steuerkanal (28) eintauchen kann. Durch dieses Eintauchen wird ein Abströmquerschnitt verschlossen, so dass das verdrängte Druckmedium nurmehr durch einen Drosselkanal (52) hindurch abströmen kann. Dieser Drosselkanal (52) befindet sich in dem Verschlussglied und durchsetzt selbiges derart, dass durch ihn hindurch das verdrängte Druckmedium in den zugeordneten Steuerkanal (28) abströmen kann. |
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Es handelt sich um einen fluidbetätigter Linearantrieb (1), der über ein Gehäuse (2) und eine diesbezüglich linear bewegbare Antriebseinheit (14) mit einem Antriebskolben (12) aufweist. Der Linearantrieb ist außerdem mit einer Endlagendämpfungseinrichtung (35) ausgestattet, zu der ein an der Antriebseinheit (14) angeordnetes, bevorzugt topfförmiges Verschlussglied (37) gehört, das während einer Dämpfungsphase in einen gehäuseseitigen Steuerkanal (28) eintauchen kann. Durch dieses Eintauchen wird ein Abströmquerschnitt verschlossen, so dass das verdrängte Druckmedium nurmehr durch einen Drosselkanal (52) hindurch abströmen kann. Dieser Drosselkanal (52) befindet sich in dem Verschlussglied und durchsetzt selbiges derart, dass durch ihn hindurch das verdrängte Druckmedium in den zugeordneten Steuerkanal (28) abströmen kann.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>BLASTING ; DETAILS OF FLUID-PRESSURE SYSTEMS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR ; FLUID-PRESSURE ACTUATORS ; FLUID-PRESSURE ACTUATORS, e.g. SERVO-MOTORS ; HEATING ; HYDRAULICS OR PNEUMATICS IN GENERAL ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; SYSTEMS ACTING BY MEANS OF FLUIDS IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2012</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20120523&DB=EPODOC&CC=EP&NR=2455620A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20120523&DB=EPODOC&CC=EP&NR=2455620A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>STOLZ, STEFAN</creatorcontrib><title>Fluid operated linear motor with cushioning means</title><description>The drive (1) has a drive unit (14) comprising a drive piston (12), and an end position damping device (35) comprising a locking unit with a sealing lip (45). The damping device has a throttle channel (52) that provides a fluid connection between a working chamber (22) and a control channel (28). The locking unit has base and side walls (42, 43). The side wall is locally broken for forming the throttle channel, and forms a supporting section (55) that encloses an inner area that is opened on a front side turned away from the piston. A throttle channel aperture runs into the inner area.
Es handelt sich um einen fluidbetätigter Linearantrieb (1), der über ein Gehäuse (2) und eine diesbezüglich linear bewegbare Antriebseinheit (14) mit einem Antriebskolben (12) aufweist. Der Linearantrieb ist außerdem mit einer Endlagendämpfungseinrichtung (35) ausgestattet, zu der ein an der Antriebseinheit (14) angeordnetes, bevorzugt topfförmiges Verschlussglied (37) gehört, das während einer Dämpfungsphase in einen gehäuseseitigen Steuerkanal (28) eintauchen kann. Durch dieses Eintauchen wird ein Abströmquerschnitt verschlossen, so dass das verdrängte Druckmedium nurmehr durch einen Drosselkanal (52) hindurch abströmen kann. Dieser Drosselkanal (52) befindet sich in dem Verschlussglied und durchsetzt selbiges derart, dass durch ihn hindurch das verdrängte Druckmedium in den zugeordneten Steuerkanal (28) abströmen kann.</description><subject>BLASTING</subject><subject>DETAILS OF FLUID-PRESSURE SYSTEMS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</subject><subject>FLUID-PRESSURE ACTUATORS</subject><subject>FLUID-PRESSURE ACTUATORS, e.g. SERVO-MOTORS</subject><subject>HEATING</subject><subject>HYDRAULICS OR PNEUMATICS IN GENERAL</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>SYSTEMS ACTING BY MEANS OF FLUIDS IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2012</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZDB0yynNTFHIL0gtSixJTVHIycxLTSxSyM0vyS9SKM8syVBILi3OyMzPy8xLV8hNTcwr5mFgTUvMKU7lhdLcDApuriHOHrqpBfnxqcUFicmpeakl8a4BRiampmZGBo6GxkQoAQBPZCtr</recordid><startdate>20120523</startdate><enddate>20120523</enddate><creator>STOLZ, STEFAN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20120523</creationdate><title>Fluid operated linear motor with cushioning means</title><author>STOLZ, STEFAN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_EP2455620A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2012</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>DETAILS OF FLUID-PRESSURE SYSTEMS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR</topic><topic>FLUID-PRESSURE ACTUATORS</topic><topic>FLUID-PRESSURE ACTUATORS, e.g. SERVO-MOTORS</topic><topic>HEATING</topic><topic>HYDRAULICS OR PNEUMATICS IN GENERAL</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>SYSTEMS ACTING BY MEANS OF FLUIDS IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>STOLZ, STEFAN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>STOLZ, STEFAN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Fluid operated linear motor with cushioning means</title><date>2012-05-23</date><risdate>2012</risdate><abstract>The drive (1) has a drive unit (14) comprising a drive piston (12), and an end position damping device (35) comprising a locking unit with a sealing lip (45). The damping device has a throttle channel (52) that provides a fluid connection between a working chamber (22) and a control channel (28). The locking unit has base and side walls (42, 43). The side wall is locally broken for forming the throttle channel, and forms a supporting section (55) that encloses an inner area that is opened on a front side turned away from the piston. A throttle channel aperture runs into the inner area.
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