Temporary track grid-support system
The system (39) has a central spacer bar (50) adjustable in its length, where sliding base support plates (48) are attached at ends of the spacer bar and have clamping units for fixed clamping of a rail base. Stabilization rods (49) are attached to the support plates in length-adjustable manner, and...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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creator | PERNER, REINHARD |
description | The system (39) has a central spacer bar (50) adjustable in its length, where sliding base support plates (48) are attached at ends of the spacer bar and have clamping units for fixed clamping of a rail base. Stabilization rods (49) are attached to the support plates in length-adjustable manner, and have support brackets (51) for supporting at edge of a concrete route (45). Conical support spindles (47) interfuse the support plates with threaded connection. The support plates are connected with the spacer bar on its inner sides by threaded connection.
Das Gleisrost-Stützsystem weist einen in seiner Länge verstellbaren Distanzstab (50), und an seinen Enden anschliessende Gleissfuss-Stützplatten (48) mit Klemm-Mitteln (52,53,55) zum Festklemmen eines darauf abgelegten Schienenfusses. Aussen die Gleisfuss-Stützplatten schliessen längsverstellbare Stabilisierungsstäbe (49) mit Stützwinkeln (51) zur Auflage am Betontrasseerand an. Zwei Stützspindeln (47), welche die Gleisfuss-Stützplatten (48) mit einer Gewindeverbindung durchsetzen, ermöglichen die Höhenverstellbarkeit, bzw. die Einjustierung der Stützspindeln (47) bei einer definierten Lage der Schienen bzw. des Gleisrost-Stützsystems, sodass hernach den Gleisrost tragen kann, bis dessen Schwellenblöcke einbetoniert sind. |
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Das Gleisrost-Stützsystem weist einen in seiner Länge verstellbaren Distanzstab (50), und an seinen Enden anschliessende Gleissfuss-Stützplatten (48) mit Klemm-Mitteln (52,53,55) zum Festklemmen eines darauf abgelegten Schienenfusses. Aussen die Gleisfuss-Stützplatten schliessen längsverstellbare Stabilisierungsstäbe (49) mit Stützwinkeln (51) zur Auflage am Betontrasseerand an. Zwei Stützspindeln (47), welche die Gleisfuss-Stützplatten (48) mit einer Gewindeverbindung durchsetzen, ermöglichen die Höhenverstellbarkeit, bzw. die Einjustierung der Stützspindeln (47) bei einer definierten Lage der Schienen bzw. des Gleisrost-Stützsystems, sodass hernach den Gleisrost tragen kann, bis dessen Schwellenblöcke einbetoniert sind.</description><language>eng ; fre ; ger</language><subject>CONSTRUCTION OF ROADS, RAILWAYS, OR BRIDGES ; FIXED CONSTRUCTIONS ; MACHINES FOR MAKING RAILWAYS OF ALL KINDS ; PERMANENT WAY ; PERMANENT-WAY TOOLS</subject><creationdate>2011</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20111221&DB=EPODOC&CC=EP&NR=2397608A2$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25555,76308</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20111221&DB=EPODOC&CC=EP&NR=2397608A2$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>PERNER, REINHARD</creatorcontrib><title>Temporary track grid-support system</title><description>The system (39) has a central spacer bar (50) adjustable in its length, where sliding base support plates (48) are attached at ends of the spacer bar and have clamping units for fixed clamping of a rail base. Stabilization rods (49) are attached to the support plates in length-adjustable manner, and have support brackets (51) for supporting at edge of a concrete route (45). Conical support spindles (47) interfuse the support plates with threaded connection. The support plates are connected with the spacer bar on its inner sides by threaded connection.
Das Gleisrost-Stützsystem weist einen in seiner Länge verstellbaren Distanzstab (50), und an seinen Enden anschliessende Gleissfuss-Stützplatten (48) mit Klemm-Mitteln (52,53,55) zum Festklemmen eines darauf abgelegten Schienenfusses. Aussen die Gleisfuss-Stützplatten schliessen längsverstellbare Stabilisierungsstäbe (49) mit Stützwinkeln (51) zur Auflage am Betontrasseerand an. Zwei Stützspindeln (47), welche die Gleisfuss-Stützplatten (48) mit einer Gewindeverbindung durchsetzen, ermöglichen die Höhenverstellbarkeit, bzw. die Einjustierung der Stützspindeln (47) bei einer definierten Lage der Schienen bzw. des Gleisrost-Stützsystems, sodass hernach den Gleisrost tragen kann, bis dessen Schwellenblöcke einbetoniert sind.</description><subject>CONSTRUCTION OF ROADS, RAILWAYS, OR BRIDGES</subject><subject>FIXED CONSTRUCTIONS</subject><subject>MACHINES FOR MAKING RAILWAYS OF ALL KINDS</subject><subject>PERMANENT WAY</subject><subject>PERMANENT-WAY TOOLS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2011</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZFAOSc0tyC9KLKpUKClKTM5WSC_KTNEtLi0ACpYoFFcWl6Tm8jCwpiXmFKfyQmluBgU31xBnD93Ugvz41OKCxOTUvNSSeNcAI2NLczMDC0cjYyKUAADFlyaH</recordid><startdate>20111221</startdate><enddate>20111221</enddate><creator>PERNER, REINHARD</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20111221</creationdate><title>Temporary track grid-support system</title><author>PERNER, REINHARD</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_EP2397608A23</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; fre ; ger</language><creationdate>2011</creationdate><topic>CONSTRUCTION OF ROADS, RAILWAYS, OR BRIDGES</topic><topic>FIXED CONSTRUCTIONS</topic><topic>MACHINES FOR MAKING RAILWAYS OF ALL KINDS</topic><topic>PERMANENT WAY</topic><topic>PERMANENT-WAY TOOLS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>PERNER, REINHARD</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>PERNER, REINHARD</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Temporary track grid-support system</title><date>2011-12-21</date><risdate>2011</risdate><abstract>The system (39) has a central spacer bar (50) adjustable in its length, where sliding base support plates (48) are attached at ends of the spacer bar and have clamping units for fixed clamping of a rail base. Stabilization rods (49) are attached to the support plates in length-adjustable manner, and have support brackets (51) for supporting at edge of a concrete route (45). Conical support spindles (47) interfuse the support plates with threaded connection. The support plates are connected with the spacer bar on its inner sides by threaded connection.
Das Gleisrost-Stützsystem weist einen in seiner Länge verstellbaren Distanzstab (50), und an seinen Enden anschliessende Gleissfuss-Stützplatten (48) mit Klemm-Mitteln (52,53,55) zum Festklemmen eines darauf abgelegten Schienenfusses. Aussen die Gleisfuss-Stützplatten schliessen längsverstellbare Stabilisierungsstäbe (49) mit Stützwinkeln (51) zur Auflage am Betontrasseerand an. Zwei Stützspindeln (47), welche die Gleisfuss-Stützplatten (48) mit einer Gewindeverbindung durchsetzen, ermöglichen die Höhenverstellbarkeit, bzw. die Einjustierung der Stützspindeln (47) bei einer definierten Lage der Schienen bzw. des Gleisrost-Stützsystems, sodass hernach den Gleisrost tragen kann, bis dessen Schwellenblöcke einbetoniert sind.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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